هفته نامه

پیش‌بینی جهانی فروش خودرو در سال 2018

VDA پیش‌بینی می‌کند بازار جهانی خودروهای مسافری در سال ۲۰۱۸ با رشد ۱ درصدی به فروش ۸۵.۷ میلیون دستگاهی برسد.


انجمن صنعت خودروی آلمان VDA پیش‌بینی می‌کند فروش جهانی خودرو در سال جاری با افزایش ۱ درصدی به ۸۵.۷ میلیون دستگاه برسد. فروش خودرو در اروپا اندکی افزایش خواهد یافت اما بازارهای بریتانیا و آلمان احتمالاً با افت فروش مواجه خواهند بود. بازار آمریکا در سال ۲۰۱۸ افزایش فروش را تجربه نمی‌کند.

این انجمن می‌گوید بازار چین در سال ۲۰۱۸ نیز همچنان بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا خواهد بود و فروش آن با رشد ۲ درصدی به حدود ۲۵ میلیون دستگاه خودرو خواهد رسید. انتظار می‌رود بازارهای هند، برزیل و روسیه نیز در سال ۲۰۱۸ با رشد فروش مواجه شوند. برندهای خودرویی آلمان احتمالاً در سراسر جهان همچنان رشد فروش خواهند داشت و از نظر خودروهای الکتریکی و خودران سرآمد خواهند بود.

بنا به گفته ماتیاس ویزمن، مدیرعامل VDA، فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۱۸ با رشد همراه خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود فروش خودرو در اکثر بازارهای مهم با افزایش مواجه شود اما انتظار می‌رود افت اندکی در فروش بازارهای اروپای غربی و آمریکا ثبت شود.

VDA پیش‌بینی می‌کند فروش خودروی جدید در اروپا همچنان در حد سال ۲۰۱۷ و حدود ۱۵.۶ میلیون دستگاه خواهد بود.


انجمن صنعت خودروی آلمان انتظار دارد بازار اروپای غربی که شامل ۱۵ کشور اتحادیه اروپا می‌باشد افت فروش ۱ درصدی داشته باشد و کل فروش آن به حدود ۱۴.۲ میلیون دستگاه برسد. این کاهش فروش اکثراً در نتیجه افت فروش بازار بریتانیا خواهد بود. VDA حدس می‌زند فروش خودروهای جدید بازار بریتانیا افت ۵ درصدی را در سال ۲۰۱۸ تجربه نماید.

این موسسه پیش‌بینی کرده فروش خودرو در بازار آلمان نیز به اندازه فروش سال ۲۰۱۷ یعنی حدود ۳.۴ میلیون دستگاه باقی بماند. شاید شاهد افت فروش ۲ درصدی فروش بازار آلمان در سال ۲۰۱۸ باشیم.

اما با نگاهی به پیش‌بینی VDA درباره بازار آمریکا می‌بینیم که احتمالاً پویایی زیادی را شاهد نخواهیم بود. افت حدود ۲ درصدی و فروش ۱۶.۸ میلیون دستگاهی در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی VDA برای بازار آمریکاست.


اما خبرهای خوبی برای بازارهای بزرگ دیگر منتشر شده است. انتظار می‌رود چین به راحتی جایگاه خود به عنوان بزرگ‌ترین بازار جهانی خودرو را در سال ۲۰۱۸ حفظ نماید و فروش خودرو در آن با رشد ۲ درصدی به ۲۴.۶ میلیون دستگاه برسد.

همچنین VDA می‌گوید بازار هند رشد ۱۰ درصدی در سال جاری خواهد داشت و فروش سالانه آن به ۳.۶ میلیون دستگاه خواهد رسید و برای اولین بار در تاریخ از بازار آلمان پیشی خواهد گرفت.

همچنین گفته شده بازارهای خودروی روسیه و برزیل نیز تجدیدقوا خواهند کرد اما VDA میزان رشد احتمالی آن‌ها را اعلام نکرده است.


اما عملکرد برندهای آلمانی در سال جاری چگونه خواهد بود؟ VDA گفته که تولید این برندها با افزایش ۲ درصدی به ۱۶.۷ میلیون دستگاه خواهد رسید. این موسسه پیش‌بینی کرده ۵.۶ میلیون دستگاه خودرو در آلمان تولید خواهد شد که ۴.۳ میلیون دستگاه از آن‌ها به سایر بازارها صادر می‌شوند. همچنین تولید خارجی برندهای آلمانی نیز با افزایش ۳ درصدی به ۱۱.۱ میلیون دستگاه خواهد رسید.


VDA همچنین گفته که صنعت خودروی آلمان همچنان از نظر تکنولوژی‌های جدید پیشتاز خواهد بود. شایان ذکر است یک‌سوم از کل نوآوری‌های جدید مرتبط به خودروهای الکتریکی و هیبریدی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به کمپانی‌های آلمانی تعلق داشته‌اند.

به‌طور مشابه کمپانی‌های آلمانی به ویژه بوش بیشترین میزان نوآوری‌های مرتبط به سواری خودکار را به خود اختصاص داده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    این چیه
    ما تو کشورمون هر سال sp100 امکان پیش بینی کردن رو از ما میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Madjid

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    VDA همچنین گفته که صنعت خودروی آلمان همچنان از نظر تکنولوژی‌های جدید پیشتاز خواهد بود. شایان ذکر است یک‌سوم از کل نوآوری‌های جدید مرتبط به خودروهای الکتریکی و هیبریدی بین سال‌های 2010 تا 2015 به کمپانی‌های آلمانی تعلق داشته‌اند.
    به‌طور مشابه کمپانی‌های آلمانی به ویژه بوش بیشترین میزان نوآوری‌های مرتبط به سواری خودکار را به خود اختصاص داده‌اند.

    .

    دمشون گرم که تکنولوژی رو به وجود میارن ، نه اینکه از ثمره ی زحمت بقیه استفاده کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    (((انجمن صنعت خودروی آلمان VDA پیش‌بینی می‌کند)))

    (((VDA همچنین گفته که صنعت خودروی آلمان همچنان از نظر تکنولوژی‌های جدید پیشتاز خواهد بود)))

    یه انجمن آلمانی اومده یکم از خودشون تعریف و تمجید کرده رفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hamid

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (280 ديدگاه)

    دم شرکتای آلمانی گرم که انقد واسه پیشرفت بشر فایده دارن. احتمالا برا همین یکه تازی بوش بود که میخواستن چوب لای چرخش بذارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mehran911

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    یعنی شک داشتین که آلمان تکنولوژیک ترین خودروهای جهان رو می سازه
    بوش بزرگترین تولید کننده قطعه در تمام خودرو سازیست
    کنتیننتال و بوش از بزرگترین غولهای تحقیقات و توسعه در خودرو سازی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا