هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

جمعه دیگر فرارسید و بازهم به‌رسم هر هفته با نگاهی به رویدادهای جهان جذاب خودرو، از میان آن‌ها مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته را انتخاب کرده‌ایم.

۴

این تعداد موتورهای الکتریکی کانسپت لامبورگینی Terzo Millennio است. در این کانسپت که چشم‌اندازی از سوپراسپرت‌های آینده را ارائه می‌کند، مقادیر فراوانی فیبر کربن بکار رفته و همچنین از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ای هم سود می‌برد مانند باری‌هایی که درون پانل‌های بدنه تعبیه شده‌اند.

۱

این اختلاف زمان پیمودن یک دور پیست نوربرگ‌رینگ بین مدل‌های ب‌ام‌و M3 CS و M4 GTS به ثانیه است. M3 CS توانست یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۳۸ ثانیه طی کند که هرچند یک ثانیه بیشتر از M4 GTS است اما بازهم سدان بسیار سریعی بشمار می‌رود. بااین‌حال هنوز هم آلفارومئو جولیا کوادروفولیو در نوربرگ‌رینگ شش ثانیه سریع‌تر از این سدان اسپرت آلمانی است.

۴۱۰

این میزان قدرت کانسپت هوندا اسپرت ویژن گرن توریزمو به اسب بخار است که برای بازی گرن توریزمو طراحی شده است. این خودرو که از ساختار فیبر کربنی و پیشرانهٔ توربوشارژ بهره می‌برد، مانند یک آکورا NSX کوچک‌شده به نظر می‌رسد.

۴۴۷

این رکورد سرعت جدید به کیلومتر در ساعت است که توسط کوئنیگ‌زگ آگرا RS به ثبت رسید. این رکورد زنی در جادهٔ مسدودی در نوادا انجام گرفت. آگرا RS قدرت عظیمی معادل ۱۳۶۰ اسب بخار دارد و بنابراین تعجبی ندارد که این‌چنین سریع باشد.

۷۵۰

این میزان قدرت شورلت کوروت ZR1 جدید است که به‌تازگی در نمایشگاه خودروی دوبی رونمایی شد. این هیولای آمریکایی از یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 با نام LT5 استفاده می‌کند که ۹۷۰ نیوتن متر هم گشتاور دارد. علاوه بر این، آئرودینامیک کوروت هم بهبود یافته و داون‌فورس بیشتری تولید می‌کند.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Jast bentley continental

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (539 ديدگاه)

    ولی اعدادی هستن که امروز مغز منو نابود کرد
    0-100 :۱.۹ ثانیه
    ۰-۱۶۰ : ۴.۲ثانیه
    مسافت یک چهارم مایل. ۸.۸ ثانیه
    ماشین بازاش می دونن اینا تعریف چه هیولایی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. کارل شلبی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    امروز هیچ اعدادی به اندازه مشخصات تسلا رودستر برام مهم نیست!!!!!!??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI . VENOM-DEMON

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      اونا تا چندین سال مهمترین اعداد هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ساسان

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    مشخصات فنیTerzo Millennioاعلام نشده هنوز؟
    حسم میگه اونم گشتاورخفنی نهفته داره!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا