هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر خدمت تمامی مخاطبین و همراهان عزیز پدال، در این آدینهٔ خجسته که با این عید مبارک مصادف شده است، قسمت دیگری از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته را تقدیم حضور شما عزیزان می‌کنیم.

۳۴۰

این میزان قدرت اولین کراس‌اوور کوپهٔ آئودی یعنی مدل جدید Q8 است که توسط یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بنزینی توربوشارژ تولید می‌شود؛ اما غیر از این موتور، برای Q8 یک موتور ۳ لیتری V6 توربودیزل هم به‌عنوان موتور پایه ارائه شده است که ۲۸۶ اسب بخار قدرت دارد. Q8 امسال در آلمان و سایر بازارهای اروپایی عرضه می‌شود اما آمریکایی‌ها برای خرید آن باید تا سال ۲۰۱۹ صبر کنند.

۴۸۰

این حداکثر سرعتی به کیلومتر در ساعت است که شرکت‌هایی چون بوگاتی، هنسی و کوئنیگ‌زگ امیدوارند بتوانند به آن دست پیدا کنند و شرکت میشلن هم قصد دارد لاستیک‌های موردنیاز برای این کار را فراهم کند. این شرکت لاستیک‌سازی فرانسوی گزارش داده است که در حال آماده‌سازی لاستیک‌هایی است که توانایی رسیدن به سرعت ۴۸۰ کیلومتر در ساعت را دارند.

۶۳,۵۰۰

این قیمت احتمالی تویوتا سوپرای جدید به دلار است زمانی که در ایالات‌متحده عرضه گردد. این شایعات نشان می‌دهند که این اسپرت جدید تویوتا خودروی ارزان‌قیمتی نخواهد بود اما پرداخت چنین مبلغی برای خریداری سوپرا باید ارزشش را داشته باشد زیرا این ماشین می‌تواند ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

۲

این تعداد کمپر ون‌های نیسان (ون‌های کاروان) است که هم‌اکنون در اروپا ارائه می‌شود. این مدل‌ها که e-NV200 و NV300 نام دارند، در نمایشگاه خودروی مادرید به نمایش درآمدند. ون اولی همان‌طور که از نامش مشخص است، نمونه‌ای الکتریکی بوده که به باطری‌های ۴۰ کیلووات ساعتی مجهز است و می‌تواند با یک‌بار شارژ تا ۳۰۰ کیلومتر را طی کند درحالی‌که دومی از یک موتور ۱.۶ لیتری دیزلی استفاده می‌کند.

۵۵

این تعداد سال‌هایی است که از ورود اولین شلبی کبرا به جاده‌ها می‌گذرد؛ اما در حال حاضر هم می‌توان یک شلبی کبرا را با همان ظاهر کلاسیک خریداری کرد. این مدل توسط «پیتر براک» طراحی شده یعنی همان کسی که شلبی کبرای اولیه را ساخته است. البته نباید انتظار داشت که این نمونهٔ جدید خودروی ارزان‌قیمتی باشد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (540 ديدگاه)

    وای خدا شلبی رو❤❤❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. m.m

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (54 ديدگاه)

    ۴۶۰
    این مبلغی به میلیون تومان است که باید برای یک فولکس واگن گلف پرداخت کنید
    البته باید از شب جا رزرو کنید

    کمپین
    این نامی است گه مردم ایران دلشان را به آن خوش کرده اند و در صف خودرو می ایستند

    لیاقت
    این واژه ای است که مردم ایران همیشه درباره خود میگویند که لیاقت مردم ایران بیشتر از این هاست
    ۶۰ تا ۱۸۰
    این تعداد روزهایی است که باید منتظر بمانید تا خودرو ی سفارش داده شده را به شما تحویل دهند و شاد و خندان با مبلغی اضافه تر ب خانه بروید

    بخواید نخواید هیچ پخی نیستیم الکی تعریف خودمون ندیم نه فرهنگ داریم ن اراده
    اینکه میگن لیاقت مردم ایران نیست درسته ولی نه از این نظر که باید وضعشون بهتر میبود از این نظر که حیف این منابع و کشور که این چمین مردمی داره و لیاقت این چنین مردمی کشوری با این منابع نیست
    هر چی هم میخواین بگین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (218 ديدگاه)

      (1) تعداد گل کاملا شانسیه ایران مقابل مراکش .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali Keyhani

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (657 ديدگاه)

        تا چشم حسود دراد??❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. hosseinbimmer

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (133 ديدگاه)

    سری ۸ بالاخره معرفی شد ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سام

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    آئودی Q8 یعنی نمودی از اوج هنر طراحی در یک خودروی کراس اوور!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. #ali.m#

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    q8با اختلاف جذاب ترین شاسی بلند کوپه بازاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (22 ديدگاه)

      محصولات شرکت‌های مثل آیودی، لینکلن، لکسوس، … بر خلاف بنز ، بی ام و، ولوو … فاقد کوچکترین اصالتی نیستند. این کلاهبردارها مدلهای لوکس محصولات معمولی خود یعنی فولکس، فورد، تویوتا و غیره را با نماهای جدید و قیمتهای گزاف به مردم ساده جهان می فروشند و این درحالی است که نه تنها پلتفورم همه آنها یکی است، در بیش‌تر موارد پیشرانه و گیربکس یکسانی هم دارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا