هفته نامه

پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای فول سایز بازار آمریکا در سال 2018

سام کاویانی: فروش شاسی‌بلندهای فول سایز بازار آمریکا با رشد ۴.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ به رقم ۳۵۸,۱۱۸ دستگاه در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت. هرچند که این میزان از فروش بالاترین رقم از سال ۲۰۱۸ بدین سوست اما هنوز نصف حجم فروش این رده خودرویی در سال ۲۰۰۱ میلادی است؛ سالی که در آن بیش از ۷۵۰,۰۰۰ دستگاه از این گونه خودرویی در بازار آمریکا به فروش رسید.

در ادامه این متن، نام و رتبه پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای فول سایز بازار آمریکا در سال ۲۰۱۸ را برای شما عزیزان درج نمودیم.

رتبه اول: شورولت تاهو

تاهو از زمره یکی جذاب‌ترین شاسی‌بلندهای فول سایز ساخت شورولت است که از سال ۱۹۹۱ میلادی تاکنون در چندین نسل پیاپی در حال تولید بوده و نسل فعلی آن که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، چهارمین نسل از آن محسوب می‌شود. فروش این خودرو در بازار آمریکا با ۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۷ به رقم ۱۰۴,۱۵۳ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید. این بلندقامت آمریکایی فعلاً تنها در شهر آرلینگتون ایالت تگزاس آمریکا و همچنین شهر مینسک کشور بلاروس تولید می‌شود.

رتبه دوم: فورد اکسپیدیشن

بزرگ‌ترین ساخته فورد غولی با بیش از ۵.۳ متر طول و بالای ۲ متر عرض است. اولین نسل از اکسپیدیشن در سال ۱۹۹۶ میلادی معرفی شد و در حال حاضر، این مدل در چهارمین نسل خود به تولید می‌رسد که البته آخرین نسل در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. فروش این یانکی عظیم‌الجثه در سال ۲۰۱۸ با رشد خیره‌کننده ۲۶ درصدی در قیاس با سال ۲۰۱۷ به رقم ۶۵,۵۴۲ دستگاه در بازار آمریکا رسید. این خودرو در حال حاضر فقط در شهر لوئیزویل ایالت کنتاکی آمریکا به تولید می‌رسد.

رتبه سوم: شورولت سابربن

شورولت سابربن را با طول ۵.۷ متری می‌توان به یک هیولای فلزی در دنیای خودروها تشبیه کرد. این خودروی که اتفاقاً از اشتراکات فنی بسیاری با نسل فعلی تاهو بهره می‌برد از سال ۱۹۳۵ میلادی در یازده نسل پی‌درپی در حال تولید است. فروش سابربن در بازار آمریکا با رشد ۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ به رقم ۶۰,۶۳۳ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید. سابربن در حال حاضر تنها در ایالت تگزاس آمریکا تولید می‌شود.

رتبه چهارم: جی‌ام‌سی یوکان

جی‌ام‌سی یوکان را به نوعی می‌توان برادر دوقلوی شورولت تاهو دانست. بدین صورت که هر دو خودرو از زیرساخت مشترکی سود برده و تنها در برخی از جزییات ظاهری و رفاهی با یکدیگر تفاوت دارند. فروش این خودرو در بازار آمریکا با کاهش ۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی به رقم ۴۵,۹۸۲ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید.

رتبه پنجم: جی‌ام‌سی یوکان XL

جی‌ام‌سی یوکان XL را هم می‌توان به نوعی نسخه بدل شورولت سابربن دانست وهمان نسبتی بین این دو خودرو برقرار است که بین مدل‌های فعلی تاهو و یوکان شاهد آن هستیم. فروش این خودرو در بازار آمریکا با افت اندک یک درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ به رقم ۳۴,۸۰۲ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید.

رتبه ششم: نیسان آرمادا

نیسان آرمادا در اساس همان سری Y62 نیسان پاترول است که در بازار آمریکای شمالی با این نام فروخته می‌شود. این غول ژاپنی که همچون برخی رقبای آمریکایی خود بیش از ۵.۳ متر طول دارد و عرض آن فراتر از ۲ متر است، فعلاً تنها در ژاپن به تولید می‌رسد. فروش این آسمان‌خراش ژاپنی در بازار آمریکا با کاهش ۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی به رقم ۳۲,۶۵۰ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید.

رتبه هفتم: تویوتا سکویا

تویوتا سکویا را می‌توان به نوعی یکی از بزرگترین سواری‌های تولید انبوه تاریخ تویوتا با طولی بیش از ۵.۲ متر دانست. این خودرو که تنها در آمریکا به تولید می‌رسد فعلاً در دومین نسل خود عرضه می‌شود؛ نسلی که از معرفی آن بیش از یک دهه می‌گذرد و تقریباً پا به سن گذاشته است. فروش این شاسی‌بلند غول‌پیکر آسیایی با ۹ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۷ به رقم ۱۱,۱۲۱ دستگاه در بازار آمریکا رسید.

رتبه هشتم: تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای آفرود در جهان است که جان سختی و استهلاک کم آن زبانزد خاص و عام است. عمدتاً لندکروزر را در دنیا با سری J200 آن می‌شناسند که آخرین نسل از آن در سال ۲۰۰۸ میلادی معرفی و چندی پیش با اعمال یک فیس‌لیفت پیشرفته دستخوش ظاهری به‌مراتب جذاب‌تر از پیش شد. نکته جالب‌تر اینکه، این بلندقامت ژاپنی تنها خودروی این لیست با طولی کمتر از ۵ متر است و شاید در میان این غول‌های بی شاخ و دم یک مانکن به حساب بیاید! فروش این خودرو در بازار آمریکا با رشد ۴ درصدی در قیاس با سال ۲۰۱۷ به رقم ۳,۲۳۵ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید. سری J200 لندکروزر فعلاً تنها در ژاپن و چین به تولید می‌رسد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. mohammad

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    اونا چی سوار میشن ما چی سوار میشیم ای خدااااا…

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. ali volvo

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      خب که چی؟ مگه چیشونه که سوار نشن؟
      خداییش که یعنی چی این جمله هاتون؟

      موافقم 2
      مخالفم 4
    2. M

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      دوستان شرمنده حرفم بی ربطه ولی میخوام یکی از خوبای داونفورسو نشونتون بدم :
      https://www.instagram.com/p/BuJt6qHh5eP/
      باز خوبه امنیتش مثل دانفورسش نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. جواد

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (79 ديدگاه)

      اونا آمریکایین،شما ایرانی!!
      بلآخره باید همه چیزمون به هم بیاد!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
    4. محمد

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      چقدر خوب بود که قیمتها رو هم کنارش میگذاشتید
      اما این سگمنتیه که فکر میکنم در بازار آمریکا از همه بازارها بهتر میفروشه
      و اینکه چقدر جالبه اعتقاد آمریکاییها به شعار آمریکایی جنس آمریکایی بخر
      که رتبه های بالا اکثرا آمریکاییه
      .
      و از اون جالبتر اینکه با علم به علاقه آمریکاییها به تراکها و ماشینهای بزرگ،
      بازار خودروسازیشون رو محدود و انحصاری نکردن
      واسه حمایت از تولید داخل
      کاملا رقابتی تونستن به این رکوردها برسن و چیزی رو قربانی فروش بیشتر خودروسازان داخل نکردن

      موافقم 2
      مخالفم 0
    5. محمد

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      و نکنه انحرافی هم اینکه جالبه که پاترول بهتر از لندکروز در آمریکا میفروشه
      چی میشد حداقل ۱ نسل از طراحیهای جدید پاترول در کنار لندکروز وارد بازار ما هم میشد و اینجا هم با هم رقابت میکردن؟؟؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
    6. یانکی

      ۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      یانکی عظیم الجسه رو خوب اومدی.چاکریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نیما

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (336 ديدگاه)

    اون جی ام سی ها و شورلت ها همه در اصل یک ماشین هستن تو عکس ها واضحه.
    بهینه ترین و بهترین این لیست به نظر من لندکروز هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Cadillac

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      خوب شد گفتی داداش
      وگرنه ما تا سالها نمی تونستیم
      به این راز بزرگ پی ببریم

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (44 ديدگاه)

      گویا شما فقط به چیزهایی علاقه مندی که از نزدیک دیدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    مطمئن نیسم اما لندکروز با قیمت 85 هزار دلار باید با اختلاف، گرونتر از بقیه باشه.
    بهترین انتخاب برای من بین اینها همین لندکروز محبوب و همه کاره ست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    تاهو – یوکان و سابربن – یوکان XL برادران دوقلو هستن
    یکی از یکی غول پیکرتر و گردن کلفت تر
    رقابت آمریکایی ???? ژاپنی ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Elmiraj

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    لیست نشون میده که در رقابتی ترین بازار خودروی جهان حضرات ژاپنی ما !!!!!!!!!!!!!!! با فروش ۴۷۰۰۶ تایی در مقابل فروش ۳۱۱۱۱۲ دستگاهی شاسی بلند های قلدر آمریکایی هیچ حرفی واسه گفتن ندارن……..
    .
    .
    خدای ابهت تاهو با فروش ۱۰۴۱۵۳ دستگاه و به عنوان جانشین شایسته بلیزر نشون داده حضرت جهانی SUVها کیه ……..
    .
    .
    .
    .
    لندکروز هم فقط ۳۲۳۵ تا………؟!؟!؟!؟!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. #ali.m#

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      استاد بزرگوار
      لندکروزر تقریبا 2برابر این رقبای امریکایی قیمت داره .
      دوم اینکه یه ماشین متخصص افروده و نباید هم ازش توقع فروش خیلی زیاد داشت .
      گرچه در کل، باهات موافقم در این کلاس خودرویی امریکایی ها از ژاپنی ها جلوتر بودن همیشه.
      گرچه در بقیه سگمنت ها توسط ژاپنی ها ضربه فنی شدن .☺

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۲ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        دوست عزیز
        کجا آمریکایی‌ها در بقیۀ سگمنت‌ها توسط ژاپنی‌ها ضربه فنی شدن؟
        درسته ژاپنی‌ها تو کلاس سدان‌ها و کراس‌اوورهای کامپکت پرفروش‌ترین هستن اما
        خبر از آمار فروش پیکاپ‌های فول سایز داری؟ یعنی جایی که فورد و جنرال موتورز هرکدوم نزدیک به یک میلیون دستگاه فروش دارن درحالیکه تویوتا تاندرا 118 هزار و نیسان تایتان فقط 50 هزار تا فروش داشتن؟
        تو این بازار میلیونی، فروش صد هزارتایی بیشتر شبیه جوکه!
        تو بخش کراس‌اوورهای فول سایز هم با وجود هوندا پایلوت، نیسان پث‌فایندر، مزدا CX-9 و رقبای ژاپنی دیگه، فورد اکسپلورر با 250 هزار دستگاه پرفروش‌ترینه
        یا تو سگمنت کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت که بیوک انکور، جیپ رنگید و شورلت ترکس بیشترین فروش رو دارن
        تو همین بخش اس‌یووی‌های فول سایز هم قبول، لندکروزر دو برابر قیمت داره (که دو برابر هم نیست و کمتره)، چرا تویوتا سکویا و نیسان آرمادا که حتی از آمریکایی‌ها ارزون‌ترن، اینقدر فروششون پایینه؟
        آمریکایی‌ها و ژاپنی‌ها بازار آمریکا رو کاملاً باهم تقسیم کردن. این رو لیست پرفروش‌ترین ماشین‌های 2018 آمریکا نشون میده که دقیقاً 10 تا آمریکایی و 10 تا ژاپنی بودن.
        تو بازار آمریکا بخش عمدۀ بعضی سگمنت‌ها دست آمریکایی‌ها و بعضی دیگه دست ژاپنی‌ها است و هیچکدوم دیگری رو ضربه فنی نکردن

        موافقم 0
        مخالفم 3
      2. Elmiraj

        ۲ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        #ali.m# @
        (( گرچه در بقیه سگمنت ها توسط ژاپنی ها ضربه فنی شدن)) ……..!!!!!!!!!!
        .
        من به ژاپنی ها و بخصوص سری هفتاد تویوتا علاقه مندم و احترام خاصی واسه شون قائلم……اما میشه بفرمایید کدام ماشین ژاپنی در کدام سگمنت بهترینه …؟؟؟
        فروش ماشینایی مثل کمری ، کرولا ، راوفور ، تاکوما ، آکورد و سیویک جز قابلیت اعتماد بیشتر نسبت به رقبا هیچ دلیل دیگه ای نداره…
        همان طور که لیست ها نشون میدن آمریکایی ها اگر بخوان یه SUV یا پیکاپ بزرگ ، قدرتمند ، جادار و با ابهت بخرند بی درنگ می رن سراغ تاهو ، اکسپدیشن ، F150 و سیلورادو …
        اگر هم یه آفرودر قدرتمند و همه فن حریف بخوان باز بی درنگ میرن سراغ فاتحان Moab یعنی رانگلر و گرند چروکی نه لندکروز……………

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. Mohamad

          ۳ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (812 ديدگاه)

          این کامنت و کامنت قبلیتو بعنوان سمبل داستان سرایی باید بزنن سر در سایت!
          تجارت خودرو چقد بدبخت شده که اینجوری راجبش اظهار نظر بشه

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. ارشک

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (326 ديدگاه)

      خب طبیعیه این سایز خودرو تقریبا فقط بین امریکا یی ها محبوبه و در شرق و اروپا و امریکا لاتین و حتی کشورهای عربی چندان مورد توجه نیست.و بیشتر تمایل به شاسی بلندهای میان سایز وجود دارد. به همین دایل خودروسازان امریکا یی بیشتر روشون هزینه می کنند.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. Cadillac

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    خدا یا چه ماشین‌هایی چه اس یو وی هایی
    نمایه بغل جیمس یوکان xlرو توجه کنین
    نماد زیبایی و ابهت و گرز بودن هستن
    یه چیز دیگه م اینه که تویوتا لندکروز از نظر سگمنت
    یه پله پایین تر از بقیه ماشین های این لیسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. عرفان

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    انتخاب من توی این سگمنت اول فورد اکسپدیشن بعد نویگیتور

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. " swedish arrogant tiger"

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    جای اسکالید خالیه بنظرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ADAK

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    حضرت تون …
    :-)

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. H

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    حضرتمون غولاتونو تو آفرود میخوره???

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      با پول 1 حضرت 2-3 تا غول آفرود ( رانگر) میشه خرید :-) :-) :-)

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. H

        ۴ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (225 ديدگاه)

        آره شما برو مقایسه بین بنزجی ۵۵۰ وحضرت ورانگلرو بخون بعد بیا بگو غول آفرود

        موافقم 0
        مخالفم 1
  11. حمیدرضا

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر بزرگ سایزن بیشتر به درد خود امریکا میخورن که بزرگراه های زیادی دارن و خیابونای پهن و از همه جالب تر فروش خیلی کمه لندکروزه که ما وقتی میبینیم فکر میکنیم چقدر بزرگه ولی تو بین اینا از همه کوچیک سایزتره

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا