مزدا

بررسی اجمالی مزدا CX-3 GT اسپورت مدل 2017

اخیراً مزدا به‌روزرسانی‌های کوچکی را برای کراس اوور CX-3 تدارک دیده و برخی تکنولوژی‌های جدید به همراه مدل تولید محدود GT اسپورت را به آن اضافه کرده است.


تنها ۵۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهند شد که هر کدام از کیت بدنه مخصوص و تریم چرم جدید سود برده و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی نیز زینت‌بخش خودرو هستند. CX-3 قبلاً خودرویی جذاب بوده اما نسخه GT اسپورت فوق‌العاده به نظر می‌رسد.


این خودرو هنوز هم توانایی به رخ کشیدن توانایی‌های خود را دارد زیرا CX-3 عادی قبلاً نیز یکی از بهترین هندلینگ ها را در کلاس خود داشته است. سیستم فرمان می‌تواند احساس بیشتری داشته باشد اما سریع و پاسخگو بوده و این موضوع با شاسی چسبنده و درگیر کننده خودرو تکمیل می‌شود.


تکنولوژی G بُرداری به طیف محصولات CX-3 اضافه شده است. این سیستم باعث بهینه شدن گشتاوری شده که به چرخ‌ها فرستاده می‌شود و بدین ترتیب خودرو به‌صورت مناسبی می‌تواند از پیچ‌ها عبور کند. این سیستم همچنین برای کاهش نیاز به گردش کوچک فرمان در جاده‌های مستقیم طراحی شده و بنابراین سفرهای طولانی با CX-3 لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر می‌شود.


ما حدود ۱۶۰۰ کیلومتر را پشت فرمان مزدا CX-3 GT اسپورت گذراندیم و فهمیدیم که این خودرو در سفرهای طولانی واقعاً راحت است. در حقیقت پس از گذراندن اکثر اوقات روز در جاده، نشیمن سخت صندلی‌ها تنها موضوعی بودند که راحتی خودرو را کاهش می‌دادند.

اگرچه سواری خودرو به اندازه رقبایی چون سیتروئن C4 کاکتوس نرم نیست اما خودرو هنوز هم در بزرگراه‌ها نرم و روان است. حتی با استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر نیز شاهد راحتی CX-3 هستیم. البته استفاده از لاستیک‌های دیواره کوتاه به این معنی است که کمی صدای جاده را خواهید شنید.

مزدا مواد جاذب صدای بیشتری را به خودرو اضافه کرده اما این کار برای کاهش کامل سر و صدا در زمان حرکت با سرعت‌های بالا کافی نبوده است. گیربکس ۶ سرعته دستی خودرو فوق‌العاده بوده و تعویض‌های نرم و نسبتاً کوتاهی دارد.


پیشرانه ۲ لیتری ۱۱۸ اسبی CX-3 GT اسپورت گشتاوری در حد و اندازه‌های رقبای توربو ندارد و این باعث می‌شود که عملکرد خودرو با ریلکسی و طمأنینه همراه شود. البته این پیشرانه تنفس طبیعی در دورهای معینی قدرتمند است. مزدا همچنین در این سفر طولانی نشان داد که با مصرف سوخت ادعایی نزدیکی زیادی دارد.

مزدا CX-3 GT اسپورت ظاهری اسپورت تر، کابینی چرم و رنگ متالیک رایگان دارد. این در حالی است که قیمت خودرو نسبت به مدل استاندارد اسپورت NAV تنها ۲ هزار پوند افزایش یافته است. این اضافه پرداخت تنهای برای افراد خاصی توجیه دارد اما با پرداخت آن شاهد کراس اووری جذاب و درگیر کننده صرف‌نظر از مشخصات و تریم انتخابی خواهید بود.

مشخصات مزدا CX-3 SKYACTIV-G GT Sport

قیمت: ۲۲۸۹۵ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی

قدرت/گشتاور: ۱۱۸ اسب بخار/۲۰۴ نیوتون متر

گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۱ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Behnam.xan

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (155 ديدگاه)

    چه خوشگله ?
    فنّیش میتونست بهتر باشه ولی درکل عالیه❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      شتابش 9 ثانیه هست مصرفشم 5.9
      الان توسان با موتور 2.4 لیتری تقریبا 182 اسب بخار قدرت تولید میکنه ولی شتابش 11.5 ثانیه هست مصرف سوختشم تقریبا 9 لیتر
      اگه به این اعداد توجه کنی میبینی که مزدا واقعا مرد عمل هست
      نه اعداد روی کاغذ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MehdiTurbo

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1923 ديدگاه)

      فنیش ک عابیه سوپر اسپرت ک نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محم

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (688 ديدگاه)

      عزیزان
      این خودرو ها به خاطر نیاز کشور های اروپایی دیزلی هستند
      خودرو های دیزل مصرف کمی دارند قدرت کمی دارند و در عوض سرعت بیشتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MaZi Zo0M Z0oM

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (55 ديدگاه)

        خیر دوست عزیز.این مقاله پیرامون نمونه بنزینی 2 لیتری میباشد.در بازار اروپا که بحث گازهای الاینده خروجی از خودرو ها و همچنین مصرف سوخت خودروها از اهمیت بالایی برخورداره و با مالیات سالانه خودرو ها رابطه مستقیم داره موتور 2.0 لیتری SKYACTIV-G مزدا دو نوع خروجی داره که یکی 120 اسب قدرت داره و دیگری که اکثرا میشناسند 155 اسب بخار قدرت.اما همونطور که به علت جا شدن این موتور بر روی cx-3 مزدا مجبور به تغییر منیوفولد خودرو شد قدرت آن به 145 اسب و 118 اسب بخار برای نسخه 2 لیتری بنزینی کاهش یافت.
        اساسا مزدا 2 موتور دیزلی بیشتر نداره.موتور 1.5 لیتری و 2.2 لیتری SKYACTIV-D و اصلا موتور 2.0 لیتری دیزلی روی محصولات مدل 2012 به بعدش که با تکنولوژی SKYACTIV معرفی و عرضه جهانی شدند،نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. sina

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    این مزدا زیبا ترین مزداست
    وقتی دیدمش دو دور دورش گشتم و لذت بردم از جز ب جزش
    کلا چند تا ماشین هستن ک همه چی طراحی شون عالیه واقعا
    سیویک، گلف، قشقایی، همین مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir_R18

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    مزدا = متخصص موتور های احتراق داخلی
    از حجم ها کم موتور های تنفس طبیعی میتونه قدرت و گشتاور بالا بگیره
    به مصرف سوختش نگاه کنید ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدا در هر کلاسی حرف اولا میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    یه مزدا دو قد بلند چرا رو پلتفرم ماشین های کوچک اینارو میسازن نمی فهمم
    مصرف سوختش خیلی خوبه ظاهرش با توجه به ژاپنی بودن خیلی قشنگه از تویوتا که خیلی بهتره بعد کلا مزدا در امریکا و باقی جهان به خاطر عملکرد خوبش خیلی مورد توجه هست ولی نمیدونم چرا نمیتونه مثل تویوتا یا فولکس حتی هوندا و سوزوکی خوب فروش بره دلیلش برام عجیبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MaZi Zo0M Z0oM

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (55 ديدگاه)

      مزدا از ابتدا خودروساز پرتیراژی نبوده و نیست و نخواهد بود.تیراژ تولید سالیانه اش معمولا در محدوده 800 هزار دستگاه تا نهایتا کمتر از 1 میلیون دستگاه در سال هست در مجموع چند کارخانه ای که در نقاط مختلف جهان داره.در 6 سال گذشته با حذف موتور های 6 سیلندر و حجم موتور های بالا و استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد خودش SKYACTIV سعی بر کاهش مصرف سوخت و کاهش گازهای آلاینده خودروها بوده و تمرکز بر طراحی و تولید موتورهای 4 سیلندر بوده و حتی تنها در خودرو CX-9 مدل 2017 بوده که فیس لیفت شد و موتور آن به نمونه 2.5 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربو شارژر مزین شد.با اینحال مدل های CX-5-2-MX-5 ذر زمان معرفی در سالهای اخیر هر یک به عنوان برنده خودروی سال ژاپن نیز نائل آمده اند.جدای از جوایز جهانی که به مدلهای کانسپت این خودروساز و معرفی خودروی سال برخی کشورهای دیگه بهش اهداء شد . جوایزی نیز به عنوان طراحی سال خودرو از موسسات جهانی کسب کرده.
      برخلاف خودروسازان داخلی کشورمون که فقط به فکر افزایش تیراژ سالانه خودروهاشون هستندبه هر ضرب و زور و قیمتی که شده،مزدا به فکر رضایتمندی اکثریت خریداران محصولاتش و لذت رانندگی با شعار معروف Zoom-Zoom هست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. پیمان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برعکس چیزی که همه فکر میکنند، مزدا توی آمریکا و کانادا فروش بسیار خوبی داره ؛ بخصوص مدل CX-3 و CX-5.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمید ع

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    زیباترین مدلهای مزدا ،مزدا cx9 و مزدا 6 هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا