کادیلاکلینکلنهفته نامه

نیش گاز: کادیلاک اسکالید یا لینکلن نویگیتور؟

شاسی بلندهای بسیار بزرگ و لوکس مورد علاقه همه نیستند اما زمانی که بحث حداکثر راحتی، فضای کابین و آرامش باشد این کشتی‌های چهار چرخ را به سختی می‌توان شکست داد.


دو رقیب قدرتمند در این کلاس که به‌طور سنتی با یکدیگر سرشاخ می‌شوند کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور هستند. هیولاهای کرومی که از دو دهه پیش تاکنون تلاش دارند یکدیگر را شکست دهند.

کادیلاک چند سال پیش یک بازطراحی را تجربه کرده اما اکنون اندکی گرد پیری بر چهره آن نشسته است؛ اما لینکلن برای سال ۲۰۱۸ یک تحول کامل در طراحی را داشته است اما جدید بودن همیشه به معنی بهتر بودن نیست! کدام‌یک از این شاسی بلندهای لوکس فول سایز را ترجیح می‌دهید؟

نسل فعلی اسکالید که دارای جلوپنجره کرومی بزرگ است از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری بلوک کوچک بهره می‌برد. پیشرانه موردبحث قدرت ۴۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۴ نیوتون متری دارد. اسکالید برای مدل سال ۲۰۱۸ از یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

قطعاً طراحی کادیلاک اسکالید در هر جایی برجسته خواهد بود و توجهات را به خود جلب خواهد کرد. داخل کابین هنرمندانه طراحی شده و متریال واقعی چون چوب، چرم و فلز کار شده است.

اما پس از این تفاسیر به دیگر رقیب آمریکایی یعنی نویگیتور می‌رسیم. زیر کاپوت نویگیتور جدید پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست آشنایی قرار دارد. این پیشرانه توئین توربو برای سال ۲۰۱۸ تغییراتی داشته که در نتیجه آن قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند. قدرت ۴۵۰ اسبی و گشتاور ۶۹۱ نیوتون متری از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شایان ذکر است این گیربکس با همکاری جنرال موتورز و فورد ساخته شده است.

بدنه آلومینیومی جدید لینکلن نویگیتور باعث شده این خودرو در بحث مصرف سوخت بهتر از حریف عمل کند.

علاوه بر پیشرانه و طراحی جدید، نویگیتور همچنین دارای کابین لوکسی است که در برخی بخش‌ها نشان از الهام گرفتن از دهه ۶۰ دارد. با سفارش فول ترین تریم این خودرو به کابینی دست می‌یابید که تقریباً تمامی بخش‌ها را با چرم فوق لوکسی می‌پوشاند.

نویگیتورهای فول که لیبل مشکی نام دارند بهایی حدود ۹۴ هزار دلار دارند که قطعاً مبلغ زیادی است اما این قیمت با بهای کادیلاک اسکالید پلاتینیوم فول تقریباً برابری کرده و از این نظر هر دو رقیب در یک سطح هستند.

قطعاً اکثر ما چنین خودروهای بزرگ، لوکس و راحتی را دوست داریم؛ اما خب همیشه یک برنده وجود دارد! اسکالید پرتجربه یا نویگیتور نونوار شده؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    با احترام به اسکالید
    احساس میکنم نویگیتور گولاخ تر هستش و خوراک مسافرت 1000کیلومتری با هیچگونه خستگیه
    قطعا مصرف سوختشم کمتره چون اکوبوسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۱۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      البته شاهین جان باید بگم تو این مطلب
      عکس با طول محور بیشتر لینکن رو گذاشتن فک کنم باید لینکن اینو xl نامگذاری کرده باشه
      ولی کادیلاک نسخه معمولیشه و xl نیست بخاطر همین کادیلاک کوچیک تر دیده میشه
      اولین عکسی هم که تو این صفحه هست و به عنوان کامپاریسون گذاشتن مال نسل قبل کدیلاکه
      همچنین باید بگم که پیشرانه نویگیتور فک کنم شیش سیلندره نه هشت سیلندر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. BehNam

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (155 ديدگاه)

    ماشالله حضرات
    انتخاب بینشون خیلی سخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      نویگیتور +++++
      اسکلالید —–

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    قطعا اسکالید با اختلاف بهترین شاسی بلند لوکس دنیا هست بقیه باید واسه دومی رقابت کنن. طراحی نمای جلو نویگیتور رو دوست دارم ولی المانهایی از ولوو توش میبینم که مناسب اصالت این برند نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    صد در صد لینکلن نویگیتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شاهين

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من قفل کردم، آقا این ماشین آمریکایی ها عجب چیزایی هستن . البته همین چینی های ام وی ام و جک و جولز هم از سر ما ایرانیا زیاده….متاسفانه ما آدمای خوبی نیستیم و واسمون اتفاقای خوبی نمیوفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    دوستان عزیز شما شاید منو ترول صدا کنین و بگین با اکانت اصلیت بیا خدمت دوستان عرض کنم که من خدا شاهده فقط همین اکانت رو دارم و تازه اومدم پدال من بعضی از جاها فقط حقیقت رو گفتم و با واکنش تند بچه ها روبرو شدم و متاسفانه شاهد تعصب خیلی ها شدم خب اگه ایرادات ماشینا رو نگی نمیشه مثل این میمونه که یکی بیاد و از پراید تعریف و تمجید کنه حالا بگذریم اگه کسیو ناراحت کردم من شرمندم و این عین نامردی که برند مورد علاقه یکیو بکوب ی من امیدوارم که لحظات شاد و مفرح رو در کنار هم تو سایت پدال در آینده شاهد باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۱۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      احتمالا شما را اشتباه گرفتند چون ما یک دوستی به همین نام کاربری داریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    واقعا جون میده برای مردای عرب که چند تا همسر و بچه دارن . مبارکشون باشه . نوش جونشون .

    التشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهين

      ۱۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      آفرین خوب گفتی :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ابولفضل نصیری

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    لینکلن جای هیچ حرفی نداشته واقعا معنای عظمت و شکوه برند لینکلن رو میشه تو همین محصولش دید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. PaRHaM

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    انتخاب سخته!
    ولی من نظرم سمت اسکالیده???❤
    واقعا زیبا و عالی و قویه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۱۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      “کادیللک اسکالید یا لینکلن نویگیتور؟”
      سوالی ک دیشب کردی?
      انگار هرچی ک در موردش زیاد حرف بزنیم رو پدال ازش مطلب میذاره .
      من نویگیتور رو ترجیح میدم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. PaRHaM

        ۱۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        دقیقا?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. کوروش

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    من لینکلن میان امریکایی ها بسیار قبول دارم مدتی ایست که طراحی هاش جهانی شده و به کیفیت سواری و فنی ماشین هاش می خوره نویگیتور قدیم و جدید حقیقتا معنای پیشرفت هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. جواد

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    هردوتا عالی هستن ولی بنظرم لینکلن بهتره.
    اسکالید نیاز به یه فیس لیفت یا معرفی نسل جدید داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Hemichan

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    چقد سخت
    طراحی لینلن خیره کننده ست
    ولی موتور کادیلاک هم یه تنفس طبیعیه 6 لیتریه
    ولی ازاونجایی که تو محصولات فورد طرفدار سوپر دیوتی هستم
    پس کادیلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. عرفان

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ۹۰ هزار دلار ینی کمتر از پونصد میلیون،اونوقت اینجا با. ۷۰۰ میلیون e300 میگیرن :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۱۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      90 هزار دلار یعنی 90 ملیون
      اونجا با 90 ملیون(معادل دلاریش) این ماشین رو سوار میشن
      کی گفته دلار باید 5 هزار تومن باشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. حمیدرضا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    انقدر انتخاب سخته که ترجیح میدم نظرات دوستان رو بخونم خودم فکر نکنم بتونم به یه انتخاب درست برسم هر دو بزرگ زیبا بسیار لوکس و خوراک سفرهای بسیار طولانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mehran

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    انتخاب من با فاصله بسیار کم اسکالید چون که حس میکنم ظاهرش یه خورده تحاجمی تره البته نا گفته نماند که نویگیتر هم چیزی کم نزاشته در نسل جدید خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. M.us

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    هر دوتاش ارزش خرید دارن اما کادیلاک ابهت خاصی داره خوش به حال لبنانی ها که میتونن سوارش بشن(:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. بهنام

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (983 ديدگاه)

    عجبیه علی شوی نوا نیستش ?
    فکر کنم بخاطر اینه خیلی شکه شد از این مقایسه نمیتونه دو تا امریکایی رو به روی هم ببینه !?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. جواد

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    انتخاب واقعا سختیه.از نظر پوشش داخلی بدون شک اسکالید و از نظر طراحی خارجی بدون شک نویگیتور. از لحاظ قدرت موتوری هم بدون شک نویگیتور با اینکه حجم کمتری داره ولی قدرت بیشتری داره و با اینکه از اسکالید خوشم اومده ولی باید بگم در این رقابت نویگیتور بهتره عمل کرده و تقریبا برنده این رقابت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Mercede kaviani

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز شاهین احمد زاده
    وتشکر از مطلب ومقایسه فوق العاده عالی شما بین این دو اسطوره اتوموبیل سازی
    انتخاب بین دو شاهکار مهندسی طراحی و صنعت غیر ممکن غیر عملی است مثل اینکه بگویند بین چشم راست وچپ یکی را انتخاب کن
    باتشکر مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Hamid.Hellcat

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    نویگیتور با موتور 6.2 لیتری کادیلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. mohammad_FM 480

    ۱۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    انتخاب سخته اما کادیلاک واقعا غول تر و خشن تره
    و بیشتر این کلاس و آمریکایی بودنشو تعریف میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رضا

    ۱۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام دوستان.من عاشق لینکلن هستم اما یه چیز جالبی که هست اینه که دوستای من تو امریکا و کانادا ماشینایه ژاپنی مخصوصا تویوتا سوار میشن و میگن بیشتر مردم اونا رو میخرن.مثلا دوست من یه هایلندر خریده و خیلی راضیه اما من نمیدونم مثلا چرا ادم باید بجای یه ماستنگ بره کمری بخره اخه یا جای لینکلن بره هایلندر بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اگه پای اینا تو باز میشد دیگه کسی به لندکروز حضرت نمیگفت. چون اصلا کنار اینا به چشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حمید ع

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    دوستان موتور نویگیتور6سیلندر و 3.5لیتر دوال توربو هستش و موتور کادیلاک 8سیلندر 6.2لیتری تنفس طبیعی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. آرمین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط نویگیتور …..تمام …..
    اون طراحی داخلی نویگیتور به صد تا کایلاک می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا