هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

در یکی دیگر از آدینه‌های گرم تابستانی، با یک قسمت دیگر از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته همراه شما هستیم.

۷۹۷

این میزان قدرت دوج چلنجر هلکت Redeye به اسب بخار است. این یک تیپ جدید برای چلنجر است که به‌تازگی همراه با معرفی فیس‌لیفت مدل ۲۰۱۹ آن ارائه شده است. این مدل، قوی‌ترین و سریع‌ترین ماسل کاری محسوب می‌شود که دوج تاکنون تولید کرده است.

۶۰۰

این میزان قدرت سوپراسپرت جدید مک‌لارن ۶۰۰LT به اسب بخار است. این مدل جدید که در هفتهٔ جاری رونمایی شد، در اصل نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ مدل ۵۷۰S محسوب می‌شود و از همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی ۵۷۰S استفاده می‌کند که حالا قدرتش افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، ۶۰۰LT به‌منظور کاهش وزن به عناصر فیبر کربنی هم مجهز شده است.

۵۰

این تعداد سال‌هایی است که از تولد نیسان GT-R و همین‌طور شرکت طراحی ایتالیایی یعنی ایتال‌دیزاین می‌گذرد. به این مناسبت، نیسان و ایتال‌دیزاین سوپراسپرت ویژه‌ای بنام GT-R50 را معرفی کرده‌اند. این ماشین نمونه‌ای تک ساخت است که یعنی تنها یک دستگاه از آن ساخته شده و برنامه‌ای برای تولید آن حتی به‌صورت محدود هم وجود ندارد.

۳۹

این مدتی به دقیقه است که ظرف آن تمامی نمونه‌های ولوو S60 Polestar Engineered فروخته شدند. این ماشین در اصل نسخه‌ای اسپرت و ویژه از نسل جدید ولوو S60 است که ۴۱۵ اسب بخار قدرت دارد. تنها ۲۰ دستگاه از این خودرو در ایالات‌متحده عرضه می‌شود.

۱۸,۳۰۵

این تعدادی از تسلا مدل ۳ است که در سال ۲۰۱۸ فروخته شده است؛ بنابراین این سدان تمام الکتریکی در بین صد خودروی پرفروش بازار ایالات‌متحده قرار گرفته است. همچنین تسلا در ماه می امسال نیز تعداد ۶,۲۵۰ دستگاه از مدل ۳ را به فروش رسانده و بنابراین از لحاظ فروش خودروهایی چون فولکس‌واگن پاسات، ب‌ام‌و X3 و نیسان ماکسیما را پشت سر گذاشته است.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بیستا ماشین پو چهل دقیقه فروش رفته رکورد محسوب میشه اونم تو کشوری که دومین بازار بزرگ دنیاست اونوقت تو ایران اونهمه پراید تو کمتر از این زمان فروش رفته کسی براش جالب نبوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۱۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      داداش من به تازگی استرالیا بودم فقط می گم اگر هر خودروسازی جای این دو لگن ساز بود بعد از این مدل پیش فروش ها از خوشحالی خودش رو از بالای ساختمان به پایین پرتاب می کرد
      حیف جان مردم حیف مال و زمان و انرژی و ثروت نفت و بنزینی که حروم این زبالجات می شه
      اما مقصر بازم خود مردم هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱۶ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (337 ديدگاه)

        خب چه ربطی به استرالیا بودن شما داشت؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کوروش

          ۱۶ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          بله داشت ویرایش کردم منتها تغییر نکرد
          بازار خودرو ان کشور دارای تنوع و سیستم فروش بسیار گسترده ای هست طوری که در شهر های بسیار کوچک نمایندگی بزرگ و مجهز خدمات و فروش برندهایی مثل هولدن و فورد و هیوندایی و… می بینید و با اقساط و شرایط فروش تا هشت سال ! و تست درایو رایگان حتی اجاره رایگان یکروزه برای تست ،ولی بازم بسختی نظر مردم رو برای خرید خودرو جدید جلب می کردند حالا اینجا طرف با دیدن عکس خودرو می رود در صف خرید …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. حمید

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    جالبه ماشینهای برقی داره جای خودش رو باز میکنه
    تسلا ۳
    عجب خطوط طراحی داره این مک لارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. #ali.m#

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    خراب گودزیلا شدم .
    خیلی باحاله که تنها gtr 50دنیا رو داشته باشی
    یه ماشین فوق خاص .چه ارزش کلکسیونی بالایی پیدا کنه.
    ?گودزیلا?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammad fm480

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    فقط اون اس ۶۰ ها ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    با این که عاشق فورد و دوج و شورلت هستم اما تجره نشون داده که این همه اسب بخار و نمی تونن توی سرعت صفر تا 100 و عملکرد و فرمان پذیری استفاده کنن مثل حجم موتور هاشون و بیشتر کاربردخودنمایی و برت اوت داره اما ارو پایی ها از ذره ذره ی قدرت و حجم استفاده میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا