چشم اندازهفته نامه

معرفی جان‌سخت‌ترین خودروها با کارکرد بیش از 320 هزار کیلومتر

خودروهای جدید دارای تکنولوژی‌های بسیار زیادی بوده و به نوعی می‌توان آن‌ها را رایانه‌هایی دانست که روی چهار چرخ حرکت می‌کنند. اگرچه این موضوع از نظر قابلیت اطمینان جالب نیست اما برخی خودروسازان هنوز هم خودروهایی تولید می‌کنند که قادر هستند مسافت بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر را با کمترین دردسر کار کنند.

تویوتا سکویا
ISeeCars لیستی ۱۰ تایی از خودروهایی را منتشر کرده که با کمترین دردسر می‌توانند به این کارکرد و بالاتر از آن برسند و در آن بدون هیچ‌گونه سورپرایزی تویوتا را می‌بینیم که بیشترین نماینده را دارد.


پیش از آنکه لیست را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم برخی اطلاعات را ارائه می‌نماییم. داده‌هایی از حدود ۱۳.۵ میلیون خودروی متعلق به سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۷ جمع‌آوری شده و البته این روشی متفاوت نسبت به آنچه که کانسومر ریپورتز انجام می‌دهد است. به همین دلیل است که برخی تفاوت‌ها بین لیست کانسومر ریپورتز و ISeeCars مشاهده می‌شود.


اگر به دنبال قابلیت اطمینان باشید بهتر است به دنبال خرید یک شاسی‌بلند باشید. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم باید از تویوتا سکویا نام ببریم که بیشترین میزان کارکرد را خواهد داشت. بر پایه داده‌های منتشر شده ۶.۶ درصد سکویاها کارکردی بالاتر از ۳۲۰ هزار کیلومتر داشته‌اند.

2009 chevrolet suburban
فورد اکسپدیشن و شورولت سابربن با فاصله کوتاه در تعقیب تویوتا بوده به گونه‌ای که ۵.۴ درصد از اکسپدیشن ها این میزان کارکرد را رد می‌کنند درحالی‌که میزان سابربن هایی که از کارکرد ۳۲۰ هزار کیلومتر عبور می‌کنند ۵.۲ درصد است.

2013 toyota 4runner
تویوتا ۴ رانر و جی ام سی یوکان XL تکمیل کننده لیست ۵ تایی اول هستند. دومین محصول تویوتا در این لیست ۴.۲ درصد از ۴ رانرها کارکرد بالاتر از ۳۲۰ هزار کیلومتر را نشان می‌دهند درحالی‌که ۳.۹ درصد از یوکان XL ها می‌توانند از این مرز عبور کنند.

2014 Chevrolet Tahoe LTZ

2013 GMC Yukon

2013 Toyota Tacoma
کل لیست شامل برندها و خودروهای متنوع شامل جی ام سی یوکان، تویوتا تاکوما، تویوتا آوالون و هوندا اودیسه بوده و این رتبه‌بندی از بیشترین درصد ثبت کارکرد ۳۲۰ هزار کیلومتر تا کمترین می‌باشد.

Honda Odyssey 2011
اگر علاقه چندانی به شاسی بلندها یا پیکاپ ها ندارید، ISeeCars لیستی از خودروهای سواری و ون‌ها با کارکرد بالاتر از ۳۲۰ هزار کیلومتر را نیز منتشر کرده که عبارت‌اند از:

  • تویوتا آوالون
  • هوندا اودیسه
  • هوندا آکورد
  • فورد تاروس
  • تویوتا سی نا
  • تویوتا کمری
  • شورولت ایمپالا
  • تویوتا پریوس
  • نیسان ماکسیما
  • کرایسلر پاسیفیکا

محصولات تویوتا عملکرد کاملاً استثنایی داشته و در اخبار پیشین نیز گفته شده که ۴ رانر و تاکوما در بین خودروهایی با کمترین میزان افت قرار داشته و البته این خودروساز نیز در بین برترین برندهایی است که مالکان به مدت بیش از ۱۵ سال خودروهای آن را نگه می‌دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹۰ دیدگاه‌ها

  1. کارل شلبی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (300 ديدگاه)

    احسنت تویوتا که دیگه ثابت شدست وهمچنین امریکایی های غولپیکر??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      کارل جان
      محصولات امرىکاى واقعا گل کاشتن
      احسنت
      بعضى ها البته اىن مطلب خىلى خىلى به ضررشون هست
      منظورم رو که مىدونىد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کارل شلبی

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (300 ديدگاه)

        دقیقا?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی جوادی

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (1 ديدگاه)

          چیزی که در این نظرسنجی بهش اشاره نشده این که این شاسی بلند ها نسخه های جادارتر مدل های خودشون هستن در نتیجه بیشتر در سفر و مسافت بین شهری مورد استفاده قرار گرفتن…
          دوم این که جامعه اماریشون طوریه که خودرو های پر فروش به صورت غیر منصفانه میان صدر…به طور مثال اگه شورلت از ۱۰۰۰ تا ماشینی که میفروشه احتمال این که خریدار های مکانیک و حساس و وسواسی ویا وفادار به برند بیشترباشن هست… ولی یک برندی با این که کیفیت خودرو هاش بیشتر یا مساوی باشن به علت فروش کمتر در جدول دیده نمیشن که این روش آمار دهی پر فروش ها رو پر فروش تر میکنه…به جای اینکه واسه تازه وارد های با کیفیت مشتری پیدا کنه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. کوروش

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        خوبه یه دو سه تا ازین لیست ها ببینید یکم شاید اروم شید ادم ماشین پر استهلاک سوار بشه سر پیچ زنده بماند!
        یک مدت نبودیم فکر می کردم این بحث ها تمام شده جالبه همین چند وقت پیش توی لیست بدترین های بازار امریکا هم با افتخار اول بودید
        داستان فولکس و دیزل گیت و پرفروش ترین گروه خودرویی جهان و ماشین های ۲۰۱۷ فولکس هم جالبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. alirezaasg5

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (264 ديدگاه)

        داداش شما با خودت چند چندی ؟شما مسیولی چیزی هستی تو این مملکت ؟ چون دقیقا توهم توطعه داری همیشه فکر میکنی همه بسیج شدن توو و علایقتو بکوبن زمین … بابا ملت کارو زندگی دارن مثل تو نیستن داداش .از یه چیزی علاقه داری تعریف کن ولی از یه چیزی بدت میاد بگذر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. TWD

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با دوام ترین و سگ جون ترین ماشینا ژاپنی و امریکایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    منم یه پراید مدل ۸۹ با کارکرد ۱۷۰ هزار کیلومتر دارم تنها چیزی که عوض نکردم آینه جلوشه که اونم هوا گرم میشه اتومات میاد پایین ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (Ali (Chevy nova

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    ماشالاه ژاپن و امرىکا با اىن محصولات جان سختشون
    کجان المانىهاى الکى گرون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Hamid...Audi

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      هرکسی از خرید ماشین یه هدفی داره…
      کسی که جون سختی بخواد ژاپنی و امریکایی میخره و کسی که تکنولوژی و لوکس بودن بخواد آلمانی میخره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. T.H.M

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (571 ديدگاه)

        عجب!!! پس ماشینای آلمانی فقط تکنولوژی و لوکس بودن دارن!!!!! داداش دقیقا منظورت از تکنولوژی چیه؟ تکنولوژی هیبریدی رو کی آورد وارد دنیای خودرو؟ مگه تویوتا نبود در دهه ی ۱۹۹۰ با خلق پریوس شد الگوی خودروسازان مورد علاقه شما و الان هیبریدی شده بحث روز دنیای خودرو و همه رفتن سمتش؟ به این میگن تکنولوژِی واقعی. تکنولوژی پیل سوختی و ماشینای هیدروژنی رو کیا روش تحقیقات کردن و تا به اینجا رسوندن؟ مگه تویوتا و هوندا نبودن؟ به این میگن تکنولوژی. تکنولوژِی هایی که توسط ژاپنی ها به وجود اومدن تا وضع داغون و کثافتی که خودروسازان آلمانی (از جمله فولکس واگن) برای هوا و سلامت مردم و … به وجود آوردن رو بهبود بدن. حالا هم که چندین سال تویوتا به عنوان پاک ترین خودروساز دنیا معرفی شد. به این میگن تکنولوژِی. تکنولوژی که در راستای خدمت به مردم و سلامتی آن ها هستش. نه اون خودروساز آلمانی که تکنولوژی رو در راستای فریب مردم و تقلب به کار برد و چه دستگاه های پیشرفته ای که برای تقلب نساخت. تکنولوژی موتوری جدید مزدا کشکه این وسط؟ مگه خیلی از خودروسازان دنبالش نبودن؟ موفق هم نشدن. تکنولوژی اینه. مگه تکنولوژی موتوری جدید نیسان الکیه؟ مگه تویوتا مخترع ترین خودروساز دنیا نشد؟ مگه … مگه… . هزاران مگه دیگه. اینجا نه جاش هست و نه امکانش هست که به همش اشاره کرد. گوشه ای از مهم ترین تکنولوژی های ژاپنی ها بود اینا. دوستان ژاپنی باز خواستن بقیش رو بگن. همینطور آمریکایی ها. مگه تکنولوژی ماشینای آمریکایی کمه؟ دوستان آمریکایی باز که بهتر میدونن خواستن اشاره کنن به تکنولوژی های ماشینای آمریکایی. نمیگم آلمانی ها تکنولوژی ندارن. خل که نیستم چنین چیزی بگم. دارن و سطح بالاش هم دارن. ولی اینطوری هم که شما میگی نیستش که تکنولوژی واسه ماشینای آلمانیه. فقط دو سه تا موردش رو گفتم تا بدونی تکنولوژی یعنی چی. تویوتا چیزی رو به وجود آورد که امروزه همه ی خودروسازان دنیا دارن ازش استفاده میکنن و همه مدیون تویوتا هستن. همونطور که همه مدیون خودروسازان آلمانی بابت خیلی از تکنولوژی هاشون هستن. از همه مهم تر بنز که اصلا ماشین رو به وجود آورد. پس مطمئن باش فقط آلمانی ها نیستن. اشتباه به عرضتون رسوندن. در مورد ماشین لوکس هم، مگه لکسس کشکه این وسط؟ مگه کادیلاک کشکه؟ مگه لینکلن کشکه؟ خود من به شخصه بخوام ماشین لوکس بخرم عمرا به آلمانی ها فکر هم نمیکنم و یه راست میرم سمت لکسس. مثل خیلی از مردم آمریکا که لکسس RX میشه پرفروش ترین ماشین لوکس آمریکا با اختلاف و برای سال ها و کلا لکسس از لحاظ فروش به همراه بنز و بی ام و برای سال ها میشن پرفروش ترین برندای لوکس و در برهه ای لکسس پرفروش ترین لوکس ساز در آمریکا هم بوده. برند لوکسی که از خیلی جهات مثل کیفیت و قابلیت اطمینان و کم خرجی و دوام و کم صدایی و … از همین بنز و بی ام و سرتره. از لحاظ زیبایی که هم به نظر خیلیا از جمله خودم از جفتشون قشنگتره. پس مطمئن باش فقط آلمانی ها بلد نیستن لوکس خوب بسازن. ولی یه چیزی رو با قاطعیت میشه گفت. اینکه از لحاظ دوام و کم استهلاکی و کم خرجی فقط ژاپنی و آمریکایی. و آلمانی ها هیچ جایی ندارن از این نظر. خواستی قرار بذاریم بریم یه تحقیقی تو این زمینه بکنیم و از تعمیرگاه ها و خود مردمی که ماشین آلمانی دارن پرس و جو بکنیم. من که میدونم البته. ولی برای شما و امثال شما که متوجه قضیه بشن، لازمه این کار

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Daytona 1969

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (325 ديدگاه)

          یک ذره خلاصه تر بنویسید لطفاً
          فکر آسایش ما رو هم بکنید … سر انگشتمون سابید از بس کامنت های شما رو اسکرول کردیم … کامنت شما نه اینکه مفید و به درد بخور نباشه ، اما همش رو در ۳-۴ جمله میشه خلاصه کرد نیاز به این همه کار کشیدن از اون کیبورد بدبخت نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. F۲۲RAPTOR

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2598 ديدگاه)

          عالی بود تی اچ ام

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. T.H.M

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          ما اینجوریم دیگه. به بزرگواری خودتون ببخشید! شرمنده که آسایش شما و خانواده محترم رو به هم ریختم! فکر نمیکردم اسکرول کردن صفحه ممکنه آسایش یکی رو به هم بریزه!!! ولی شرمنده نمیتونم تقاضای شما رو قبول کنم، چون کلا تو هر زمینه ای همینجوری هستم و زیاد توضیح میدم :) . درست شدنی هم نیس :) . چی کار کنم :)
          راستی این کامنت منو اگه میشه در 3-4 جمله خلاصه کنید یاد بگیرم. البته چیزای مهمشو از قلم نندازین لطفا !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Daytona 1969

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (325 ديدگاه)

          خودتون این کار رو انجام بدید تا یه تمرینی هم کرده باشید
          ایندفعه رو من براتون خلاصه می‌کنم دفعه های بعد چی؟!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. T.H.M

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          نه دیگه داداش. خواهش کردم خلاصه کنی اونم تو 3-4 تا جمله همونطور که خودت ادعا کردی. میخوام یاد بگیرم. اگه تونستی تو 3-4 تا جمله فقط خلاصه کنی حرفای منو (البته بدون کلک نه اینکه بیای یه جمله ی 5 خطه بنویسی) منم قول میدم از این به بعد بیشتر از 3-4 تا جمله ی سایز مناسب ننویسم تو کامنتام. ممنون میشم خلاصه کنید. در ضمن همونطور که گفتم خودمم بارها تمرین کردم اما نتونستم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. cls

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (16 ديدگاه)

          لکسس از بنز و بی ام و قشنگتره?!! یا حضرت عباس

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. alirezaasg5

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (264 ديدگاه)

          اینهمه طومار نوشتی یه منفی دادمو رد شدم تا یاد بگیری حرفاتو خلاصه و مفید بزنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. T.H.M

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          به cls: بله. همونطور که گفتم زیبایی یه چیز سلیقه ایه و از نظر من و از نظر خیلیا لکسس از بنز و بی ام و قشنگ تره. همونطور که از نظر خیلیای دیگه بنز و بی ام و قشنگ ترن. خودتم بکشی نمیتونی ثابت کنی کدوم قشنگ ترن. چون چیز ثابت کردنی و قطعی نیس.
          به alirezaasg5: آخ آخ آخ. حالا چی کار کنم. حالا چه خاکی به سرم کنم که شما یه منفی بهم دادی!! آیا برم بمیرم؟ ولی نه. صبر کن. اصن به شما چه مربوطه که من چه قدر و چی کامنت میذارم. اولا همونطور که گفتم اگه شما هم میتونی همین متن منو خلاصه کنی و خیلی کمش کنی یادم بده. طوری که هرچیز مهمی که توش اشاره کردم حذف نشه. در ضمن اینطور که پیداست کامنت طولانی من خیلی مفیدتر از کامنت خلاصه ولی بی فایده شماست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. Alirezaasg5

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (264 ديدگاه)

          عرض کردم که هروقت یاد گرفتی خلاصه و مفید صحبت کنی جواب شمارو میدم.وگرنه دلیلی برا وقت گذاشتن برات نمیبینم کمی معرفت و ادب هم چاشنی کارت قرار بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. Hamid...Audi

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (712 ديدگاه)

          برادر منظور من رو اشتباه فهمیدی.کسی منکر تکنولوژی ماشینای ژاپنی نیستش.
          اصولا توسعه تکنولوژی یه موضوع هزینه بریه و برای اولین بار توسط لوکس سازایی مثل بنز و … انجام میشه، به عنوان مثال تکنولوژی رادار توی ماشینا تا سال 2011-2012 فقط روی ماشینای لوکس بود و بعد به صورت گسترده روی ماشینای خانوادگی مثل کیا، تویوتا و… آورده شد یا همین تکنولوژی هایبرید که مثال زدی اولین بار توسط پورشه و توی سال 1901 مورد بررسی قرار گرفت یا موتور های دوار مزدا و … .
          واسه خودروسازایی مثل تویوتا و هوندا خیلی هزینه بره که بخوان یه تکنولوژی مثل Magic body control بنز رو توسعه بدن و توی یه ماشین 30000 دلاری استفاده کنن، واسه همین تا چند سال به صورت اختصاصی روی ماشینای لوکس مثل اس کلاس و A8 استفاده میشه و بعد از اینکه تکنولوژی های جدید اومد این ها میان روی تویوتا ها و هوندا ها استفاده میشن.
          در مورد لوکس بودن هم عرض کنم که شما یه خورده داغی و بهتره روی فروش سدان های فول سایز لوکس بیشتر مطالعه کنی.کسی که میخواد یه سدان فول سایز لوکس بخره براش فرقی نمیکنه که قیمتش 120 هزار دلار باشه یا 250 هزار دلار و میاد یه سری پارامتر های دیگه رو بررسی میکنه.مرسدس بنز اس650 میباخ جزو با پرستیژ ترین ماشینا، کم صدا ترین ,و خاص ترین ماشیناس و کم تر مدیر یا میلیونری میاد جای اس کلاس لکسس LS رو واسه اینکار در نظر بگیره.خود شما هم مطمئنا اگه روی میلیونر بشید ترجیح میدید بنتلی، رولز رویس یا میباخ بخرید تا لکسس چون که واسه عموم در دسترس تره.من منکر خوشگلی و قابلیت اطمینان لکسس نیستم ولی این مسائل هم وجود داره.
          در ضمن یاداوری کنم که لکسس توی پرفروش ترین های امریکا سومه و رده بندی جهانی کلا دست آلمان هاست و بنز، ب ام و، و آئودی اول تا سوم هستن.
          در مورد دیزل گیت حق با شماس این اشتباه بزرگی بود که فولکس واگن انجام دادو تاوانش رو هم به بدترین حالت ممکن داد.لازمه که بگم رسوایی واسه این نبود که ماشینای فولکس واگن خیلی بیشتر آلاینده تولید میکردن رسوایی سر تقلب و دادن اطلاعات دروغ بود که اون هم به اندازه کافی بد و زننده هست.
          بعدشم شما خیلی سر ژاپنی ها حرص میزنی.اصولا من از تعصب حالم بهم میخوره.شما و خانواده گرامی سهامدار ارشد ماشینای ژاپنی هستی؟
          ماشینی که خوبه رو باید گفت خوب و ازش تعریف کرد.من آئودی رو خیلی دوست دارم ولی دلیل نمیشه بگم بنز یا کادیلاک یا لینکلن یا آکورا بده.من از ماشینای آمریکای خوشم نمیاد ولی واقعا فورد رپتور یا کامارو ماشینای دوست داشتنی و قابل احترامین.یا از ماشینای انگلیسی خوشم نمیاد ولی مگه میشه مکلارن پی1 و رنجروور اس وی اوتوبیوگرافی رو دوست نداشت؟!!!!!!
          ولی شما یه جوری میگی که انگار ماشینای آلمانی یه مشت لگن پر مصرف فوق آلاینده ن و به هیچ دردی نمیخورن.یه خورده تعصب رو بزار کنار تا قشنگی های ماشینی رو درک کنی.
          و ایضا لازمه بگم که بی اندازه عاشق ماشینای ژاپنیم و اگر خدا بخواد و یاری کنه به زودی یه آریون2013 گرند یا هوندا آکورد 2014 میخرم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. کوروش

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      همین جا دعا گوی شما ؟
      چه خبر از دیزل گیت … نگفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        کوروش
        لازم ندىدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. F۲۲RAPTOR

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      چه چیز بسیار جالب اینه که پلتفرم تاهو ،که شامل سابربن یوکان اسکالاد میشه پلتفرمی بسیار کم استهلاکی هست همچنین تراکهایی که رو این پلتفرمن، سیرا سیلورادو!
      کلورادو هم با تاکوما و ریج لاین ،میدسایز لیست هستن،که نشون ازین هست که عالی کار کردن
      ازون ور هم پلتفرم سکویا و توندرا که غوغا کردن
      وباز پلتفرم تاکوما و فوررانر
      و دست اخر پلتفرم f150و اکسپدیشن،
      و تمام اینا نشون دهنده اینه که پیکاب تراکها و اس یو وی هایی که بدنه رو فریم هستند بسیار کم استهلاکن
      واقعا گل کاشتن امریکا و ژاپنی ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. MAHDI CHEVROLET

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    قابل توجه کسانی باشه که الکی از امریکایی ها بد میگن
    کل لیستو امریکا و ژاپن گرفته عزیز دلم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      مهدى
      اون بعضى ها الان کارد بزنى خونشون در نمىاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Sina

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (234 ديدگاه)

    پس بی ام و کجاست؟
    المانی ها کوشن پس؟!!!
    نه اقا قبول نیست
    من خودم بی ام و دیدم ۵۰۰ هزارتا کار کرده بودااا
    البته فقط ۳ بار موتورش کلا عوض شده بود خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر شوماخر

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کیفیت در دراز مدت یعنی USA و JPN

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Sajjad

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    یه سریا میگن امریکایی خرج داره و زود خراب میشه و هر حرف دیگه ای
    به چشم خودم دیدم کاپریس کلاسیک با بدترین شرایط سرویس دهی کار میکرد و هنوز کیفیت سواری و قدرت خودشو تا حدودی حفظ کره بود.
    من به شخصه عاشق ماشینای امریکایی و ژاپنی هستم که یکی از دلایلش همین خوش دست بودن و عمر بالاشونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آرش آمریکایی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (620 ديدگاه)

    چه میکنه آمریکایی و ژاپنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرش آمریکایی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (620 ديدگاه)

    کلا محصولات آمریکایی و ژاپنی استهلاک پایینی دارند ولی محصولات آلمانی استهلاکشون بالاتره کسایی که بی ام و 2003 یا 2005 دارن کاملا این موضوع رو تایید میکنن
    و کلا اگه یه جایی باشن که آب و هوا گرم و شرجی باشه اصلا به موتورهای توربوی آلمانی نمیسازه
    اما آمریکایی‌ها و ژاپنی ها راحت کار میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alirezaasg5

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (264 ديدگاه)

      من ب ام و سری سه داشتم و اصلا تایید نمیکنم این موضوع رو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        تاىىد شما مهم نىست علىرضا
        بى ام و استهلاکش بالاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Alirezaasg5

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (264 ديدگاه)

          به خاطر اونه هشت میلیون تومن نوا میدن؟ یا به خاطر اونه تو خاک امریکا از امریکاییا بیشتر میفروشه؟مرد حسابی یه چی بگو تو مغز بگنجه خوشت نمیاد دلیل نمیشه دهنتو باز کنی هرچی دلت میخواد به هرکسی ببندی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. Daytona 1969

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ماشالله فورد و شورلت ❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آرش آمریکایی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (620 ديدگاه)

    یه جایی خوندم طی یه پرسشنامه توی آمریکا کسایی بیش از 60درصد از کسایی که خودروی اسپرت آلمانی مال 10 سال پیش(مثلا بی ام و ام 3 2006) خریده بودن از خریدشون بعد یه مدت پشیمون شدن چون اون ماشین بیشتر براشون خرج تراشیده بوده یکیشون میگفت همیشه آرزوش بوده یه مرسدس amg sl داشته باشه و وقتی که یه دل قدیمی که ارزون قیمت شده بوده خریده بوده خیلی خوشحال بوده اما غیر از دردسر چیز دیگه ای اون ماشین براش نداشته

    اما بلعکس کسایی که تویوتا سوپرا یا کوروت c5 خریده بودن بیشترشون از خریدشون راضی بودن

    ماشینای آلمانی بیشتر تبلیغاتشون خیلی قویه
    من نمیدونم چطور کانسومر ریپورتز همیشه میذارتشون تو لیست بهترین ها
    در صورتی که حتی تو ایران هم کسی که بی‌ام‌و یا بنز مدل 2005 داره میگه آقا مشکلش استهلاکشه
    ولی کسی که کمری گرندز داره خیلی راضی هست

    تمام ماشینای بنز و بی‌ام‌و 40 تا 50 سال داغون شدن
    اما آمریکایی ها هنوز تو خیابون دیده میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      قبلا این افسانه بی ام و اینا رو گفتیم بخصوص ایرانی ها که در نگه داری ید طولایی دارند و مشکل پیدا کردن ماشین های لوکس چیز عجیبی نیست!
      منتها درباره کلاسیک ها المانی های قدیمی وقتی زمان می گذرد تبدیل به جواهر می شوند معلومه زیاد نمی بینید وگرنه مثل برخی کلاسیک های یانکی که هم قیمت پیکان وانت هستند بودند شما زیاد می دیدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کوروش

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        همینه توهم حقیقت گرفتید که اینطوری کامنت می گذارید ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. آرش آمریکایی

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (620 ديدگاه)

        کوروش جون مگه کلاسیک آلمانی مونده؟
        یه تک و توک
        داداش مثه اینکه از قیمت کلاسیک‌های آمریکایی خبر نداری
        الان یه کاپریس 90 بالای 100 میلیونه حتی تا 150 هم دیده شده
        فلیت وود دهه 90 تا 200 میلیون هم دیده شده
        ایمپالای 1974 من خودم دیدم یه تمیزش بود مال یکی از اساتید دانشگاه تهران که خیلی تمیز نگهش داشته بود
        این ماشین تو سال 1390 60 میلیون فروش رفت
        بلیزر بسته به سلامتی از 40 تا 80 قیمت میخوره
        کامارو نسل دوم بین 35 به بالاست
        یه کامارو قهوه ای رنگ نسل 1 که خیلی هم ازش کمه و خیلی هم تمیز بود تو صدرای شیراز 45 فروخته شد
        پونتیاک فرمولا 77 78 از 100 تا 120 من خودم دیدم
        کاپریس دهه 70 از 35 ملیون به بالاست
        شورولت مونت و کارلو نسل 1 رو که دیگه نگم

        ولی ب ام و 518 چنده؟؟؟،
        20 میلیون اندازه یه دوو (که دوو هم پلتفرم و قطعات آمریکایی داره و بسیار ماشین قابل اعتمادیه)

        حالا بماند که تو فضای مجازی میخونی یه ب ام و مال یه یارو بوده کلی بهش رسیده حالا شرکت ب ام و بهش گفته یه ب ام و نو بهت میدم اینو بده ما بذاریم تو موزه

        اگر هر کدوم از این ماشینای آمریکایی که گفتم مال یه کشور دیگه بود الان صاحاباش میلیاردر بودن از بس بهشون پیشنهاد میشد که شرکتا ازشون تحویل بگیرن بذارن تو موزه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهراد

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (22 ديدگاه)

      اقا ماشین امریکایی قدیمی مثل شوی نوا و بیوک اسکای لارک چهار در تا اویل دهه هفتاد خودمون تولید میشدن تو ایران ولی ماشین المانی یه تعداد کهبیشتر مربوط به دهه هفتاد میلادی وارد شدن ماندگاری بالایی هم داشتن و هنوز هم تعدادی بصورت خونگی سالم استفاده میشن البته از قدیم هزینه تعمیرات ماشین المانی زیاد و تعمیرکار شون هم کم بوده. نمیدونم با بنز های w110 موسوم به ۱۹۰ اشنایی داری یا نه حداقل ۳۰ سال هرکدوم توی تاکسی های بین شهری بیشتر جاده های شمال بودن بگذریم ولی اگر بخوای اینجوری حساب کنی تا بیست سال پیش خیابون ها پر از ماشین های ژاپنی قدیمی بودن که الان محو شدن البته این مساله ماشین های قدیمی اکثرا بخاطر از رده خارج کردن شود هست ما قبلا دو تا داتسون داشتیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. محمدرضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    هر جا سخن از اعتماد و دوام باشد نام ژاپن میدرخشد.دم هردوشون گرم.با اینکه اولین خودروهایی نیستن که انتخاب میکنم ولی واقعا میشه شرافت رو تو خودروسازای این دو کشور خلاصه کرد.ماشین که فقط پرفورمنس نیست.۹۰ درصد مردم دنیا خودرویی که میخرن میخوان کمتر نیاز به تعمیر پیدا کنه و افت کمی داشته باشه.الان دوستان میان میگن مهمه.خب اره عزیز من مهمه ولی دیگه شما داری از ژاپن و امریکا حرف میزنی اختلاف پرفورمنس اینا خیلی جیی با خودروهای المانی هست تو خودروهایی که کاربرد روزمره دارن.خوشبختانه اینو میشه فهمید که اکثر مردم دنیا دنبال خودرویی متاسب از همه جهت هستن نه خودرویی که پرفورمنسش بی نهایت عالی باشه اما خرجش زیاد.اینو از تو بازار امریکا که یه بازار ازاد هست میشه فهمید.حالا شما هی بیا بگو ماشین امریکایی و ژاپنی بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهرداد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خوب پراید های مدل زیر ۸۹ هم بدون مشکل ۳۰۰ هزار تا که سهله تا ۴۰۰ تا هم کار میکنه و بیشتر
    این است خودرو ملی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسن

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    کیفیت و دوام همراه با عشق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Mohammadreza

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    جای خودروهای سوبارو و مزدا در این لیست خالیه
    هوندا هم باتوجه به اینکه تعداد محصولاتش کمه خوب عمل کرده
    تویوتا هم که اثبات شدست?
    ولی هیچ دقت کردین فولکس چه خودش (به عنوان برند) چه محصولاتش تو هیچ لیستی نیستن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      فولکس درگىره دىزل گىت هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سید

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (132 ديدگاه)

        ول کن این دیزل گیتو…هرچی نوشتی از دیزل گیت نوشتی…خسته نشدی؟!خخخخخ
        ژاپنیارو عشقست???

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در عالی بودن خودرو های امریکایی و ژاپنی که شکی نیست
    ولی برای اثبات فوق العاده بودن و عمق مهندسی خودرو های آلمانی به کامیونهای سری ال بنز نگاه کنید که هنوز با صرفه و قابل اطمینان در حال سرویس دادن هستند. به شخصه کامیونی رو دیدم که بعد از چهل سال هنوز در حال سرویس دادن بود و صاحبش اینکه عمر این ماشین به پایان رسیده براش معنی دار نبود
    البته بدون پلاک بود و تو روستا کار میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      آقا محمد من یه رفیق دارم که یه کامیون بنز قدیمی داره خودش میگه مایلر تو یه پروژه سد سازی یه شیفته کار میکنه ، بهم گفت نصف درآمدش رو خرج خودش میکنه و تو همین چند سال چند باری مشکل موتوری و گیربکس براش پیش اومده،

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهراد

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (22 ديدگاه)

        داداش پدر من ۶ سال مایلر شرکت نفتی سبز رنگ که بهش میگفتن اشمیتز داشت بهمراه تانکش توی این ۶ سال فقط همون اول یک دست یاتاقان انداخت بعدش دیگه هیچ خرجی نداشت کل ایران شمال تا جنوب حتی ترانزیت هم میرفت حتی تانک و دستگاه زیرش هم هیچ اذیتی نکرد توی این مدت که الان کسی آشنایی داشته باشه میدونه یعنی چی. الان خیلی ها هر دو سه سرویس کل دستگاه و محورو باید باز کنن دیگه تا ۶ سال کجا. بهترین و کم استهلاک ترین زیر بندی و رو بنز داره که حتی روی ماشین های دیگه هم میندازن همینطور دفرنسیال.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. F۲۲RAPTOR

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      محمد جان بنز سری ال چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1315 ديدگاه)

        مرسدس بنز سری ال کامیون در سال 1959تا سال 1995 تولیدمیشد
        الان ایران خودرو دیزل نارنجی رنگ میزنشون زیر مایلر 2624 و بنز تک 1924
        و مدلهای قدیمی به نام مایلر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. Hamid.Hellcat

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    وجه اشتراک امریکایی و ژاپنی:
    هر دو سگ جون هستن
    وجه تمایز:
    مصرف سوخت و قدرت موتور

    راستی این المانیا امروز کجا هستن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      حمىد
      المانىها تو تعمىرگاه هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. علی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (68 ديدگاه)

    دوستان این حرفها چیه بی خودی به آلمانی ها حمله می کنید که بگید این لگنها ماشین هستند؟ اگر به اینه که فولکس غورباقه ای سلطان ماشین هاست که با تنفس طبیعی نصف قرنه که سرپاست واسه آلمان ها ساختن ماشین ماشین کم استهلاک مثل اسباب بازیه ولی چه چیز هایی باید فدا بشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسن

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    ماکهای1967 کاوه هنوز دارن تو جاده با کمر شکن و بوژی بار ترافیکی میبرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهراد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    بازم تز دادن های بی اساس شروع شد .این امار مربوط به بازار امریکاست و رابطه مستقیمی با هزینه های سرویس و نگهداری در دراز مدت و کیفیت و گستردگی خدمات و قطعات و تعمیرگاه ها در بازار امریکا داره.الان از ۷ -۸ تا برند ژاپنی چرا دوتا برند تو این لیست هستند یعنی دیگر برند های ژاپنی خوب نیستند نه اینطور نیست این بیان گر این هست که نگهداری و داشتن ماشین های این دوتا برند در دراز مدت راحت تره بخاطر همان مسایلی که بالا گفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. شاهین

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    سلام
    فقط تو کشور ماست که ب ام و رو با کمری مقایسه میکنن :)
    دوست گرامی یه خودروی اقتصادی و سطح میانی با خودرویی که کوهی از تکنولوژی هست زمین تا آسمون فرق میکنه.
    ضمن اینکه آمار فروش لوکس سازان چیز دیگه ای رو ثابت میکنه.
    کسی که ماشین لوکس بخواد باید هزینه هاشم تقبل کنه. به عبارت دیگه هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. T.H.M

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (571 ديدگاه)

      برادر لکسس اثبات کرد که میشه ماشین لوکس داشت ولی همزمان هزینه نگهداری کمی هم متقبل شد. پس ضرب المثل شما این جا نقض میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کوروش

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        نه نمی شه نمی شه با لکسس مثل ادم لانچ کرد نمی شه مثل سوپر کار رفت تو پیچ با هزار سیستم مثلا لوکس لکسس نمی شه به اندازه کمترین ماشین ام دیزاین شده بیمر یا ای ام جی نزدیک شد لکسس یعنی تویوتا لوکس بله خوبه عالیه واسه پیرمردا و ماشین لوکس اولی ها و… داداش ماشینی که مثل تابوت حتی نشه تا همین چند سال پیش به ترمزش اطمینان کرد رو نمی شه با بنز و بی ام و مقایسه کرد شما سوار اولین نسل es های وارداتی بشو با e اتاق پنج فقط و فقط متریال اتاق رو مقایسه کن کافیه همان کسانی که rx رو کردند پرفروش ترین چی براشون مهم فقط استهلاک یک کراس کم استهلاک لوکس !
        سالهاست دنبال رو بنز و بی ام و بوده شکست خورده که امروز جز بهترین هاست قرار به مقایسه کشوری و کیلویی مثل شما باشه المان همین الان m2 و g class داره لکسس و اکیورا و اینفینتی توی خواب باید ببینه (حتما به داستان های جذاب lcf و lx واقف هستید)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          #تلاش_محقرانه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کوروش

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          #منطق_کودکانه_…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. کوروش

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        اینم بگم درباره هر خودرویی و برندی بصورت اطلاعات توی اینترنت و شنیده ها حرف بزنم با عرض پوزش درباره تویوتایی که ۱۲ سال تجربه سواری مدل های کرولا و انواع لکسوس رو داشتم خودم متخصص هستم هم خوب می دانم استهلاک چیه و حتی توی کرولا ضعف های کیفیتی کجاست و بعد از دونسل هنوز باقی ایست هم می دانم توی هزینه نگه داری دومی ندارد منتها بی خودی نقطه ضعف المان ها را بزرگ و قوت ژاپنی ها را برجسته نکنید که در نقاط قوت خودرو های المانی استهلاک شوخی !!! بیش نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. T.H.M

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          اگه میخواستی بگی خودت فقط تجربه سواری ماشین خارجی مثل تویوتا رو داری باید بگم سخت در اشتباهی. با کسی داری حرف میزنی که مثل خودت تجربه سواری تویوتا و البته خودروهای دیگه مثل میتسوبیشی و … داشته و صرفا از روی شنیده ها و اینترنت حرف نمیزنه. پس بخوای گیر الکی و دروغی بدی به تویوتا، من یکی که میفهمم داری ***میگی. در ضمن، من هیچوقت نه ضعف آلمان ها و نه قوت ژاپنی ها رو بیشتر از اونی که هستن جلوه ندادم. در مورد هزینه بالای خودروهای آلمانی و استهلاک بعضیاشون، همونطور که گفتم در کامنت طولانی بالاترم، اگه خواستی قرار میذاریم باهم بریم تحقیق و پرس و جو و از نزدیک و با چشمان خودمون همه چی رو میبینیم و یا از صاحبانشون میپرسیم. به اینترنت و شنیده ها هم که شما خوشت نمیاد کاری نداریم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کوروش

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          اصل کامنت من هنوز منتشر نشده دوما من که نگفتم شما سوار ماشین خارجی نشدید ولی مطمئن هستم بجز متسوبیشی ! تویوتا ! و … سوار ماشین که فرق استهلاک و مسائل دیگر رو یادت بده نشدی خدارو شکر نیازی هم ندارم افسانه های که بالاتر گفتید رو تکرار کنم ولی اصولا افراد با تجربه بخصوص ماشین باز ها بین ماشین المانی و ژاپنی برای حفظ ارزش های ژاپنی باز ها مقایسه نمی کنند
          کامنت پایین خودت رو بخون خنده ات نمی گیره ماشین ژاپنی و حس!!!!؟ اصل کمری حس داره که بخواهد مقایسه بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علی

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (68 ديدگاه)

          آقا کوروش بحث با ایشان بی فایده است بنظرم ایشان بنظر جز خودرو ژاپنی خودرو دیگری سوار نشدند!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. datsun

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      شاهین جان فولکس که یه برند غیر لوکسه چرا تو این لیستها یا نیست یا حضور خیلی کم رنگی داره ؟ برندی هم هست که همیشه از لحاظ فروش با تویوتا رقابت میکنه ولی ما همیشه تویوتا رو تو صدر این دست آمارها میبینیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حسن

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1315 ديدگاه)

      حتما تکنولوژِیش ناکارامده که اینهمه استهلاک داره و خرج تراشی میکنه یا فقط اسم و برند و تبلیغاته وگرنه نباید با این کوه تکنولوژِی اینقدم محو باشه .
      واقعیت تلخ ناپذیرفتنی.
      بله فقط تو ایرانه که واقعیت پذیرفته نمیشه چاپم نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Mohammadreza

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (870 ديدگاه)

      شاهین جان ما همیشه بی ام و رو با لکسوس مقایسه کرده و میکنیم
      اونی که با تویوتا مقایسش میکنیم فولکس هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Mohamad

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      معذرت میخوام این ذهنیت یا نگرش که ماشین لوکس قراره با خودش کوهی از هزینه های نگهداری را به همراه بیاره از کجا آب میخوره؟!
      خب معلومه منشاءش خودروسازان آلمانی اند چون جمله ی “خودروی لوکس” فکر هرکسی رو منحرف میکنه به سمت بنز و bmw و موقعی که متوجه هزینه های اینها میشه ناخودآگاه چنین باوری براش جا میفته که لوکس بودن برابر است با هزینه های آنچنانی!
      خیر چنین نیست
      لذت رانندگی و هندوستان و این صحبت ها هیچ جور کشیدنی نداره بهتره از این مدل باور ها فاصله بگیریم. لذت رانندگی برابر با استهلاک و مخارج نیست..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        سلام مجدد
        دوست عزیز اینکه شما می فرمایید لکسس استهلاک کمتری داره درسته ولی همین لکسس بازهم هزینه هاش نسبت به خودروهای رده میانی بیشتره.
        ضمن اینکه منظور من از هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد هزینه ای هستش که یه نفر برای پرفورمنس و کارایی خودرو می پردازه. قطعا پرفورمنس بالا با استهلاک بالا همراه هست.
        اون عزیزی هم فرمودن هیچ شرکتی صاحب لذت و استاندارد رانندگی نیست از نظر من کاملا اشتباهه. همونطور که یک کمپانی رو با استهلاک بالا می شناسن با لذت ناب رانندگی و هیجان انگیز بودن هم می شناسن.
        جدای از تمامی این موارد، آمار فروش لوکس سازان آلمانی کاملا خلاف گفته های عزیزان هست.

        در بحث خودروهای رده میانی که دوستی فرمود فولکس واگن رو در این لیست نمی بینیم. من هم در این مورد عرضی ندارم! وقتی فولکس در بحث هزینه های نگهداری و استهلاک رده پایین تر از تویوتا قرار گرفته یعنی پایین تر از تویوتاست! واقعیت هارو که نمیشه کتمان کرد!

        پ.ن: من خودم ماشین های آلمانی مخصوصا ب ام و رو خیلی دوست دارم اما به همون اندازه هم از تمامی خودروسازان کار دست خوشم میاد. همیشه هم گفتم، اونی که علاقه قلبی به ماشین داشته باشه اصلا برند و ملیت سازنده واسش مهم نیست.
        بحث سر اتهام زنی و مسخره کردن یکدیگر بوده که متاسفانه امری ناپسند و مذموم هست. هر خودروسازی جایگاه خاص خودش رو داره و البته که سعی می کنه اونو ارتقا بده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. #ali.m#

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      تلاش محقرانه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. مانی

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      کلا کاربرهایه پدال(نه همشون)خیلی‌ باحالن هی‌ اصرار دارن بنز و BMW رو با تویوتا و شورولت مقایسه کنن
      اینقدر گفتن که فکر کنم خودشون هم باورشون شده
      مثله این میمونه که طرفدار‌های بنز وBMW هم هی‌ سری۳ و سی‌ کلاس رو با رلزریس مقایسه کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. حسن

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    به طرف گفتن چرا ماشینهای شما گرونه گفت برا اینکه ماشینهای ما به قول شما کوه تکنو لوژیه.
    بعد بهش گفتن چرا دائم خرابه و اینقد هزینه برا خریدار ایجاد میکنه میگه بازم برا اینکه کوه تکنولوژیه
    میشه نام ببری که کدوم تکنولوژِی را کدوم کشور ندارن و نمیتونن استفاده کنن.
    ب ام و تو خود اروپا افت دست دومش چقده گاهی تا 50000 دلار چرا علتش فقط برند فروشیه.
    قدرت کارتل های رسانه ای و پول زیاد را دست کم نگیر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Daytona 1969

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خلاصه ی تمام بحث های مفید این صفحه اینه
    اونی که پول زیاد داره می‌تونه هزینه خرید و نگهداری و آپشن بده ماشین آلمانی ، ایتالیایی و انگلیسی می‌خره دلش رو که زد ردش می‌کنه می‌ره سراغ بعدی … اون مدتی هم که زیر پاشه از قابلیت هاش نهایت لذت رو می‌بره

    واسه اونی هم که نمی‌خواد پول زیاد بده ماشین های ژاپنی ، آمریکایی و کره ای در دسترس اند که در صورت برخورد درست هیچ ناراحتی رو برای مالک خودشون ایجاد نمی‌کنند

    متعصبا خوششون نمیاد ( چه البته مهم هم نیست) … اما برای من ماشین های اروپایی همیشه ۲-۳ لول بالاتر از آمریکایی ها و بعد ، آسیایی بودن

    شما تجربه ی سواری و اون حس نابی که پشت شورلت کامارو ، ب ام و سری سری ۵ ( بدون کیت M)
    ، دوج چارجر ، بنز سی۶۳ و … داری رو هزار سال هم که پشت اکورا و لکسوس بشینی نمیتونی تجربه کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Daytona 1969

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (325 ديدگاه)

      اینم بگم همیشه منظورم این چند سالیه که درگیر دنیای خودرو هستم و مورد دیگه اینه که بالاتر بودن اروپایی ها خرج داره

      مثلا باید 50 برابر پول کامارو رو واسه لافراری بدی تا 5 برابر لذت کامارو رو تجربه کنی در ماشینی که یک دهم کامارو هم نمیتونی سوارش بشی

      واسه من بهترین خودروها اروپایی هستند اما بهترین انتخاب ها برای خرید خودروهای امریکایی اند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. T.H.M

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (571 ديدگاه)

      جای خودت حرف بزن. خوشم نمیاد جای من حرف بزنی و تصمیم گیری کنی :) :
      ”شما تجربه ی سواری و اون حس نابی که پشت شورلت کامارو ، ب ام و سری سری ۵ ( بدون کیت M)
      ، دوج چارجر ، بنز سی۶۳ و … داری رو هزار سال هم که پشت اکورا و لکسوس بشینی نمیتونی تجربه کنی”
      برای منم لول ماشین ژاپنی از بقیه بالاتره، برای یکی دیگه هم لول ماشین آمریکایی بالاتره و …
      همینطور منم تجربه سواری و حس نااااااااااااااااااااااااااااااااب رانندگی پشت لکسس و آکورا و ژاپنی رو با خیلی از اون ماشینایی که نام بردی و سه نقطه گذاشتی عوض نمیکنم. زوره؟؟!!!
      راستی کنجکاوم بدونم چند تا از اون ماشینایی که نام بردی و سه نقطه گذاشتی خودت سوار شدی و رانندگی کردی و اینطور قاطعانه نظر میدی؟ ممنون میشم جواب بدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Daytona 1969

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (325 ديدگاه)

        ماشینایی که تو عمرم بیشتر از ۱ ساعت پشتشون نشستم :

        جولیتا
        فیات سی ینا
        ای۴۶ ۳۲۸
        ۵۲۰
        دبلیو ۲۱۱
        کرولا
        رنج روور کلاسیک ۱۹۷۶
        مزدا ۳۲۳ سری اول
        شورلت ایمپالا ۱۹۷۴
        پونتیاک ترنس ای ام ۱۹۷۷ که بزرگترین افتخار ماشینی عمرم همین نشستن پشت این ماشینه
        لنسر (آخرین نسلش که الان میفروشن)
        دوو سی ال او
        دوو اسپیرو
        فولکس گل

        هیچ کدوم از این ماشینا غیر از اولی مال خودم نبوده

        کامارو ۱۹۷۴ و بنز معماری هم سوار شدم اما قدم به اندازه ای نبود که بتونم رانندگی کنم

        چون پرسیدی گفتم وگرنه فهمیدن چیزایی که تو کامنت بالایی گفتم کار ۲ ساعت فیلم نقد و بررسی دیدن و فکر کردنه البته با ذهن باز و به دور از تعصب های کودکانه و مسخره ای که به عده دارند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. T.H.M

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          ممنون که جواب دادی. ایشالا بیشتر از اینا رو سوار شی. ولی 2 تا نکته:
          1- فقط شما نیستی که پشت ماشینای مختلف نشستی و اینطور نظر میدی که ماشینای ژاپنی چنیند و فلانند. شما اسم لکسس و آکورا رو آوردی. در حالیکه تو ماشینایی که سوار شدید اسمی از این دو تا نیاوردید. پس چه جور اینطور میگید که هزار سال هم که بشینید پشت اینا، آلمانی و فلان نمیشن. شما میگی مثلا از ژاپنی ها کرولا و لنسر و مزدا 323 سوار شدید. واقعا انتظار داشتید اینا در حد بی ام و و بنز لذت رانندگی داشته باشن؟! خوب داری اشتباه میکنی دیگه داداش. شما باید لکسس و آکورا و اینفینیتی رو با اینا مقایسه کنید و اونطور که خودتون اسم بردید سوار اینا نشدید. نمیگم اینا هندلینگ در حد بی ام و دارن یا نه، ولی کافیه از خیلی از اونایی که سوار شدن هر جفتشو بپرسید تا بفهمید چه قدر لذت رانندگی با اینا هم بالاست. بعدشم لذت رانندگی برای افراد مختلف فرق میکنه. یکی از نظرش ماشینی لذت بخشه که هندلینگ بالاتر داشته باشه، یکی هم به نظرش ماشینی لذت بخشه که نرمی و راحتی بیشتری داشته باشه. بارها دیدم کسایی که هم لکسس سوار شدن هم بنز، گفتن نرمی و لذت لکسس چیزی کم از بنز نداره، یا فیلم هایی دیدم تو اینترنت از سایت های معتبر که مثلا لذت رانندگی لکسس gs رو قابل قیاس با بی ام و دونسته بودن یا بعضی محصولات دیگش. پس اینطور که شما میگی نیس برادر.
          2- در مورد 2 ساعت فیلم نقد و بررسی که فرمودید، اتفاقا خود من هم زیاد فیلم میبینم و اتفاقا یکی از دلایلی که عاشق ژاپنی ها شدم همی تجربه رانندگی ای هستش که تو این فیلم ها بهشون اشاره شده. ضمن اینکه خودمم هم ماشین ژاپنی سوار شدم و فقط از روی فیلم نظر نمیدم. سوال دارم از شما: شما که به فیلم و نقد و بررسی اشاره کردید، آیا تو همین فیلم ها به لذت رانندگی فوق العاده مزدا اشاره نشده و به لذت بخش ترین از نظر هندلینگ بین غیر لوکس ها معروف نیس؟؟ مگه لقب بی ام و ژاپنی یا بی ام و غیر لوکس و به صرفه بهش نمیدن خیلیا؟؟ مگه هوندا به لذت رانندگی بالا در بین غیر لوکس ها معروف نیس؟ مثل سیویک و آکورد و سیویک تایپ آر که یکی از سه فینالیست خودروی پرفورمنس سال شد. مگه تویوتا به نرمی و راحتی زیاد در رانندگی معروف نیس؟ دیگه خود تویوتا رو که خودم سوار شدم میدونم چی هستش. یا تویوتا مگه سوپرا رو نساخت؟ سوپرا رو که دیگه همه میشناسن و نیازی به معرفی نیس. مگه gt86 رو نساخت که تا همین چند وقت پیش رکورددار طولانی ترین دریفت بود. یا تو لوکس هاش مگه لکسس بعضی مدلاش به نرمی زیاد و بعضی هاش به هندلینگ بالا شناخته نمیشن؟ همونطور که بالاتر اشاره کردم. مگه لکسس LFA رو نساخته که کلی تحسین شد و جرمی کلارکسون اونطور در موردش نگفت که ماشینی به خوبی این تا حالا سوار نشدم و اتفاقا تو یکی از قسمت های گرندتور فصل دوم دوباره به این موضوع اشاره کرد. مگه لکسس LC رو همین الان نساخته که یکی از سه فینالیست خودروی پرفورمنس سال شد و خیلی سایت ها از لذت رانندگی بالاش تعریف کردن. یا خیلی ماشینای دیگه مثل آکورا از جمله nsx که اگه برید تاریخ رو مطالعه کنید میبینید که چه چیزی بود نسل اولش وقتی معرفی شد و هم چنین نسل جدیدش. یا نیسان از جمله gtr که هنوز که هنوزه و خیلی از سنش میگذره با خیلی از ماشینای روز آلمانی و اروپایی رقابت میکنه. یا نیسان سری z و … یا بعضی مدلای اینفینیتی یا میتسوبیشی مثل همین لنسر که تو کلاس خودش دیگه یه اسطوره هستش مخصوصا لنسر اوولوشن یا مدلای دیگش. یا سوبارو که بعضی مدلاش دیگه معروفن به هندلینگ بالا و پرفورمنس عالی. و ……… . این همه و خیلیای دیگه پس چی هستن؟ اینارو از خودم نمیگما. بر اساس همون فیلم ها و نقد و بررسی هایی میگم که خودت گفتی. اینطور که پیداست خود شما خیلی نقد و بررسی نمیخونی و فیلم نمیبینی. بعد میای مثلا کرولا رو با بی ام و 520 که سوار شدی مقایسه میکنی و فکر میکنی باید در حد هم باشن! از مقایسه های اشتباه به نتایج اشتباه رسیدی.
          خیلی عذر میخوام داداش که باز طولانی شد و آسایشت احتمالا به هم میریزه با اسکرول کردن کامنتم! ولی این خدایی نمیشد خلاصه گفت. باید اشاره میکردم به بعضی ماشینای و بعضی چیزا. ببخشید :)

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. علی

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (68 ديدگاه)

          داداش واقعا آدم تعجب می کند تعصب روی خودرو های ژاپنی چقدر؟!
          جدا از مقایسه لکسس با بی ام و تعجب کردم بخصوص حرف های عجیبی که زدید شما یکبار تجربه سواری gs را داشتید دیگر همچین حرفی نمی زدید قطعا ابتدایی ترین دانش هر ماشین بازی اینها را می داند عجیب که شما حقایق را کتمان می کنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  25. مهراد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    حالا مساله قابل توجه اینه در اقصی نقاط دنیا خودروی بنز که المانی لوکس هم هست بعنوان تاکسی و خودروی خدماتی استفاده میشه حداقل قدیم که این طور بود .فکر کنم همین جا این خبر کار شده بود که یک راننده تاکسی یونانی این قدر با ماشین بنزش راه رفته بود که بعد از ۳۰ سال خود کمپانی بنزیک ماشین نو بهش داده بود .از این جور رکورد های ماندگاری و پیمایش زیاد هست یا یک بنز w114 که رکورد بیشترین پیمایشو داشت همچین چیزی. یا رکورد پیمایش با حداکثر سرعت داخل پیست که بنز کلاس ای توی گینس ثبت شده قبل از اون هم مدل ۱۹۰e این رکورد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      یه مورد G کلاس هم نشون داده بود یه برنامه که اسمش یادم نیست
      بالای ۱.۵ میلیون کیلومتر راه رفته بود شاسی و بدنه همچنان سر حال بود
      طرف کل دنیا رو باهاش گشته بود از جمله پارک‌های حیاتِ وحشِ آفریقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. محمد رضا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    خیلی واضحه که در بازار آمریکا چه ماشینایی پر فروشن خب معلومه تویوتا و جنرال موتورز و فورد و کرایسلر. اگه همین آمارو از ماشینای ایران بگیرن به خاطر درصد بالای فروش پراید و پژو جون سخت ترین ماشینای ایران هم از بین همینا در میاد.
    بازار اروپا هم آمار خودشو داره.
    من خودم یه C200 CDI با کارکرد ۶۱۲ هزار کیلومتر و یه E320 CDI با کارکرد ۳۶۰ هزار کیلومتر دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Iman

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (92 ديدگاه)

    پیکان در ایران قطعا رقم های خیلی عجیب و چند برابر اینها کار کرده و در حال حاضر ال ۹۰ و حتی ۲۰۶ ، چون همه ارزانترین خودروهای زمان بودند و برای همه کارها از انها استفاده می شده که نتیجه ان میشه کارکرد بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. MAHDI CHEVROLET

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    با این بحث هایی که شد و آقا شاهین هم واردش شد دیگه فکر نکنم از این پستا بزاره و حتی فراخوان های bmw رو هم منتشر نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (68 ديدگاه)

      آقا شاهین که یدونست حتماً هم مطالب خوب و بد رو بدون جانب داری مثل همیشه می گذارد
      ولی
      داداش هر آدم منصفی مطالب بالا رو بخواند بنظرم خیلی منطقی می تواند نتیجه گیری کند داداش من که خودم طرفدار ژاپنی ها هستم لنسر ۹۰ دارم راستش از حرف های برخی طرفداران ژاپنی خیلی بدم آمد دقیقا انگار خورشید را منکر بشید فکر نمی کردم مجبور بشم از ماشین های آلمانی دفاع کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        سلام
        نه بابا این چه حرفیه.
        میبینید که وقتی کامنت میزارم با اکانت شخصی خودمه بنابراین این بخش نشون دهنده نظرات شخصی منه و مطمئن باشید که در انتشار اخبار سر سوزنی جهت گیری و جانبداری وجود نداره.
        خیلی خبرها بوده که به ضرر خودروهای مورد علاقه ام بوده اما بخاطر اینکه خبر موردنظر باید بی کم و کاست منتشر می شد با نهایت امانتداری خدمت شما عزیزان تقدیم شده.
        در آینده هم ان شالله عمری باقی باشه همینطور خواهد بود.
        مخلص همه دوستان :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. حسن

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    شما المانی دوستان یه کم یا خارج میزنید یا خودتون میرید خارج
    کسی مقایسه نمیکنه کلا دو تا ماشین از یک کمپانی راهم نمیشه باهم مقایسه کرد
    بحث بر سر کیفیت و استحکامه
    طرف میگه ماشین من تکنولوژِیکه کاملا قبوله اما چرا اینقد گرونه و تا خریدی و استارت خورد و ده تا راه رفت تو کشور خودشم اینقد افت قیمت داره (برند فروشی )
    دوم چرا اگه تکنولوژیکه دو روزه خرابه مگه نباید تکنولوژی در جهت بهبود کارایی باشه پس چرا نیست (تبلیغات)
    قطعا یک جای کار ایراد داره مگه تغییر نوع چرم روکش صندلی و نصب 4 تا ایر بگ بیشتر و برقی کردن صندلی و سرد و گرم و ده تا رادار و دوربین و هشدار خروج از خط و تصادف جلو و تغییر در نرمی کابین و غیره کاری نداره((که اگه سوار وانت شورولت پنجاه سال پیش شده باشی که نشدی از نرمی اتاق نظیر نداره)).
    فروش از لکسوس بیشتره مسخره ترین توجیهه عمر تولید ومانور و تبلیغات لکسوس با اونا قابل مقایسه نیست امریکاییها هم که با هجوم خودرو سازان دنیا و در پیش گرفتن سیاست درهای باز توسط دولت و بوجود امدن تنوع بسیار زیاد فروشش کاهش یافت شما ببین کجا میفروشن چین که دسیسه چیدن تا باج دهیشون به جیلی و دولت چین برا حفظ بازار زرنگی به حساب بیاد و بازار امریکا که مرگ بر ازادیش اگه بازار امریکا مثل المان بسته بودو این بازار نبود تو 30 سال گذشته الان خودرو سازیه المان ورشکست شده بود واقعا المانیا اینقد میفروختن .
    شما کشوری که با قدرت رسانه ای از ایران گرفته تا کشورهای شاخ افریقا را برای جنگ باخودش همراه کرد دست کم نگیر .
    به دست گرفتن مشترک قدرت و ایجاد نظم نوین جهانی شما رهروان همان گذشتگانید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Elmiraj

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    وقتی آمریکایی و ژاپنی داری می تونی از روستای اویمیاکون سیبری تا بیابان العزیزیه لیبی بدون خرابی یکه تازی کنی ………………..!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا