کیاهفته نامه

8 جایگزین بزرگ برای کیا K8 جدید

کیا در حال تغییر ساختار نام‌گذاری محصولات خود است. اپتیما هم‌اکنون با نام K5 شناخته می‌شود و سدونا هم به کارنیوال تغییر نام داده و کادنزا نیز جای خود را به کیا K8 جدید می‌دهد. این خودروساز کره‌ای به تازگی مشخصات فنی K8 را منتشر کرده هرچند قیمت آن مشخص نیست. ما البته یک‌چیز را می‌دانیم و آن اینکه K8 جدید روانه بازار آمریکا نخواهد شد.

خریداران آمریکایی ظاهراً علاقه خاصی به کلاس سدان های فول سایز ندارند و به همین خاطر است که K8 در آمریکا حضور نخواهد داشت؛ اما اگر هنوز هم به سدان های بزرگ و راحت با قیمتی در دسترس علاقه دارید می‌توانید ۸ جایگزین کارکرده برای K8 را برگزینید. از آنجایی که فعلاً قیمت این خودروی کره‌ای مشخص نیست ما قیمت پایه ۳۷۸۵۰ دلاری کادنزا را برای مقایسه در نظر گرفته‌ایم.

  • کیا K900 مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸

 


K8 واقعاً ظاهر برجسته‌ای دارد اما وقتی شما می‌توانید یک مدل پرچم‌دار دیفرانسیل عقب و لوکس را بخرید پس چرا به سراغ صدانی جدید با پلتفرم دیفرانسیل جلو می‌روید؟ چندین سال است که کیا K900 کارکرده یکی از برجسته‌ترین خودروهای بازار برای کلیه خریداران محسوب می‌شود. این خودرو لوکس‌ترین محصول کیا بوده و قیمت پایه ۵۴۵۰۰ دلاری دارد که برای یک کیا قیمت گزافی محسوب می‌شود. همانند فولکس‌واگن فیتون، K900 نیز فروش پایینی داشته و بنابراین نسخه‌های کارکرده آن را می‌توان با قیمت نازلی پیدا کرد.

ما نمونه‌های کارکرده این خودرو را با قیمت زیر ۱۵ هزار دلار پیدا کردیم. حتی بهترین نسخه‌های نسل اول این خودرو قیمت حدود ۳۵ هزار دلاری دارند. مدل سال ۲۰۱۶ این خودرو با پیشرانه ۶ سیلندر ۳۱۱ اسبی تولید شده اما ما خرید مدل ۸ سیلندر ۵ لیتری ۴۲۰ اسبی را توصیه می‌کنیم.

  • کیا استینگر مدل ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰

اگر عملکرد بالاتر را به راحتی بیشتر ترجیح می‌دهید ما دیگر سدان کره‌ای یعنی استینگر را پیشنهاد می‌کنیم. قیمت نمونه‌های کارکرده استینگر افت شدیدی داشته و بنابراین این خودرو را هم‌اکنون می‌توان با بهای زیر ۲۰ هزار دلار پیدا کرد. البته اکثر مدل‌های ارزان‌تر استینگر دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۵۵ اسبی هستند که با قوای محرکه قوی موردعلاقه ما فاصله دارد. ما پیشنهاد می‌کنیم استینگر مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۳۶۵ اسب بخار را پیدا کنید. نسخه‌های ۶ سیلندر این خودرو قیمت بالای ۲۵ هزار دلاری در بازار دارند.

  • جنسیس G90 مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹

اگرچه ما می‌خواستیم این لیست فقط منحصر به برندهای رده میانی باشد اما جنسیس G90 به خاطر اینکه در نمونه‌های دست‌دوم قیمت بسیار خوبی دارد وارد لیست شد. G90 صفرکیلومتر قیمت پایه ۷۲۹۵۰ دلاری دارد اما می‌توان نسخه پیش از فیس لیفت این خودرو را با قیمت حدود ۲۰ هزار دلار پیدا کرد. شاید این خودرو به اندازه نسخه جدید زیبا نباشد اما حداقل از پیشرانه‌های مشابهی سود می‌برد. مدل پایه دارای پیشرانه ۳.۳ لیتری توئین توربوی مشابه استینگر با قدرت ۳۶۵ اسب بخار می‌باشد. همانند K900 پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری ۴۲۰ اسبی نیز در G90 وجود دارد هرچند قیمت این مدل‌ها کمی بالاتر است.

  • تویوتا آوالون TRD مدل ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱

این خودرو اسپورت ترین گزینه لیست نیست اما معتقدیم آوالون در تریم TRD واقعاً جذاب است. این مدل افزایش قدرتی را تجربه نکرده اما پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۳۰۱ اسبی آن پاسخگوی اکثر نیازهاست. نیروی پیشرانه از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده می‌شود اما حتی یک سیستم اگزوز اسپورت نیز برای ایجاد صدایی بهتر وجود دارد. این خودرو خیلی در بازار دیده نمی‌شود و در صورت یافتن نسخه‌های کارکرده باید حدود ۳۰ هزار دلار برای آن بپردازید.

  • فولکس‌واگن آرتئون مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰

احتمالاً آرتئون زیباترین خودروی این لیست بوده و به خاطر طراحی لیفت بک خود نیز جزو کاربردی‌ترین خودروهاست. آرتئون همچنین جزو ارزان‌قیمت های لیست بوده و نمونه‌های کارکرده آن قیمتی حدود ۲۰ هزار دلار دارند. تمامی نسخه‌های این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۶۸ اسب بخار استفاده می‌کنند. این خودرو در تریم های فول با سیستم چهار چرخ محرک نیز قابل خریداری بوده است. اگرچه آرتئون اسپورت ترین یا راحت‌ترین خودروی این لیست نیست اما قطعاً طراحی زیبایش نظرها را به خود جلب می‌کند.

  • پونتیاک G8 مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹

پونتیاک G8 گزینه‌ای عالی برای این لیست است. G8 که فقط دو سال در آمریکا عرضه شد اساساً نسخه ریبج شده از هولدن کومودور استرالیاست. نمونه‌های کارکرده این خودرو کاملاً ارزان‌قیمت هستند هرچند بهتر است نسخه GT با پیشرانه ۸ سیلندر ۶ لیتری را انتخاب کنید که قیمت حدود ۱۲ هزار دلاری دارد.

G8 GT قدرت قابل‌توجه ۳۶۱ اسبی داشته اما فقط با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در دسترس بوده است. طرفداران واقعی این خودرو به دنبال مدل GXP با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LS3 کوروت C6 خواهند بود مدلی که قدرت ۴۰۲ اسبی داشته و با گیربکس ۶ سرعته دستی سفارشی نیز تولید شده است. قیمت این مدل حدود ۳۰ هزار دلار بوده و نمونه‌های سالم دستی حتی با قیمت ۴۵ هزار دلار نیز خرید و فروش می‌شوند.

  • اینفینیتی M56/Q70 مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸

اگرچه این خودرو از عدد ۸ در نام خود بی‌بهره است اما با پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری ۴۲۰ اسبی در دسترس بوده است. البته مدل M37 رده پایین‌تر دارای پیشرانه ۳.۷ لیتری ۳۳۰ اسبی بوده است. نیروی تولیدی پیشرانه از طریق گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می‌شود هرچند مدل چهار چرخ محرک M56x نیز در دسترس بوده است. شایان ذکر است نام این خودرو پس از مدل سال ۲۰۱۵ به Q70 تغییر یافت اما پیشرانه ۸ سیلندر همچنان در دسترس بود. قیمت نمونه‌های کارکرده M56 از حدود ۱۰ هزار دلار شروع می‌شود اما قیمت مدل Q70 حدود ۲۰ هزار دلار می‌باشد.

  • کرایسلر ۳۰۰ SRT8 مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵

کرایسلر ۳۰۰ هنوز هم تولید می‌شود اما فقط با پیشرانه‌های ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری یا ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری در دسترس می‌باشد. این خودرو در سال‌های پیش با نسخه SRT8 مجهز به پیشرانه بزرگ‌تر ۶.۴ لیتری همی ۴۷۰ اسب بخاری قابل انتخاب بوده است. دومین نسل این خودرو به سختی در بازار کارکرده‌ها پیدا می‌شود اما نسخه‌های کارکرده ۳۰۰ SRT8 قیمت بسیار معقولی دارند. این مدل‌ها بسته به شرایط خود قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار دارند که برای چنین سدان راحت و قدرتمندی قیمت بسیار خوبی محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    انتخاب من فوکس واگن آرتئون هست❤️
    فولکس نشون داده ماشین های معمولی و ازون هم میتونند خیلی زیبا باشن

    موافقم 58
    مخالفم 20
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      انتخاب من که مشخصه ، اول ژاپنی .

      اما کیا خیلی خوب داره پیشرفت میکنه و از حق نگذریم خودروهاش روز به روز بهتر و بهتر میشوند !

      این خودروی جدید را بسیار میپسندم بخصوص در اون بخشش که گفته بودند در درها و کف خودرو از موادی استفاده شده که از ورود صدا و اِرتعاش جلوگیری میکنه و مطمئناً در لذت سواری بسیار موثر هست و من به شخصه سکوت در رانندگی را خیلی دوست دارم !

      موافقم 33
      مخالفم 38
    2. کیان

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      ارتئون صفر باشه اصلا ارزون نیست، ولی افتش زیاد هست، ماشین شیکی هست واقعا
      پونتیاک فکر کنم گزینه کم داشتن یه چیزی تو لیست اضافه کردن
      هرچند این K8 خیلی جذاب هست، ولی خود اخرین مدل کادنزا و K900 هم بسیار خوب بودن، حداقل تو طراحی ظاهر ک بنظر من خیلی جذاب بودن، اما به هر علتی از بازار حذف شدن، باید قبول کنم علاوه بر ظاهر و کیفیت و باطن و قیمت و … عقبه یه برند یا طرز تفکر جامعه و مردم نسبت به اون برند خیلی مهم هست تو فروشش، تسلا نشون داد ک الزامی هست نیست ک قدمت بالایی داشته باشی ولی یه جوری باید مخ خریدار بزنی یا داشتن اون محصول از لحاظ روانی و احساسی هم کاملا ارضا کننده باشه، این واقعیتی هست ک هیچ جا نوشته نشده ولی خیلی هم قوی و … هست.

      موافقم 21
      مخالفم 0
      1. محمد رستمی نژاد

        ۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        طراحی جلو K8 واقعا روی اعصابم هست
        این گریل که نصفَش بسته هست واقعا زشت هست
        بعد هر وقت نگاهِش میکنَم احساس میکنم‌یه ماشین پلاستیکی است از جلو .طراحی چراغ های جلو بسیار شبیه ماستنگ هست
        طراحی جلو تکراری هست
        عقبش نظر خاصی ندارم ???
        بسیار معمولی ????

        موافقم 14
        مخالفم 17
    3. blackburn

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (182 ديدگاه)

      k900 و دیگر هیچ یادش بخیر یه زمانی پدال….

      موافقم 2
      مخالفم 14
    4. Reza

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      فولکس واگن و جنسیس G90

      موافقم 6
      مخالفم 7
  2. محمد

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (615 ديدگاه)

    جنسیس

    موافقم 9
    مخالفم 39
  3. R@m!n

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    آرتئون کارکرده 20 هزار دلار ??

    موافقم 29
    مخالفم 4
    1. Benz SLR

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      پول اونا رو هم ارزش پول خودمون کن با ۲۰ میلیون تو ایران چی میشه خرید ؟ پیکان مدل پایین فوقش رنو پی کی یا هوندا ۱۲۵ صفر ???

      موافقم 24
      مخالفم 4
  4. AMIR / ARMI

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    تنها خودرو های صفر این لیست تویوتا آوالون
    و فلکس ارتئون بودن
    یه لحظه فکر کن ماشین با این همه امکانات چنین کابینی رو ول کنی
    تویوتا آوالون با اون جلو پنجره وحشتناک و بدون ذره ای امکانات بگیری
    البته میدونم شرایط بازار و انتخاب مردم هزار تا شرایط دیگه و هم شامل میشه
    دنیای واقعی هم انتخابم کیا کا 8 هستش ارزش خرید بالایی داره

    موافقم 71
    مخالفم 105
    1. RezaRs

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      کلمه بدون هیچ گونه امکاناتم مغرضانست دیگه حاج امیر

      موافقم 31
      مخالفم 6
      1. Amir

        ۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (237 ديدگاه)

        متاسفانه اکثر نمونه های وارداتی تویوتا به ایران ، پایه ترین مدل بودند و کمترین آپشن رو داشتند ، برا همین چنین جو روانی ای درست شده که تویوتا بی آپشنه
        در حالی که آوالون از نظر آپشن به خصوص نمونه های سفارش آمریکا چیزی از کیا K8 کم نداره.

        موافقم 35
        مخالفم 6
    2. sepehr

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (45 ديدگاه)

      واقعا آمریکایی بازا دارن اینجارو به گند میکشن
      پدال هم پدال قدیم

      موافقم 58
      مخالفم 28
    3. MOS

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      لازم نیست برای خراب کردن چیزی از دکل کره بری بالا

      سونی و ال جی برات کافی نبود ؟ ?

      موافقم 56
      مخالفم 26
  5. زیزیگولو

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4449 ديدگاه)

    پونتیاک G8 و کرایسلر۳۰۰

    موافقم 8
    مخالفم 6
  6. حسین

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1066 ديدگاه)

    همه گزینه های خوبی بودن به جز پونتیاک و کرایلسر. واقعا کسی هست اون گزینه هارو ول کنه بره سراغ این‌دوتا بدترکیب بی امکانات با تکنولوژی جنگ جهانی که تازه ورشکست هم شدن! (هرچند یکی‌ به لطف پژو سیتروئن همچنان سرپاست)

    موافقم 63
    مخالفم 59
  7. Amirreza

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    به نظر من اول آرتئون ، بعدش جنسیس

    موافقم 9
    مخالفم 18
  8. مهدی ۲۰۰۰

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    انتخاب من فولکس واگن آرتعون .اصن شما رخو ببین خیلی زیباست.هم از نظر قدرت و گشتاور به نسبت خودش خوبه

    موافقم 18
    مخالفم 4
  9. Pooriya.BMW_Germany

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بدون هیچگونه درنگ کیا کا8

    بی‌نظیر این ماشین واقعا اثر هنری متحرک هست

    فقط کافیست جلو پنجره الماس گونه کیا رو با جلو پنجره بی قواره و زشت آوالون مقایسه کنید تا پی به طراحی بی نظیر ببرید
    آدم باید خل چل باشه بره اون پونتیاک و کرایسلر عهد دایناسور ها رو بخره
    تنها گزینه ارزنده خوب بعد از کیا فولکس واگن آرتئون هست
    بقیه بی ارزش اند

    موافقم 24
    مخالفم 42
  10. Aryan kia

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    اول آوالون بعد آرتئون
    شاید خیلی ها دوست نداشته باشین اما من از طراحی آوالون خیلی خوشم میاد واقعا ابهت داره
    تو کره ای ها استینگر رو خیلی دوست دارم

    موافقم 34
    مخالفم 3
  11. Sina10

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    اول اینکه پونتیاک و کرایسلر نباید اینجا باشن ،نسخه های پایه اشون قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار دارن و دست دوم هستن و ارتباطی به کیا K8 ندارن
    نمیگم این دو تا ماشین بدن ، برعکس ، من نسخه پونتیاک G8 GXP و کرایسلر SRT که رو خیلی دوست دارم

    توی این لیست کیا استینگر و آرتئون و آوالون عالین
    جنسیس و K900 هم خوبن
    بستگی به انتخاب خود مشتری داره
    اگه دنبال لوکس بودن باشه K8 و K900 و جنسیس
    اگه دنبال اسپرت بودن باشه استینگر ، آوالون ، آرتئون
    اگه هم بخواد خیلی کم هزینه کنه کرایسلر ، پونتیاک

    فکر کنم عکس کرایسلر رو اشتباه زدین
    عکس های که از کرایسلر گذاشتین با هم متفاوتن
    اگه مدل کرایسلر مورد نظر اونی باشه که عکس های پایینش هست ، ارزی خرید خیلی بالاتری داره ، چون برای نسل جدید تریه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  12. نا شناس.

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (78 ديدگاه)

    با اینکه پونتیاک و کراسیلر در دوران خودشون شاخی بودن
    .
    ولی تو این لیست من فولکس آرتئون رو انتخاب میکنم. واقعا طراحی جذابی داره. تو دل برو هست. قیمتشم خوبه.

    ولی به نظر من اگه 40 هزار دلار هزنیه کنید سوناتا n line فول فول بگری هم خیلی خوبه.

    ولی نمیتونم از کرایسلر به راحتی بگذرم…. لعنتی کرایسلر هست… ?

    انتخاب های سختی هست تو این لیست.

    موافقم 7
    مخالفم 11
  13. Benz SLR

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    پونتیاک رو بخاطر قیمت انتخاب میکنم . قبول دارید پشت جنسیس G90 از فاصله دور ممکنه با بنز اشتباه گرفته شود؟

    موافقم 10
    مخالفم 3
  14. Mf1

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (477 ديدگاه)

    عجب طراحی بینظیری داره کرایسلر ۳۰۰ البته اون عکس اولیش فکر کنم مدل ۲۰۰۶ هستش چون طراحی ۲۰۱۲ فرق داره ولی بدون شک کرایسلر زیبایش در حد رولزرویس وبنتلی هستش
    لامصب کرایسلر ۳۰۰ سال ۲۰۰۶ چه چیزیه که هیچ موقع برای من قدیمی نمیشه وقتی نگاهش میکنم فقط حسرتش میکشم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. رضا

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1064 ديدگاه)

    G90
    لوکس ترین وقابل اطمینان ترین

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. Amir

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (237 ديدگاه)

      از کی تا حالا کره ای شده قابل اطمینان ترین ؟ ?

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. رضا

        ۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1064 ديدگاه)

        من نگفتم همه کره ای ها جنسیس ۲۰۱۸ رو گفتم تو اون سال بانتیجه بی سابقه ۶۸ مشکل قابل اطمینان ترین شد

        موافقم 3
        مخالفم 11
  16. ارشیا

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    ارتئون.
    البته از موتور srt هم نمیشه گذشت ولی طراحیش زباد جالب نیست.

    موافقم 2
    مخالفم 6
  17. فرشاد

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    اون بنزه چرا ارم جنسیس داره

    موافقم 10
    مخالفم 0
  18. بردیا

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (139 ديدگاه)

    کرایسلر بد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. محمد مختاری آذر

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    من یه سوال دارم کجای پونتیاک و کرایسلر بهتر از کیا k8 هستش؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا