هفته نامه

بهشت عاشقان خودرو کجاست؟

فکر می‌کنید شما به‌عنوان یک مشتاق دنیای خودرو و رانندگی در کدام کشور بیشترین لذت را می‌برید؟

در مبحث رانندگی می‌دانید که هر کشور قوانین مخصوص به خود را داراست اما گمان می‌کنم بهترین معیار، محدودیت کمتر در قوانین رانندگی و همچنین پایبندی دیگر رانندگان به منطق و قوانین باشد.

درزمینهٔ خودرو نیز معیار را قیمت آن‌ و بهای سوخت در نظر می‌گیریم. پس بیایید شروع کنیم. ابتدا با کشورهای اروپایی آغاز می‌کنیم:

انگلستان:

احتمالاً تاکنون شنیده‌اید که مردم انگلستان رفتار خشونت‌آمیزی دارند. این تا حدودی درست است و البته این رفتار به نحوه رانندگی آن‌ها نیز سرایت کرده است. این یعنی اگر شما از شانس بدتان در خیابان‌های این کشور تصادف کنید مسلماً به‌شدت دچار دردسرهایی از قبیل زد و خورد و بحث و جدل، خواهید شد. همچنین به سبب تراکم بالای جمعیت در شهرهای بزرگ آن، مجبور خواهید بود سرگاز برانید.

در بحث قوانین، در این کشور محدودیت‌ها و جرائم به‌تازگی تغییر کرده و بسیار سفت و سخت شده‌اند. برای مثال جریمه نبستن کمربند ایمنی ۱۵۰ پوند، جریمه عبور از محدوده سرعت در راه‌های شهری ۵۰۰ پوند و جریمه دیرکرد معاینه فنی (روزانه) ۵۰ پوند است.

اما با وجود این سخت‌گیری‌ها، قیمت خودرو و قطعات مناسب است و به احتمال زیاد علاقه‌مندان به خودرو متحمل شرایط بد مالی نخواهند شد؛ البته این در صورتی است که خودروی از دم قسط اختیار نکنید. در این مقاله قیمت خودروها را نخواهم نوشت بلکه برحسب میانگین درآمد به دسته‌های خوب، مناسب و بد تقسیم می‌کنم. قیمت سوخت در انگلستان کمی بیش از میانگین اتحادیه اروپاست، به گونه‌ای که در ۲۰۱۵ شما با مزد ماهیانه خود می‌توانستید ۵۲.۸ بار باک ۵۰ لیتری خودرو‌تان را پر کنید.

یکی از مواردی که مورد علاقه ماشین‌بازهاست پیست‌های مسابقه است و بریتانیا ازجمله بهترین کشورها در تعداد پیست و آموزشگاه‌های رانندگی حرفه‌ای به‌منظور مسابقات است و همان‌طور که می‌دانید رانندگان بزرگی از این کشور تاریخ‌ساز بوده‌اند.

 

آلمان:

رانندگی در این کشور دارای قوانین بسیار منظمی است. به‌طوری که هر ۱۰ سال یک‌بار این قوانین بازنویسی شده و تمامی کشورهای بزرگ از این قوانین الگوبرداری می‌کنند. برای مثال استفاده از بنزین‌های با کیفیت و با اکتان بالا و یا روشن بودن چراغ‌های جلوی خودرو در روز، قوانینی هستند که در کشور ب‌ام‌و و آئودی عملی شده و تمام کشورهای پیشرفته از آن الگوبرداری کرده‌اند.

با وجود اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت، رانندگان آلمانی رفتار معقول و قابل پیش‌بینی دارند. احتمالاً به خاطر این‌که آخر هفته‌ها هیجان خود را در نوربرگ‌رینگ خالی می‌کنند.

در بحث جریمه‌های رانندگی، هزینه‌ها نسبت به کشورهایی چون انگلستان و فرانسه معقولانه‌تر بوده و تعدادی از آن‌ها به شرح زیر است:

هزینه رانندگی با سرعت بیشتر از حد توصیه شده ۷۰ یورو، هزینه جریمه نبستن کمربند ۴۰ یورو و هزینه نداشتن معاینه فنی تا ۴ ماه ۱۵ تا ۸ ماه ۲۵ و پس از آن ۶۰ یورو. در صورت عدم رعایت قوانین، چه کسی می‌تواند از دست سمیر گرکان فرار کند؟

هزینه خودرو و قطعات در سرزمین مرسدس خوب است. حتی برخلاف بریتانیا شما می‌توانید برحسب دریافتی ماهانه خود درخواست خرید اقساطی خودروی مورد نظرتان را به اداره خرید خودرو بدهید و آن را بدون پیش‌پرداخت حتی ۱ یورو داشته باشید.

مطابق آمار سال ۲۰۱۵ شما می‌توانید با دریافتی ماهیانه‌تان باک ۵۰ لیتری فولکس‌واگن‌تان را ۵۲.۵ بار پر کنید.

 

ایتالیا:

اگر روزی گذرتان به سرزمین گاوهای وحشی و اسب‌های سرکش افتاد، ممکن است بدون هیچ برنامه از پیش تعیین شده‌ای، یک کشاورز سوار بر وانت از شما بخواهد با او کورس بگذارید. این اتفاق در آن‌جا طبیعی قلمداد می‌شود.

با وجود این‌که در شهرها رانندگی به نسبت منظمی را شاهد خواهید بود، در کل مردم خوش‌گذران این کشور اهمیت زیادی به قوانین و رانندگی آرام نمی‌دهند. یک ضرب‌المثل ایتالیایی می‌گوید:
در حین رانندگی فقط به جلوی خودتان نگاه کنید، دیگران باید مراقب پشت خودروی شما باشند!

هزینه جریمه رانندگی در این کشور به‌قدری پایین است که می‌توان آن را با کشورهای ایران و ترکیه مقایسه کرد. جریمه رانندگی با سرعتی بیشتر از حد توصیه شده در شهر ۶۰ و بیرون از شهر ۴۰ یورو، نبستن کمربند ایمنی ۲۰ یورو و نقص فنی ۸۰ یورو به شما تحمیل خواهد کرد.

اگرچه بهای خودروی معمولی در ایتالیا خوب است ولی همه توانایی ابتیاع فراری و لامبورگینی یا مزراتی مورد علاقه‌شان را ندارند.

با این حال لوکس‌ساز بزرگ ایتالیا، مزراتی، شرایطی را تدارک دیده که اقساط ۸۴ ماهه برای خودروهای نو، اقساط ۷۲ ماهه برای خودروهای کارکرده و حتی اقساط ۶۰ ماهه را برای عاشقان نیزه سه‌شاخ فراهم می‌کند.

از بخت بد، هزینه‌های استفاده از خودرو کمی گران است، مثلاً نسبت به دستمزد ماهیانه، حدود ۳۶ بار می‌توانید ۵۰ لیتر بنزین به شکم آلفارومئویتان بریزید.

 

ژاپن:

درست برعکس رانندگی در ایران که خودروها ناگهان از همه طرف با سرعت زیاد به طرف شما می‌آیند و نیز ادعا می‌‌کنند که آن‌ها قوانین را رعایت کرده‌اند و مشکل از شماست، قوانین و نحوه رانندگی در کشور ژاپن مانند رفتار و شخصیت ژاپنی‌ها بسیار منظم است؛ همه خودروها در وسط لاین تعیین شده حرکت می‌کنند که این باعث می‌شود بین دو لاین به راحتی باز بوده و دیگر نیازی به حرکات موزون برای خلاص شدن از شر پژو چهارصد و پنجی که با ۴۰ کیلومتر در ساعت لاین سرعت را قُرُق کرده نباشد.

برسیم به بحث جرائم سنگینی که ژاپنی‌های خلاف‌کار را به خاک سیاه می‌نشاند. میزان جریمه تخطی از سرعت مجاز با توجه به مقدار آن بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار متغیر است. همچنین کمترین میزان جریمه، ۵۰ دلار برای پارک کردن در جای نامناسب گرفته می‌شود.

جالب اینجاست که اگر شما روی خط عابر پیاده خودروی خود را پارک کنید علاوه بر خوابیدن ۱۰ روزه خودرو، جریمه نقدی ۳۰۰ دلاری برای شما منظور می‌شود.

با توجه به تنوع بسیار زیاد خودرو و قیمت‌ها می‌توان گفت که ژاپنی‌ها در خرید خودرو مشکلی ندارند؛ اگرچه هزینه بالای استفاده از خودروی شخصی ممکن است مردم ریز جثه را به خرید kei car ها متقاعد کند ولی قیمت‌ آن‌ها و همچنین قطعات خوب است.

یک ماشین‌باز ژاپنی هرماه چند باک ۵۰ لیتری تویوتا را می‌تواند پر کند؟ ۵۶.۳. از این بابت ژاپن حتی از آلمان نیز بهتر است.

 

ایالات‌متحده آمریکا:

در رابطه با قوانین رانندگی باید بگوییم که رانندگی در ایالات‌متحده مانند کشورهای دیگر دارای سختی‌های زیادی است. چه‌بسا که جریمه یک تخلف کوچک می‌تواند برابر باشد با کل حقوق یک ماه شما؛ بنابراین آمریکایی‌ها به‌طور میانگین رانندگی منظمی دارند.

هیچ‌کس به‌عنوان یک آمریکایی برای خرید خودروی مورد علاقه‌اش و تهیه قطعات با مشکلات فراوان روبه‌رو نیست و حتی می‌شود گفت با وجود اقساط بلند مدت و لیزینگ، راحت است؛ مگر اینکه بی‌خانمان باشد.

شادروان (؟!) جرج فلوید اگر زنده بود با میانگین درآمد ۴۳۰۰ دلار ماهیانه، می‌توانست با اقساط ۳۶ ماهه ۵۰۰ دلاری یک ب‌ام‌و ۴۳۰ لیز کند؛ بنابراین این کشور از نظر قیمت خودرو و قطعات خوب ارزیابی می‌شود.

 

اما برسیم به بحث بنزین. با این‌که در ایالات‌متحده آمریکا نرخ سوخت روزانه نوسان می‌کند ولی بهای ارزانی دارد. شش سال پیش شما می‌توانستید حدود ۱۳۴ بار، ۵۰ لیتر بنزین در جیپ رانگلر خود بریزید و ۵۰ لیتر دیگر نیز در دو مخزن فلزی ویژه سوخت، پشت جیپ گذاشته و سر به بیابان‌های یوتا بگذارید.

مشخص است که دو بهشت ماشین‌بازان، ایالات‌متحده و آلمان و جهنم این لیست (برای رانندگی) ژاپن و تنها کشوری که قیمت خودرو و قطعات آن در دسته “بد” جای می‌گیرد، ایران است؛ و البته اگر به سوپرکارها علاقه‌مندید قطعاً جایتان در موناکو خالی‌ست.

در پایان مقاله از شما می‌پرسم که به‌عنوان یک دوستدار خودرو، مایل هستید اقامت کدام کشور را بگیرید؟

نویسنده: آرین (twt: ronin27th)

منابع: گواهیران، global petrol prices

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    به نظرم آلمان بهترینه ❤️

    موافقم 64
    مخالفم 19
    1. محمدهادی

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2133 ديدگاه)

      بی شک آلمان
      همه چیز اونجا برای رانندگی مهیاست
      جدا از دسترسی آسون به جدیدترین مدلهای جهان و رانندگی منظم و مسیرهای باکیفیت و شهرهای تمیز و مدرن
      به تنهایی…
      وجود سلطان پیست های جهان
      ❤نوربورگرینگ رو عشششقست❤

      موافقم 45
      مخالفم 14
      1. ?A.H MOTORS?

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (494 ديدگاه)

        بی شک المان!

        موافقم 34
        مخالفم 6
      2. Hadi

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        آلمان?
        آخر هفته ها با لکسوس LFA بری نوربرگرینگ ??
        آلمان بی نظیره…

        موافقم 22
        مخالفم 2
        1. GT

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (436 ديدگاه)

          با مرسدس amg gt بلک سریز بیشتر حال میده تا لکسوس LFA

          موافقم 6
          مخالفم 1
  2. Ali_x76

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    من ترجیح میدم تو جاده های بی پایان تگزاس، با یه رم TRX ، ماستنگ GT500 و لینکلن کنتیننتال وقتمو بگذرونم…

    موافقم 34
    مخالفم 11
    1. MahyarMAR

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      من بیشتر دوست دارم تو کوهستان پیچ در پیچ ژاپن با نیسان جی تی ار تیونینگ دریفت برم هرکی یه نظری داره شاید یکی بخواد با بی ام و یا بنز و 911 خود تو بزرگزاه المان و نوربرینگ گاز بده یا سوار استون مارتین با بنتلی خود تو لندن چرخ بزنه یا تو ایتالیا ……

      موافقم 12
      مخالفم 4
  3. Ramin

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    بهترین ؟؟ ملاک چیه؟؟

    بهترین جا قطعا امارات هست….
    هرمدل ماشینی بگی هست…. از چینی … تا بوگاتی…
    بهترین جا برای خرید و روندن خودرو قطعا اماراته.

    البته اگه دلتون درگ میخواد کالیفرنیا خیلی مناسبه….
    سوپر اسپرت قطعا موناکو ایتالیا
    اگه دلتون بخواد تخت گاز برید قطعا اتوبان های آلمان
    هرجا یه ویژگی داره….

    ولی…
    ولی آمریکا یه چیز دیگس… خودم آمریکا رو انتخاب میکنم به عنوان عشق به یه خودرو….

    موافقم 33
    مخالفم 15
    1. Muty

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      نمیخوای احتمالا گوانگجو یا مثلا شانگهای رو انتخاب کنی ؟!
      یا مثلا پکن و حومه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Zakaria

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    ژآپن رو ترجیح میدم چون باوجود قوانین رانندگی سختگیرانش، پیستای محشری داره fuji speedway – twin ring motegi – tsukuba suzuka – okayama

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. MOS

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    قطعا آمریکا بهترین کشور برای ماشین بازیه

    موافقم 61
    مخالفم 21
  6. مرسدس فن

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (96 ديدگاه)

    ?just germany?

    موافقم 35
    مخالفم 20
  7. زیزیگولو

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4775 ديدگاه)

    از نظر من بهشت عاشقان خودرو و ماشین بازا آمریکاست

    موافقم 27
    مخالفم 6
  8. پیام

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    قطعا انگلیس و شهر لندن بهشت سوپر کارهای عالی که اگه نداشتی بخری حداقل میتونی بری کنار خیابون وایسی و از دیدن پاگانی و فراری ولامبو لذت ببری

    موافقم 15
    مخالفم 38
  9. Ali_b

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    من که به موناکو و آلمان علاقه دارم.

    موافقم 13
    مخالفم 5
  10. net

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3131 ديدگاه)

    ایالات متحده امریکا غول خودرو سازی جهان و ابرقدرت دنیا و ثروتمندترین و پیشرفته ترین کشور دنیا بهشت عاشقان خودرو هست.ارزوی هر فرد در دنیا این هست که اقامت امریکا بگیره و در امریکا رانندگی کند

    موافقم 37
    مخالفم 10
  11. MahyarM.A.R

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    من که دوست دارم برم ژاپن مهد دریفت و تیونینگ دنیا
    ایتالیا و آمریکا هم دوست دارم و بعد آلمان و فرانسه از نظر من همشون بهشتن باید همرو رفت

    موافقم 13
    مخالفم 17
  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بطور حتم آمریکا،مسابقات نسکار،خیابونایی پر از ماشین های مختلف از فورد مدل t تو ویسکانسین گرفته تا سوپراسپرت ها و لیموزین های طلاکوب شده تو لس آنجلس، کشوری سرشار از موزه های خودرویی،حتی توی یه قسمت یه موزه جرم و جنایت هم داره که ماشینای خلافکاران رو اونجا نگه میدارن!و علاوه بر همه اینا،اوراقی هایی مثل بهشت✨⁦❤️⁩از این بابت میگم بهشت چون پره از ماشین های قدیمی آمریکایی که جون میده برای بازسازی و کیف کردن،تازه درکنار اینا هزینه خیلی خیلی کم خرید رو هم اضافه کنیم(اما مالیات یکم زیاده برای خودروهای قدیمی) دیگه به طور کامل میشه بهشت عشق ماشینا⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
    فکرشو بکنین،یه کاپریس تخم مرغی اونجا بین ۴تا۷هزار دلاره،یه سویل تمیز نهایت ۱۴تا۱۷هزار دلار باشه،یه ایمپالا ۱۹۶۴ lowrider من پیدا کردم با قیمت فقط ۶هزار دلار! کادیلاک فلیتوود 60 special(نسخه لیموزین فلیتوود)رو بین ۱۰تا۲۰هزار دلار پیدا می‌کنی و…….
    درکل آمریکا یه پکیج کامل برای ماشین بازا و خصوصا عشق آمریکایی هاست…

    موافقم 21
    مخالفم 10
  13. Farzad

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    بهشت عاشقان خودرو کجاست ؟ آمریکا ، آلمان ( فکر نمیکنم هیچ کشوری به جز آلمان اتوبان های بدون محدودیت سرعت داشته باشه پس بهشت عاشقان سرعت هست ، آخر هفته هام برن نوربرگ رینگ ) دیگه : ژاپن ، انگلیس ، ایتالیا ، چین و … همه هستن ( چین از این لحاظ که تو خیابون راه بری و انواع و اقسام خودروهای روز دنیا رو ببینی که البته این در ۹۹ درصد کشورها میسر هست )
    دیگه ، کوبا هست که بهشت خودروهای کلاسیک محسوب میشه .
    امارات متحده عربی هم نباید نادیده گرفت چون حتی ماشین های پلیسشون هم انواع و اقسام سوپر اسپرت ها و هایپر کارها هستن .

    موافقم 25
    مخالفم 10
  14. محمد

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (804 ديدگاه)

    امارات رو کشور حساب نکرده.وگرنه بهشت فقط امارات

    موافقم 8
    مخالفم 15
  15. میثم

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    برای ماشین بازی و کار و زندگی و عشق و حال، بنظر من آمریکا بهترین گزینه است
    شادروان جورج فلوید ???????

    موافقم 48
    مخالفم 6
  16. JDM

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    صد در صد امریکا
    بخاطر نرخ سوخت کمتر مالیات کمتر محدودیت کمتر منابع بیشتر بازار بهتر جهت خرید قطعه یدکی اقتصاد بهتر تا بتونی راحت تر خرج کنی جاده های پت و پهن و طولانی که بتونی با هر ابعادی از خودرو رانندگی
    به راحتی موتور 6.7 هشت و یا نه لیتری به بالا میتونی اونم با سوپرشارژ گنده

    موافقم 35
    مخالفم 4
  17. Aryan kia

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    بهشت عاشقان خودرو همه جا هست جز ایران حتی آنگولا سومالی و بوتان ????

    موافقم 38
    مخالفم 2
  18. Hamid

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    خدا بیامرزه جورج فلوید رو

    موافقم 17
    مخالفم 13
  19. مهدی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    امارات هم باید می بود اما من المان رو انتخاب میکنم عاشق اون اتوبان های بی محدودیتشم

    موافقم 16
    مخالفم 6
  20. حمید

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (370 ديدگاه)

    سه ماهه گواهینامه المانیم و گرفتم ،هنوزم از نظم رانندگیشون شگفت زده میشم ، بی نهایت منظم رانندگی میکنن
    گاهی اگه رانندگی بد ببینی ، قطعا رانندش یا یه جوون ترک یا عرب

    موافقم 32
    مخالفم 5
  21. عاشق پدال

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    این مقاله یکی از بهترین مقالاتی بود که منتشر شده. چون کار کپی ترجمه و این چیزا نبود. تحلیلی مقایسه ایی و انالیزی بود.

    بهشت ماشین بازی به نظرم روسیه هست.
    شبای مسکو. با یه بیمر ام۵ دل دخترا رو ببری با حرکاتت.

    موافقم 20
    مخالفم 9
    1. R@m!n

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      راجب اون کامنتت دوست عزیز شما بمون تو همین بهشت پاسپورت و تابعیتتو واسه هر جا هست بده من :)))

      موافقم 10
      مخالفم 2
  22. شاپور

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (295 ديدگاه)

    بدون شک آمریکا

    موافقم 20
    مخالفم 4
  23. Mf1

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (478 ديدگاه)

    هر چقدر هم بهترین ماشین ها داشته باشیم تو ایران بازهم بدرد نمیخوره چون نه خیابان ونه جاده ونه پیست درست حسابی داریم که بخوایم از رانندگی لذت ببریم

    موافقم 18
    مخالفم 1
  24. Benz SLR

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    جاده فقط ایران با چاله چوله های وحشتناک
    ماشین فقط ساخت داخل با هزار تا مشکل منتاژی که دسته دو ازش بهتره
    قیمت فقط ایران که پراید ۳ میلیونی ۱۲۰ میلیونه
    قطعه یابی فقط ایران چون جز پراید و پژو و هوندا ۱۲۵ اسم موتور یا ماشین دیگه رو بیاری یا میگن نداریم یا با بدبختی پیدا میکنی
    واردات فقط ایران که همیشه نمونه پایه خودرو رو میارن الان که همونم نمیارن !!!
    بازار فقط ایران که جک S5 و چینی دیگه توش سوپر لوکسه بنز و بی ام و که حکم هواپیما داره!!!
    اوراقی فقط ایران که توش فقط پر از پراید و پژو و پیکانه تک و توک هم ماشینای دیگه

    فرهنگ رانندگی فقط ایران که یکی تند میره یکی کند میره یکی لایی میکشه یکی داره با گوشی ور میره فرمون رو ول کرده انگار سیستم خودران داره !!! آخرم همه میگن تقصیر تو هست !!! هزار تا فحش هم میدن

    فرهنگ نگه داری از ماشین فقط ایرانی ها که ۶۰٪ فقط گاز میدن و از پس همینم بر نمیان چه برسه به تعویض روغن و آب رادیات!!!! موتور ماشین رو هم بزور اسمشو شنیدن دیگه وای به حال بقیه .
    خودرو شناسی فقط ایران چون از یکی بپرسی میگه پراید پژو از چی خوشت میاد اون شاسی بلند خفنه اونور خیابون ( نگاه میکنی میبینی یه تیگو ۵ هست ) و….
    ازین و… ها زیاده بخوایم همشو بگیم تا صبح طول میکشه یک کلام بگم:
    جهنم ماشین بازا در کل جهان : رتبه اول ایران دوم ایران سوم ایران و… چون بنظرم افغانستان هند کشور های جنوب شرق آسیا آفریقا و..‌. از ایران ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ برابر بهترند.

    موافقم 25
    مخالفم 1
  25. RezaRs

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    آلمان آمریکا اماراتم خوبه ( تنها نکته منفی تو ذهنم اینه که با دمپایی و دشداشه و اجال و چفیه سرخ سوار یه رولز رویس فانتوم میشه واقعا حس میکنم بی احترامیه به هون ماشین

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. Mf1

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (478 ديدگاه)

      اون بحث شخصی هستش هر کسی میتونه با هر لباسی سوار ماشینش بشه واینو نمیشه گفت بی احترامی
      ولی اگه بخوان با رولزرویز کاه یا یونجه جابجا کرد میشه گفت بی احترامی

      موافقم 13
      مخالفم 0
  26. محمدرسول صمدی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (153 ديدگاه)

    من آمریکا ترجیح میدم آلمانیا خشکن و خیلی دیگه ماشینی و رباتی
    آمریکا بزرگه غول هست و همه جور طبیعتی داره و خیلی از نظر اقلیمی شبیه ایرانه
    هم میشه پیکاپ بازی کرد هم سوپراسپرت و اسپرت هم با جیپ بری کانادا و آلاسکا یخ بازی
    زبانشونم انگلیسیه و راحت…
    :)

    موافقم 18
    مخالفم 5
  27. دانیال

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (596 ديدگاه)

    چه مقاله قشنگی
    دوست دارم از کشورها و مردمشون بدونم
    ممنون پدال

    موافقم 9
    مخالفم 1
  28. Ali

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    usa
    متن جالب و باحالی بود ممنون

    موافقم 13
    مخالفم 1
  29. Saman

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (181 ديدگاه)

    دیترویت میشیگان خدائیش خیلی سعادته که در پایتخت ماشین و در جوار GM و فورد و کرایسلر زندگی کنی. کامارو ، موستانگ ، چلنجر ، کادیلاک ، لینکلن ، کوروت ، F150 .. عشقتان کشت ما را.

    موافقم 21
    مخالفم 2
  30. Alireza

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    به عنوان یک علاقه مند به خودرو فقط میخوام از ایران خارج بشم بقیه اش دیگه کم کم جور میشه

    موافقم 13
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا