هفته نامه

گزارش کامل نمایشگاه خودروی پکن 2018 – ایستگاه آخر

سرانجام پس از چند روز گشت‌وگذار در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸، این رویداد مهم آسیایی به پایان رسید. سعی ما نیز بر آن بود تا در این چند روز جدیدترین دستاوردهای صنعت خودروی چین و البته جهان را خدمت شما عزیزان تقدیم نماییم. هم‌اکنون و در روز پایانی با آخرین قسمت از گزارش نمایشگاه خودروی پکن در خدمت شما عزیزان هستیم. با ما همراه باشید.


آخرین قسمت گزارش را با برند اورا آغاز می‌کنیم که زیر چتر حمایتی گریت وال قرار داشته و محصولات الکتریکی تولید می‌کند. این برند تلاش دارد خریداران جوانی را که در شهرهای بزرگ سکونت دارند به محصولات خود جذب کند.

ORA R2
اورا سه محصول جدید را روانه نمایشگاه کرده که به نوعی جذاب هم هستند. اولین خودرو که نمونه‌ای شهری است R2 نام داشته و شبیه لامپ‌های آبی است. اورا می‌گوید طول این خودرو ۳.۵ متر بوده و حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و برد ۳۵۰ کیلومتری دارد.

ORA R1
دومین محصول این شرکت R1 نام داشته و طول ۳.۴ متری، سقف سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعتی و محدوده حرکتی ۳۰۰ کیلومتری دارد. هنوز مشخص نیست که این دو محصول وارد بازار می‌شوند یا خیر.


اما اولین محصول تولیدی برند اورا IQ نام دارد که متأسفانه به اندازه دو خودروی قبلی جذاب نیست. با طول ۴.۴ متری، سقف سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعتی و محدوده حرکتی ۳۶۰ کیلومتری، اورا IQ در نیمه دوم سال وارد بازار خواهد شد.


غرفه بعدی که مشاهده کردیم به برند BYD تعلق داشت. این برند سه محصول جدید را به پکن آورده که اولین آن کراس اوور مفهومی E-Seed است. این خودروی الکتریکی از آلومینیوم ساخته شده و برد ۶۰۰ کیلومتری و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای دارد.


طراحی این خودرو در مقایسه با سایر محصولات BYD بسیار متفاوت بوده و به نوعی عجیب است. لوگوی BYD نیز روی این خودرو متفاوت کار شده است.


و این هم زبان طراحی جدید BYD که توسط طراح ارشد شرکت ولفگانگ اگر پیاده شده است. این سدان قرمز Qin Pro نام داشته و قوای محرکه پلاگین هیبریدی آن قدرت ۳۰۴ اسب بخاری دارد.


این هم BYD تانگ ۵۰۰ اسب بخاری که ظاهر زیبایی هم دارد. تانگ همین چند هفته پیش عرضه شده و بهای آن از ۲۶۵۹۰۰ یوان آغاز می‌شود.


غرفه بعدی به ولمایستر تعلق داشت. اولین خودروی این شرکت یک شاسی‌بلند الکتریکی با نام EX5 است.


خودروی بعدی هم کانسپت EX6 است که کمی بزرگ‌تر از خودروی قبلی بوده و ۶ نفره است. محدوده حرکتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و به نظر آماده تولید می‌باشد.


اما بخش خودروهای ویژه مک لارن از تمام خلاقیت خود برای ارائه تِم اژدها بر روی ۵۷۰S استفاده کرده‌اند. احتمالاً تیم چینی مک لارن نمی‌دانستند که سال ۲۰۱۲ سال اژدها بوده است.


یکی از نکات جالب‌توجه نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ عدم وجود پیکاپ های تراک زیاد در این رویداد بود. البته خودروسازان چینی در این بخش بهتر می‌شوند. جک از جمله چینی‌هایی است که پیکاپ جدید T8 را معرفی کرده است. این پیکاپ ۵.۳ متری از پیشرانه ۲ لیتری توربودیزل ۱۳۶ اسب بخاری استفاده کرده و ماه آینده وارد بازار چین خواهد شد.


توقفی کوتاه هم جلوی غرفه آئودی داشتیم. این برند آلمانی از نسخه کشیده‌تر شاسی‌بلند Q5L رونمایی کرده است. طول این خودرو ۸.۸ سانتی‌متر بیشتر بوده تا فضای بیشتری برای سرنشینان عقب ایجاد گردد.

سینگولاتو نیز یکی دیگر از برندهای الکتریکی جدید چینی می‌باشد که شاسی‌بلند iS6 را معرفی کرده‌اند. این خودرو دارای درب‌های موسوم به suicide است که جالب می‌باشد! باتری ۷۵ کیلووات ساعتی و برد حرکتی ۴۰۰ کیلومتری از جمله شاخصه‌های این خودرو هستند.


و می‌رسیم به غرفه هیوندای! این برند کره‌ای به دلیل عرضه سدان های زیاد آن‌هم در زمانه‌ای که اکثر خریداران به دنبال شاسی بلندها و کراس اوورها هستند به مشکل برخورده است. خب آن‌ها برای حضور در پکن چه کرده‌اند؟ یک سدان معرفی کرده‌اند! این خودرو لافستا نام داشته و در زبان ایتالیایی به معنی فستیوال است.

لافستا به دنبال جذب خریداران جوان است. البته اکثر جوانان این روزها به دنبال شاسی بلندها هستند. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی لافستا قدرت ۱۹۰ اسب بخاری داشته و توسط جوینت ونچر بیجینگ-هیوندای ساخته می‌شود.


کیا باهوش‌تر از هیوندای است. آن‌ها یک کراس اوور جدید با نام Yipao را رونمایی کرده‌اند که نسخه چینی کیا استونیک می‌باشد.


و این زیبای آبی نسخه فیس لیفت شده نیسان GT-R نیست بلکه Aiways RG ناتالی نام دارد که توسط دو شرکت Aiways و رولاند گامپرت توسعه یافته است. RG ناتالی یک خودروی اسپورت سلول سوخت هیدروژنی با شتاب ۲.۹ ثانیه‌ای است. بنا به گفته شرکت تولید این خودرو سال آینده شروع خواهد شد.


ب ام و نیز کانسپت iX3 را به نمایشگاه پکن آورده که پیش‌نمایشی از نسخه الکتریکی X3 برای بازار چین می‌باشد. این خودرو در سال ۲۰۲۰ توسط جوینت ونچر برلیانس- ب ام و ساخته خواهد شد. iX3 دارای قدرت ۲۷۰ اسب بخاری و برد ۴۰۰ کیلومتری می‌باشد.


این جانور قهوه‌ای هم چانگ فنگ لئوپارد ماتو جدید است که پرچم‌دار شاسی بلندهای شرکت می‌باشد. جلوپنجره بزرگ این خودرو را دوست داریم. ماتو طول ۴.۷ متری داشته و از پیشرانه ۱.۶ لیتری ۲۰۴ اسبی استفاده می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Mercede kaviani

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز شاهین احمد زاده
    وتشکر از مطلب عالی شما در مورد نمبشگاه اتوموبیل پگن
    باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. اشکان

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ببینید خودروسازی چیندر زمان کوتاهی به کجا رسید و صنعت خودروسازی کجاست!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. pool

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    افرین بهشون واقعا عالیه فقط موندم رو تراک 5 متری موتور 130 اسب 2لیتری باید پیاده شی شاید از سربالایی یره بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد مهدی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اسب بخار تقریبا رو سرعت تاثیر میزاره اون گشتاوره که ملاکه برا سربالایی رفتن و…. و این ماشین چون توربو دیزله قطعا گشتاور بالایی خواهد داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا