هفته نامه

گزارش کامل نمایشگاه خودروی پکن 2018 – قسمت سوم

با پوشش کامل نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ در خدمت شما عزیزان هستیم. به دلیل تعداد بسیار زیاد خودروهای جدید ما در ابتدا به ذکر شاخص‌ترین خودروها خواهیم پرداخت و در آینده نیز اخبار برخی از مدل‌های دیگر را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد. پس از انتشار قسمت اول و دوم گزارش نمایشگاه پکن هم‌اکنون سومین قسمت آن تقدیم شما عزیزان می‌شود.


سومین بخش گزارش نمایشگاه پکن را با خودروی Hongqi E·境 GT آغاز می‌کنیم، یک کانسپت سبز زیبا با کاپوتی طویل و یکپارچه با جلوپنجره. متأسفانه این خودرو وارد خط تولید نخواهد شد اما برخی از عناصر طراحی آن را در محصولات آتی این برند خواهیم دید.


دیگر محصول Hongqi که در غرفه شرکت خودنمایی می‌کند کانسپت الکتریکی قدبلند با نام E-HS3 است که پیش‌نمایشی از نسخه تولیدی HS5 می‌باشد. این خودرو در کل آماده تولید به نظر می‌رسد. نسخه تولیدی اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد و از دو پیشرانه ۱.۸ و ۲ لیتری توربو استفاده خواهد کرد.


Hongqi همچنین دو خودروی باورنکردنی را نیز در این نمایشگاه به نمایش درآورده بود. این شرکت یک کاکپیت هوشمند جدید با صفحات نمایشی بزرگ و تشخیص صورت را معرفی کرده اما ظاهر آن خیلی جالب نیست و البته کاپوت نیز به معنای واقعی وجود ندارد. چراغ‌ها نیز در سراسر بخش جلو کشیده شده است.


کاکپیت دوم به نمایش درآمده طراحی متفاوتی داشته و بیشتر شبیه نمونه‌های بکار رفته در فیلم‌های علمی تخیلی است.


اما به غرفه چری چین می‌رسیم. این برند که در کشورمان حضور کاملاً پررنگی دارد با دست پر به پکن آمده است. چری تیگو ۸ پرچم‌دار جدید این خودرو در بین شاسی بلندها بوده و با قیمت پایه ۹۸۸۰۰ یوانی به بازار عرضه می‌شود. البته حداکثر قیمت خودرو به ۱۴۲۸۰۰ یوان می‌رسد که البته برای چنین خودروی بزرگی قیمت بالایی محسوب نمی‌شود. متأسفانه پیشرانه این خودرو که از نوع ۱.۵ لیتری توربوی ۱۴۷ اسب بخاری است چندان قوی نیست.


دیگر محصول جدید چری که سدان بوده آریزو GX نام داشته و در ابتدا با نام آریزو ۶ شناخته می‌شود. GX بین آریزو ۵ و ۷ قرار می‌گیرد پس چرا آن را آریزو ۶ نام نگذاشته‌اند؟


دلیل این کار بنا به گفته چری لوکس‌تر بودن این خودرو نسبت به نام آریزو ۶ بوده است؛ بنابراین قیمت این خودرو به آریزو ۷ نزدیک‌تر بوده اما با این پول بیشتر یک جلوپنجره زرق‌وبرق دار و سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته‌ای گیرتان می‌آید. پیشرانه این خودرو نیز همان نمونه ۱.۵ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری تیگو ۸ است.


همچنین در غرفه چری خودروی مفهومی اکسید LX نیز حضور داشت که پیش‌نمایشی از کراس اوور اسپورت سری اکسید محسوب می‌شود.


بی‌شک یکی از شاخص‌ترین خودروهای نمایشگاه پکن پولستار ۱ است که البته نمونه تولیدی نبوده اما کاملاً به آن نزدیک است. قیمت این خودرو در آمریکا ۱۵۵ هزار دلار و در اروپا ۱۵۵ هزار یورو خواهد بود. پولستار ۱ در چنگدوی چین تولید خواهد شد.

دیگر خودروساز چینی که برای ما ایرانی‌ها نیز آشناست لیفان است که با شاسی‌بلند کامپکت X70 بازدیدکنندگان را سورپرایز کرد. احتمالاً این خودرو زیباترین ساخته لیفان در چند سال اخیر می‌باشد. نیمه دوم سال جاری شاهد عرضه X70 در چین خواهیم بود. این کراس اوور از پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۱ اسب بخاری سنتی استفاده می‌کند.


لیفان همچنین سدان الکتریکی جمع‌وجوری با نام ۶۵۰EV را نیز به نمایش گذاشته بود که قدرت ۱۳۵ اسب بخاری و محدوده حرکتی ۳۰۰ کیلومتری داشت. سه‌ماهه آخر سال جاری موعد عرضه این خودرو به بازار است.


بله آن‌ها هنوز هم ‌چنین چیزهایی را تولید می‌کنند! کپی مشهور مینی با دماغه متعلق به فیات ۵۰۰! این خودرو تنها به‌صورت الکتریکی در دسترس بوده و قدرت ۸۰ اسبی و برد ۱۸۰ کیلومتری دارد. قیمت این خودرو تنها ۵۶۸۰۰ یوان است. خبرهایی هم مبنی بر ورود این خودرو به طرح اشتراک خودرویی وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    این نمایشگاه بهشت وارد کنندگان خودرو به ایران ،شرکتای ایرانی صف کشیدن واسه قرارداد با چینیا،
    واقعا واسه صنعت خودرو کشور متاسفم
    حد اقل الان که الکتریکی سازی یه صنعت نو پا به حساب میاد و همه دارن سرمایه گذاری میکنن،بچسبین بهش تا مثه درون سوزها ۵۰ سال عقب نیوفتیم از قافله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Fk

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (232 ديدگاه)

      بنظرم با این شکلی که جلو میریم بهتره دنبال ی قایق برقی باشیم برای فرار !!!!!!!!
      کشور ما هنوز الفبای اقتصادو صعنتو بلد نیست بعد بره تو صنعت خودروهای نوپا سرمایه گذاری کنه ؟؟؟؟؟؟؟
      متاسفانه بشکل وحشتناکی در حال سقوط ازاد هستیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    چری داداچ کم کم به فکر یک موتور جدید و قویتر باش این موتور 1.5 لیتری بدبخت کچلش کردی ول کن دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    چپ چین . راست چین . بالا چین . پایین چین
    همه جا چین چین ؛ کفن و سنگ قبر منم Made In China

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Azad

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    درزمینه خودروهای الکتریکی چین داره غوغا میکنه.لا مصب پیشرفتشون ساعت به ساعته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    ماشین چینی زشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اولی کاره چین ه واقعا؟ افرین به اینهمه خواستن / حداقل از بعد طراحی بدنه خیلی زود میرسن به بزرگان/ مسائل فنی که زمان زیادی میخواد و تجربه که خریدنی نیست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. M3csl

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    درباره این کپی هایی ک طراحای چینی از ماشینهای معروف و زیبای دیگر شرکت ها میزنن فقط یه چیز میتونم بگم:
    دامن نو دختران و صورت مردان پیر،،،
    هر دو چین دارند اما این کجا و آن کجا…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مانی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    عکسِ اول ترکیبی از میباخ و رلزریس
    خیلی‌ حال کردم باهاش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا