هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی نمایشگاه ژنو

به آخرین جمعهٔ سال ۱۳۹۵ رسیدیم. سالی که طی ۱۱ هفتهٔ پایانی آن هر جمعه به معرفی مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته پرداختیم؛ اما دوازدهمین قسمت از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته علاوه بر این‌که در آخرین جمعهٔ سال ۹۵ منتشر می‌شود یک ویژگی خاص دیگر هم دارد. طی این هفته هشتاد و هفتمین دورهٔ نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو برگزار شد و خودروهای فراوانی در آن به نمایش درآمدند. به همین دلیل در این قسمت از سری مطلب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته به مهم‌ترین اعداد خودروی نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ پرداخته‌ایم. پیشاپیش سال نو نیز بر شما مخاطبین عزیز پدال مبارک.

۶:۳۰

2017-scg-003s

این زمانی است که شرکت «Scuderia Cameron Glickenhaus» یا به‌صورت مخفف SCG ادعا کرده است که سوپراسپرت ۰۰۳S می‌تواند یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را طی کند. این سوپراسپرت مجهز به یک پیشرانهٔ V8 با ۸۰۰ اسب بخار قدرت بوده و ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. اگر ادعای SCG 003S عملی شود، این خودرو رکورد تازه ثبت‌شدهٔ لامبورگینی اوراکان پرفورمانته را خواهد شکست.

۵

2019-aston-martin-valkyrie

این تعداد چیزهایی است که تاکنون در مورد هایپرکار آستون‌مارتین والکیِری مطمئن هستیم. ۱-این خودرو مجهز به پیشرانهٔ V12 ساخت کاسورث است. ۲-تنها ۱۷۵ دستگاه آز آن ساخته می‌شود. ۳-قدرتی بیش از ۸۵۰ اسب بخار خواهد داشت؛ و ۴-سال آینده به فروش خواهد رسید.

۱۰۸۰

alpine-a110-front-three-qua

این وزن آلپاین A110 به واحد کیلوگرم است. این خودرو که یک کوپهٔ اسپرت موتور وسط سبک‌وزن است برای اولین بار در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. A110 مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری توربو است که ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما خبر بد اینکه این کوپهٔ اسپرت فرانسوی در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود.

۶

ford-gulf-mirage-gr802

این تعداد خودروهای مسابقه‌ای کلاسیکی است که فورد در نمایشگاه ژنو امسال به نمایش درآورد. تعدادی از این خودروها عبارت‌اند از فوکوس RS رالی ۱۹۹۹، خودروی افسانه‌ای اسکورت کاسورث RS، اسکورت مکزیکو، GT40 و… .

۲.۸

mclaren-720s-geneva-2017

این زمانی است که طول می‌کشد تا مک‌لارن ۷۲۰S جدید از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که تنها کمی سریع‌تر از مدل‌های قبلی ۶۵۰S و ۶۷۵LT است. این شتاب به لطف پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بای‌توربو جدید به دست آمده است که ۷۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین مک‌لارن ۷۲۰S می‌تواند با تکیه بر این موتور به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    یه سری عدد مهم هم من بگم که البته به نمایشگاه ژنو مربوط نمیشه
    ((77)) میزان سال اول بودن جنرال موتورز هست که از سال 1930 تا 2007 میلادی رو شامل میشه
    ((1903)) سال تولید اولین ماشین جهان بصورت انبوه در خط تولید توسط شرکت فورد
    ((13000)) قیمت کادیلاک الدورادو 1958 میلادی هست که در اون سال یعنی 1958 میلادی 13000 دلار قیمت داشته و موتور6 لیتریش قدرت 320 اسب تولید میکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      (1938) اولین گیربکس نیمه اتوماتیک ساخت کرایسلر رو هم بهش اضاف کن.
      البته درمورد فورد هر چی گشتم دیدم اولین مدلش سال 1908 بود که مدل T بود اسمش و 15میلیون هم ازش فروخت اگه اشتباه میکنم بگو.
      :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (6810 ديدگاه)

        #ali.m#
        داش علی دمت گرم که این نمونه رو شما گفتی
        ford t هم از 1903 تولیدش شروع شد تا 1927 میلادی و 15 میلیون عدد هم ازش تولید شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          مخلصیم.
          جالبه که 15 میلیون آمار فروش امریکا هست فقط.
          :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    هوراکان پرفورمنته ، سلطان نوربرگ رینگ

    ۶:۵۲:۰۱

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا