مازراتی

وحشی‌تر شدن مزراتی گیبلی با برنامه تیونینگ نوویتک

مزراتی همواره به عنوان سازنده خودروهای اسپورتی که می‌توانند با بهترین‌های فراری و لامبورگینی رقابت کنند شناخته شده است؛ اما نیزه سه شاخ ایتالیا این روزها روی سدان ها و کراس اوورها تمرکز داشته ولی یکی از تیونرهای مشهور دنیای خودرو یعنی نوویتک برنامه جدیدی را برای یکی از شیک‌ترین محصولات این برند تدارک دیده است.


این تیونر آلمانی طیف کاملی از تغییرات را برای مدل‌های گیبلی گرن لوسو و گرن اسپورت ارائه کرده که مالکان مدل‌های بنزینی و دیزلی می‌توانند از آن‌ها سود ببرند. البته که مهم‌ترین خبر دراین‌باره افزایش قدرت قابل‌توجه این سدان میدسایز ایتالیایی می‌باشد.


با استفاده از مدول N-Tronic، قدرت پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی گیبلی S و مدل چهار چرخ محرک S Q4 از ۴۳۰ به ۴۹۴ اسب بخار رسیده و گشتاور نیز از ۵۸۰ به ۶۶۰ نیوتون متر ارتقا یافته است. بدین ترتیب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو به ۴.۴ ثانیه کاهش یافته و سقف سرعت نیز از ۲۸۶ به ۲۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده است.


به نسخه‌ی اقتصادی‌تر دیزلی بیشتر علاقه‌مند هستید؟ مشکلی نیست زیرا نوویتک این مسئله را نیز در نظر گرفته است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی هم‌اکنون ۴۷ اسب بخار و ۸۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری داشته و می‌تواند در ۵.۶ ثانیه خود را از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند که هفت‌دهم ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد است.


علاوه بر تغییرات صورت گرفته در پیشرانه، این تیونر همچنین سیستم اگزوز اسپورت تر و کیت آئرودینامیک را نیز عرضه می‌کند. این پکیج که در تونل باد توسعه یافته و از فیبر کربن ساخته شده شامل دو نوع اسپویلر، پانل‌های جدید و اسپویلر عقب می‌باشد. البته رینگ‌های ۲۲ اینچی NM1 آلیاژی نوویتک را نیز نباید از یاد برد که با سیستم تعلیق پیچشی قابل تنظیمی همراه شده‌اند. همچنین طیف کاملی از آپشن های شخصی‌سازی برای کابین این خودرو تدارک دیده شده تا خریداران با خیال راحت بتوانند خودروی خود را مطابق علائق شخصی سفارش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (890 ديدگاه)

    خدای من ?
    از صمیم قلبم امیدوارم مازراتی به روزهای اوجش برگرده
    این برند خیلی خاصه لامصب
    تاریخچه اش رو که میخونم گریم میگیره از اینهمه پتانسیل بالایی که برای بهتر شدن داره
    خلاصه که شیر شیره اگر چه پیره ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Ali.usa

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    خیلی خوب
    شاید به اندازه اس کلاس یا سری 7 آپشن نداشته باشه
    ولی یه چیزی تو خودش داره که میزاره بیخیال اونا بشی
    رخ وحشی صدای آمریکای (صدای اگزوز) کلا خیلی خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    تو برنامه های آینده فیات _ کرایسلر حرفی از آینده فراری گفته نشد که طرفداران بی شمار این برند در جریان کار قرار بگیرن که بدونن فراری برای آینده چه برنامه هایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا