مزدا

بررسی تخصصی مزدا 6 سیگنیچر مدل 2018

به تازگی فرصت رانندگی و بررسی سدان ژاپنی مزدا ۶ سیگنیچر را داشته‌ایم. این خودرو که از پیشرانه‌ی توربوی جدید استفاده می‌کند باعث شده مزدا ۶ خوب به خودرویی عالی تبدیل شود.

باهم نگاهی می‌اندازیم به جنبه‌های گوناگون این خودرو. با ما همراه باشید.

  • قیمت‌گذاری (امتیاز ۵ از ۱۰)

مزدا 6
در مقایسه با دو نمونه از نزدیک‌ترین رقبای موجود یعنی هوندا آکورد تورینگ و تویوتا کمری XSE، مزدا ۶ سیگنیچر پرچم‌دار گران‌ترین گزینه است. این خودرو قیمت پایه‌ی ۳۴۷۵۰ دلاری دارد درحالی‌که آکورد تورینگ و کمری XSE بهای ۳۴۷۵۰ و ۳۴۰۵۰ دلاری دارند. همانند هم‌وطنان ژاپنی، مزدا از تجهیزات استاندارد مناسبی در این خودرو استفاده کرده است. خودروی حاضر در تست تنها ۵۰۰ دلار آپشن داشت که باعث شده بود قیمت کلی به ۳۶۱۴۰ دلار برسد. مزدا ۶ سیگنیچر ارزان‌ترین گزینه‌ی کلاس خود نیست اما خب گران‌ترین خودرو هم محسوب نمی‌شود.

  • طراحی و ظاهر (امتیاز ۸ از ۱۰)

مزدا 6
مزدا ۶ خودروی بسیار زیبایی است و می‌توان آن را زیباتر از هر چیز دیگری در کلاس سدان ها دانست. شاید آکورد با فاصله‌ای نزدیک در رتبه دوم از این نظر قرار گیرد؛ اما مدل ۲۰۱۸ فیس لیفت تغییرات زیادی در طراحی اعمال نکرده است. جلوپنجره افقی قدیمی طراحی بهتری داشته و رینگ‌های ۱۹ اینچی نیز با پره‌های بیشتر به چشم می‌خورند. البته اکثر تغییرات مهم در زیر کاپوت رخ ‌داده‌اند.

  • کابین و راحتی (امتیاز ۸ از ۱۰)

مزدا 6
با حذف نشان مزدا قسم خواهید خودرو که سوار خودروی لوکس‌تری شده‌اید. برای خودرویی که ۳۶۱۴۰ دلار قیمت دارد، کابین کاملاً سطح بالا نشان می‌دهد. در داخل این خودرو متریال نرم و باکیفیت زیادی به کار رفته است. چوب واقعی نیز در بخش بالایی داشبورد و آلکانترا در بخش پایینی به چشم می‌خورد. حتی در روی درب‌ها نیز آلکانترا بکار رفته که بسیار لوکس نشان می‌دهد. تنها گلایه درباره‌ی این خودرو به صفحه‌نمایش اطلاعات سرگرمی آن مربوط می‌شود که ارزان‌قیمت نشان می‌دهد.

با فضای پای زیاد در عقب مزدا ۶ کاملاً جادار است. تنها نیسان آلتیما و هوندا آکورد از نظر فضای پای عقب جادارتر هستند. البته باید به این نکته اشاره کرد که سر سرنشین با سقف برخورد خواهد کرد چراکه فضای سر مزدا ۶ کمتر از آکورد می‌باشد.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۶ از ۱۰)

مزدا 6
مزدا یکی از معدود خودروسازانی بود که از اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده نمی‌کرد اما سرانجام تسلیم شد و مزدا ۶ از جمله اولین محصولات این شرکت است که از هر دو سیستم به‌صورت بی‌نقصی بهره برده است. دکمه‌ی چرخشی بکار رفته کاملاً کاربردی بوده و صفحه لمسی ۷ اینچی نیز خوب است. البته گرافیک و پردازنده‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی از مد افتاده به نظر می‌رسند.

اگر تریم سیگنیچر را انتخاب کنید یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی در پشت آمپرها جایگزین سرعت شمار آنالوگ می‌شود. سرعت‌سنج دیجیتالی بهتر بوده ولی موارد ساده‌ای همچون مصرف سوخت و موزیک را نشان می‌دهد.

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۶ از ۱۰)

مزدا 6
پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری توربوی مزدا ۶ یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های ۴ سیلندر کلاس خود است. با قدرت ۲۵۰ اسبی، مزدا ۶ پس از آکورد اسپورت ۲۵۲ اسبی در رتبه دوم از نظر قدرت پیشرانه قرار می‌گیرد؛ اما موضوع مهم گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری مزداست که بیشتر از آکورد بوده و در دور ۲۰۰۰ ارائه می‌شود. همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مزدا تعویض‌های نرم‌تر و بهتری دارد. سیستم تعلیق این خودرو سفت و تیز بوده و فرمان نیز همین‌گونه است. مزدا ۶ کاملاً مناسب راننده بوده ولی خب کاملاً اسپورت نیست.


شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۷.۲ ثانیه ثبت می‌شود و گشتاور زیاد یاد شده نیز باعث می‌شود خودرو شتاب گیری خوبی داشته باشد. مزدا ۶ دیفرانسیل جلو به خاطر لاستیک‌های خود احساس لگدزدن را القا می‌کند. بهتر است این خودرو در بزرگراه‌ها حرکت کند و وضعیت خودرو بیشتر به سمت یک سدان لوکس متمایل است که چیز بدی نیست.

  • ایمنی و تجهیزات (امتیاز ۷ از ۱۰)

مزدا 6
مزدا ۶ فیس لیفت ۲۰۱۸ از برخی سیستم‌های ایمنی جدید شامل کروز کنترل تطبیقی، حسگرهای پارک جلو و عقب، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و دوربین ۳۶۰ درجه سود می‌برد. البته برخلاف آکورد، این ویژگی‌ها در تمامی نسخه‌های مزدا ۶ به‌صورت استاندارد وجود ندارند. پکیج I-Activesense مزدا شامل تمامی این تجهیزات در مدل اسپورت بوده و تنها ۶۲۵ دلار برای آن پرداخت. البته دیگر نسخه‌ها به‌صورت استاندارد از آن برخوردار هستند.

مزدا ۶ از نظر سیستم‌های ایمنی یکی از بهترین خودروهای کلاس است. البته کروز کنترل آن در ترافیک‌های نیمه سنگین کمی ناهنجار بوده اما دوربین عقب آن یکی از بهترین‌های کلاس است. بسته‌ی ایمنی شاید به اندازه‌ی سیستم‌های هوندا Sensing یا نیسان پروپایلوت خوب نباشد اما در حد خود پذیرفتنی است.

  • هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت (امتیاز ۵ از ۱۰)

مزدا 6
با وجود پیشرانه‌ی توربوی جدید، مزدا در شهر/بزرگراه/ترکیبی مصرف سوخت ۱۰.۲/۷.۵/۹ لیتر در هر صد کیلومتر دارد. موضوع عجیب اینکه مصرف سوخت این خودرو نسبت به مدل پیش از فیس لیفت افزایش یافته است.

عملکرد مزدا ۶ در کلاس خود هم خیلی خوب نیست. مدل غیرهیبریدی آکورد کم‌مصرف‌تر بوده و آلتیما با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی خود هزینه‌های سوخت کمتری را به مالک تحمیل می‌کند. تنها نسخه‌ی ۶ سیلندر کمری کمی پرمصرف‌تر از مزدا ۶ است.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۶.۱ از ۱۰)

مزدا 6
واقعیت این است که سدان های میان سایز واقعاً هیجان‌انگیز زیادی وجود ندارند که بتوانند سیل عظیم مشتریان شاسی بلندها را به خود جذب کنند؛ اما مزدا ۶ سیگنیچر داستان دیگری دارد. این یک سدان میان سایز متوسط نیست.

این خودرو از هیجان رانندگی میاتا الهام گرفته و استایل زیبایی هم دارد. پیشرانه‌ی توربوی جدید این خودرو نیز از کراس اوور بزرگ CX-9 گرفته شده است. در کل مزدا ۶ سیگنیچر گزینه‌ای قابل تامل در این کلاس خودرویی می‌باشد.

منبع: MOTOR1

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۳۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    بالا برید پایین بیاید بهترین خودروی این کلاس کمریه

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. مهدی

      ۳۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      من خودم وقتی کمری جدید معرفی شدعاشقش شدم مخصوصا طراحی داخلی.اما3مقایسه از چند مجله معتبر بین هوندا آکورد جدید وتویوتا کمری جدید مطالعه کردم که در هرسه رقابت هوندا پیروز رقابت شد.تواین رقابتها در هرزمینه آکورد عملکرد بهتری داشت طوریکه انگاریه سروگردن کامل تر از کمری بود.اون مقایسه هارو مطالعه کن. من که فکر نمیکردم آکورد جدید تااین حد خوب باشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Mohamad

        ۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (812 ديدگاه)

        مهدی بعید میدونم نظر سایتها در نظر اکثریت خریداران تاثیری بزاره
        همین باعث میشه کمری به زور چربش آمار فروششم که شده، لیدر این کلاس مثل گذشته کارشو ادامه بده و محبوبیت خودشو افزایش بده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ADAK

          ۲ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1842 ديدگاه)

          پراید هم چربش آمار فروش داره دوست عزیز !

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. M

      ۳۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      مزدا 6 استثنائیه !
      اگه کار اند درایو و کاربایر این ماشینارو بالا پائین کردن میدونن و میگن مزدا بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سورنا

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      خداییش من مزدارو بیشتر دوست دارم
      کمری رو ظاهرش مدلای جدیدش رو اصلا دوست ندارم در صورتی که اون مدلای اولیه رو خیلی بیشتر دوس دارم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. بهزاد

    ۳۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مرسی برای سرتیتر نویسی برای کساییکه حوصله خوندن ندارن !
    امتیاز 6.1 چندان ترغیب کننده نیست…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این مجله motor1 به شکل مسخره ای امتیاز میده.اون ازX2که اون امتیازات رو بهش داد. یه نمونه اش تکنولوژی X2بود که امتیازمتوسطی بهش داده بود درحالیکه X2 امسال در ژاپن جایزه بهترین تکنولوژی وارتباطات رو گرفت.اینم از مزدا6.مزدا6 یکی از بهترین هندلینگ ها وپرفومنس رو بین رقبا داره که اینجا امتیاز متوسط بهش داده.نتایج بررسی های این مجله انگار عکس مجله های دیگه است.یه بررسی دیگه از همین مجله در مورد لکسوس500 LC مطالعه کردم که اونم امتیازات عجیب بودومثلا به کیفت داخلی این مدل لکسوسlc امتیاز8 رو داده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۳۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    اینکه تو هر قسمت با آکورد مقایسه اش کرده خودش نشون میده سنگ محک این کلاس کدوم خودرو هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    در خودروهای میان لوکس هیوندای گرنجور ۲۰۱۷ رنگ مشکی خیلی طراحی داخلی و بیرونی زیبایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. net

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    اگر پره های رینگ مثل رینگ مزدا ۳ جدید کمی نازکتر بود و رنگ خاکستری تیتانیوم داشت قشنگتر میشد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدا عشقهذعشق.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر.عارف

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    با مزدا از رانندگی لذت ببرید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Kian

    ۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم مزدا 6 داشتم منطقه آزاد. سواری و هندلینگ مزدا معروفه یه مقدار رو مزدا تعصب هم دارم ولی باید بپذیریم که آکورد نیو فیس (2019) خیلی پیشرفت کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محسن

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من مزدا ۶دولیتری بیسیک داشتم الانم فول دونیم لیتری دارم البته تنفس طبیعی که با بنزین اشغال ایران بهتر از توربو هست امتیاز این سایت درحده مزدا نیست شما اگه یکبار سواره این ماشین بشی میفهمی هندلینگش و کیفیت ساختش درحده بنز وبی ام و هست مصرفه سوختشم بخاطره موتور اسکای اکتیو (قدرت بیشتر مصرف کمتر )مثله یه پراید میسوزونه قدرت زیاد که باعث میشه صدایه خوبی بده البته نه درحده موستانگ? هماهنگی گیربکس و موتور فوق‌العاده از لحاظ زیبایی چه شتاب چه هندلینگ سرتر از کمری واکورد هست البته من اکوردم دوسدارم ماشین با کیفیتی هست ولی مزدا ۶ یه چیزه دیگست بخصوص مشکی هفت رنگش که من دارم فولش حتی تو منطقه ما فقط چند تا دونه هست مدله ۲۰۱۵ ولی خب تواهواز از همه جا بیشتره بخصوص مدل بالاتر از ماشینم

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا