جیپهفته نامه

9 نکته مهم درباره جیپ رانگلر 2018

قطعاً برخی نمادها را نمی‌توانید از یاد ببرید. نمادهایی که تاریخی بوده و در تار و پود ذهن ما نقش بسته‌اند…

جیپ رانگلر 2018
یکی از نمادهای دنیای خودرو جیپ رانگلر است. رانگلر یکی از نمادهای اسطوره‌ای در بحث آفرود بوده و بسیاری از طرفداران واقعی خودرو علاقه ویژه‌ای به این محصول آمریکایی دارند.

این خودرو برای سال ۲۰۱۸ کاملاً نونوار شده و بازطراحی کاملی را تجربه کرده است. این خودرو از هر جنبه‌ای بهبود یافته و در ادامه شما را با ۹ نکته مهم درباره این رانگلر تازه‌نفس آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  1. هنوز هم شبیه یک رانگلر است

جیپ رانگلر 2018
جدای از توانایی‌های شگفت‌انگیز، رانگلر هنوز هم آشناست. این خودرو دارای فرم جعبه‌ای و جلوپنجره‌ای با ۷ میله است. البته که بدنه دارای همان خصوصیات همیشگی جیپ رانگلر است اما تغییرات قابل‌توجهی نیز رخ داده است.

برای مثال شیشه جلوی این خودرو برای آئرودینامیک بهتر بیشتر از قبل خم شده است. شیشه جلو همچنین آسان‌تر از قبل تا می‌شود. چراغ‌ها و مه شکن‌های LED به‌صورت سفارشی در دسترس هستند و دوربین دنده‌عقب یکپارچه نیز باعث مدرن‌تر شدن رانگلر شده‌اند.

  1. کاهش وزن

جیپ رانگلر 2018
اگرچه رانگلر خودروی سبک‌وزنی نیست اما ۹۱ کیلوگرم سبک‌تر از قبل بوده اما خب مدل روبیکان آن هنوز هم حدود ۲۰۴۱ کیلو وزن دارد.

به منظور کاهش وزن، دسته‌موتورها، درب‌ها، کاپوت، لولاها، گلگیرها و حتی فریم شیشه جلو از آلومینیوم ساخته شده درحالی‌که درب پشتی نیز از جنس منیزیم است. همچنین میله‌های پایدار کننده و سیلندر ترمز نیز سبک‌تر از قبل هستند.

  1. گزینه‌های جدید پیشرانه

جیپ رانگلر 2018
برخلاف مدل سال قبل، رانگلر ۲۰۱۸ را می‌توان با پیشرانه‌های گوناگونی سفارش داد. همچون قبل پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار هنوز هم ارائه می‌شود. این پیشرانه هم‌اکنون قدرت ۲۸۵ اسب بخاری دارد.

اما پیشرانه جدید ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو برای نسل جدید تدارک دیده شده که خروجی ۲۷۰ اسبی دارد. این پیشرانه همچنین دارای سیستم گشتاور الکتریکی جدیدی است که عملکرد هیبریدی ملایم را به خودرو اضافه می‌کند.

پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری اکودیزل نیز در سال آینده به این خانواده ملحق خواهد شد و قطعاً باعث جذابیت بیشتر این خودرو خواهد شد.

از نظر گیربکس‌ها، نسخه آشنای ۸ سرعته اتوماتیک برای تمامی مدل‌ها قابل انتخاب بوده هرچند پیشرانه پنتاستار را می‌توان با گیربکس ۶ سرعته دستی ساخت آیسین هم همراه کرد.

  1. بهترین کابین تاریخ رانگلر

جیپ رانگلر 2018
این تنها مهندسان جیپ نبوده‌اند که اقدام به بازنگری در رانگلر جدید کرده‌اند بلکه طراحان نیز دستی بر آتش داشته‌اند. قطعاً این نسل بهترین کابین تاریخ رانگلرها را دارد.

در آغاز باید گفت رانگلر ۲۰۱۸ دارای استارت دکمه‌ای می‌باشد، چیزی که تا چند سال پیش در خودروهای لوکس دیده می‌شد. مدل روبیکان حاضر در تست همچنین از پشت آمپرهای دوخته شده خیال‌انگیز سود می‌برد. علاوه بر این پلاستیک‌های نرم نیز روی پانل درب‌ها بکار رفته است.

صندلی‌های جلوی دارای بالشتک‌های بهتری بوده و فضای پای صندلی عقب نیز بهتر است.

  1. تکنولوژی‌های قابل‌توجه

جیپ رانگلر 2018
این بخش به تکنولوژی اختصاص دارد. رانگلر جدید دارای خوبی‌های زیادی است. سه نسخه از سیستم Uconnect فیات-کرایسلر قابل انتخاب بوده که شامل صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی و ناوبری می‌باشد. این سیستم هنوز هم یکی از بهترین کاربری‌ها را داشته و از جمله سریع‌ترین‌ها نیز می‌باشد.

اکثر نسخه‌ها از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی کرده و چهار پورت USB نیز در نظر گرفته شده است.

هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی، دوربین دنده‌عقب و… بخشی از تجهیزات ایمنی رانگلر جدید هستند. این خودرو دیگر رانگلری خشن و بدوی نیست بلکه از تکنولوژی‌های نوینی سود می‌برد.

  1. هیولای آفرود

جیپ رانگلر 2018
تمامی نسخه‌های رانگلر غول آفرود هستند. این خودرو برای آفرود ساخته شده و نسل جدید آن هنوز هم یک هیولاست. از صندلی راننده این‌گونه به نظر می‌رسد که هیچ‌چیزی نمی‌تواند رانگلر را متوقف کند، خواه مانع پیش رو آب باشد یا گل‌ولای و یا صخره.

چیزی که چنین توانایی آفرود را ایجاد می‌کند فریم کاملاً جعبه‌ای است. سیستم تعلیق رانگلر ۲۰۱۸ نیز بهبود یافته است. مدل‌های روبیکان همچنین به منظور کشش بیشتر دارای دیفرانسیل‌های قفل شونده هستند.

زوایای حمله، فرار و شکست در کلاس خود جزو بهترین می‌باشند. ارتفاع خودرو از سطح زمین نیز کاملاً قابل‌توجه می‌باشد.

جیپ رانگلر 2018
مدل آنلیمیتد روبیکان حاضر در تست به رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی و لاستیک‌های ۳۳ اینچی مجهز بوده است. ریل‌های محافظ بدنه به همراه فلاپ های محافظ قطعات زیرین از شاخصه‌های برجسته این خودرو هستند.

  1. آرامش سورپرایز کننده

جیپ رانگلر 2018
با اینکه رانگلر می‌تواند همانند یک بز کوهی از هر جایی بالا رود اما آرامش آن در روی جاده نیز بسیار احساس‌برانگیز است. بی‌شک این نسل از رانگلر آرام‌ترین نسخه تاریخ بوده و نرم‌تر، راحت‌تر و ساکت‌تر است. حتی شیفتر دنده دستی نیز ارتقا یافته است. فاصله حرکت دنده‌ها ۵۰ درصد کاهش یافته است.

All-new 2018 Jeep® Wrangler Sahara
با اینکه سواری خودرو ناهنجار نیست اما کاملاً تلوتلو می‌خورد و بهتر است هر دو دستتان روی فرمان باشد. موضوع شگفت‌انگیز اینکه تکان‌های بدنه به خوبی کنترل شده است.

  1. قدرت زیاد

جیپ رانگلر 2018
خب به پرفورمنس می‌رسیم. رانگلر ۲۰۱۸ سریع‌ترین خودروی کلاس نیست اما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار و گیربکس دستی زوج خوبی هستند. این پیشرانه به‌طور باورنکردنی‌ای نرم و آرام بوده و عملکرد درخوری دارد.

کلاچ نسبتاً سبک بوده اما درگیر شدن تقریباً زمان رسیدن به کف خودرو رخ می‌دهد که کمی غیرعادی جلوه می‌کند.

همچنین به منظور کاهش مصرف سوخت سیستم استارت استاپ در رانگلر ۲۰۱۸ وجود دارد.

  1. تست‌های زیاد؟

جیپ رانگلر 2018
نهایتاً به بحث کیفیت می‌رسیم. بنا به گفته فیات-کرایسلر، رانگلر چند میلیون کیلومتر تست را از آریزونا گرفته تا ایتالیا و حتی هند پشت سر گذاشته است. با این وجود ظاهراً تست‌های صورت گرفته کافی نبوده‌اند.

اولین نسخه تست شده به کل از کار افتاد و فیلم‌بردار مجبور شد چند ساعت کنار جاده بایستد تا کمپانی خودروی دیگری را بفرستد. خودرو درحالی‌که کارکرد ۱۰۰ کیلومتری داشت از کار افتاد که بسیار خطرناک است.

در واقع سیستم برق خودرو کاملاً ازکارافتاده بود. ما برای حل مشکل حتی باتری را قطع کردیم اما باز افاقه نکرد. پیشرانه اصلاً استارت نمی‌خورد و چراغ‌ها نیز روشن نمی‌شدند.

جیپ رانگلر 2018
سخنگوی جیپ بعداً گفت نسخه تست شده حدود پانصدمین دستگاهی بوده که خط تولید را ترک کرده بنابراین جزو اولین نمونه‌های ساخته شده بوده است. او همچنین گفت که آب وارد برخی سیستم‌های الکترونیکی شده و باعث ایجاد این اختلال شده است. خوشبختانه آن‌ها بعداً مواد ضد آب بیشتری را به این قسمت‌ها اضافه کردند تا از ایجاد مشکلات آتی پیشگیری شده باشد.

منبع:

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    خداااای آفرود .تمام

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    هنوزم بعد این همه سال دوست داشتنیه.
    یکی از خودروهاییِ که تمام مردم از هر گروه سنی دوسش دارن ، حال چه داشته باشیش چه نداشته باشی .
    با اینکه تویوتا دوستم ، اما چیپ همیشه برام به مانند مرسدس بنز قابل احترام ودوست داشتنی بوده .
    پدربزرگ تمام suv ها تلقی میشه .
    از دور داد میزنه من چیپم ، احترام بزارید .

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      اخ گفتی . چیزی که این ماشین در تاریخ ثبت کرد هیچ ماشبن دیگه قادر به ثبت کردنش نبود .
      یه امریکایی . یه بلند قامت
      هر جور حساب میکنم به صرفه تر از این ماشین در بین suv ها وجود نداره
      وقتی قیمتش رو میبینم فیلم‌هاش رو میبینم
      با خودم میگم . چرا من ازش ندارم .
      چقدر از ماشین های مطرح روز از این ماشین کپی برداری کردن .
      اخ که چقدر دوست دارم پهلون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (186 ديدگاه)

      البته سابربن شورلت بابایه تمام suv جهانه.جیپ هپ چیزیه که suv معنا کرد.مثل فوتبال که که قبل مارادونا هم بود ولی مارادونا بهش عظمت و زیبایی و عشق رو اضافه کرد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. یانکی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    بیشترین کپی کاری تو تاریخ خودرو سازی از این امپراطور انجام شده.لندروور دیفندر.پاترول.لند کروز.سنگ یانگ.فورد میوت.تاتا موتورز هند…راستی بنز هم چون هیچ طرحی به ذهنش نمیرسید از جیپ الهام گرفت که اونم….نگم برات!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      افرین منم نگفتم که ریا نشه نگو داغون میشن بنده خداها

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ژان وال ژان

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (166 ديدگاه)

      میشه چند تا لینک بدی از قسمت هایی که بنز از روی جیپ کپی کرده تا باور کنیم از **** حرف نمیزنی ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        بماند ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ژان وال ژان

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (166 ديدگاه)

          بیش از این هم انتظار نمیرفت !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ماتئوس

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (687 ديدگاه)

        امان از جنس خوب !!!!.. چه میکنه با مردم …
        اون زمان که بنز ماشین میساخت جیپ هنوز موز هم نبود … شما توهمات این دوستمونو جدی نگیر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elmiraj

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (3102 ديدگاه)

          ماتئوس @
          اول از همه جیپ خودروسازی هست تخصصش ساخت SUV هست نه سدان لوکس !!!
          .
          و دوم این که تمامی SUV های آفرودی و لوکس جهان از جیپ ولیز و جیپ واگنیر کپی شدن که Gکلاس و GLS هم شاملش میشن !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. کریمی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من واقعا عاشقشم هم یه ماشین شهریه هم افرود
    جی کلاس برا من خیلی گرون در میاد و ناچارم عاشق جیپ بشم و جیپ پشیمونم نمیکنه
    بعد یه چیزی در مورد جی کلاس بگم که اکثرا به صورت وارونه متوجه شدن
    اون خدابیامرز که جی کلاسو سفارش داد دستور طراحیشو نداد
    مرسدس بنز یه طرح نظامی داشت که به ارتشای کشورایی مثل اتریش و المان و سوئد و بریتانیا و ایران فرستاد و هیچکدوم به جز اتریش و سوئد و ایران اینو قبول نکردن و ایران بیشترین سفارشو برا این ماشین داد. چون ارتش ایران در مقابل ارتشای اتریش و سوئد تقریبا ده بیست برابر بزرگتره و قطعا تعدادی که نیاز دارم به همین نسبت بیشتره.
    در واقع اون خدابیامرز با سفارش این مدل باعث شد رو خط تولید بره و طرح شکست نخوره. چون اگه یه مدل کمتر از مورد انتظار سفارش داشته باشه قیمتش یا بالاتر میره و یا اینکه کلا طرحو عوض میکنن تا ارزونتر در بیاد.
    اون خدا بیامرز با سالی دو میلیارد دلار درامد نفتی چه کارا که نکرد
    خیلیا به اشتباه فکر میکنن یکی از داخل کشور این ماشینو طراحی کرد و فرستاد مرسدس بنز بسازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایمان

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    چه مانعی در آفرود میتواند این اسطوره آفرود رو متوقف کنه
    جواب کاملاً روشنه ؛ هیچ مانعی نمیتونه جلوشو بگیره
    مثل همیشه باید گفت عشق یعنی جیپ و فورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. net

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    امریکا عجب کشور پیشرفته ای هست.رانگلر۲۰۱۸ دودرب و چهردرب خیلی زیباست مخصوصا رنگ مشکی.صندلیهای چرمی مشکی زیبایی داره اگر صندلیها بجای دوخت قرمز از دوخت رنگ مشکی استفاده زیباتر میشد.اگر برای سال ۲۰۱۹ جیپ بیاد رانگلر رو سقف اهنی خودکار جمع شونده براش بزاره خیلی عالی میشه تا این سقف برزنتی که بخواد با دست جمع بشه مثل خودروهای روباز.زیباترین محصول جیپ همین رانگلر هست و گرند چروکی بقیه محصولات جیپ طراحی بیرونی زیبایی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. net

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    اگر رانگلر برای سال اینده تکنولوژیهای بروز بیشتری براش در نظر بگیره و سیستم صوتی حرفه ای با امپلی و ساب برای رانگلر بزاره عالی میشه و سیستم اپل کار پلی و اندروید اتو جالب میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. ali a

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    عاشقش شدم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (172 ديدگاه)

    واقعا ماشین وسط راه کلا از کار افتاد؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. net

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    کاشکی من تو امریکا دنیا اومده بودم.واقعا رانگلر دو درب و چهار درب خیلی زیباست .جیپ قدرت و تکنولوژی و سنت رو با هم ادغام کرده و این محصول زیبا تولید کرده.اگر داشبورد قرمز نبود و از دوخت قرمز برای صندلیها استفاده نمیکرد و طراحی داخلی یکپارچه مشکی بود خیلی قشنگتر از این میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. net

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    من متن رو درست نخوندم الان متوجه شدم نوشته از اپل کار پلی واندرید اتو پشتیبانی میکنه.حواسم نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. net

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    چهارتا درب که ازش جدا میشه خیلی زیبا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رها

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (92 ديدگاه)

    ماشینی که تازه و صفر باشه وسط راه از کار بیفته مفتش گرونه.
    لندکروزر سری 70 هارد تاپ از این بهتره. تویوتا ندیدم بی کیفیت باشه مخصوصا سری 70 و لندکروزر سری 100
    طرف یک قرنه ماشین می سازه از خط تولید بیرون نیامده ماشینش خراب میشه این که از ایران خودرو بدتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Elmiraj

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3102 ديدگاه)

      جاهایی که رانگلر میره بقیه آفرودر ها خوابشم نمی تونن ببینم !!! واسه همین کسی که رانگلر زیر پاشه انتظار زیادی ازش داره ، پس مطمئن باش بلایی که سر این رانگلر آوردن اگه سر هر آفرودر دیگری می‌آوردن بجای قطع سیستم برق تکه تکه می شد!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Elmiraj

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3102 ديدگاه)

    جاهایی که امروز Gکلاس ، دیفندر ، لندکروز و پاترول به سختی تمام رد می کنن و کلی هم بهش افتخار می کنن ، جیپ ۷۷ سال قبل با ولیز تو جبهه‌های جنگ می‌رفت !!!!!
    .
    .
    حالا رانگلر با صخره نوردی بی رقیبش بماند !!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ژان وال ژان

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (166 ديدگاه)

      .
      چون کسی دلش به حال جیپ نمیسوزه از هر جایی ردش میکنن … خراب نشد که هیچ خرابم شد به درک
      جیپ ۳۰ هزار دلاری با بنز ۲۵۰ هزار دلاری خیلی فرق داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (3102 ديدگاه)

        ژان وال ژان @
        مطمئن باش اون جیپ 30 هزار دلاری خیلی تواناتر از اون بنز 250 هزار دلاری هست ، اگر غیر از این بود با اون بنز ۲۵۰ هزار دلاری هم صخره نوردی میکردن ، چون برا بعضیا ۲۵۰ هزار دلار پول تو جیبیه !!!!
        .
        نکنه یادت رفته با فانتوم ۴۵۰ هزار دلاری علوفه شتر جابه‌جا میکردن !!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا