هفته نامه

۱۰ خودروی دست‌دوم که دیرتر از همه به فروش می‌روند

اکنون که در سال ۲۰۱۸ میلادی قرار داریم، می‌دانیم که در کشوری مانند امریکا، این شاسی‌بلند‌ها و کراس‌اورها هستند که گوی سبقت را از سایر مدل‌ها در زمینه فروش ربوده‌اند. امّا این بدان معنا نیست که هر مدل از این نوع خودروها لزوماً در بازار موفق خواهد بود و بلافاصله مشتری خود را پیدا کند؛ موضوعی که به خصوص در بازار خودروهای دست‌دوم در امریکا صدق می‌کند و در تحقیقی که اخیراً توسط دست‌اندرکاران وب‌سایت  iseecars.com انجام شده، درستیِ این موضوع، به‌خوبی نشان داده شده است. در گزارش نتیجه این تحقیق، ۱۰ نمونه از خودروهای دست‌دومی ارائه شده‌اند که بیشترین زمان را در پارکینگ نمایندگی گذرانده‌اند و برخلاف حال و هوای این روزهای بازار خودرو، بیشتر آنها از گروه شاسی‌بلندها و کراس‌اورها بوده‌اند.


این تحقیق بیش از چهار میلیون وسیله نقلیه دست‌دوم را که تا ۳ سال از تولید آنها گذشته، مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که هر کدام از خودروهای دست‌دوم برای پیدا کردن مشتری‌اش به طور متوسط ۴۶.۴ روز را منتظر می‌ماند. در مقابل، اگر بخواهیم مقایسه‌ای با خودروهای این لیست داشته باشیم، این خودروها بیش از ۲ ماه برای پیدا کردن مشتری انتظار کشیده‌اند. این در حالی است که بیشترین زمان برای یک پورشه کاین نزدیک به ۷۰ روز بوده است.

۱۰) لینکلن MKX: ۶۲.۲ روز

کراس‌اور لوکس لینکلن در این روزها با نام ناتیلوس یا «زیردریایی» شناخته می‌شود. زبان طراحی گذشته کمپانی با جلوپنجره‌های دوقلو، محبوبیت چندانی در بازار نداشت و شاید به همین دلیل، نمونه‌های دست‌دوم از آن  به طور متوسط، ۶۲.۲ روز را در پارکینگ نمایندگی‌ها سپری کرده‌اند.

۹) فورد توروس: ۶۲.۶ روز

سدان بزرگ «بیضی آبی‌رنگ» دیگر به عنوان یک محصول جدید در دنیای خودرو حاضر نخواهد بود. با این وجود، تعداد نسبتاً زیادی از این مدل در بازار خودروهای دست‌دوم وجود دارند و از نظر زمان انتظار در نمایندگی برای فروش، تنها اندکی با MKX فاصله دارند. طراحی قدیمی و محبوبیت رو به افول سدان، از جمله عوامل اصلی این موضوع محسوب می‌شوند.

۸) مزدا CX-9 : ۶۲.۹ روز

CX-9 به عنوان یک شاسی‌بلند سه ردیفه، خودروی جالبی است. امّا بیشتر مشتریان در این سگمنت به اولویت‌هایی چون ویژگی‌های کاربردی و قابلیت‌های خودرویشان اهمیت می‌دهند؛ مواردی که مزدا در CX-9 به خاطر حفظ استراتژی محصولاتش، آنها را تا اندازه‌ای فدا کرده است. شاید به همین دلیل است که بیشتر نمونه‌های دست‌دوم از این خودرو نزدیک به ۶۳ روز در پارکینگ نمایندگی‌ها حضور داشته‌اند تا به فروش برسند.

۷) کادیلاک XT5: ۶۴.۲ روز

در دنیای جذاب کراس‌اورها، XT5 دارای یک طراحی ستودنی است. شاید خیلی‌ها استایل ویژه کادیلاک را دوست داشته باشند، ولی حقیقت این است که وقتی در پشت فرمان این خودرو قرار می‌گیرید و آن را با دیگر رقبای لوکسش مقایسه کنید، اندکی ناامید خواهید شد. علاوه بر این، قیمت این مدل نیز همیشه باعث می‌شود که حتی نمونه‌های دست‌دوم آن، در مدت زیادی به فروش برسد. در هر صورت، همیشه گزینه‌های بهتری نسبت به یک XT5 برای شما وجود خواهد داشت، مگر اینکه یک تخفیف بسیار خوب از فروشنده دریافت کنید.

۶) فورد فلکس: ۶۴.۳ روز

بدون‌شک فورد فلکس از آن دست خودروهایی است که یا باید به طور احساسی به آن علاقه‌ داشت و در غیر این صورت، از آن متنفر می‌شوید؛ موضوعی که کاملاً با زمان انتظار ۶۴.۳ روز در نمایندگی‌‌ها برای فروش نمونه دست‌دوم جور درمی‌آید. با این وجود، طراحی جعبه‌ای که خیلی‌ها در دنیای خودرو از آن بدشان می‌آید، باعث می‌شود که فضای بسیار خوبی برای سرنشینان در داخل کابین فراهم شود. البته این یک پلتفرم قدیمی است و در بعضی تریم‌ها،  قیمت بسیار بالایی دارد.

۵) لندروور دیسکاوری اسپورت: ۶۶.۱ روز

این شاسی‌بلند کلاس بالا و شیک در زمینه ظاهر و قابلیت‌ها، چیزی کم ندارد و همه چیز به قیمت‌گذاری آن برمی‌گردد؛ موضوعی که دیسکاوری اسپورت را در رقابت با مدل‌های لوکس با ابعاد مشابه در بازار قرار می‌دهد. امّا صادقانه باید گفت که موقعیت لندروور به عنوان سازنده یک محصول قابل‌اعتماد، همچنان خریداران دیسکاوری اسپورت را حفظ می‌کند.

۴) پورشه ۹۱۱: ۶۷.۵ روز

باورتان می‌شود؟ یکی از بهترین خودروهای اسپورت دنیا در مکان چهارم این لیست قرار دارد! مسئله در اینجا، نه کیفیت و قابلیت، بلکه «قیمت» است. خریداران این نوع خودروها در بازار وقتی مشاهده می‌کنند که با پول یک مدل کارکرده از ۹۱۱ می‌توانند یک نمونه جدید از یک خودروی پرفورمنس را تهیه کنند، کمتر به خرید آن رغبت نشان می‌دهند.

۳) بیوک لاکراس: ۶۷.۵ روز

بیوک لاکراس نیز همانند پورشه ۹۱۱ زمانی در حدود ۷۰ روز را برای پیدا کردن مشتری انتظار کشیده است، امّا باید توجه داشت که قیمت این مدل در رقابت با خودروهای جدید نیست. در عین حال، یک سدان ساده و باوقار را داریم که سعی در رقابت در یک بازار مملو از شاسی‌بلندها را دارد و نمی‌تواند از نظر امکانات و کارآیی، نظر مشتریان احتمالی را به خود جلب کند.

۲) بیوک رگال: ۶۷.۶ روز

اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم، یک بیوک رگال دست‌دوم پس از ۶۷ روز، به طور متوسط ۵۴ دقیقه بعد از لاکراس به فروش خواهد رفت. رگال نیز همانند «لاکراس»، سدانی است که می‌خواهد در دنیای شاسی‌بلندها عرض اندام کند. بیوک رگال خودروی شگفت‌انگیزی است، امّا با وضعیتی که برند بیوک در میان جنرال‌موتورز و نسل جوان بازار خودرو داشته، فرصت زیادی برای درخشش آن پیش نیامده است.

۱) پورشه کاین: ۶۷.۸ روز 

اینکه «کُندترین» زمان فروش مدل دست‌دوم مربوط به یکی از سریعترین شاسی‌بلندهای دنیاست، واقعاً جالب‌توجه است. کاین از همان موضوعی رنج می‌برد که قبلاً در مورد پورشه ۹۱۱ نیز دیدیم؛ قیمت بالا. وقتی شاسی‌بلندهای لوکس با آپشن‌ها و امکانات مشابه در رده قیمتی در بازار وجود دارند، چرا باید به سراغ «کاین» دست‌دوم رفت؟ عامل ثانویه شاید استایل به کار رفته در کاین نیز باشد؛ چرا که همانند «فورد فلکس» انتقادهای زیادی به آن وارد است.

در همین ارتباط: معرفی خوش‌فروش‌ترین خودروهای کارکرده در آمریکا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پورشه۹۱۱اسطوره ای.بهترین کوپه اسپرت وسوپراسپرت دنیا.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      این ماشین های که گفته شد جزو بهترین ها هستند .
      شاید به خاطر قیمت بالای دست دوم این ماشین ها نسبت به بقیه رقبا دیر فروش میره!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        البته تندرویی ترین قیمت ها مال لندروور دیسکاوری 911 و پورشه کاین هست
        نسبت به صفرشون خیلی گرونن(صاحباشون اینجوری قیمت میذارن)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. میلاد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اقا یه سوال
    به نظر شما رولز رویس یا بوگاتی تو بازار دست دوم سریع تر از ماشینایی کاربردیی مثلا cx9 یا فلکس
    است
    درسته بوگاتی یا رولز ماشینای معرکه اند ولی چند نفر تو دنیا هستن که بگن
    من لامبورگینی هوراکان پرفورمانته یا m5 کامپتیشن نمی خوام به جاش کار کرده اونا رو میخرم
    زیاد با عقل جور در نمی اید مگه نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (77 ديدگاه)

      همون جور که تقاضا برا ماشین های خاص کمه فروشنده هاشون هم کمه پس خیلی نمی شه نظر داد ولی کلا امار عجیبیه خیلی از این خودرو ها چند تا نسل دارن این تاریخ موندن برا همه نسل هاست یا فقط نسل جدید؟میانگین قیمت مدل صفر و دست دوم رو هم می زاشت خوب بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پورشه۹۱۱توربوsبه نظر من بهترین سوپراسپرت دنیاست.هم وحشتناک سریعه.هم کیفیت بی نظیری داره.هم اصالت داره.هم اینکه کاربردی تراز باقی سوپراسپرت هاست ومهمترین چیزاینه که یه ۹۱۱است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Genius

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    اینا رو با قیمت بین المللیش بیارید ایران به روز نمیرسه که فروش میرن!بالاخره ما با همه دنیا فرق داریم دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان اولین رقابت M5کامپتیشن توسط یه مجله معتبر انجام شد.رقیبش دوج دیمن هستش.این رقابت هم مسابقه درگ هستش.وهم مسابقه دور یک پیست توسط یه راننده حرفه ای که زمان گیری میکنه باهردو.خودتون کلیپش روتماشا کنید.فقط نتیجه پیست مسابقه دورپیست رومیگم:یکیشون۶ثانیه پیست روزودتر دورمیزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amir

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همشون رو بیارید ایران زیر یک دقیقه فروش میرن گرون تر از قیمت نو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پيمان

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من شخصاً تجربه رانندگی با کادیلاک xt5 رو دارم و باید بگم که نه تنها که نا امید کننده نیست بلکه تو هم رده های خودش اگه بهترین نباشه یکی از بهتریناس … با قاتعیت می گم از لکسوس nx واقعاً بهتره… تنها کراس اور لوکسی که از xt5 بهتره رونج روور velar….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فاکتورهای زیادی برای فروش یه خودروی دست دوم وجودداره مهم ترینش به نظرمن قیمت و قابلیت اعتماد هست متاسفانه برندهای امریکایی خیلی نتونستن اعتماد خود امریکایی ها رو جلب کنن خصوصا درمدل های دست دوم اکثرا مردم فکرمی کنن خریدمدل دست دوم یعنی هزینه زیادبابت بنزین و تعمیرات ولی واقعا خصوصا بعد از کمک اقتصادی اوباما کیفیت ماشین های امریکایی خوب شده ومثل قدیم نیست ولی تا تغییر طرز فکر خیلی راه مونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سیامک . ص

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (149 ديدگاه)

    عجیبه که اصلآ ذکری از لیفان X60 و X50 در این مقاله بمیان نیومده !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. کریم (معراج دل ها)

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    والا به نظر من یکی از پر فروش ترین خودرو در دنیا پراید خودمونه تند و تیز و پر شتاب موقع تصادفات هم پرواز میکنه دیگه ازین بهتر میخواید ، حالا بعد از پراید رنجروور هم بد نی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا