میز خبرهفته نامه

میز خبر: از همکاری نیسان و پارس‌خودرو تا جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی

چندی است که خبرهای خوبی از صنعت خودروی داخلی به گوش نمی‌رسد. گرانی فزاینده محصولات، کیفیت پایین و برخی مسائل دیگر باعث شده‌اند چشم‌انداز روشنی برای این صنعت ترسیم نشود اما در این ‌بین یک خبر مثبت و قابل توجه منتشر شده که می‌تواند نظرهای زیادی را به خود جلب کند.


به گزارش پدال و به نقل از دنیای اقتصاد، مدیرعامل شرکت جهان نوین آریا از همکاری مجموعه نیسان و پارس‌خودرو برای تولید محصولات جدید در ایران خبر داد.


سیروس جوکار در حاشیه رونمایی از ایکس تریل ۲۰۱۸ در نشست خبری با اصحاب رسانه از مذاکرات میان دو مجموعه برای همکاری به منظور تولید خودروهای نیسان در ایران در سال جاری خبر داد. وی با اشاره به اینکه هنوز مذاکرات مربوط به این همکاری ادامه دارد و تصمیماتی اتخاذ نشده است اظهار کرد، در حال حاضر تولید چند محصول نیسان در ایران هدف‌گذاری شده که محصول کیکس نیسان نیز از جمله آن‌هاست اما هنوز تصمیمات نهایی نشده است.

نیسان کیکس
نیسان کیکس
جوکار با اشاره به اینکه جهان نوین آریا در سال جاری برنامه‌ای برای واردات محصولات جدید برند نیسان ندارد گفت: فعلاً بر روی دو محصول موجود فعالیت کرده و در صورت استقبال بر روی واردات محصولات با کاربری عمومی و اقتصادی همچون ون فعالیت می‌کنیم.


مدیرعامل شرکت با اشاره به اینکه ایکس تریل جدید با نرخ ارز مصوب بانک مرکزی ۳۴۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده افزود: هنوز به دلیل راه‌اندازی نشدن سامانه جدید بانک مرکزی مجبور به توقف فروش این محصول شده‌ایم چراکه بدون تخصیص ارز اجازه واردات نداریم و در انتظار نهایی شدن سامانه بانک مرکزی هستیم.

  • زنگ خطر خودروسازان ترکیه

دنیای اقتصاد در مطلبی آورده که تقاضا برای خودروهای سواری و تجاری سبک در ترکیه به کمترین میزان رسیده است. به گزارش بلومبرگ در ماه آوریل سال جاری فروش خودروهای سواری و تجاری سبک بیش از ۶ درصد کاهش یافته و به کمترین حد در چهار سال اخیر رسیده است.


به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی ترکیه سقوط ارزش لیر ترکیه، افزایش نرخ بهره و افزایش قیمت خودروهای خارجی از مهم‌ترین دلایل این موضوع بوده است. از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون فروش خودروهای سواری و تجاری سبک در ترکیه بیش از ۱۰.۳ درصد کاهش یافته است. یکی از تحلیلگران بازار خودروی ترکیه می‌گوید: خطر توقف ناگهانی تقاضای داخلی وجود دارد. تنها شرکت فورد است که شاهد افزایش ۴۹ درصدی ارزش سهام خود در بازار ترکیه بوده است.

  • تأسیس کارخانه مرسدس بنز در پاکستان

کارخانه تولید کامیون‌های مرسدس بنز در پاکستان احداث می‌شود. به گزارش فایننشال اکسپرس دایملر و به نقل از دنیای اقتصاد، این خودروساز آلمانی تفاهم‌نامه‌ای با خانه حمل‌ونقل ملی پاکستان امضا کرده که به موجب آن مونتاژ کامیون‌های مرسدس بنز در این کشور آغاز خواهد شد.


مشتاق فیصل رئیس خانه حمل‌ونقل پاکستان امضای این تفاهم‌نامه و همکاری با دایملر را نقطه عطفی در خودروسازی پاکستان توصیف کرد و این اقدام را گامی در جهت گسترش همکاری با خودروسازان اروپایی دانست. او احداث کارخانه مرسدس بنز در پاکستان را فرصتی برای نوسازی ناوگان حمل بار در این کشور خواند. نماینده دایملر نیز دراین‌باره گفته است: توسعه زیرساخت‌ها و بهبود صنعت حمل‌ونقل در پاکستان به معنای افزایش تقاضا برای خودروهای سنگین است.

دولت پاکستان امتیازهایی نظیر تخفیف مالیاتی برای تشویق خودروسازان خارجی در نظر گرفته تا این شرکت‌ها را به سرمایه‌گذاری در کشور ترغیب کند.

در نهایت قیمت برخی خودروهای پرطرفدار وارداتی را خدمت شما عزیزان ذکر کرده‌ایم:

نام خودرو

قیمت (میلیون تومان)
سوناتا هیبرید

۲۷۵

توسان

۲۶۱
الانترا

۲۲۴.۵

سورنتو

۳۶۵
سراتو

۲۱۹

اپتیما

۲۶۶
تویوتا راو ۴ فول

۳۸۵

سانتافه

۳۷۰
کمری هیبرید

۳۰۰

نیسان جوک اسپرت

۲۴۵

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. pool

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    پاکستان خودرو ساز شد کل دنیا پیشرفت کرد دیگه مال ما از درد گذشته مسولین هم در حال التماس که برجام قبول کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی مقدم

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (163 ديدگاه)

      عزیز جان خودرو ساز نشده پاکستان ،بنز یه کارخونه اونجا زده .خودروسازی ما فاجعه.قبول.ولی چرا مد شده کشور خودمون رو بکوبیم؟واقعا چرا؟تاریخ چند صد ساله معاصر ایران که همش تو سری زدن بهمون.حالا که نمیخایم تو سری بخوریم انقد تبلیغ میکنن که خودمون بزنیم تو سرمون.اولین قدم در ساخت مملکتمون باور به خودمون و خاکمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        پاکستان یک سوم ایرانه با ۲.۵ برابر جمعیت ایران. نفت و گاز و … نداره و بجاش کلی گروهک تروریستی داره. فرهنگ و تحصیلات و … مردم ایران درسته در حد اروپا نیست ولی از پاکستان خیلی بالاتره. ما چون وضعمون از پاکستان و بنگلادش بهتره باید به جون مسئولین دعا کنیم؟ خدایی باید حتماْ از سیرالئون و بورکینافاسو هم عقب بیافتیم تا به خودمون بیایم؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ويكي

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی ترکیه سقوط ارزش لیتر ترکیه!!
    فکر کنم منظورتون <> است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ويكي

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (145 ديدگاه)

      لیر ترکیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حمید

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    دیگه چ شرکتی میاد تو ایران تولید کنه که نیسان بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10205 ديدگاه)

    امیدوارم نیسان بیاد و منتاژ بشه تا اشتغال زایی ایجاد بشه .
    اما مطلب آخر مربوط به قیمتها :
    اگر شما خودروهای نام برده را در فروشگاهها دیدید پشت گوشتون هم دیدین.
    کجای ایران سراتو ، راو۴ ، سورنتو و بقیشونو به این قیمتهایی که ذکر کردید میدن.؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهمان

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ببخشید ، احیانا قیمت ها اشتباه نیست ، تو با ما قیمت ها خیلی کمتره ، با اختلاف…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بهترین و تنها راه نجات صنعت خودروسازی ایران واگذاری واقعی و کامل شرکت های خودروسازی داخلی به بخش واقعاً خصوصی (نه خصولتی ها) یا شرکت های مطرح و تراز اول جهانی است مثلا همین پارس خودرو واگذار کنن به نیسان یا سایپا کامل واگذار کنن به سیتروئن و غیره ایران به مهم ترین و استراتژیک ترین کشور منطقه هست ولی حیف که مدیران دلسوزی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. A.B

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    ان شاالله که باز تحریما برگرده خودروسازی و باقیشون با مغز سقوط کنن همه چی عوض بشه سخته ولی عوض بشه خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    چه خبر خوبی، با این قیمتای تخیلی مگه کسی میتونه ماشین بخره
    ایشالا هر چه زودتر صنعت فرغون سازی کشور ساقط شه بلکه هممون از دست یه مشت زالو و این وضعیت مافیایی راحت شیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا