هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

سری مطلب مهم‌ترین اعداد هفته همچنان ادامه دارد و به هفتادمین قسمت خود نزدیک می‌شود. حال در آدینهٔ این هفته نیز به‌رسم هر جمعه با قسمت دیگری از این سری مطالب همراه شما هستیم.

۱

این تعدادی است که از فراری SP38 ساخته شده است. این یک خودروی تک ساخت است که به سفارش یکی از اختصاصی‌ترین خریداران فراری بر اساس مدل ۴۸۸ GTB ساخته شده است. SP38 چندی پیش در فستیوال Villa d’Este در ایتالیا رسماً به نمایش درآمد.

۷۰۰

این میزان قدرتی به اسب بخار است که احتمالاً در زیر کاپوت فورد موستانگ شلبی GT500 جدید وجود خواهد داشت. فورد طی این هفته تیزرهای جدیدی از این ماسل کار قدرتمند خود را منتشر کرده است درحالی‌که تنها در چند هفتهٔ دیگر می‌توانیم نهایتاً به‌طور کامل آن‌را ببینیم.

۵.۶

این میزان مصرف سوخت تویوتا کرولا هاچ‌بک یا همان آیوریس در بزرگراه با گیربکس CVT جدید تویوتا به لیتر در صد کیلومتر است که این عدد در سیکل ترکیبی به ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. قیمت این خودرو در تیپ پایهٔ SE با گیربکس دستی از ۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت همین تیپ با گیربکس CVT به ۲۱ هزار دلار افزایش پیدا می‌کند.

۳,۳۴۰,۰۰۰

این قیمت نسخهٔ ویژهٔ صدسالگی بوگاتی شیرون در ایالات‌متحده به دلار است که حدود ۳۰۰ هزار دلار بیشتر از قیمت نسخهٔ پایهٔ شیرون است. سازندهٔ فرانسوی، این نسخهٔ ویژه را طی همین هفته معرفی نموده و پیش از تحویل آن به مالکش در خاورمیانه، آن‌را به نمایش گذاشت.

۷۰

این تعداد خودروهایی است که در حراجی ویژهٔ هفتادسالگی پورشه در آتلانتا به فروش گذاشته خواهند شد. یکی از این خودروها یک پورشه ۳۵۶ A اسپیدستر مدل ۱۹۵۶ است که به مدت ۵۱ سال در اختیار مالک فعلی خود بوده است و تنها ۴۸ هزار کیلومتر کار کرده است؛ بنابراین نباید انتظار داشت که این خودروی ارزان‌قیمتی باشد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    ❤️❤️Ferrari❤️❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. lamborghini

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چقدر زشته ولی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        چه ارتفاع شیرون کمه
        ( هم از زمین هم ارتفاع کلی)
        بدرد جاده‌های ایران میخوره..،

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فتنه گوساله سامری

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان لطفا درگ جدید m5وe63 رو بیار زودر.حتی درگ شماره۳ روی یخ رو هم دیگه نیاوردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فتنه گوساله سامری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان سرجیو مارکیونه مدیر عامل گروه فیات کرایسلرتصمیم گرفته که برند کرایسلر روبعد۹۰سال تعطیل کنه.وبجاش روی شرکت جیپ تمرکز کنه.امیدوارم هیچوقت این تصمیم اتفاق نیوفته واین برند اصیل ازبین نره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فتنه گوساله سامری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    شایدکونیخ زک تونسته باشه رکوردحداکثرسرعت بوگاتی روبشکنه ولی مهندسی که در تک تک قسمت های شیرون بکاررفته شده به هیچ وجه قابل قیاس باکونیخ زگ نیست.حتی۹۱۸ولافراری مهندسی خیلی بالاتری از کونیخ زگ دارن.فیلم های سرعت های بالای۳۵۰کیلومتر بوگاتی وکونیخ زگ روباهم مقایسه کنید.درسرعت۴۰۰کیلومترکابین بوگاتی مثل یه سدان لوکس آرام وبیصداحس میشه ولی درسرعت۳۵۰به بعد کونیخ زگ طوری اتاقش لرزش وصداداره که هرلحظه حس میکنی الانه که ازهم بپاشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شکایت

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام

    ببخشید شاید مرتبط نباشه ولی راجع به اضافه کردن غیر قانونی قیمت پژو ۲۰۰۸ که برخلاف قرارداد امضا شده می‌باشد بیش از ۶۰% قیمت خودرو ۱ سال پیش از ۱۶۰۰۰ نفر اخذ شد. ولی الان با تاخیر بیش از ۶ ماه اقدام به افزایش قیمت خودرو کرده ا‌ند. به دلیل افزایش قیمت دلار. آیا اگر خودرو ما به موقع یعنی ۶ ماه پیش تحویل شده بود افزایش دلار تاثیری داشت؟؟؟.

    تاوان و هزینه دیرکرد شرکت را مشتری باید پرداخت کند؟ همچنین این کار خلاف قرارداد امضا شده می‌باشد. قیمت نهایی خودرو باید بر مبنای تاریخ تحویل در قرارداد میبود نه هر موقع که ایران خودرو خواست. یعنی اگر فردا ایران خودرو بخواهد قیمت این خودرو را ۲ برابر کند مصرف کننده حق هیچ اعتراضی ندارد؟

    لطفا شما به عنوان مرجع صدا و اعتراض ما را پیگیری کنید؟ این کار آنها بر اساس اخلاق، منطق، قرارداد و حق مصرف کننده می‌باشد. (۶ ماه تاخیر و به جای عذرخواهی افزایش قیمت)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Reza

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    شیرون رو فروختن به خاورمیانه
    حتما یکی از این کشور های عربی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا