هفته نامه

گزارش کامل نمایشگاه خودروی پکن 2018 – قسمت ششم

با پوشش کامل نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ در خدمت شما عزیزان هستیم. به دلیل تعداد بسیار زیاد خودروهای جدید ما در ابتدا به ذکر شاخص‌ترین خودروها خواهیم پرداخت و در آینده نیز اخبار برخی از مدل‌های دیگر را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد. پس از انتشار قسمت‌های اول تا پنجم گزارش نمایشگاه پکن هم‌اکنون ششمین قسمت آن تقدیم شما عزیزان می‌شود.


این قسمت را با برند تازه‌کار چانگ جیانگ الکتریکی شروع می‌کنیم. آن‌ها کار خود را از دو سال پیش آغاز کرده و در این رویداد بزرگ سه خودروی مفهومی جدید را معرفی کرده‌اند. اولین خودرو یک سدان بدون نام است که ظاهر بدی نداشته و محدوده حرکتی آن ۵۶۰ کیلومتر اعلام شده است.


دومین محصول مفهومی این برند یک خودروی عجیب با صفحه‌نمایش بزرگی است که نمای جلو را به سلطه درآورده است! بهتر است پشت فرمان این خودرو ننشینید! این خودرو هم نامی نداشته اما چانگ جیانگ ادعا می‌کند شعاع حرکت آن به هزار کیلومتر می‌رسد!


این شاسی‌بلند اما نام دارد و وینسنت خوانده می‌شود. از بین سه محصول این کمپانی شاسی‌بلند وینسنت آماده‌ترین خودرو برای تولید است. چانگ جیانگ می‌گوید این خودرو برای خانواده‌های جوان تولید شده و محدوده حرکتی ۵۰۰ کیلومتری دارد. آن‌ها از تکنولوژی خود مطمئن هستند زیرا در بحث ساخت اتوبوس‌ها نیز دستی بر آتش دارند؛ اما بهتر است در بخش طراحی خود زلزله‌ای ایجاد کنند.


خودروی بعدی هانتنگ الکتریکی است که یک مفهومی برای پیش‌نمایش کراس اوور جدید شرکت بوده و در بحث طراحی نیز از جگوار کپی کرده است. نمونه تولیدی این کراس اوور هانتنگ X3 نامیده خواهد شد. X3 (کپی نام از ب ام و!) دارای نسخه‌های بنزینی و الکتریکی بوده و اواخر امسال وارد بازار می‌شود. نسخه الکتریکی قدرت ۵۶ اسبی و برد ۴۰۰ کیلومتری دارد.


محصول دیگر هانتنگ چین یک MPV جدید است که نزدیک به تولید بوده و اواخر امسال به دست چینی‌ها خواهد رسید. نیروبخش این خودرو یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو می‌باشد.

اما بد نیست به یک موضوع اشاره کنیم و آن‌هم نام‌هایی همچون MPV، EV و… می‌باشد. خودروسازان چینی از همین نام‌ها برای محصولات خود استفاده می‌کنند اما برخی برندها هم خلاق‌تر بوده و کانسپت های خود را با کلاسی که حضور دارند صدا می‌کنند! این هم جزو عادات عجیب‌وغریب خودروسازان چینی است.


اما بیایید به غرفه فاو هم سر بزنیم. محصولات جدید زیادی در این بخش به چشم می‌خورند. این خودروی طلایی جذاب T77 نام دارد. این کانسپت پیش‌نمایشی از یک کراس اوور جدید است. موضوع عجیب اینکه در نمای جلو شاهد نشان بسترن به فرم Bestern هستیم! این برند معمولاً به فرم Besturn نوشته می‌شود!

در همین باره از مسئولان غرفه فاو سؤال کردیم و آن‌ها گفتند که نام برند از Besturn به Bestern تغییریافته است! خب موضوع عجیب اینکه چرا فقط نام همین یک خودرو تغییر کرده و محصولات دیگر از نام قدیمی بسترن استفاده می‌کنند؟ به نظر می‌رسد تغییر یک حرف تلاش بی‌فایده‌ای است.


یکی دیگر از زیربرندهای بی‌شمار فاو Sitech نام دارد که با خودرو الکتریکی DEV1 راهی پکن شده است. این خودرو اولین محصول برند یاد شده بوده و در سه ماهه سوم سال جاری وارد بازار خواهد شد. DEV1 قیمت حدود ۱۰۰ هزار یوانی داشته و گفته می‌شود برد آن به ۳۵۰ کیلومتر می‌رسد.


این هم شاسی‌بلند هفت‌نفره و جدید سنیا R9 که جلوپنجره‌ای بزرگ و نشان سنیا با تریم قرمز در جلو خودنمایی می‌کند. سنیا هم دیگر زیربرند فاو می‌باشد.

فاو واقعاً با نام‌های خود مشکل دارد! نام انگلیسی برند سنیا به‌صورت Senia نوشته می‌شود درحالی‌که نام نسخه چینی به‌صورت Senya است! خب چرا این کار را می‌کنند؟! به‌هرحال، شاسی‌بلند R9 اواخر این هفته عرضه شده و با پیشرانه‌های ۱.۲ و ۱.۵ لیتری توربو در دسترس خواهد بود.


دیگر محصول سنیا در نمایشگاه پکن خودروی R7C است که نسخه لوکس‌تری از مدل R7 می‌باشد.


دیگر زیربرند شرکت فاو جونپای نام دارد که با خودروی D80 به نمایشگاه آمده است. خب بازهم کارهای عجیب‌وغریب چینی‌ها تمامی نداشته و باید بگوییم نام چینی این برند جونپای است درحالی‌که نام انگلیسی آن جومپال می‌باشد! D80 در سه ماهه سوم سال عرضه شده و پیشرانه‌ای ۱.۲ لیتری با توربو خواهد داشت.


برند جی ام سی (JMC) چیز جدیدی برای ارائه نداشت اما این پیکاپ تراک قدبلند تایگر نظرها را به خود جلب می‌کرد. تایگر به خاطر دماغه تیز خود مشهور شده است. خودروی حاضر در غرفه این شرکت پکیج آفرود سنگین با رینگ‌های بزرگ، وینچ، سپر مشکی بزرگ و چراغ‌های بزرگ روی سقف را ترکیب کرده بود.


اما برند لوکسژن که زمزمه‌های حضور آن در بازار کشورمان نیز به گوش می‌رسد یک خودروی مفهومی آینده‌نگرانه را به پکن آورده که دارای سیستم خودران و سیستم‌های هوش مصنوعی می‌باشد. این سیستم‌ها می‌توانند ارتباط عادی بین راننده و خودرو را فراهم کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Genius

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    انگار نمایشگاهی از آینده است!
    تصویر دوم از بالا چی میگه؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (134 ديدگاه)

      سلام بقول اقای عادل فردوسی پور این عکس منشوریه و استعداد سانسور شدن رو داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مجید عباسی انبوهی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (43 ديدگاه)

      سلام می رسونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین وی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    یه روز میبینیم همین همین نمایشگاه های چینی مهم ترین نمایشگاه ها میشن و همه چشما میره رو اینا و ما همچنان نام پراید رو از 131 میکنیم 137
    تاسف

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید عباسی انبوهی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (43 ديدگاه)

      پروژه X100

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Azad

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    در بخش خودروهای الکتریکی با سرعت نور دارن پیشرفت میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید عباسی انبوهی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (43 ديدگاه)

    در پاسخ به سوال “دیدگاه شما چیست؟” باید عرض کنم تا وقتی افق دید ما کیلومتر 14 جاده مخصوص هست، چیزی نبینیم راحتتر زندگی می کنیم.

    با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا