مازراتیمرسدس بنز

مقایسهٔ سدان‌های هیبریدی خفیف، مازراتی گیبلی یا مرسدس CLS450؟

مازراتی به‌تازگی نسخهٔ هیبریدی جدیدی از سدان گیبلی را معرفی کرده که به سیستم استارت ژنراتور ۴۸ ولت و همین‌طور یک سوپرشارژر الکتریکی اضافی بنام e-Booster مجهز شده است که با استفاده از باطری کار می‌کند. به گفتهٔ مازراتی، این یک راه‌حل منحصربه‌فرد برای این سگمنت است که توازنی عالی بین پرفورمنس، راندمان و لذت رانندگی برقرار می‌کند؛ اما علیرغم این ادعای مازراتی، در این سگمنت پورشه پانامرا به‌عنوان رقیب مستقیم گیبلی، در نسخهٔ ۴ E-Hybrid گزینهٔ بهتری محسوب می‌شود زیرا یک سدان لوکس هیبریدی واقعی و کاملاً متناسب است. بااین‌حال گزینه‌های دیگری هم برای مقایسه با گیبلی هیبریدی وجود دارد که نزدیک‌ترین آن‌ها مرسدس بنز CLS است زیرا این سدان آلمانی برخلاف آئودی A7 لیفت‌بک، خودرویی چهاردر است و نسخهٔ هیبریدی خفیف هم دارد. پس بیایید ببینیم مازراتی گیبلی هیبریدی در مقایسه با مرسدس CLS450 چگونه است.

مازراتی گیبلی هیبریدی

گیبلی با ۱,۹۴۵ میلی‌متر عرض و ۱,۴۶۱ میلی‌متر ارتفاع، کمی ‌پهن‌تر و بلندتر از CLS بوده و فاصلهٔ محوری بیشتری هم دارد (۲,۹۹۸ میلی‌متر) اما طول کلی CLS بیشتر است. در همین حال، هردو خودرو باک‌های سوخت ۸۰ لیتری دارند، حجم صندوق بار هردو یکسان است و هردو می‌توانند تا پنج سرنشین را حمل کنند؛ بنابراین این دو ماشین به‌طور حیرت‌انگیزی شبیه یکدیگر هستند.

گیبلی هیبریدی که با تریم‌های آبی‌رنگ داخلی و خارجی از نسخه‌های معمولی قابل‌تشخیص است، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت و سوپرشارژر الکتریکی مذکور مجهز شده و مجموعاً ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این سدان ایتالیایی ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. گیبلی هیبریدی در قبال این پرفورمنس، در هر صد کیلومتر ۸.۵ لیتر بنزین مطالبه می‌کند و در هر کیلومتر ۱۹۲ گرم دی‌اکسید کربن تحویل می‌دهد.

این ماشین در داخل هم به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مازراتی مجهز شده که حالا بجای نمایشگر ۸.۴ لیتری قدیمی توسط یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۱۰.۱ اینچی ارائه می‌شود. در اینجا همچنین یک صفحه آمپر جدید ارائه شده و امکان به‌روزرسانی نرم‌افزارها هم وجود خواهد داشت.

مرسدس بنز CLS450

مرسدس CLS450 در اروپا صرفاً به‌صورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شود اما در ایالات‌متحده در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک ۴Matic قابل خریداری است که نسخهٔ محرک عقب آن برای مقایسه با گیبلی هیبریدی بهتر است زیرا این سدان ایتالیایی هم خودرویی محرک عقب است. قیمت CLS450 در آمریکا از ۷۰ هزار دلار در نسخهٔ پایهٔ محرک عقب آغاز می‌شود درحالی‌که نسخهٔ پایهٔ ۴Matic آن در اروپا با قیمت پایهٔ ۷۰ هزار یورو عرضه می‌شود. از سوی دیگر، مازراتی هنوز قیمت گیبلی هیبریدی را اعلام نکرده ولی بعید است که خیلی گران‌تر از مرسدس باشد زیرا هم‌اکنون قیمت گیبلی S Q4 که از نسخهٔ هیبریدی بسیار قوی‌تر و سریع‌تر است از ۸۷ هزار یورو شروع می‌شود.

در بخش قوای محرکه، مرسدس CLS450 از پیشرانهٔ بزرگ‌تری استفاده می‌کند زیرا در سینهٔ آن یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو به همراه سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost قرار گرفته است. مجموع خروجی این سیستم ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور بوده و در نسخهٔ چهارچرخ محرک، خودرو را ظرف تنها ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند که تقریباً یک ثانیه از مازراتی سریع‌تر است. حداکثر سرعت CLS450 هم به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این سدان آلمانی اما نه‌تنها سریع‌تر است بلکه کمی هم مصرف سوخت بهتری دارد به‌گونه‌ای که در هر صد کیلومتر به‌طور میانگین ۸.۳ لیتر بنزین مصرف و در هر کیلومتر ۱۸۹ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. البته در اینجا اختلاف با گیبلی خیلی جزئی است.

از لحاظ ابعاد، CLS450 با ۴,۹۸۸ میلی‌متر طول از گیبلی ۴,۹۷۱ میلی‌متری کشیده‌تر است اما همان‌طور که گفته شد، با ۱,۸۹۰ میلی‌متر عرض و ۱,۴۳۵ میلی‌متر ارتفاع، پهنا و بلندای کمتری دارد. فاصلهٔ محوری CLS هم ۲,۹۳۸ میلی‌متر است. این خودرو در داخل به‌صورت استاندارد با دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ارائه می‌شود اما با پرداخت هزینهٔ اضافی می‌توان نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی را سفارش داد. این نمایشگرها جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس را ارائه می‌کنند.

نتیجه

آیا مقایسهٔ مازراتی گیبلی هیبریدی با مرسدس CLS450 مقایسهٔ درستی است؟ پاسخ مثبت است زیرا در این کلاس، سدان لوکس ایتالیایی‌ها از لحاظ تکنولوژی و پرفورمنس موتور نمی‌تواند با پانامرا ۴ E-Hybrid رقابت کند، ب‌ام‌و ۸۴۰i گرن کوپه تکنولوژی هیبریدی خفیف ندارد و آئودی A7 55 TFSI هم خودرویی لیفت‌بک است نه سدان؛ بنابراین CLS450 بهترین گزینه‌ای است که می‌توان در برابر گیبلی هیبریدی قرار داد و حداقل روی کاغذ مرسدس برتری دارد؛ اما بااین‌حال خرید یک خودرو همیشه تصمیمی کاملاً منطقی نیست که با اعداد و ارقام دیکته شود؛ بنابراین، شما کدام‌یک از این سدان‌های لوکس هیبریدی خفیف را بیشتر دوست دارید؟

مقایسه مشخصات فنی

مازراتی گیبلی هیبریدی

مرسدس بنز CLS450

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو هیبریدی خفیف ۳ لیتری I6 توربو هیبریدی خفیف
قدرت ۳۳۰ اسب بخار ۳۶۷ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ اسب بخار ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۵.۷ ثانیه ۴.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۸.۵ لیتر ترکیبی ۸.۳ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۹۲ گرم در هر کیلومتر ۱۸۹ گرم در هر کیلومتر
طول ۴,۹۷۱ میلی‌متر ۴,۹۸۸ میلی‌متر
عرض ۱,۹۴۵ میلی‌متر ۱,۸۹۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۶۱ میلی‌متر ۱,۴۳۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۹۸ میلی‌متر ۲,۹۳۸ میلی‌متر

کدام سدان لوکس هیبریدی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (894 ديدگاه)

    بر فرض برتر بودن مرسدس؛باز هم انتخاب من مازراتی✌️✌️

    موافقم 63
    مخالفم 74
    1. مهرداد كمال

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1821 ديدگاه)

      داخلشونو نگاه کنین قطعا نظرتون عوض میشه

      موافقم 22
      مخالفم 12
      1. Moein

        ۱۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (894 ديدگاه)

        بله عرض کردم که با علم به اینکه بنز در خیلی از جهات برتر هستش اینو گفتم

        موافقم 18
        مخالفم 3
        1. Hadi

          ۱۳ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          عقل میگه مرسدس
          ولی دل ادم میگه مازراتی…
          من گیبلی رو انتخاب میکنم چون خیلی خاصه…

          موافقم 30
          مخالفم 13
    2. Me

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      مازراتی ۴ سیلندر???

      موافقم 5
      مخالفم 13
  2. زیزیگولو

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4876 ديدگاه)

    مرسدس CLS450

    موافقم 47
    مخالفم 23
  3. SRT

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (607 ديدگاه)

    دوستان من نمیتونم برم مطلبای صفحه ها قبلیو ببینم تو همین صفحه اخر وایساده،رو اون گزینه های سمت چپم که بخوام مثلا چیزیو سرچ کنم میزنم رو اون سه خطه هیچی نمیاره ولی رو گوشی بابام امتحان کردم هیچ مشکلی نداشت!کسی راه حلی داره بگه لطفا?

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. SRT

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (607 ديدگاه)

      مرورگرم هم کروم اپدیت هست

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. افشار

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (705 ديدگاه)

      history اینترنت اکسپلوور یا گوگل کروم یا هر نرم افزار دیگه ای که استفاده میکنی رو پاک کن

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Ramin

        ۱۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        از بنز ومازراتی خوشم نمیاد ….

        پول برند میگیرند

        ولی مثلا بنتلی کانتینانتال جی تی توش یه ساعت بود که قیمتش 245 هزار دلاره
        که از قیمت پایه ماشین بیشتره! من فهمیدم بنتلی پول برندشو نمیگیره
        هرچند معایبی داره وکلی مزایا ولی من از برندی که پول برندشو بگیره خوشم نمیاد

        پورشه بنز ومازارتی بی ام و پول برند میگرن ولی مثلا آئودی یا بنتلی یا دی اس فرانسه و تسلا و…
        اینا واقعا قیمت به آبشن ماشین میاد.

        موافقم 5
        مخالفم 59
        1. Amirreza

          ۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          واقعا نظر شما غیر منطقی و غیر عقلانی هست چون دارین درباره بنز صحبت میکنید که با اینکه خودروی لوکسی هست فروش خوبی داره که نشان دهنده ی این هست که خیلی ماشین خوبی هست و فقط پول برند نمیگیره

          موافقم 1
          مخالفم 0
    3. OMID

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      کش مرورگرتو پاک کن

      موافقم 7
      مخالفم 2
  4. SRT

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (607 ديدگاه)

    البته بجز ماشیناش/:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4876 ديدگاه)

    ای داد بیداد!!!! Die america یعنی چی دیگه!!؟؟؟ آخه عزیز من واسه چی وقتی انگلیسی بلد نیستی نظر میدی؟؟؟ این جمله در حد کتابای درسی اول دبیرستان هستش، همین شماها میاین تو خیابونا میگین دیوید دیوید او اس آ …… جینگیلی فینگیلی آمریکا و آبرو و حیثیت ایرانیا رو میبرین، خوب مگه مجبوری؟؟؟ به فارسی شعار بده، درستش اینه که بنویسی Down with America یا اینکه Down with U.S.A

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. 911

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    شاید مرسدس از نظر تکنولوژی و پرفورمنس برتری داشته باشه ….ولی به هیچ وجه نمیشه با طراحی مسخرش کنار اومد….یاد دوران درخشان بنز بخیر……لعنت به واگنر

    موافقم 42
    مخالفم 40
  7. behnam1012

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (984 ديدگاه)

    از نظر طراحی بیرون مازراتی جذابیت و روح خاصی داره
    ولی از نظر تکنولوژی و قابلیت اطمینان قطعا مرسدس انتخاب بهتریه
    در داخل هم مرسدس ??
    در کل من CLS رو انتخاب میکنم

    موافقم 32
    مخالفم 9
  8. Amin-mc20

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    آآآآخ جوووووون بالاخره مازراتی یجا خودشو نشون داد

    موافقم 23
    مخالفم 13
  9. MAHDI

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    گیبلی دیگه قدیمی شده هرچند کمی بروز تر شده اما بازم با این حال قطعا مرسدس CLS

    موافقم 17
    مخالفم 18
  10. M3csl

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    بقول استاد ابی که می فرماید:

    شاخه گل حیاط ما به آب و رنگش مینازه

    اما تو که خونه باشی هی پیش تو رنگ میبازه

    طراحی مرسدس در برابر تندیس زیبایی متحرک ایتالیایی حرفی واسه گفتن نداره

    نمای جلو و پشت مرسدس بیحال و زشته.

    موافقم 26
    مخالفم 21
  11. OMID

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    فنی مرسدس که برتر هست
    به نظرم طراحی یه دست و صاف مرسدس هم بهتره تا طراحی قلمبه مازراتی
    گیبلی به نظرم زیبا نیست
    بقیه مازراتی ها مثل گرن توریزمو و لوانته خیلی زیبا هستن ولی این مدلش هماهنگ نیست و انگار بعضی جاهاش اضافی زده بیرون

    موافقم 16
    مخالفم 20
  12. محمد

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بنز کابینش از مازراتی قشنگتره و همینطور قدرتش بیشتره

    موافقم 14
    مخالفم 15
  13. سورنا

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چه کابینی داره بنز ????

    موافقم 12
    مخالفم 11
  14. Amin-mc20

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    کلا نمیشه به اعداد و ارقام نگاه کرد هرکی یه چیزی دوست داره مثالش خود من با وجود اینکه بنز اپشن و قدرتش بیشتره خوب مازراتی رو بیشتر دوست دارم (البته نه اینکه پرفورمنس برام مهم نباشه اتفاقا خیلی اهمیت داره)

    موافقم 9
    مخالفم 1
  15. no4

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    مازراتی قهرمانه

    موافقم 14
    مخالفم 6
  16. REZA

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (132 ديدگاه)

    بهترین حالتش اینه که جفتشون رو توی پارکینگ خونه داشته باشی چه خواب قشنگی

    موافقم 7
    مخالفم 2
  17. ارشیاsvj

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    به نظرم نسل جدید CLS نسبت به نسل قبل پسرفتی بسیار شدیده.
    بدون شک مازراتی.

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. MAHDI

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      پسرفت نمیشه گفت داشته.طوری شده انگار که به چشم نمیاد، چون E کلاس و GT4 در خانواده خودش حضور دارن که بیشتر چشمگیر هستن مخصوصا چون نسخه های پرفومنس E63 و GT63 رو دارن.

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. \\\|♤|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

        ۱۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        دمت گرم مهدی جان
        فن بی ام و ای ولی از بنز تعریف می کنی
        اینجور آدما کم پیدا میشن….
        \\\|♧|///

        موافقم 1
        مخالفم 3
      2. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

        ۱۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        دمت گرم مهدی جان
        فن بی ام و ای ولی از بنز تعریف می کنی
        اینجور آدما کم پیدا میشن….
        \\\|♧|///

        موافقم 4
        مخالفم 2
    2. Amin-mc20

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      اتفاقا من نسل جدید cls رو خیلی خوشم اومد ولی گیبلی با اون چراغای خشنش اصن دیوونشم

      موافقم 6
      مخالفم 1
  18. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    cls دیگه اون ابهت نسل قبل رو نداره
    ولی بازم بنز

    موافقم 7
    مخالفم 2
  19. فرشاد

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    مازراتی در برابرش خیلی حقیر جلوه کرد

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. احمدرضا

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (877 ديدگاه)

      مازراتی تازه داره دوباره برمیگرده به اوج ?
      منتظر روزی باش که الفا و مازراتی رقبلی آلمانی رو له کنن ??

      موافقم 9
      مخالفم 2
  20. احمدرضا

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (877 ديدگاه)

    با اینکه مقاله مرسدس رو انتخاب کرد اما من به شخصه عاشق ماشینای ایتالیایی هستم
    آلمان با صنعت خودروسازیش جدا اما من عاشق ایتالیایی ها هستم ?
    مازراتی و آلفارومئو هیچ چیزی از رقبا آلمانی کم ندارن حتی در بیشتر موارد از نظر طراحی فوق العاده هستن
    الان شما قیافه cls با گیبلی رو مقایسه کن یا سری 3 جدید با جولیا کوادری فولیو?

    موافقم 7
    مخالفم 1
  21. (Saeed(peugeot

    ۱۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    عاشقه مرسدسم …… ولی دلم میگه مازراتی

    موافقم 5
    مخالفم 0
  22. SH04

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمایشگر 8.4 لیتری؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! ಠಿ_ಠ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا