هفته نامه

هفت خودروی محبوب حاصل از همکاری دو برند

محمد دهقان: خودروهایی وجود دارند که حاصل عصاره تلاشهای دو شرکت خودروسازی برای خلق یک محصول ممتاز هستند. هرچند گاهی پدر و مادر این خودروها خویشاوند هستند و گاهی غریبه! امروزه می‌توان مثال‌های زیادی از این خودروها یافت. مثلاً آستون‌مارتین ونتیج با پیشرانه مرسدس، تویوتا سوپرای جدید با قوای BMW، دوقلوهای سوبارو BRZ و تویوتا ۸۶ و … در اینجا ما ۷ خودروی محبوب حاصل از چنین همکاری‌هایی را معرفی می‌کنیم.

آلفارومئو استلویو

آلفارومئو/فراری

یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای جهان که با موتور ۶ سیلندر توربو ۲۹۰۰ سی‌سی ساخته و پرداخته فراری با ۵۱۰ اسب بخار قدرت می‌تواند شتاب صفر تا صد کمتر از ۴ ثانیه‌ای را تحویل دهد.

مرسدس مک‌لارن SLR

مرسدس/مک‌لارن

تا جایی که میدانیم مرسدس بنز برای ساخت خودروهای اسپرت با AMG همکاری می‌کرده اما در سال ۲۰۰۳ مرسدس سراغ مک‌لارن رفته و با همکاری این کمپانی معروف محصولی به دست می‌آید که تا آخر عمر خودروهای درون‌سوز یاد و خاطره آن زنده خواهد ماند خودرویی با رینگ‌های توربینی و اگزوزهای که زیر درب‌ها خودنمایی می‌کردند.

مک‌لارن F1

مک‌لارن/ب‌ام‌و

مک‌لارن F1 هنوز رکورددار خودروهای اتمسفریک دیفرانسیل عقب است که این رکورد با کمک شاهکار ۶.۱ لیتری V12 ب‌ام‌و محقق شد و خودرویی به تولید رسید که همگان به آن افتخار نمودند.

فورد موستانگ مک‌لارن M81

مک‌لارن/فورد

قبل از اینکه مک‌لارن سراغ آلمانی‌ها برود با فورد هم مراوداتی داشته که باعث تولید M81 گردید که در زمانی خلق شد که مک‌لارن تنها یک تیم مسابقه‌ای بود و با یک موتور ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو با قدرت ۱۷۵ اسب بخار تنها در ۱۰ تیراژ عرضه شد.

دوج رم SRT10 2004

دوج/رم

شاید این خودرو جایی در این لیست نداشته باشد اما از یک ویژگی سود می‌برد که قطعاً همه را هیجان‌زده خواهد کرد بله اگر شما کاپوت آن را بالا بزنید نوشته دلنواز Viper را می‌توانید بر روی آن مشاهده کنید و از آن لذت ببرید.

اوپل لوتوس امگا ۱۹۹۰

اوپل/لوتوس

opel-lotus-omega

رقیب سرسختی که به‌راحتی قادر به شکست دادن M5 بود و از یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۳۷۷ اسب بخار و شتاب ۵ ثانیه‌ای بیرون می‌کشید و تنها با رنگ سبز تیره امپریال به تولید رسیده و بسیار چشم‌نواز بود.

آئودی RS4 آوانت ۱۹۹۴

پورشه/آئودی

استیشن جذاب آئودی زمانی جذاب‌تر شد که پورشه دست نوازشی بر سر آن کشید این استیشن می‌توانست تا سرعت ۴۸ کیلومتر از مک‌لارن f1 هم سریع‌تر باشد (در ۱.۵ ثانیه) و اولین خودرو سری RS این‌گونه تولید شد. شتاب صفر تا صد آن که ۴.۸ ثانیه به طول می‌انجامید توسط موتور ۵ سیلندر خطی توربو به حجم ۲.۲ لیتر و قدرت ۳۱۱ به حقیقت می‌پیوست.

منبع: تحقیق از منابع مختلف

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMAD

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (178 ديدگاه)

    SLR & F1??

    موافقم 8
    مخالفم 0
  2. Amirreza

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    جذابیت اس ال خآر هنوزم تمومی نداره ، اگزوز زیر در ، چراغای دوتاییش ، اصلا به معنای واقعی کلمه محشره ، نمیتونم اصلا وصفش کنم ، درست مثل f1 اسطوره ای که کلمه ای برای توصیفش ندارم برای اس ال آر هم هیچ کلمه ای ندارم مخصوصا با اون موتور ۸ سیلندر و غرش زیباش ، ۶۵۰ اسب وحشی آلمانی شتاب ۳ و ۶ ثانیه ای ، واقعا محشره ، من یه بار این ماشین رو توی دبی دیدم توی یه نمایشگاه و رفتم داخلش نشستم و یه ذره صاحب نمایشگاه اجازه داد که موتور رو در جا دور موتورشو ببرم بالا و صداشو بشنوم یعنی صداش که عالی بود ، خود ماشین اصالت و ابهت توش موج میزد ، البته متاسفانه تا حالا با اف ۱ برخوردی نداشتم ولی اس ال آر مثل یه مروارید وسط تاریخچه مرسدس میدرخشه . یادمه اون لحظه ای که از نزدیک دیدمش دوست داشتم از شدت هیجان زدگی صاحب نمایشگاهو بزنم??

    موافقم 6
    مخالفم 0
  3. RezaRs

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    پست راج پاگانی لطفا اصن یه مقاله راجع شخصیت فراچیو پاگانی بذارین

    موافقم 7
    مخالفم 3
  4. یانکی

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    همکاریهای بیشتری وجود داره کاش اونا رو هم بزارید.نمونش کمپانی عظیم یاماها که خیلی همکاری داشته چندین موتور با فورد گسترش داده.چندین موتور با تویوتا.و چند موتور هم انحصاری برا دیگران.مثل lfa.یا وی8 برا ولوو.همکاریهای کاثورث با فورد.البته اون زمان کاثورث مال خوده فورد بود.همکاری کرایسلر با لامبو.مازراتی با سیتروئن

    موافقم 11
    مخالفم 2
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    Srt وسلام…

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. ae86

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (633 ديدگاه)

    از بین اینا فقط اوپل لوتوس اومگا طراحی جوان پسند و اسپرتی داره

    موافقم 3
    مخالفم 6
  7. mahan

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    فقط مکلارن slr

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. فرید

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    یه مورد رو فراموش کردید:
    پژو RD

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Viper

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    اون رم چقدر جذابه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Viper

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    قلدرترین وانت موجود در دنیا رم srt10…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا