مازراتی

نگاهی به مازراتی کواتروپورته

زمانی که پورشه تازه به ایران راه پیدا کرده بود تعداد زیادی از مردم نمیدونستند که پورشه ماشینه یا خوردنی در همون موقع کسانی که عشق ماشین بودند چنان ذوق زده شده بودند انگار که قراره بود بهشون پورشه بدن. حال زمان به عقب برگشته و دوباره همین اتفاق داره میفته ولی  اینبار نه با اسم پورشه بلکه با اسم مازراتی.
maserati quattroporte
Maserati quattroporte
شرکت مازراتی در سال ۱۹۱۴ توسط برادران مازراتی تاسیس شد . ابتدا کار انها تقویت و تیونینگ ماشین های دیگر بود تا اینکه در سال ۱۹۲۶ نخستین ماشین با نام مازراتی تولید شد . بعد ها با استخدام بهترین مهندسان و طراحان این شرکت شهرت و اعتبار یافت تا اینکه به یکی از لوکس ترین شرکت های اتوموبیل سازی تبدیل شد و انقدر تو کارشون موفق شدند تا اینکه ادم های معروفی چون سوفیا لورن خواستار این ماشین شدند جالب است بدانید این اولین باری نیست که مازراتی وارد ایران میشه چون اولین بار محمد رضا پهلوی یه دونه مازراتی برای خودش خریده بود بعد از سالها مازراتی ورشکست شد و الان فیات سهامشو خریده و کم کم داره به شکوه قبلی خود بازمیگرده . حال به بررسی تنها ماشین چهار در این شرکت یعنی مازراتی کواتروپورته میپردازیم.
maserati quattroporte logo
maserati quattroporte logo
کواتروپورته به زبان ایتالیایی به معنی چهار در است. به نظر من کواترو ماشین مظلومیه نه بخاطر قیافه غم زده اش بلکه بخاطر اینکه  خودشو این چیزی که هست نشون نمیده مثلا با اینکه همه چیز کواترو از بنز کلاس اس معمولی بهتره با این حال فروش این مدل بنز ۱۵ برابر فروش مازراتی بود .
Maserati Quattroporte first generation 1963
Maserati Quattroporte first generation 1963
حالا بریم سراغ مهم ترین قسمت ماشین یعنی موتور : موتور این ایتالیایی مظلوم یه موتور ۴.۸ لیتری V8  که تو اصطبلش ۴۲۵ اسب بخار جا داده که این همه قدرت باعث شده که با وجود وزن ۲.۰۶ تنی این ماشین، البته اگه توش بشینید میشه ۲.۱ تن ( وزن یک کرگدن ) صفر تا صدش فقط ۵.۳ ثانیست یعنی شتاب این کرگدن از شتاب پورشه باکستر ۲۰۱۲ بیشتره !! سقف سرعت این ماشین ۲۸۰ کیلومتر در ساعته البته خیلی باید جرات داشت تا با چنین جواهری ۲۸۰ تا رفت چون مثل این میمونه که با الماس کوه نور استب هوایی بازی کنیم که در عین باحال بودن ولی خطرناکه .
maserati quattroporte sport gt-s engine
maserati quattroporte sport gt-s engine
مازراتی برای اینکه ثابت کنه هنوز شکوه خود را از دست نداده تو این ماشین دست به هنر زده مثلا داخل کابین این ماشین یه صورت دستی یا نیمه دست ساز ساخته شده این درحالی است که پورشه داخل کابین های ماشیناشو با دستگاه های پیشرفته میسازه . خوب حالا یه سوال : دوست دارید تو کابین کدوم ماشین بنشینید ؟ من که صندلی های دست ساز و ترجیح میدم همانطور که فرش دست بافو به فرش ماشینی ترجیح میدم.
maserati quattroporte interior
maserati quattroporte interior
دیگر امکانات این ماشین سیستم های ترمز abs, fpb, msp, asr, ebd, msr که خلاصه این حروف سه رقمی اینه که با وجود این همه سیستم ترمز حتی یه بچه ۴ ساله هم میتونه با این ماشین تصادف نکنه . این ماشین همچنین دارای قفل مرکزی و سنسور سرعت و سنسور کیفیت هوا و سنسور دنده عقب دکمه های چند کاره روی فرمان و پرده برقی و……. است که الیته وجود این امکانات نکته مثبت نیست چون وقتی که این همه پول واسه یه ماشین میدیم لازمه که این امکاناتو داشته باشه.
درضمن اگر هر دفعه بارها تو پمپ بنزین از اینا دیدیم فکر نکنید کارگر پمپ بنزین مازراتی خریده دلیلش مصرف شهریه این ماشینه که حدود صدی ۲۱.۳ لیتره!
این ماشین تو ۳ مدل s-gts ، gts، sport توزیع میشه و اگه چشمتونو گرفته حدود ۷۰۰-۶۵۰ میلیون شایدم بیشتر از تو بالشتتون در بیارید و به شرکت ارتا تک موتور یه سری بزنید اینم شمارش: ۰۲۱۸۵۸۸
نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. سجاد ezal

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من این ماشین بهترینه چون ایزل عشق من سوار میشد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا