هفته نامه

گزارش کامل نمایشگاه خودروی پکن 2018 – قسمت هفتم

با پوشش کامل نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ در خدمت شما عزیزان هستیم. به دلیل تعداد بسیار زیاد خودروهای جدید ما در ابتدا به ذکر شاخص‌ترین خودروها خواهیم پرداخت و در آینده نیز اخبار برخی از مدل‌های دیگر را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد. پس از انتشار قسمت‌های اول تا ششم گزارش نمایشگاه پکن هم‌اکنون هفتمین قسمت آن تقدیم شما عزیزان می‌شود.


کم‌کم به روزهای پایانی گزارش مفصل نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ نزدیک می‌شویم. این قسمت را با بازدید از غرفه زوتی آغاز می‌کنیم. اولین محصول این شرکت کانسپت i-Across است که پیش‌نمایشی از یک کراس اوور کامپکت جدید بوده و زبان طراحی جدید این شرکت را نشان می‌دهد (البته بعید می‌دانیم چنین شرکت کپی کاری به زبان طراحی اعتقادی داشته باشد!). در همین خودرو هم نشانه‌های زیادی از یک جگوار می‌بینیم.


این هم خودروی زوتی T800 که پرچم‌دار شاسی بلندهای شرکت می‌باشد. این خودروی هفت‌نفره از پیشرانه ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۳۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر استفاده کرده و نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌کند.


خودروی جالب دیگری که در پکن حضور داشته کانسپت آینده‌نگرانه COS اوشان است که توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود.


اما این خودروی واقعی COS 1 نام دارد که اولین محصول جدید زیر برند چانگان می‌باشد. این برند در ادامه شاسی بلندهای لوکس با قیمت مناسب را روانه بازار خواهد کرد. ۱ در ماه ژوئن با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی ۱۷۸ اسب بخاری و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به بازار وارد خواهد شد.


پس از بازدید غرفه‌های زیاد چینی نهایتاً به غرفه هوندای ژاپن رسیدیم که سه محصول جدید را معرفی کرده است. اولین خودرو کانسپت اینسپایر است. این نام برای نسخه‌های لوکس‌تر آکورد سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ بکار رفته است. این نام تنها برای بازار چین بازخواهد گشت. کانسپت اینسپایر بار دیگر بر پایه آکورد شکل گرفته و دارای اشرافیت بیشتر و برخی تمایزات در طراحی است. این خودرو توسط جوینت ونچر دانگ فنگ-هوندا ساخته می‌شود.


اما هوندا زیر برند جدید خود با Everus را نیز معرفی کرد. تنها محصول این زیر برند خودروی S1 است که بر پایه چهارمین نسل هوندا سیتی شکل گرفته است. هوندا ظاهراً تصمیم گرفته تا خونی تازه به این برند ببخشد و اقدام به معرفی خودرویی الکتریکی کرده که آن‌هم بر پایه هوندا XR-V ساخته شده است.


محصول دیگر ژاپنی‌ها آکورد اسپورت هیبریدی است که از پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت کل ۲۱۱ اسب بخار استفاده می‌کند. این خودرو طراحی زیبایی داشته اما استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی و قوای محرکه هیبریدی بجای پلاگین جای تعجب دارد.


یکی از متفاوت‌ترین برندهای چینی که سودای حضور در بازارهای جهانی را نیز در سر می‌پروراند جیلی است که دو خودروی جدید تولیدی و مفهومی را به پکن آورده است. خودروی زیبای بو ری GE یک سدان پلاگین هیبریدی است که همان قدرت خروجی ولوو XC40 پلاگین هیبریدی و محصولات لینک اند کو را دارد. با قدرت کل ۲۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری، بو ری GR قوی‌ترین محصول تاریخ جیلی است.


دومین محصول این برند کانسپت آیکن است که بر پایه ولوو XC40 شکل گرفته و البته نام آن نیز ما را به یاد ام جی آیکن ۲۰۱۲ و جیپ آیکن ۱۹۹۷ می‌اندازد. آیا جیلی اصلاً توجهی به این موارد می‌کند؟! به‌هرحال آیکن مفهومی نشان دهنده جهت‌گیری شیک‌تر جیلی در بحث طراحی بوده و نسخه تولیدی آن از پلتفرم CMA ولوو استفاده خواهد کرد.


در هنگام گذر از جلوی غرفه چانگان نیز چشممان به خودروهای فیس لیفت CS75، CS75 پلاگین هیبریدی و… افتاد.


این خودروی قرمزرنگ نیز چانگان ایدو XT فیس لیفت است که جلوپنجره عجیب‌وغریبی دارد.


این هم چانگان CS55 فیس لیفت که طراحی بهتری نسبت به قبل دارد. تمامی این محصولات ماه آینده وارد بازار چین خواهند شد.


ونوسیا زیر برندی است که از حمایت دانگ فنگ-نیسان برخوردار بوده و تنها زیر برندی است که توانسته در بازار چین موفق شود؛ بنابراین آن‌ها با این خودروی بزرگ X به میدان آمده‌اند. ونوسیا گفته که این خودرو پیش‌نمایشی از زبان طراحی جدیدش بوده اما اگر این خودرو ساخته شود تعجبی نخواهیم کرد.


و این هم نیسان ترا که با نام پالادین هم شناخته می‌شود. نسل قبلی پالادین هنوز هم در چین تولید می‌شود بنابراین باید نام متفاوتی را برای این خودرو انتخاب کنند. ترا هفته پیش عرضه شده و قیمت پایه ۱۶۰ هزار یوانی دارد. نیروبخش این خودرو پیشرانه سنتی ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۸۴ اسب بخار است.


اما ستاره نیسان در نمایشگاه پکن خودروی سلفی ZE است که نسخه الکتریکی از همین سدان می‌باشد. سلفی الکتریکی برای بازار چین توسعه یافته و جز چین در جای دیگری فروخته نخواهد شد. دانگ فنگ و ونوسیا دارای نسخه‌های خاص خود خواهند بود. خروجی این خودرو ۱۰۹ اسب بخار بوده و محدوده حرکتی ۳۳۰ کیلومتری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (507 ديدگاه)

    چه نمایشگاه مزخرفی ?
    نمایشگاه فقط ژنو و لس انجلس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      فرانکفورت رو فراموش کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ali

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قشنگ معلوم است حتی تا بحال از شهر بیرون نرفتی !!! لازم نیست به همه افکار مانده و قدیمی تو نشان بدهی،
      از تمام شرکت‌ها ی معتبر دنیا تو این نمایشگاه بین‌المللی شرکت کردند برو چندتا فیلم حداقل تو آپارات ببین
      البته برای شما همان پراید و پیکان هم زیادی است ناراحت نباش از عدم حضور آنها

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا