هفته نامه

پیکاپ‌های محبوب بازار آمریکا در برابر هم

در پدال شاهد همه نوع درگی هستید. ما مسابقات درگ را بسیار دوست داریم و می‌دانیم شما هم همین‌گونه هستید اما معمولاً در این‌گونه مسابقات خودروهای اسپورت و رده بالا شرکت می‌کنند. البته گاهی اوقات شاسی بلندهای بسیار سریع نیز در خط درگ قرار می‌گیرند اما چیزی که خیلی به چشم نخورده درگ پیکاپ هاست! البته با توجه به محبوبیت بالای پیکاپ‌ها در آمریکا این موضوع عجیب است مخصوصاً اینکه پیکاپ‌های امروزی سریع‌تر و لوکس‌تر از هر زمان دیگری هستند.


دست‌اندرکاران کانال The Fast Lane Truck این را به خوبی می‌دانند و به همین خاطر محبوب‌ترین پیکاپ های نیم تنی دنیا را گردهم آورده‌اند تا رقابتی عظیم برگزار شود. خودروهایی که در این درگ‌ها (درگ‌ها به صورت دو به دو انجام شده‌اند) حاضر هستند عبارت‌اند از: فورد F-150 با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست و ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت، یک جفت پیکاپ رم ۱۵۰۰ با پیشرانه‌های ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری و ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری همی، جی‌ام‌سی سیرا با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری و نیسان تایتان با پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری.


تنها پیکاپ فول سایز کار درست دیگری که در این رقابت حضور ندارد تویوتا توندراست.


همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که درگ‌های یاد شده در مجموعه موتور اسپورت IMI نزدیک دنور برگزار شده است. این مکان حدود ۱۶۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد بنابراین چنین ارتفاعی به معنی مزیت چشمگیر پیشرانه ۶ سیلندر اکوبوست فورد در برابر پیشرانه‌های تنفس طبیعی خواهد بود؛ به‌عبارت‌دیگر، این درگ‌ها اگرچه برخی از بهترین پیکاپ های جهان را گردهم آورده اما نتایج به دست آمده بسته به آپشن ها و ارتفاع از سطح دریا می‌تواند تغییر کند. از آنجایی که این درگ‌ها با ابزار اندازه‌گیری کامل برگزار نشده بنابراین اطلاعی از سرعت و زمان خودروها نداریم؛ اما این شرایط مشابه همان چیزی است که در خیابان‌ها تجربه می‌شود.

نمی‌خواهیم قضیه را لو دهیم اما بدانید که داشتن یک پیکاپ ۸ سیلندر شاید احساس پرقدرت بودن را به راننده اعطا کند ولی ضرورتاً باعث پیروزی نمی‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    این پیکاپ دوج چقدر زیباست!
    فکر میکردم رم به اندازه ی نسل قبلش زیبا نیست ولی حالا نظرم عوض شده، میتونه زیبا ترین پیکاپ بازار باشه حتی. عملکردش هم عالیه و از نظر میزان فروش داره رکورد میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امین

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (438 ديدگاه)

    فقط رم.زیباترین پیکاپ دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      داداش منم میگم فورد بهترین و افرودترین و جان سخترین پیکاپ دنیاست!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    به به غول های آمریکایی جَمعشون جمع هست
    کلیپ رو ندیدم ولی فورد ، دوج ، GMC و شورولت رو به ترتیب خیلی قبول دارم تویوتا و نیسان هم دوتاشون عالیَن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پرهام

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    اکو بوست ها همیشه جزو بهترین انجین ها هستن !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (Ali (Chevy nova

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    امسال که 2018 هست رم تو فروش افزاىش بالاى داشته
    سرى اف هم که پرفروش ترىن ماشىن نىمه 2018 و دومىن ماشىن پرفروش دنىا در 2017 بود
    جى ام سى هم با شورولت از اول سال تا الان حدود بىش از 550/000 تا ساختن
    دىگه براى من طرفدار همه چىز جوره جوره
    البته خبرهاى خوب بازم تو راهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. big & small block engine

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    Ram انتخاب اول من هست
    ولى وانت برتر رقابت بدون شک فورد هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. net

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    نیسان وانت امریکایی نیست و نباید در این مسابقه شرکت میکرد.فقط فورد f150 مدل لیمیتید ۲۰۱۹ رنگ مشکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Sajjad

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    تراک های امریکا و ژاپن هم برای زندگی روزمره خوبن، هم برای افرود سنگین، هم برای یدک کشی سنگین و هم برای اسپرت کردن واقعا عالین
    ظاهرشون که ابهت عالی داره
    ابعاد بزرگی هم دارن
    امکانات بسیار زیادی دارن
    با اینکه پیکاپن ولی سواری بسیار نرمی دارن
    محشرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. big & small block engine

      ۱۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (154 ديدگاه)

      من مدتى خىلى کوتاهى شورولت c10 مدل 76 داشتم پشت بلند بود
      موتورش 6 بود و دنده دستى
      همه چىزش مناسب بود ولى مشکلى که داشت اون بود که بخاطر طول حدودا 5/7 مترى تو شهر رانندگى باهاش عذاب بود و جا پارک هم نبود
      ولى سوارى نرمى داشت
      کلاجش هم کمى سفت بود که صفحش رو با مال جىپ اهو عوض کردم و قوى تر شد
      سال 91 فروختمش 11/500
      الان همون ماشىن رو کم تر از 40 تومن نمىدنش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. H

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    همشونو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    همه خوبن ولی رم یه چیز دیگس
    زیبا
    با ابهت
    قدرتمند
    با هیچ ماشینی عوضش نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Hamid...Audi

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    فقط یدونه رپتور واسه یه عمر شاد بودن کافیه … .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شاهین

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    بنظرم بهترین کلاس آفرودی همین پیکاپ ها هستن. از هر نظر خوبن اصلا عالین
    https://www.instagram.com/p/BoNrO9fHnav/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=fhzon34zrs6a
    پیشنهاد میکنم ببینید. درگ موستانگ و اف150 هر دو تقویت. هر آدمی آرزوشه یه همچین پیکاپی داشته باشه مخصوصا اونایی که اهل گردش و سفر و … هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. me84

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    فورد F150 رپتور و تویوتا تاکوما TRD pro
    هیچ وقت نمیتونم یکیشو انتخاب کنم. دوست دارم هر دو رو داشته باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمیدرضا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    انتخاب من تایتان به خاطر چهره خیلی جذاب والبته صدای قشنگش
    قرار نیست با این ماشین ها درگ بزنیم که

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا