هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

در اولین آدینهٔ آخرین ماه سال ۱۳۹۶ بار دیگر با قسمت دیگری از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته همراه شما هستیم.

۰.۹

این میزان زمانی به ثانیه است که نسل جدید مرسدس-آام‌گ G63 در رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت سریع‌تر از نسل قبلی خود است. نسل جدید این سوپراس‌یووی لوکس ۵۸۵ اسب بخار قدرت دارد که ۱۴ اسب بخار بیشتر از G63 قبلی است درحالی‌که وزن آن نیز ۱۷۰ کیلوگرم کاهش داشته است.

۴

این تعداد سال‌هایی است که طول کشید تا کارخانهٔ ب‌ام‌و در اسپارتانبورگ کارولینای جنوبی تعداد ۲۰۰ هزار دستگاه از کراس‌اوور X4 را تولید کند. این نقطهٔ عطفی در تاریخ این کارخانه محسوب می‌شود و این در حالی است که به‌تازگی نسل جدید X4 نیز با تغییرات و بهسازی‌های زیادی معرفی شده است.

۲۹۵

این حداکثر سرعت یک دستگاه آستون‌مارتین ونکوئیش متعلق به ستارهٔ فیلم‌های جیمز باند یعنی دنیل کریگ به کیلومتر در ساعت است. این خودرو یک نسخهٔ ویژهٔ مدل ۲۰۱۴ است و حالا برای فروش گذاشته شده است که تخمین زده می‌شود با قیمتی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار به فروش برسد.

۳۸,۰۰۰

این میزان مبلغ بیشتری به دلار است که برای خرید یک آلفارومئو استلویو کوادروفولیو با ۵۰۵ اسب بخار قدرت باید بیشتر از قیمت نسخهٔ پایهٔ استلویو با ۲۸۰ اسب بخار قدرت پرداخت کرد. البته این قیمت پایهٔ استلویو کوادروفولیو است و برای این کراس‌اوور داغ آپشن‌های زیادی هم قابل سفارش است. بااین‌حال رکورد نوربرگ‌رینگ ۷ دقیقه و ۵۱ ثانیه‌ای این ماشین ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد.

۶۰ میلیون

این ارزش امروزی سه خودرویی به دلار است که در سال ۱۹۶۲ به‌شدت باهم تصادف کردند. این سه ماشین فراری ۲۵۰ GTO، فراری ۲۵۰ SWB و آستون‌مارتین ۲ VEV بودند که از بین آن‌ها آستون‌مارتین به‌عنوان ستارهٔ فستیوال سرعت گودوود امسال انتخاب شد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مانی

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    آستون از قدیم خوشگل بود
    اینو هم آلمانیها باید زودتر بزارن کنار رلزریس و بنتلی
    حیفِ جاگوار و رنج روور که فروختنش به هندیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Genius

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    پدال تو یکی دو ماهه منو داری با انتشار اخبار و تصاویر New G.Class بدجوری شکنجه میدی!من عاشق روندن یدونه مرسدس جی.کلاسم و میدونی که تو ایران امکان تملک این خودرو وجود نداره و دارم تو آتش عشقش میسوزم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    (40 سال) این عددی است که خودروسازهای وطنی به ایرانیان ظلم میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا