هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

در این روزهای پایانی سال و در آستانهٔ بهار، در جمعه‌ای دیگر بازهم با قسمت دیگری از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته در خدمت شما هستیم.

۳۸۵

این میزان مسافتی به کیلومتر است که می‌توان با یک‌بار شارژ کامل باطری‌های کراس‌اوور تمام الکتریکی جدید جگوار I-Pace پیمود. این ماشین همچنین می‌تواند ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. I-Pace از اواخر امسال با مدل ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.

۱۶۰

این میزان کاهش وزن نسل جدید جی‌ام‌سی سی‌یرا نسبت به نسل قبلی است. این کاهش وزن نه‌تنها به لطف استفادهٔ بیشتر از آلومینیوم در ساختار خودرو به دست آمده بلکه ارائهٔ قسمت بار فیبر کربنی نیز به‌تنهایی موجب کاهش وزن نزدیک به ۳۰ کیلوگرم شده است.

۷.۶

این میزان افزایش طول نسل جدید آئودی A6 به میلی‌متر نسبت به نسل قبلی است. A6 جدید از طراحی بیرونی تازه، کابین کاملاً جدید و مشابه نسل جدید A7 و تکنولوژی‌های فراوانی برخوردار شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم‌های ایمنی فعال پیشرفته با پنج دوربین و پنج رادار اشاره کرد.

۶.۸

این زمانی به ثانیه است که طول می‌کشد تا فیات ۱۲۴ GT آبارث از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو رونمایی شد، مجهز به سقف فیبر کربنی سبک‌وزن، رینگ‌های فوق سبک OZ و سیستم اگزوز مونزا شده است.

۱۵۰ میلیون

این مبلغی به پوند است که برای احداث یک موزهٔ خودروی جدید در بریتانیا توسط کلکسیونر مشهور لس‌آنجلسی آقای «Peter Mullin» سرمایه‌گذاری شده است. این مبلغ که معادل ۲۰۶ میلیون دلار است، برای احداث ساختمانی صرف می‌شود که می‌تواند تا ۲۰۰ خودرو را در خود جای دهد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا