هفته نامه

معرفی 10 خودرو با بیشترین مشکلات پیشرانه‌ای

همه می‌دانیم که خودروهای ما تا ابد کار نخواهند کرد و یک روزی از کار خواهند ایستاد. همه‌ی این‌ها بخشی از تجربه مالکیت یک خودروست و همانند هر چیز مکانیکی دیگری، خودرو نیز محدودیت استفاده و کارکرد خاصی داشته و پس از آن نوبت به تعمیرات می‌رسد. اگر این اتفاق در زمان گارانتی خودرو بیفتد که فرد خوش‌شانسی خواهید بود اما اگر گارانتی خودرو به اتمام رسیده و پیشرانه آن مشکل بزرگی پیدا کند باید هزینه سنگینی را متحمل شوید.

به لطف داده‌های زیادی که کانسومر ریپورتز طی سالیان اخیر جمع‌آوری کرده لیستی از خودروهایی با بیشترین میزان مشکلات در پیشرانه‌ها تهیه شده است.

ذکر این نکته بد نیست که لیست خودروها شامل سال‌ها، مدل‌ها و پیشرانه‌های به خصوص است. کانسومر ریپورتز همچنین به کارکرد مورد انتظار خودرو که مشکلات پیشرانه‌ای رخ می‌دهد اشاره کرده و جایگزین‌های مفید دیگری که فاقد چنین مشکلاتی هستند را معرفی کرده است. موضوع جالب اینکه تنها دو خودروی اروپایی در این لیست حضور داشته و خبری از خودروهای ژاپنی در آن نیست.

رتبه یک لیست خودروهایی با بیشترین مشکلات مربوط به پیشرانه آئودی A4 مدل ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ است که به پیشرانه ۲ لیتری مجهز می‌باشد. مشکلات پیشرانه این خودرو معمولاً بین کارکردهای حدود ۱۷۲ تا ۲۴۶ هزار کیلومتر رخ می‌دهند. اگر خواهان خودرویی مشابه اما بدون این مشکلات هستید لکسس ES، اینفینیتی G و آکورا TL را می‌توانید انتخاب کنید. فورد F-350 2008 مجهز به پیشرانه ۶.۴ دیزلی هم دومین خودرو در این لیست بوده و عمده مشکلات پیشرانه‌ای آن بین کارکردهای حدود ۱۰۴ تا ۱۹۱ هزار کیلومتر رخ می‌دهند. متأسفانه خودروی جایگزینی برای این خودرو مشخص نشده است.

کرایسلر PT کروزر عجیب‌وغریب سومین خودروی این لیست است که از پیشرانه ۲.۴ لیتری بنزینی استفاده می‌کند. معمولاً مشکلات پیشرانه این خودرو در کارکردهای بین ۱۶۵ تا ۲۱۵ هزار کیلومتر خودشان را نشان می‌دهند. بجای این خودرو می‌توانید تویوتا ماتریکس بی‌دردسر را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید لیست کامل این خودروها را مشاهده کنید:

۱۰ خودرو با بیشترین مشکلات پیشرانه‌ای

ردیف

نام خودرو
۱

آئودی A4 2010

۲

فورد F-350 2008
۳

کرایسلر PT کروزر ۲۰۰۱

۴

مینی کوپر/کلابمن ۲۰۰۸
۵

شورولت اکوئینکس/جی ام سی تراین ۲۰۱۰

۶

جیپ رانگلر ۲۰۰۶
۷

کادیلاک SRX 2010

۸

آکورا MDX 2003
۹

بیوک لوسرن ۲۰۰۶

۱۰

جی ام سی آکادیا ۲۰۱۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
consumerreports

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    پرچم ژاپن انقدر بالاست کلا محو شده

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. جواد خطر

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      ما مردم ایرون ماشینای بی کیفیت اروپاییو آمریکاییو ژاپونیو کرِای کِ قاتلِ جسمو جونِ نمیخایم!!! ما فقط ال نودو وانتو زامیادو چارصدوپنجو پرایدو تیبا میخایم!!!!! آخِ تا کی اینهمه ظُلمو ستم بِ مردم؟؟؟؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        به خاطر یه مشت جهان سی امی نمیتونیم ماشینی که دوست داریمو سوار شیم و ماشینهای معمولی دنیا واسمون شده آرزو حتی دیدنشون . ( به این میگن عمق فاجعه ) .جهان سی امی هایی که برای لگن و فرغون سرو دست میشکنن ، امیدوارم یه روز به خودشون بیان .

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. صادق

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1 ديدگاه)

          ببین این مردم همینن.
          ترکیه رفتن سوئد رفتن المان رفتن کانادا رفتن استرالیا رفتن ژاپن رفتن گند زدن.
          اونم چه گندی زدن. ژاپن ۲۰۱۸ یه قانونی تصویب کرد کارگرای خارجی از کشورای خارجی میتونن بیان ژاپن کار کنن. اما این مردم غیور چنان گندی تو ژاپن زده بودن که تو این مصوبه ۲۰۱۸ ژاپن ایرانیا رو گفتن نیایین راه نمیدیم.
          بزرگترین قاچاقی اروپا یه ایرانی بود. بیشترین جرایم سنگین و خشن تو سوئد رو این مردم غیور انجام میدن. بعد حساب کن باقی مهاجرای سوئد جمعا باهم نصف این مردم غیور خلاف کردن. امار خود سوئده. سوئد چون مهاجر پذیره هر چندسال یه اماری میگیرن ببینن کدوم اتباع چقدر جرم کردن تا برنامه هاشون هدفمند باشه.
          تو المان هرکی زندگی میکنه بپرس خلافکارای هامبورگ کجایین؟ نصف هامبورگ دست گنگسترای هموطنه.
          بزرگترین کشف تسلیحات اروپا تو صربستان بود. سردسش هموطن غیور من و شما بود. شریکاش صرب بودن و اسلحه میفرستادن کشورای دیگه.
          شبکه قاچاق مواد مخدر ایتالیا دست یه ایرانی بودش که منجر به کشف بزرگترین محموله هروئین تاریخ اروپا شد.
          صادرات مواد مخدر تو فرش و کنسرو غذا و این چیزا که کلا پیش پا افتادس. بهت میخندن بگی تو کنسرو مواد قاچاق کردی.
          شنیع ترین کشتار سوئد به دست دوتا ایرانی و یه عرب انجام شد. اینا یه جا رو اتیش زدن و فکر کنم ۲۰ نفر تو اتیش زنده زنده سوخت .
          تو المان نژادپرستهاش وقتی به جایی حمله میکنن نهایتا یکی دوتا کشته میده. اما یه ایرانی غیور اسلحه تهیه کرد رفت ۱۱ تا رو کشت. شد شنیع ترین جنایت المان.
          و میدونی همه ی اینا دلیلش چی بوده؟ طمع. طمع و سود یک شبه. اینکه هر طوری هست باید پول در اورد. متاسفانه بعضی چیزا ربطی به کشوری که زندگی میکنیم نداره. بعضی چیزا دلایل دیگه ایی دارن. همینان میشن مسئول برا سود و طمع یک شبه و شخصی خودشون میان مثلا رنوی ۱۰۰ میلیون تومنی رو میکنن ۴۰۰ میلیون. خیلیا متاسفانه فکر میکنن هموطنای خارج نشین فقط همه پروفسور سمیعی و چندتا مهندس دکتر هستن.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. poulad

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (5 ديدگاه)

          بخدا من دیروز رفتم کافی نت مشکل داشتم اونجا صف بسته بودن واسه پیش خرید ماشین از ماست که برماست مردم میخرن اونام میگن خب چ بهتر گرون ترش کنید با کله میان?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مهرآیین

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (258 ديدگاه)

        متاسفانه اختلاسگری و دلالی و سوداگری در کشور نهادینه شده ((البته فقط یک قشر چند درصدی خاص که همه چیز در انحصار آنهاست و هر روز شاهد دستگیری یکی از آنها تحت عنوان سلطان سکه،سلطان قیر،سلطان خودرو و…….غیره و ذالک هستیم)) در ایران حال حاضر اگر کسی از فرصت بدست آمده برای اختلاس استفاده نکند دیگران او را احمق خطاب می کنند!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (35 ديدگاه)

          نه اتفاقا این موضوع فقط برای یه عده ی خاص نیست خود بنده وقتی به اطرافیانم نگاه می کنم نصفشون دنبال خرید و فروش خودرو و سود بردن از اون هستن متاسفانه من به شخصه از این کار تنفر دارم ولی اگه بخوایم از زاویه دید اونا نگاه کنیم میشه اینطور گفت که اونا سرمایه ای دارن که اگه راکد بمونه ارزشش از دست میره و از طرفی شاید این سرمایه اون قدر نباشه که وارد چرخه ی تولید بشه و واسه همین دست به ای کار می زنند که در نهایت به این جمله می رسیم که چرخه اقتصاد کشور معیوبه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهرآیین

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (258 ديدگاه)

          @محمد
          دوست عزیز همان قشر چند درصدی با حرص و طمع تمام نشدنی و بی پایانشان باعث و بانی این افتضاح هستند . آخر کدام یک از مردم ایران می تواند به تنهایی هشت هزار خودرو از سایپا خریداری کند و احتکار کند؟؟؟ چنین کاری از عهده کسی بر می آید که نفوذ داشته باشد . در حال حاضر نود درصد مردم حتی به نان شبشان محتاج هستند چه برسد به اینکه بخواهند خودرو آن هم با این قیمت سرسام آور بخرند!!!! مردم جیبشان خالیست و روز به روز دارند فقیر تر می شوند و دارایی و سرمایه ای برایشان نمانده که بخواهند ارزشش را حفظ کنند .

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. Mohsen. G

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (180 ديدگاه)

          یه جوری پنبه ایرانی هارو میزنید انگار تو ناف اروپا متولد شدید… خوبه نوشتار فارسی نشون میده همه مال همین مملکتیم، این تنفر از خود از کجا میاد جای سوال داره… بد نیست خبرهای نژاد پرستی پلیس آمریکا و غارت مردم و سرکوب شدید پلیس رو بخونید و انقدر تو سر ایران و ایرانی نزنید… به قول یه پوپولیست ایرانی (( آخه چه خبرتونه…))

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. حسین

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (259 ديدگاه)

        عزیزم ساینا S جدید فوق خفن رو از لیست انداختی. لطفا دقت بفرمایید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. مهرآیین

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (258 ديدگاه)

        @صادق
        چرا قلب ماهیت میکنی؟؟؟ اکثر ایرانیهایی که به اروپا و آمریکا مهاجرت کرده اند از قشر فرهیختگان،پزشکان،مهندسان،مخترعان،نوابغ،روشن فکران،سرمایه داران و سرمایه گذاران و………هستند . و اینکه بالاخره در بین خود مردم بومی آمریکا و اروپا و ژاپن هم جانی و خلافکار پیدا میشود در ضمن این مواردی که گفتی چه در ایران و چه در خارج از ایران اکثراً به مهلجران افغانی مربوط می شود مثل قتل ها وتجاوزهای گروهی و قاچاق مواد مخدر و دیگر جنایات مخوف…….. الآن هم خیلی از افغانی ها و اعراب که در ایران مهاجر غیر قانونی هستند که با اکانتها و اسم های کاربری ایرانی سعی دارند خودشان را ایرانی جا بزنند و از ایران و مردم ایران بدگویی کنند و یا این که در شبکه های اجتماعی مجازی به جای ایرانی ها از افغانی ها حمایت کنند یا عذر خواهی کنند!!! من هر وقت دیدم کسی از افغان ها و حضورشان در ایران حمایت میکند و یا از ایرانی ها به این شکل بدگویی می کند یک افغانی یا یک عرب بوده که خودش را ایرانی جا زده!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Farzad

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          مهرآیین عزیز البته که همه ی انگشت های دست مثل هم نیستن ، ایرانی های افتخارآفرین در خارج کم نیستن ، اما ایرانی های خلافکار که شهرت جهانی هم دارن کم نیستن ، مثل امید تحویلی ، یاکوزاهای ایرانی در سراسر دنیا ، رهبران باندهای مافیایی که سلاطین مواد مخدر جهانن ان و … تا صبح میشه مثال زد .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهرآیین

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (258 ديدگاه)

          @Farzad
          بله حرفتان را کاملاً رد نمی کنم چون بالاخره در همه ی جوامع چه در آمریکا و چه در اروپا و چه در ایران چنین افرادی هستند . ولی نه اینطوری که این آقای صادق همه ایرانی ها را اینگونه خطاب می کند!!!! در نهایت باید بگویم که این افرادی که شما میگویید به اسم ایرانی این کارها را می کنند همان برادران قاچاقچی هستند که احمدی نژاد می گفت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. parvaz

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (394 ديدگاه)

      آقای احمدزاده عزیز با عرض خسته نباشید میخواستم بدونم وقتی از موتور های بی ام و تو این لیست نیست چرا این مطلب با عکس موتور M8 کار شده؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (757 ديدگاه)

        گذاشتن که مقاله رو هیجان انگیزتر کنه
        مقاله باید حس خوبی بهت بده
        من وقتی مقاله ای بدون عکس میخونم
        به ده خط نمیرسه ولش میکنم و بیخیالش میشم
        اما اگه مقاله با عکس باشه و فضای مقاله رو زیباتر کنه بهم امید میده کل مقاله رو بخونم
        البته ب ام و مشکلات موتوری داره که البته نه کمه نه زیاده بلکه متوسطه
        خرابی موتور واسه همه ماشیناس(بستگی به استهلاک موتور داره)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Hami

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (169 ديدگاه)

        M8 نیست، S65
        شاید به این دلیل که S65❤️ و S85❤️ خرابی زیاد دارن، مخصوصاً S85 .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saeed

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (757 ديدگاه)

          چی؟!دوست عزیز لوگوی M Powerهااااا!!
          اگه دقت کنید M8 نیست
          این M5عه
          به چراغ هاش و فضای کاپوت نگاه کنید
          کاپوت M8 طویل تر و عریض تر از M5 هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. parvaz

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (394 ديدگاه)

          منظورم کلا انجین بی ام و هست این وی ۸ روی همه سری های ام ۵ و ایکس ۵ به بالا هست حالا با خروجی های مختلف

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. مصطفی

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (56 ديدگاه)

      ماشینهای تولید ایران خودرو و سایپا از کیلومتر صفرمشکل دارند.
      بعید می دونم بدونن کنترل کیفیت یعنی چی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohsen. G

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (180 ديدگاه)

        خرابی موتور دلیل داره تا حالا 8 تا ماشین ایرانی داشتم و یکی (206 تیپ 2) تو کیلومتر 120 هزار به مشکل خورد که اونم به خاطر تعویض تسمه تایم با نمونه نامرغوب به وجود اومد، یه پرشیا هم داشتم که جوش اورد چون اون موقع هواگیری رادیاتور این مدل موتورها رو بلد نبودم واشر سوزوند، بقیه ماشین های ایرانی تا موقع فروش که همشون تقریبا بالای 150 هزارتا بود بدون مشکل موتوری کار کردن، حتی پراید… تا حالا هم همه ماشینهام چه ایرانی چه خارجی رو هر ده هزارتا روغن و همه فیلترهارو عوض کردم و حتی تو ترافیک تهران به حرفای غیر کارشناسی که روغن رو باید رو 5 یا 8 هزارتا عوض کرد توجه نکردم. درست استفاده کردن از خودرو تو ایران سخته… چون تو کشورهای دیگه این نمایندگی ها هستن که دنبال سرویس ماشین اند نه مالکان، یه همکار داشتم 28 سال امریکا زندگی کرده بود و برگشت ایران یه پرشیا خرید تو پنجاه هزارتا موتور سوخت… بعدا فهمیدم که فقط تو دوره گارانتی دو ساله یه بار روغن موتور تعویض کرده بود و بعد از اون منتظر تماس نمایندگی مونده بود…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. سامان

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام اتفاقا شماره 8 آکوراست که ساخت شرکت هونداست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. .

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    کی بود میگفت ماشین آمریکایی مثل ماشین ژاپنی کم استهلاکه الان میبینیم ک وقتی میگن ژاپنی ها مرگ ندارن مخصوصا تویوتا یعنی چی و کی بود ک میگفت ماشین کره ای پر استهلاکه و بدرد نمیخوره و چرا باید آمریکایی رو ول کرد و کره ای خرید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      کسایی که خودشونو زدن به خواب و تعصب…
      منم امریکایی دوست دارم ولی نه هر چیزی که ساختنو
      ماشینای خوبش دوست دارم دلمم میخواد داشته باشم ، اونایی که پر ایرادن مثل این بالایی ها یا ایمنیشون پایین تر از متوسط استاندارد هاس حیف 100 هزار تومن پول خورد
      تعصب روی برند یا یه وسیله یه چیز احمقانه‌س که آدمو از انتخاب های منطقی و درست دور میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کلا بیخیال قشری که تعصب الکی داره اونم رو ماشین. این قشر اونقدر تعصب دارن رو چیزی حتی دفترچه کارخونه یه ماشینو قبول ندارن. مثلا خود فورد بیاد بگه ملت ماشینو هر ۵ هزار کیلومتر سرویس کنین این عده پیداشون میشه میگه غلط کرده فورد همچین حرفی رو زده.
        برا ماستانگ سرویس هر ۵ هزار کیلومتره.
        به هر حال یه فرقی بین جهان سومی و جهان اولی باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      والا اینا که این حرف زدن داخلی بودن کارشناسان داخلی سایت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. masoud

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (23 ديدگاه)

    کانسومر ریپورتز
    یه نمایندگی هم اینجا بزن یه بررسی بکن تا هنگ کنی
    لیستت پر میشه
    بدون هیچگونه جایگزینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    جایگزین فورد اف۳۵۰ دقیقا رم ۳۵۰۰ دیزلی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. OMID

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    آکورا ژاپنیه پس چرا گفته خبری از خودروهای ژاپنی داخل لیست نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hami

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (169 ديدگاه)

      هوندا Acura رو به عنوان یک برند آمریکایی معرفی کرد (مختص بازار آمریکای شمالی)، Acura در ژاپن حضور نداره و تقریباً همه مدل ها ساخت آمریکان، فقط بعضی مدل ها با برند Honda در ژاپن فروخته می‌شن.

      Acura is an American brand, Yoshiharu Yamamoto said during a drive event at Honda Motor Co

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. (Saeed(peugeot

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    نصفش آمریکاییه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Farzad

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    این کانسومر ریپورتز هم معلوم نیست با خودش چند چنده ، یه سری میگه F350 جزو رضایت بخش ترین هاست ، بعد میگه جزو بیشترین مشکلات پیشرانه ایه …جالبه که یه سری یه لیست منتشر کرده بود که بی ام و سری ۵ جزو ماشین های مورد غضبش شده بود :)))) به هر حال … همیشه لیست هایی که منتشر میکنه مخالف زیاد داره در دنیا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      اینکه بگی یک خودرو نباید خراب بشه یک داستانه اینکه راحتی سفر و ایمنی و سکوت و پرفورمنس خودرو چی باشه یک داستان دیگه در مجموع هر خودو با بازار هدفش طراحی میشه کسی که بنز بخری بند یک تعمیر نیست لذت رانندگی میخواد کسی هم کیا یا هوندا میخره نه پول تعمیر بنز و داره و نه حوصلش رو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      کم هزینه ترین خودروهای سال 2019 این خودروها بودن که پدال هم مطلبش رو گذاشت.!!!!

      *کلاس خودروهای ساب کامپکت// هوندا فیت LX
      هزینه نگهداری 5 ساله :: 27473 دلار

      *کلاس خودروهای کامپکت // فولکس واگن جتا
      هزینه نگهداری 5ساله:: 28271 دلار

      *کلاس خودروهای هیبریدی // تویوتا پریوس پرایم
      هزینه نگهداری 5ساله:: 28461 دلار

      *کلاس خودروهای میان سایز// هوندا کلاریتی
      هزینه نگهداری 5 ساله:: 30224 دلار

      *کلاس خودروهای الکتریکی // هیوندای آیونیک
      هزینه نگهداری 5 ساله:: 30408 دلار

      *کلاس خودروهای اسپرت // مزدا MX5 میاتا
      هزینه نگهداری 5 ساله:: 36170 دلار

      *کلاس خودروهای لوکس پایه// آکورا ILX
      هزینه نگهداری 5 ساله:: 36461 دلار

      *کلاس خودروهای مینی ون// هوندا اودیسه
      هزینه نگهداری 5 ساله:: 39617 دلار

      *کلاس خودروهای فول سایز// تویوتا آوالون
      هزینه نگهداری 5 ساله:: 41490 دلار

      *کلاس خودروهای لوکس// ب ام و سری5 530e
      هزینه نگهداری 5 ساله:: 54376 دلار
      *******************************************
      اینا کم هزینه ترین خودروهای سال 2019 بودن در کلاس های مختلف!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. MAHDI

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بالا گفته که خودروی ژاپنی در لیست نیست.اما آکورا MDX یه خودروی ژاپنی هستش!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hami

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (169 ديدگاه)

      هوندا Acura رو به عنوان یک برند آمریکایی معرفی کرد (مختص بازار آمریکای شمالی)، Acura در ژاپن حضور نداره و تقریباً همه مدل ها ساخت آمریکان، فقط بعضی مدل ها با برند Honda در ژاپن فروخته می‌شن.

      Acura is an American brand, Yoshiharu Yamamoto said during a drive event at Honda Motor Co

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Ali Keyhani

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    به نظرم وقتش شده پدال یه دوئل دیگه برگزار کنه سرگرم شیم و این سری کامل تر و بهتر از سری قبلی که مشکلاتی پیش اومده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      چند تا ایده اگر دوئل های جدید برگذار شد:
      یا مثلا دوئل های جدید مثل انتخاب بین بدترین های یک کلاس هم جذاب و خنده داره،یا مقایسه بین هیبرید،برقی،بنزینی
      اطلاعات ماشینا کامل تر بشه و برای دوئل کلا یک آیتم جداگونه بذارن و بعدش با زدن روی گزینه ی یک ماشین بررسی اونو بخونیم یا مطالب درباره ی اون
      اگه پدال دوباره تاریخچه ی ماشینا رو بررسی کنه عالی میشه.
      قرار بود مثل موستانگ تاریخچه ی کامارو، سری پنج و …. رو همونطور کامل و با جزییات زیاد تمام نسخه ها و در چند قسمت منتشر کنه فوق العادس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Soroush

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دوستان نظرتون درباره شرایط فروش ایرانخودرو چیه؟ این اختلاف قیمت با بازار آزاد منطقیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      بازار متاثر از دو تا مساله است اولا کاهش نرخ تولید که باعث شده عرضه و تقاضا بهم بریزه دوم نقدینگی شناور تو بازار که مردم از ترس یک ابر تورم احتمالی که ممکنه به زودی اتفاق بیفته سرمایه ها تبدیل به کالای قابل فروش میکنن مثلا کسی نمیره تلویزیون بخره استفاده کنه بفروشه میره یک ماشین میخره گرون شد میفرشه تا به این ترتیب از سقوط دارایی هاش جلوگیری کنه مثل مسکن و طلا و … حالا تو این وضعیت طبیعتا دلال ها هم هستن ولی کلا نظام طبیعی بازار سرمایه به هم خورده و این سرمایه شناور ممکنه هر سمتی بره که فعلا خودرو اولویته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سینا BMW

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    آمریکایی ها زیاد به استهلاک اهمیت نمی دن. کرایسلر pt هم براش خیلی عجیبه که اینقدر پر استهلاکه
    در این مطلب هم ماشین کره ای ندیدیم.کره ای هایی که تو ایران هستن فقط مدل های ضعیف و پایه هستن و نسبت به ماشین های ضعیف ایرانی و اوضاع قیمت پر استهلاک هستن نه نسبت به ماشین های دیگه،
    و اونایی که میگن ب‌ام‌و پر استهلاکه نگاه کنن!!!
    نمی دونم چرا بعضی چیزا مثل همین که کره ای بدرد نمی خوره و ب‌ام‌و پر استهلاکه و ….. در جامعه خیلی بد جا افتاده،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      البته داداش تو جامعه اتفافا ما که پولش نداریم بخریم ولی اونایی که دارم میگن ماشینای کره ای ژاپنی کم استهلاک هستن حتی من از تعمیر کارا هم شنیدم حالا داستان استهلاک دو تا مفهوم داره یکی هزینه قطعات دوم عمر قطعات تو مورد اول قبول دارم انقدر قمیت لوازم کره ای گرونه که یک بلبرینگ مثلا پراید کره ای اصل گیر بیاد سه چهار برابر چینی ایرانی هستش ولی تو بحث کیفیت شخصا کره ای فقط ریو داشتم اونم نسل اولش مدل۸۵ خیلی سال پیش که واقعا ماشین کم تعمیر و خوش تعمیری بود که فروختم به خاطر دلیل اول ولی شخصا برای هر ماشینی که داشته باشم قطعه اصل کره گیر بیارم میخرم چون واقعا عالیه نمونش لاستیک هانکوک و …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Alireza

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (628 ديدگاه)

      حالا اینا ده تارو گذاشتن که کافی نیست اصلا، کاش حداقل بیست سی تای اول رو میزاشتین کارمون را بیفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. رضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    اکثرش آمریکاییه
    تو این بحثا آمریکاییا خوب عمل نکردن همش که قدرت و اسب بخار نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کافر مقدس

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اصل مطلب رو بخونید ک در کامنتها توضیح دادن که در چند کلاس محدود و طیف سالی یک دهه در بازار آمریکا انتخاب شدن و به همه کمپانی ها صرفا نپرداختن که کار به شدت طولانیه باید کلاس ها دسته بندی بشه -در اروپا و آمریکا کامیونیتی های مردمی ای وجود دارد ک مصرف کننده بر اساس تجربه خودشون رای میدن به بهترین و بدترین ماشین از نظر استانداردهای مصرف کننده

    حداقل ما ایرانی ها نمیتونیم بگیم ماشین آمریکایی خوبه یا ژاپنی یا المانی یا ایتالیایی یا انگلیسی که در دنیای امروز چیزی ب این اسامی وجود نداره هیچ ماشینی تمام کمال آمریکایی یا آلمانی یا ژاپنی نیست حتی سهام کمپانی ها . الان ب حاصل همکاری فورد و فولکس میخواهید بگویید چی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مانی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2485 ديدگاه)

    موتور دیزلی مخصوصا وقتی‌ برای ماشین تجاری طراحی میشه
    نباید به این زودیها خراب بشه اونوقت این مدل فورد بین ۱۰۰ و
    ۲۰۰ هزارتا کارکرد خراب میشه.خیلی‌ عجیبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سهیل

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیایین چند قلم از بزل و بخششی که از صندوق توسعه ملی به خودروسازها شده رو مرور کنیم. خودم چند موردو میگم.

    ۱. پرداخت ۳۲۰ میلیون دلار برای طراحی موتور ۳ سیلندر بومی به سایپا. اخرش گفتن اینو یه شرکت اتریشی با مبلغ ۸ میلیون دلار براشون طراحی کرده و سایپا این طرح و مالکیتشو خریده. حالا ۳۱۲ میلیون دلار باقی مونده کجا شد؟ نمیدونیم. شما هم کشش نیار

    ۲. دیروز تصویب کردن ۱ میلیارد دلار از جیب من و شما به خودروسازها بدن.
    ۳. برای جایگزینی لوگان به جای پیکان مبلغ حدودا ۶ میلیارد دلار طی چندسال و چند فقره پرداخت شد. دقت کنین فقط برا اینکه جایگزین بشه نه چیز دیگه. با ۶ میلیارد دلار میشه یه شرکت خودروسازی رو با تمام مالکیت معنوی مدلهاش خرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا