هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

طبق رسم هفتگی، در آدینهٔ این هفته بازهم با قسمت دیگری از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته در خدمت شما عزیزان هستیم.

۵۳۰

این میزان قدرت ب‌ام‌و M850i به اسب بخار است. این کوپهٔ جدید آلمانی همچنین به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive مجهز خواهد بود. پیشرانهٔ این عضو خانوادهٔ سری ۸ علاوه بر قدرت بالا، گشتاور زیادی هم برابر با ۷۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند.

۲

این تعداد خودروهای سنتی در سبد محصولات آیندهٔ فورد است که شامل موستانگ و کراس هاچ‌بک فوکوس اکتیو می‌شود. این شرکت آمریکایی قصد دارد طی یک برنامهٔ زمان‌بندی‌شده، مدل‌های فی‌یستا، فوکوس، فیوژن و تاروس را کنار گذاشته و صرفاً روی شاسی‌بلندها، تراک‌ها و وسایل نقلیهٔ تجاری تمرکز کند.

۵۰

این تعداد سال‌هایی است که از معرفی اولیهٔ جگوار XJ می‌گذرد. این سدان لوکس بریتانیایی برای اولین بار در سال ۱۹۶۸ رونمایی شده و تولید آن تا به امروز طی نیم‌قرن و هشت نسل ادامه داشته است. به مناسبت پنجاه‌سالگی این خودرو، جگوار نسخهٔ ویژه‌ای از آن‌را با نام XJ50 معرفی کرده است.

۳۰۰

این میزان سرعتی به کیلومتر در ساعت است که ادعا شده گامپرت Aiways RG Nathalie می‌تواند به آن دست پیدا کند. این یک خودروی اسپرت پروتوتایپ است که به سیستم پیل سوختی مجهز است و برای تأمین نیروی آن از متانول استفاده می‌کند. این سیستم نیز انرژی موردنیاز موتورهای الکتریکی را تأمین می‌کند. مطمئناً این قوای محرکهٔ غیرمتعارفی است اما ادعا شده که RG Nathalie با استفاده از آن می‌تواند ظرف ۲.۵ ثانیه یا کمتر از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

۷۵۰,۰۰۰

این مبلغی به دلار است که توسط Bruce Canepa برای بازسازی کامل پورشه ۹۵۹ هزینه شده است. مطمئناً این مبلغ به هزینهٔ خرید ۹۵۹ اضافه شده است. این بازسازی شامل بیش از ۴۰۰۰ ساعت کار به همراه تأمین قطعات موردنیاز از سراسر کشور می‌شود.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. فتنه گوساله سامری

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عجب طراحی خشن وعضلانی داره سری۸.فوق العاده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Bilbo

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    سری هشت لامصب خیلی زیباست، حتی زیر این پوسته های استتاری هم زیباست، ب‌ام‌و هم رو بحث تشنه کردن ملت برای این مدل داره به صورت رسمی کار میکنه‌. فارق از این مدل خبر رسیده نام تجاری M7 برای اولین بار توسط ب‌ام‌و ثبت شده. یعنی حتی تصور اینکه تازه ام۷ بیاد رو دست M760 دیگه واقعا دیوونه کنندست. اما آیا این رویا به حقیقت می‌پیونده؟

    مقدار ساعات کار شده رو پورشه خیلی عجیبه، پولش بماند، اما نتیجه مطلقا عالیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا