هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

در آخرین جمعهٔ سال ۱۳۹۶، قسمت دیگری از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته را تقدیم حضور شما مخاطبین عزیز می‌کنیم. ان‌شاءالله سال آینده نیز همچنان هر جمعه با این سری مطالب در خدمت شما خواهیم بود. با ما همراه باشید.

۳.۱

این میزان زمانی به ثانیه است که مرسدس-آام‌گ GT 63 S چهاردر نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این سدان کوپه که برای اولین بار چند روز پیش در نمایشگاه ژنو رونمایی شد، در سه نسخهٔ مختلف شامل ۵۳ با ۴۳۵ اسب بخار قدرت، ۶۳ با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و نهایتاً مدل پرچم‌دار ۶۳ S با ۶۳۰ اسب بخار قدرت می‌شود.

۲

این تعداد موتورهای الکتریکی کانسپت پورشه میشن E کراس توریزمو است که در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. این کراس استیشن تمام الکتریکی نه‌تنها آلایندگی صفری دارد، بلکه از عملکردی مشابه یک پورشهٔ واقعی هم برخوردار است به‌نحوی‌که با ۶۰۰ اسب بخار قدرت ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

۴۱۰

این حداکثر سرعتی به کیلومتر در ساعت است که ادعا شده ساختهٔ جدید ریماک بنام C-Two می‌تواند به آن دست پیدا کند. همچنین ادعا شده که این هایپرکار تمام الکتریکی می‌تواند با هر بار شارژ باطری‌هایش تا ۶۵۰ کیلومتر را طی کند. این هیولای برقی ۱۹۱۵ اسب بخار قدرت داشته و می‌تواند ظرف فقط ۱.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین C-Two به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح چهار هم مجهز شده است.

۹۰

این ظرفیت باطری‌های جگوار I-Pace به کیلووات ساعت است. این کراس‌اوور تمام الکتریکی می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل باطری‌ها، ۳۸۵ کیلومتر را طی کند درحالی‌که از سوی دیگر ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. I-Pace در ایالات‌متحده با قیمت پایهٔ ۷۰,۴۹۵ دلار عرضه خواهد شد.

۲۵۰۰

این مبلغی به یورو است که افرادی که خواهان رزرو خرید پولستار وان هستند باید به‌عنوان پیش‌پرداخت، بپردازند. این کوپهٔ لوکس سوئدی مجهز به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی با قدرت ۶۰۰ اسب بخار بوده و از بدنهٔ فیبر کربنی برخوردار است. تولید پولستار وان اواسط سال آینده آغاز خواهد شد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (352 ديدگاه)

    نمیدونم خبر دارید یا نه،کار اند درایو بی ام و m5 جدید رو تست کرده و باهاش شتاب 2.8 ثانیه رو ثبت کرده و m5 رسما سریع ترین سدان دنیا شناخته میشه،یه خودرو لوکس چهار درحتی از لامبورگینی اونتادور اس هم سریعتره!!! واقعا باید به مهندسای بی ام و تبریک گفت،وقتی ویدئوش رو دیدم برگ ریزون کردم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir.z

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    عدد مهم بعدی:
    35
    این تعداد روزهایی هست که از انتشار اخرین مقاله درباره تاریخچه ماسل کارها میگذره و من و بقیه عاشقان ماشین(کسی نیست ماسل کار هارو دوست نداشته باشه) منتظرشیم
    چاکر اقای دهقان هم هستیم میدونیم سرت شلوغ صرفا به خاطر جنبه طنزش گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (688 ديدگاه)

      درود دوست گرامی
      حق کاملاً با شما است. از یک سو مشغله‌های فراوان و حجم زیادی از مطالبی که باید آماده میشد و از طرف دیگر آماده کردن دوئل‌ها که وقت زیادی می‌بَرند باعث شد که چند هفتۀ اخیر نتونم مطلب ماسل کارها رو آماده کنم و شرمندۀ شما و سایر مخاطبین شدم.
      اما حتماً از هفتۀ آینده انتشار این سری مطالب رو دوباره شروع میکنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. فرهاد كرمستجی

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    اقا این ریماک کانسپت هستش یا نسخه تولیدی ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا