هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

در آخرین جمعهٔ بهمن‌ماه، بازهم مثل هفته‌های گذشته با قسمتی دیگر از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته همراه شما هستیم.

۲۸

این فاصلهٔ فورد رنجر رپتور از سطح زمین به سانتیمتر است. این ماشین که با الهام از مدل F150 رپتور ساخته شده، نمونه‌ای کوچک‌تر با تعلیق بلند، یک موتور دیزلی توانمند و لاستیک‌های ویژهٔ آفرود است؛ اما هنوز هیچ صحبت رسمی مبنی بر عرضهٔ رنجر رپتور در ایالات‌متحده مطرح نشده است.

۳۴۰

این حداکثر سرعت مک‌لارن سنا به کیلومتر در ساعت است. این یک هایپرکار وحشی و البته جاده‌ای قانونی است که تنها ۵۰۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود که همگی آن‌ها فروخته شده‌اند. سنا ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که وزن آن تنها ۱۲۰۰ کیلوگرم است و می‌تواند ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

۲۵

این تعدادی است که از خودروی جدید استراتوس توسط شرکت Manifattura Automobili Torino ساخته خواهد شد. گفته شده این سوپراسپرت بیش از ۵۵۰ اسب بخار قدرت داشته و از تعلیق عملکرد بالا برخوردار است ولی فعلاً جزئیات بیشتری از آن وجود ندارد.

۲۷۰

این میزان قدرت پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی فولکس‌واگن آرتئون به اسب بخار است. این یک سدان پریمیوم با استایل کوپه مانند است که در سبد محصولات فولکس‌واگن جایگزین مدل CC شده و به‌تازگی نسخهٔ آمریکایی آن در نمایشگاه شیکاگو معرفی شده است.

۵۰۰۰

این تعدادی است که از هریک از مدل‌های TRD Pro تویوتا ساخته خواهد شد که شامل پنج هزار دستگاه تاندرا TRD، پنج هزار دستگاه تاکوما TRD و پنج هزار دستگاه فورانر TRD می‌شود. این‌ها که نسخه‌هایی آفرود هستند، به پکیج رینگ و لاستیک جدید و کمک‌فنرهای فاکس مجهز شده‌اند.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ارتفاع رپتور فقط کمی کمتر از استاندارد لندرور برای عبور از مسیرهای آبی هست و البته اعداد هایپرکار مک لارن هم خیلی جلب توجه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمید

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    20 اینم نمره من به فولکس ارتئون هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F۲۲RAPTOR

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    دوستان این نسل جدید لانچیا استراتوسه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      نه این یه باز تولید شرکت متفرقه هستش ولی خوبه دوباره سلطان رو برگردوند اولین سوپر شارژ توربوشارژ دنیاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Just bentley continental

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (540 ديدگاه)

    استراتوس با ۵۵۰ اسب بخار!!!!!!!!
    یه هیولای به تمام معنا میشه
    این ماشین یکی از ماشینای افسانهیه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا