هفته نامه

پرفروش‌ترین برندها و خودروهای بازار آلمان در نیمه اول سال 2016

در بازار آلمان میزان فروش خودروهای مسافری جدید از ماه ژانویه تا ژوئن ۷.۱ درصد افزایش یافته است. در این مدت تعداد ۱،۷۳۳،۸۳۹ دستگاه انواع خودرو به فروش رسیده است. فولکس‌واگن پرفروش‌ترین برند و گلف پرفروش‌ترین خودروی بازار آلمان بوده‌اند.

Volkswagen-Golf-2017-GTI-Cl
در سال ۲۰۱۶ بازار خودروهای جدید به گسترش خود ادامه داده و تنها در ماه ژوئن افزایش ۸ درصدی در امر فروش را شاهد هستیم.

  • بازار خودروی آلمان در شش ماهه اول سال

بازار وسایل نقلیه‌ی موتوری آلمان در نیمه اول سال ۷ درصد رشد داشته و فروش وسایل نقلیه به ۲،۰۳۵،۷۳۹ دستگاه رسیده است. بزرگ‌ترین بخش این وسایل را خودروهای مسافری با فروش ۱،۷۳۳،۸۳۹ دستگاهی تشکیل می‌دهند.

BMW vs Audi vs Mercedes 02
به عنوان یک نشانه‌ی مثبت از اقتصاد آلمان، خودروهای تجاری نیز شاهد رشد فروش بوده و میزان فروش این دسته از خودروها با افزایش ۱۱ درصدی مواجه شده است. اتوبوس‌ها نیز نسبت به نیمه اول سال ۲۰۱۵ رشد فروش ۱۶ درصدی داشته‌اند.

خودروهای بنزینی سهمی ۵۱.۵ درصدی (+۹.۸ درصد) از بازار جدید را به خود اختصاص داده‌اند درحالی‌که خودروهای دیزل نیز سهم ۴۶.۹ درصدی از این بازار داشته‌اند. خودروهای هیبریدی نیز ۱.۲ درصد از بازار را تشکیل داده درحالی‌که خودروهای الکتریکی تنها با فروش ۴۳۵۷ دستگاهی سهمی ناچیز از این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

BMW 330i v Jaguar XE 25t R-Sport v Lexus IS200t F Sport v Mercedes-Benz C250

  • پرفروش‌ترین خودروسازان بازار آلمان در نیمه اول سال

طبق داده‌های منتشر شده توسط KBA، پرفروش‌ترین برندهای خودرویی بازار آلمان در شش ماهه اول سال به ترتیب عبارت‌اند از:

برند

فروش خودرو

سهم بازار

درصد تغییر

 

مجموع فروش خودرو در آلمان

۱,۷۳۳,۸۳۹

۱۰۰

۷.۱

۱

فولکس واگن

۳۴۶,۱۸۸ ۲۰

-۱.۴

۲

آئودی

۱۵۹,۵۰۱ ۹.۲

۱۳

۳

مرسدس

۱۵۶,۸۶۹ ۹

۱۰.۱

۴

BMW

۱۳۵,۱۲۸ ۷.۸

۹.۸

۵

اوپل

۱۲۸,۵۲۴ ۷.۴

۱۲.۹

۶

فورد

۱۲۳,۱۴۰ ۷.۱

۱۰.۷

۷

اشکودا

۹۶,۴۷۵ ۵.۶

۵.۶

۸

رنو

۶۰,۸۴۹ ۳.۵

۱۵

۹

هیوندای

۵۲,۸۸۸ ۳.۱

۵.۳

۱۰

سئات

۴۷,۴۲۱ ۲.۷

-۱.۳

۱۱

فیات

۴۰,۷۶۱ ۲.۴

۶.۳

۱۲

نیسان

۳۷,۴۹۵ ۲.۲

۵.۹

۱۳

مزدا

۳۳,۱۵۶ ۱.۹

۱۷.۲

۱۴

تویوتا

۳۲,۹۳۹ ۱.۹

۰.۷

۱۵

کیا

۳۰,۰۵۶ ۱.۷ ۱۱.۱
۱۶ پژو ۲۹,۷۵۹ ۱.۷

۶.۲

۱۷

سیتروئن

۲۶,۱۶۵ ۱.۵

۸.۴

۱۸

داچیا

۲۴,۷۵۱ ۱.۴

۴.۲

۱۹

مینی

۲۲,۱۴۸ ۱.۳

۱۰.۴

۲۰

میتسوبیشی

۲۰,۸۶۸ ۱.۲

۱۲.۶

۲۱

ولوو

۱۹,۳۸۸ ۱.۱

۱۳.۳

۲۲

اسمارت

۱۸,۸۸۱ ۱.۱

-۴.۷

۲۳

پورشه

۱۶,۱۲۸ ۰.۹

۴.۷

۲۴

سوزوکی

۱۵,۵۴۸ ۰.۹

-۶.۴

۲۵

هوندا

۱۴,۸۱۶ ۰.۹

۴۹.۹

۲۶

لندروور

۱۲,۳۷۷ ۰.۷

۲۹.۸

۲۷

جیپ

۶,۹۸۴ ۰.۴

۲۸

جگوار

۴,۴۱۵ ۰.۳ ۹۹.۵

۲۹

سوبارو

۳,۷۵۸ ۰.۲

۱۱.۱

۳۰ DS ۲,۴۹۶ ۰.۱

-۱۵.۴

۳۱

آلفارومئو

۱,۸۸۴ ۰.۱

۲۹.۳

۳۲

سانگ یانگ

۱,۷۵۲ ۰.۱

۶۱.۸

۳۳

لکسس

۹۹۱ ۰.۱

۲۴.۷

۳۴

تسلا

۷۷۸ ۰

۱۱.۸

سایرین

۸,۵۶۲

۰.۵

در نیمه اول سال ۲۰۱۶ تقریباً همه‌ی برندهای خودرویی در بازار آلمان با رشد فروش مواجه بوده‌اند. استثنای بزرگ این موضوع پیشروی بازار یعنی فولکس‌واگن است که کاهش فروش ۱.۴ درصدی را مشاهده کرده، اگرچه که این موضوع تنها دربردارنده‌ی فروش کمتر تنها ۵ هزار خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل است. ابهام در کیفیت خودروهای فولکس‌واگن و مخصوصاً نارضایتی از تفاوت خودروهای فروخته شده در بازار آمریکا و آلمان سایه‌ی سنگینی را روی این گروه خودروسازی افکنده است.

audi-a4-l-2016
در مقابل آئودی که زیرمجموعه فولکس است رشد قابل‌توجه فروش را در این بازه‌ی زمانی داشته است. میزان فروش این برند ۱۳ درصد افزایش یافته که آن را به دومین برند قوی آلمانی تبدیل کرده است.

2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
۲۰۱۶ Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
مرسدس-بنز و ب‌ام‌و نیز در نیمه اول سال رشد فروش داشته‌اند که این میزان حدود ۱۰ درصد بوده است. اوپل و فورد نیز به ترتیب رشد ۱۲.۹ و ۱۰.۷ درصدی را تجربه نموده‌اند.

BMW M2
دیگر برند زیرمجموعه‌ی فولکس یعنی اشکودا علیرغم اینکه بازار محدودتری داشته اما به عنوان پرفروش‌ترین برند خارجی بازار خودرویی آلمان عمل کرده است. در مقابل گروه خودروسازی رنو افزایش فروش ۱۵ درصدی داشته است.

Skoda Superb Combi 2016
Skoda Superb Combi 2016
هیوندای در جایگاهی بالاتر از سئات و فیات قرار گرفته است. سئات نیز همانند پدر خود یعنی فولکس فروش ضعیفی را تجربه نموده است.

تنها ۶ برند خودروسازی فروش ضعیفی داشته‌اند که DS، سوزوکی، اسمارت و فولکس‌واگن بدترین آن‌ها بوده‌اند.

Jaguar XE
Jaguar XE
برندهایی که بیشترین بهبود عملکرد را داشته‌اند عبارت‌اند از جگوار، سانگ یانگ و هوندا. برندهای لندروور، آلفارومئو و لکسوس نیز از رشد فروش خود خرسند بوده‌اند.

2016 Nissan Leaf
۲۰۱۶ Nissan Leaf
نیسان عنوان پرفروش‌ترین برند ژاپنی در بازار آلمان را حفظ نموده اما عملکرد قوی مزدا در این بازار تویوتا را مجبور کرده تا به رتبه سوم فروش کوچ نماید.

Volkswagen up! 2016
فولکس‌واگن گلف نیز به آسانی و طبق یک سنت دیرینه که از سال ۱۹۸۱ این‌گونه بوده به عنوان پرفروش‌ترین خودروی بازار آلمان باقی مانده است.

منبع: best-selling-cars

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    با تشکر از نگارنده مقاله لطفا نیاید و برندهای آسیایی بکوبید همونطور که شاهد هستید در آلمان مهد خودروی جهان کیا و هیوندا بعضا بالاتر از برندهای مطرح نه بواسطه قیمت بلکه کیفیت که قبلا در گزارش کانسومر سرویس و ریپورتز و جی دی پاور به تفصیل نقل شد دارن میفروشن متاسفانه این تفکر که تویوتا end کیفیت هست و یا هوندا برترین آسیایی تولید شده هست در میان جوانان وجود داره الان بازار رقابتی شده و خیلی از برندهای مطرح باید خطر آسیایی های نوظهور کره ای را جدی بگیرند همین سانگ یانگ ببینید چه جهشی داشته دنیا درحال تغییر و پیشرفت هست و ما برسر کدام برند برتر هست هنوز باهم بحث میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز عملکرد کره ای ها قابل تحسینه ولی ژاپن خیلی خیلی زودتر از کره دست به کار شده و با حداکثر سرعت هم داره جلو میره و بازار ها رو فتح میکنه. از طرفی هم اشتباهی مرتکب نشده که بگی خوب حالا کره به ژاپن رسیده. درسته کره ی جنوبی خیلی عالیه ولی در حد ژاپن نیست.
      البته قرار نیست همه از یک شرکت و یک کشور ماشین بخرن… نظرات متفاوته و صد البته پول در اختیارهمه یکسان نیست… قیمت محصولات ژاپن بالاتر از کره هست و خیلی ها به سمت هیوندای و کیا گرایش پیدا میکنن.
      تنها اتومبیل هایی که در گرمای وحشتناک عراق و سوریه با بنزین و روغن افتضاح (به نظر من هیچ ماشینی نمیتونه تحملشون کنه) چند صدهزار کیلومتر بدون مشکل کار میکنن همین تویوتا و نیسان و مزدا و … هستن. چون ژاپنی ها دقت بینهایت بالایی در محکم کاری دارن. و به نظر من هیچ وقت سانگ یانگ در بحث کیفیت قابل قیاس با مثلا سوبارو نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. فقط انگلستان

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        دیگه ماشین های ژاپنی اینطوریم که تو می گی نیستن یعنی چی که فقط ماشین های ژاپنی می تونن توی گرمای عراق دوام بیارن لابد ماشین های آمریکایی و آلمانی اونجا برگ چغندرن و جلوی نور خورشید خشک می شن.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. فقط انگلستان

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          مجید جان دیگه اصرار نکن منظورت این بود خشک می شن همه هم شنیدن چرا اصرار داری بگی منظورت این نبوده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. کاوه آهنگر

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (432 ديدگاه)

        فقط انگلستان گرامی خشک میشن دیگه چیه خخخخخخخ ، ایشون درست گفتن ماشین های ژاپنی میتونن تو گرمای شدید و با بنزین و روغن آشغال و وضعیت افتضاح آسفالت و مسیر پر از چاله و دست انداز بیشترین دوام و عمر رو داشته باشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          جناب کاوه اهنگر فقط ژاپنی اینطور نیستن 40 ساله ماشین های امریکایی در تمام نقاط مختلف ایران با روغن و بنزین مزخرف ما دارن مثل یه مرد ازشون کار میکشن
          المانی هارو نمیدونم چون تجربش رو ندارم اما اوناهم کم نمیارن

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. محسن

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (111 ديدگاه)

        من اواخر سال 93 عراق بودم اگه اشتباه نکنم از همه بیشتر خودروهای کره ای و امریکایی میدیدم به خصوص کره ای
        من هیچ تعصبی روی برند خودروها ندارم به جز چینیها و اشغالهای وطنی

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. ارش

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      خوش به حال المانیا بهترین خودرو سازان رو دارن.دستشون تووخرید خودرو هم خیلی بازه.مثل ماها نیستن که بغضی خانوادا تو حسرت خرید پراید موندن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امیرحسین

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (337 ديدگاه)

      عجب؟؟؟؟؟؟؟شما کمپانی رنو رو که بالاتر از هیوندای شماست ندیدی؟؟؟مشاهده نفرمودین؟؟؟؟شما همون کسی هستی که ماشین های رنو رو در برابر کیا و هیوندای فاقد ارزش میدونستی.اگر ملاک شما این جدول هست که صد البته خرید فلوئنس نسبت به النترا مزخرف و سفران 6 سیلندر نسبت به اپتیما ارزش خرید بالاتری داره
      خداییش هم فلوئنس اگر برای خانواده باشه از النترا از هر نظر سرتر هست.گیربکس نرم,سیستم کنترل پایداری(النترا فاقد اش هست) و نرمی و راحتی فلوئنس برتر از النتراست و فقط تو شتاب 3 ثانیه کندتر از النترا ست

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. رامتین

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3045 ديدگاه)

      حرفتون درسته اما هیچگاه برندی آسیایی به آلمان نخواهد رسید. کره و ژاپن هر دو آسیایی هستند و جنگ بین این دو اهمیتی نداره.
      اصولا دانش علم مهندسی مکانیک در آسیا به نسبت آمریکا و آلمان پایینه و اگر میبینی کمی رشد کردند کره ایها ، بواسطه استخدام افراد تاپ علمی در راس کارهاشونه.
      در نهایت جای بسیار احترام داره کار این کشور و نهایت تواناییش همینه. هیچگاه انتظار نداریم ما کره بیاد مثلا قهرمان جام جهانی فوتبال بشه. سالها سرمایه گذاری میلیاردی هم کنند فوقش همون چهارم خواهند شد. رسیدن به صدر کار غیرممکنی برای آنهاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        رامتین جان نمیدونم علم مهندسی مکانیک در حال حاضر چیزی غیر از ساخت خودرو سبک و سنگین ، تجهیزات ساخت، رباتیک ، ادوات به کار گرفته در معادن، کشتی سازی، هوا فضا، نظامی، قطار، صنایع سنگین و… هست یا نه؟
        ده ها یا صدها شرکت بزرگ در کار ساخت همین ادوات مکانیکی در شرق آسیا به خصوص ژاپن وجود دارند که اتفاقا بسیاری از اونها بواسطه ی نیروی های محلی ،بومی اداره میشوند و حتی پیشگام این صنایع هستند و محصولاتشون در سراسر دنیا استفاده میشه پس چطور نتیجه میگیرید که در این علم به پای اروپا و آمریکا نمیرسند!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مجید.فقط لامبورگینی.

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        همه ی تعصب ها و تند روی ها با یک کلمه ی خاص شروع میشه. در بعضی کامنت ها به این دسته کلمات که میرسم دیگه به خوندن ادامه نمیدم.
        هیچ وقت…اصلا…هرگز نمیتونه..همیشه…تا ابد
        کی گفته کره نمیتونه قهرمان جام جهانی بشه؟ مگه برزیل از اول قهرمان به دنیا اومده. مگه کریس رونالدو از شکم مادر با جام قهرمانی بیرون اومده؟ این چه تفکراتیه شما داری؟ هر ملتی برای هر جایگاهی اگه تلاش و برنامه ریزی کنه بهش میرسه و اگه به خودش مغرور بشه جایگاهشو از دست میده.

        حرفتون در مورد جایگاه علمی و مکانیک آسیا واقعا خنده داره. ژاپن بزرگترین و اولین تولید کننده ی انبوه خودرو در آسیاست. اسلحه و ادوات جنگی ژاپن در آسیا و اختراعاتی که مهندسان ژاپنی کردن چندین صفحه جای بحث داره. بهزاد هم بیشتر توضیح داده.
        من خودم بیشتر خودروهای آلمانی رو میپسندم…ولی این نظر منه…دلیل نداره حتما حرف من دیگه 100% درست باشه. لکسوز و تویوتا و نیسان و مزدا و … غول های بزرگی هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامتین

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (3045 ديدگاه)

          به عنوان مزاح میگم:! شاید کره بتونه یه روز قهرمان جام جهانی بشه اما احتمالش 0.5 درصد هم نیست. یعنی بطور میانگین باید 200 دوره مسابقه برقرار باشه تا یکیشو قهرمان بشه. هر دوره هم 4سال به 4 ساله. پس از نظر آماری حدود 800سال طول میکشه. منتظر باشید تا اون موقع.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. volvo fh

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    قبلا تو یکی از کامنتها,یه نفر نوشته بود که هیوندای پرفروشترین ماشین توآلمان بوده.هرکسی به یک برند ماشین سازی تعصب داره,اشکالی هم نداره ولی خواهشأ آمار الکی ندین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. erfan

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    رتبه هیوندای جالبه…:)
    من کره ای دوست نیستم اما به شدت از تلاش کره حمایت میکنم آفرین به این پشتکارون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    دوستان این لیست فقط برحسب میزان فروش محاسبه شده.
    ولی در لیست بهترین برندها لکسوس و تویوتا و ائودی جز بهترین برندها هستن
    البته لیست ها منتشر شده همه فرق دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    نکات جالب زیادی وجود داره اول اینکه مرسدس فروشش از بی ام دبلیو بیشتره درست برعکس بازار آمریکا! و این نشون دهنده تفاوت سلیقه مردم این دو کشوره، دیگه اینکه آئودی بالاتر از هردو اینا توی آلمان میفروشه، بعد اینکه پنج برند اول داخلی هستن که معلومه آلمانیا به ماشیناشون تعصب دارد و اینو قبلن شنیده بودم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (392 ديدگاه)

      تو آمریکا هم بنز بیشتر میفروشه goodcarbadcar.netبرو قشنگ آمار هست چندین ساله بنز بیشتره من خودم از 2012 بررسی کردم همیشه بنز تولوکسا اول بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاوه آهنگر

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (432 ديدگاه)

        امیر جان ، فکر میکنم لکسس و ب ام و در بازار آمریکا فروش بیشتری دارن. در سال گذشته یعنی 2015 از نظر فروش لکسس رتبه اول بوده ، ب ام و رتبه دوم و بنز رتبه سوم و آئودی و اینفینیتی و آکورا و کادیلاک و پورشه و… رتبه های بعدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (79 ديدگاه)

      البته باید گفت که مرسدس حدود سه تا چهار سال هست که بالاتر از لکسوس رهبر بازار خودروهای لوکس آمریکا هم هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فریبرز

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (15 ديدگاه)

        ائودی تا چند دهه قبل ماشین زیاد مطرحی نبوده ولی الان به چنان پیشرفتی رسیده که از بنز هم فروشش بیشتر شده و این پیشرفت روز به روز داره بیشتر میشه ولی تو کشور ما خیلی کم ازش استقبال میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. فرامرز

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      علت اینکه ب ام و کمتر از بنز میفروشه اینه که مرسدس تو خیلی از سگمنت هایی که ب ام و حضور نداره یعنی تاکسی ها، ون ها و خودروهای باری خوب فروش میکنه (البته ب ام و هم خیلی ماشین به پلیس میفروشه). وگرنه تو کلاس هایی که هر دو خودرو حضور دارن ب ام و بطور محسوس تری فراوان تر از بنز تو بازار آلمان به نظر میاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احسان(احسان سابق)

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کلا اروپایی ها با برندهای شرقی حال نمی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Madjid

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    دلمون خوش بود برند لوکس وارد شده و نمایندگی رسمی میخواد تاسیس بشه که پاسخگوی مشتری باشن. دیگه نمیخواد نگران خراب شدن قطعات و قطعات بنجل و بی کیفیت و صرفا یک سری وارد کننده که اسم نمایندگی رو یدک میکشن باشیم.منظورم همون DS . چند وقتی دنبال خبر هاشو میگیرم. بدبخت همه جا با هر کی مقایسه بشه آخر میشه! مثل اینکه بدرد نمیخوره. آخه وقتی آئودی، جگوار، پورشه، بنتلی، آکورا، اینفینیتی، سوبارو، کادیلاک، هستن دی اس واسه چی؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عام پوری

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    این GOLF GTI چرا دلبره ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. خسته شده

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    برندهای آلمانی بایدم رتبه های نخست و داشته باشن ولی کره ای ها رتبه نخست آسیایی هارو وگرفتن آفرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (259 ديدگاه)

    ای ول به مزدا اون هم که سیزدهمه به خاطر این که تولید خود کمپانی کم هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sunmartin

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    من که به کیفیت آلمانی ها ذره ای شک ندارم همین پیشرفت کیا هیوندا مرهون زحمت و دید سرطراحان مشهور آلمانی هست که جناب شرایر با بدست آوردن فرمان طلایی درسال 2014 به این مقام نائل شد من شخصا audi خیلی دوست دارم تمامی مدل هاش بخصوص r8 و tt و همینطور a4 و بی ام دبیلو که هرچی از طراحی و موتور های بی نظیرش بگم کم گفتم بلحاظ سیستم مکانیکی و انجین و..برندهای مطرح آسیایی ژاپنی و کره ای تا بحال که ننونستن به پای آلمانی ها برسن چون یک شاخص لذت رانندگی و شتاب بهتر دارن اما در سایر مولفه ها آسیایی ها و بخصوص دو برند کیا هیوندا خوب خودشون نشون دادن طوریکه مشتری آلمانی میره سمتشون این خیلی مهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      جناب سانمارتین چرا اینقدر دوست دارید بحث آلمان و ژاپن و بحث کره و ژاپن راه بندازید ؟!!! میخوای یدفعه بگو ژاپنی ها رقیب لادا و ویران خودرو و سایپا مطمعن هستند !!!!!! والا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Developer

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (117 ديدگاه)

        واضحه دوست عزیز ، این دوستمون سانمارتین چون خودش سایپا سراتو داره (طبق گفته های خودش!) احساس میکنه که رسالت داره تو همه ی سایتای خودرویی بچرخه و ژاپنیا + ام جی رو بکوبه و کره ای ها رو در حد پرستش ازشون تعریف کنه!
        امیدوارم بابت گفتن حقیقت ناراحت نشده باشه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. سیاوش

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    از سلیقه آلمانی ها خوشم اومد ماشین شناست
    این اشکودا خیلی خوبه قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مهم اینه که خیلی ها دارن پیشرفت می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. BMW

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    لکسوس ووووو :))))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. saeid

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    همیشه علاقه خاصی تو برندهای آلمانی به اوپل داشتم . ماشینی با کیفیت و طراحی عالی برای قشر متوسط

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. parham

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    هیوندا خیلی کم سود میکنه الان می خواد یواش یواش قیمتارو بالا کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا