مزدا

شتاب‌گیری باورنکردنی مزدا اسپید 3 تیون شده

مزدا اسپید ۳ یا MPS از سال ۲۰۱۳ به بعد دیگر تولید نشده اما یک هاچبک نسبتاً داغ است که به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری با قدرت ۲۶۳ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متر مجهز می‌باشد. یکی از نمونه‌های این خودرو به تازگی توسط AutoTopNL تست شده هرچند قدرت این خودرو به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از مدل استاندارد می‌باشد. تیونینگ انجام شده روی این خودرو باعث ایجاد قدرت ۵۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۳ نیوتون متری شده است.

مزدا اسپید ۳ موردبحث شتاب گیری فوق‌العاده‌ای دارد. پیشرانه این خودرو به راحتی به دور حدود ۸ هزار می‌رسد. البته به نظر می‌رسد کنترل کردن فرمان در زمان شتاب گیری سنگین کار سخت‌تری است. ظاهراً راننده با مشکل تأثیر گشتاور زیاد روی فرمان دست و پنجه نرم کرده و مدام اقدام به تصحیح و کنترل فرمان کرده است.

متأسفانه اتوبان به اندازه کافی خالی از خودرو نبوده و بنابراین راننده نتوانسته به حداکثر سرعت مزدا اسپید ۳ برسد. داده‌ها نشان دهنده ثبت سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت هستند اما خودرو هنوز هم مایل به شتاب گیری بوده است.

احتمالاً زیر برند مزدا اسپید پرفورمنس محو شده است. یکی از مدیران این خودروساز در سال ۲۰۲۰ گفته بود: “ما برنامه‌ای فوری برای بازگشت مزدا اسپید ۳ نداریم زیرا می‌خواهیم وارد فضای لوکس‌تری شویم.”

مزدا می‌خواهد با بهبود کیفیت محصولات خود به چهره‌ای لوکس‌تر تبدیل شود. ژاپنی‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری رو این کار انجام می‌دهند و تولید محصولات پرفورمنس اولویت اصلی آن‌ها نیست.

Mazda3 and MazdaSpeed3

این استراتژی جواب داده است. کانسومر ریپورتز در سال ۲۰۲۰ مزدا را بهترین برند خودرویی معرفی کرد. این شرکت نسبت به سال پیش از آن سه رتبه پیشرفت داشته است. ب ام و در رتبه دوم و سوبارو هم در رتبه سوم این مطالعه قرار گرفته‌اند.

مزدا اوایل سال ۲۰۲۰ مدل‌های دیفرانسیل عقب خود را دوباره عرضه خواهد کرد. نیروبخش این خودروها خانواده جدید پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی با حجم ۳ و ۳.۳ لیتر خواهند بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (733 ديدگاه)

    چه‌توضیحات خوبی در مقاله داده اید
    فقط درباره تست خودرو صحبت نشده
    درباره برند مزدا هم گریزی زیرکانه زده اید
    دست شما درد نکند آقا شاهین

    موافقم 26
    مخالفم 10
    1. شاهین

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      انجام وظیفه اس.
      ارادتمندم

      موافقم 33
      مخالفم 8
      1. قاسم

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (219 ديدگاه)

        شاهین جان چرا ممد رستمی نژاد هر کامنتی که میزاره سریع میای زیرش ریپلای میکنی ???

        موافقم 16
        مخالفم 9
        1. شاهین

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          چون دوستش دارم ?

          موافقم 25
          مخالفم 5
        2. قاسم

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (219 ديدگاه)

          بسیار عالی

          موافقم 4
          مخالفم 4
  2. آوان

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (75 ديدگاه)

    عجب صدا و شتابی داره ولی به نظر راننده اش زیادی جون دوسته،اینو باید تو ایران آزمایش می کردن که راننده های جان بر کفی داره و با پراید تو جاده دو طرفه باریک و کوهستانی هم تا آخرین قطره خون می تازند.

    موافقم 49
    مخالفم 1
  3. MOS

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    درسته مزدا 3 جدید مدل اسپید نداره اما هنوزم سریعه و طراحی اسپورت و خشنی داره

    موافقم 34
    مخالفم 1
  4. میثم

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    اینی که من دیدم 275 تا رو پر میکنه

    موافقم 23
    مخالفم 1
  5. 2646

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (344 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان
    امیدوارم که حال تون خوب باشه و تا اینجا سال، دهه و قرن خوبی رو سپری کرده باشین.
    پاسخ چند تا از دوستان را اینجا می نویسم اما چون ربط دقیقی به این کامنت نداره، همه پاسخ ها رو در یک کامنت ارسال می کنم.

    porsche عزیز
    دوستی با شما برای من افتخاره، وقتی پیغام درخواست دوستی تون رو دیدم، برای تاییدش کلیک کردم منتها درخواست شما از بین رفته بود. حدس زدم شاید با توجه به کسب رکوردهای دیسلایک در چندین کامنت متوالی توسط من، از دوستی تون با من منصرف شده اید! برای همین اقدامی نکردم. برای شما درخواست دوستی ارسال کردم، لطفا تایید بفرمایید.

    mahan جان
    همان طور که قطعا خودت بهتر می دونی، سیستم های تزریق سوخت مستقیم (GDI) نسبت به سیستم تزریق چند نقطه ای (MPI) قدرت و گشتاور بالاتری تولید می کنن اما به همین نسبت نیاز به بنزین با اکتان بالاتری هم دارن. به واسطه فشار بالاتر سیستم سوخت رسانی، ناک موتور در GDI به شدت افزایش پیدا می کنه و این دقیقا پاشنه آشیل موتورهای Kia/Hyundai در بحث یاتاقان زدن است.
    از اون جایی که یاتاقان ثابت و متحرک، جنس سوپاپ ها، طراحی داکت های روغن، توان اویل پمپ و … بین موتورهای GDI و MPI یکسان است، فشار وارده به موتور به واسطه ناک بیشتر در موتورهای GDI باعث افزایش شدید استهلاک موتور میشه که جز با استفاده از مکمل Octane Booster خوب (مثل NOS، Lucas و Gumout) هیچ درمانی برای این مشکل وجود نداره. پیشنهاداتی مثل تعویض زودهنگام روغن موتور و … هم که در ایران از طرف تعمیرکاران بی سواد مطرح شده، عملا جز افزایش مخارج برای صاحب اتومبیل و بالطبع درآمد بیشتر برای تعمیرکاران و قطعه فروشان ثمری نداره. پس به طور خلاصه، خرید موتور GDI نسبت به MPI در ایران، مخصوصا شمال کشور که بنزین مناسبی نداره، اصلا پیشنهاد نمیشه. مطمئنا اون چند اسب بخار بیشتر تولیدی موتورهای GDI هم به واسطه ناک موتور، از بین خواهد رفت و عملا هیچ برتری در موتورهای GDI نیست.
    مقایسه موتور 4 سیلندر نصب شده عرضی با موتور V6 هم که از اساس خنده دار هست. به فرض محال، حتی اگر 1 درصد هم شتاب موتور 4 سیلندر GDI با موتور V6 تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت یکسان باشه، هیچ وقت گشتاور فلتی که موتور V6 از دورهای پایین تو تست های کشش دارند، موتورهای 4 سیلندر نمی تونن ایجاد کنن. متاسفانه خیلی از دوستان ماشین باز (حتی عموم دوستانی که اینجا هستن) توجهی به دیاگرام موتورها ندارن و صرفا رفتار و کاراکتر یه خودرو رو با عدد اسب بخار یا گشتاور می سنجن.
    به عنوان مثال، خیلی از دوستان فکر می کنن Lexus IS500 صرفا به واسطه عدد توان و گشتاور نزدیک به BMW M3/M4 می تونه باهاشون رقابت کنه. منتها اگر دیاگرام موتورهاشون رو نگاه کنن و دور موتور پیک گشتاور، فلت بودن گشتاور در گستره دینامیکی موتور و … موتورها رو بررسی کنن، کاملا متوجه میشن چرا موتورهای کم حجم توربو نسبت به موتورهای حجیم تنفس طبیعی برتر هستن. فارغ از بحث عدم توازن وزن موتورهای حجیم تنفس طبیعی که هندلینگ خودرو با آندراستیر مواجه می کنه، موتورهای توربو به واسطه پیک فلت گشتاور در دورهای پایین، چه در زمینه شتاب اولیه، چه در تست رولینگ و چه در حرکت در پیچ ها برتری کاملی دارند. موتورهای توربو به واسطه همین ویژگی گشتاور در کریتیال پوینت پیچ ها (به ویژه پیچ های S شکل)، نیازی به معکوس ندارن. پس عملا نه تنها انتقال وزن ماشین رو در پیچ ها حفظ می کنن، تایم تعویض دنده ها هم تلف نمیشه.
    به عنوان نکته آخر در بحث مقایسه موتورهای GDI و MPI، تنها اتومبیلی در ایران که توانایی آداپته شدن با بنزین کم کیفیت ایران رو داره، Mercedes Benz است. گزینه استفاده از بنزین نامرغوب رو می توان توسط دیاگ فعال کرد تا فشار تزریق انژکتورها و بوست توربوها کاهش پیدا کنه و در نتیجه به واسطه ناک کمتر، استهلاک موتور پایین تر بیاد. حتی با وجود این آپشن، شخصا ترجیح میدم همیشه موتور قوی تر رو در بنز انتخاب کنم (به عنوان مثال E350 به جای E300 یا E300 به جای E250). بنابراین برای من هیچ دلیل منطقی برای انتخاب موتور 4 سیلندر GDI به V6 وجود نداره.

    * ماهان جان اگر هنوز جایگزینی برای BMW 730 نخریدی، به شدت پیشنهاد میدم روی MB CL500 C216 فکر کنی. اخیرا چند روزی زیر پام بود. ماشین فوق العاده ای است و کاراکتر متفاوتی نسبت به S-class داره. یه گرند تورر فوق العاده برای آستانه 40 سالگی یک مرد مجرد!
    ;)

    R@m!n جان
    با بخش عدم توانایی آفرود کراس اوورهای خودروهای کره ای (و بالطبع تمام کراس اوورها) کاملا موافقم، منتها با مشکلات گیربکس هیوندا/کیا در سرعت بالا و تعویض دنده مخالفم. همیشه گفتم، بازم تاکید می کنم که مهم ترین دلیل استهلاک بالای خودروهای وارداتی در ایران عدم اطلاعات فنی تعمیرکاران، قطعه فروشان و صاحبان این خودروهاست.
    این دو تا تصویر پایین رو ببین:
    https://uupload.ir/files/rug_2646_(2).jpg
    https://uupload.ir/files/57p6_2646_(3).jpg

    این فیلتر گیربکس اتوماتیک BMW X4 F26 هست که هم شرکت BMW و هم شرکت ZF (شرکت سازنده گیربکس) تاکید داشتند باید هر 80.000 کیلومتر به همراه روغن تعویض شود. تو ایران، نه تنها کسی قطعه ای به اسم فیلتر گیربکس رو نمی شناسه، هیچ تعمیرکاری پیشنهاد تعویض روغن گیربکس رو هم نمیده! می فرمایند که روغن توش حیفه!!
    من در کارکرد 87.000 کیلومتر، فیلتر گیربکس رو به همراه روغن گیربکس Febi-bilstein Nr.39095 (بهترین روغن گیربکس برای گیربکس ZF8 در جهان) تعویض کردم و الان به جرات می تونم بگم ماشین های من با کارکردهای بالا 120.000 کیلومتر، معکوس و تعویض دنده های بهتری (حتی معکوس های 8 به 2) نسبت به X4 و 528 با کارکردهای 50.000 کیلومتر دارند. ماشین های کره ای هم دقیقا به همین درد دچار هستن، منتها چون قیمت پایین تری دارن و عموما به صورت زیرپا استفاده شدن، کارکردهاشون به شدت بالا رفته و کیلومترهای بیشتری با فیلتر و روغن گیربکس بد کار کردند. اتفاقا چند وقت پیش Kia Sportage QL یکی از آشنایان رو فرستادم برای سرویس کامل 150.000 کیلومتر پیش تعمیرکار خودم. کولانت، روغن ترمز، شمع، روغن موتور، روغن گیربکس، فیلتر گیربکس، دیسک جلو، لنت ها، فیلتر بنزین و … تعویض شد، لاستیک ها بالانس شد، زوایای چرخ ها اصلاح شد، کمک فنرهای جلو تعویض شد.
    بعد از گرفتن ماشین، چندین بار تا سرعت 190 کیلومتر ماشین رو تست کردم، معکوس دادم، فشار آوردم. نمی خوام بگم Kia Sportage 2015 یه سوپر ماشینه، خداست یا هر چی که از تعصب نشئت می گیره اما با توجه به تجربه هایی که داشتم و ماشین هایی که روندم، به نظرم این ماشین با این کارکرد عمده بازده خودش رو حفظ کرده بود. به شخصه این حفظ کیفیت رو ناشی از نگهداری درست و تعویض قطعات مصرفی در کارکردهای اعلامی کمپانی می دونم. این ماشین در کارکرد 80.000 کیلومتر هم فیلتر و روغن گیربکس اش به صورت کامل (نه با استفاده از دستگاه ساکشن یا تکنیک تعویض چندباره روغن گیربکس پشت توربین) تعویض شده بود. مطمئنا این ماشین بعد از کارکرد 1000 کیلومتر که شمع ها، دیسک ها، لنت ها، دمپرها و … آب بندی شدند، عملکردش به مراتب هم بهتر میشه.
    خلاصه حرفم این است، خیلی از این لگد زدن ها، قاطی کردن ها و … گیربکس های اتوماتیک در ایران ناشی از عدم تعویض فیلتر و روغن گیربکس، تکنیک قراردهی گیربکس در P و … است.

    fr عزیز
    اگر همچنان دنبال خرید روغن موتور Total اصلی در ایران هستید، چند روز پیش ایساکو فروش روغن موتورهای Total 9000 با گریدهای 5w40 و 5w30 تاریخ 2020 ساخت EU (اتحادیه اروپا) رو با قیمت خوب شروع کرد. از طریق یکی از دوستان دو تا کارتن برای خودم سفارش دادم. هر وقت برگشتم تهران، عکس هاشون رو مشابه روغن های Addinol و Valvoline براتون می فرستم.

    ** اگر پیک چهارم کرونا اجازه بده، باید یه دستی به جلوبندی، دیسک ها و لنت های BMW X4 بکشم. اگر عمری بود، عکس های قطعات، زیربندی، پروسه تعویض، تنظیم زوایای چرخ های و … براتون می فرستم. فعلا این عکس رو به عنوان Coming Soon داشته باشین …
    https://uupload.ir/files/kv8r_2646_(1).jpg

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. mahan

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اول سلام مهندس عزیز کم پیدایی.درسته کم سعادتیم ولی ارادت همیشگی داریم خدمت شما.
      ممنون از توضیحات کامل و جامعتون منتها من این همه ماشین خوب معرفی کردم اینا میون این همه پیامبر جرجیس رو انتخاب کردند.ماشین باز که نیستن دیشب بهش گفتم یک 64 اپشن براش بچه ها گیر بیارند.
      دوم که مبارکه مهندس به سلامتی استفاده بشه.چرخش برات بچرخه cl500 واقعا ماشین هیولایی و خیلی خوبه.منم دوستش دارم ولی از محدوده قیمتش خبر ندارم.یه چی بگم خندهت نگیره 730 رو به پسر یک زمین دار تو محدوده منطقه ازاد فروختم.7300 کردم تو پاچهش.مابقی هم 1500 دادم بهش.هم زمین رو مفت خریدم هم خودت میدونی هیچ وقت 730 رو نمیشه تو تهران 7 فروخت اونم تصادف کردهشو.صفرش رو میشه 6.5 خرید.منتها مازراتی نخریدم باورت نمیشه هر 3تا رو سینا برام اوکی کرد رفتیم دیدیم همه مشکل داشتن.نمی دونم چرا واقعا یدونه سالم هم پیدا نشد.مدل های دیگه هم زیاد دوست ندارم.هنوز چیزی نخریدم دیگه واقعا انتخاب ها محدود شده.میلاد موتور یه رنج روور اورد میگه چون اشنا هستی من به همه گفتم 24 تومن ولی تو بخر 18 تومن!!بهش گفتم 2015 رو تو روسیه داشتم کمتر 2 تومن خریدم .میگه اینجا ایرانه!واقعا موندم چی بخرم.ولی پیشنهاد خوبی دادی من این مورد رو یادم رفت یه مدت هم از فیوریت هام بود.
      اقا خبر بدم که دیگه مجردی تعطیل بله رو از مهندس گرفتم.فکر کنم دیگه ازین به بعد باید پیر بشم.ولی شاید خنده ات بگیره ولی بازم عادت به تنهایی دارم نصفه شب یهو تصمیم بگیرم برم شمال و بزنم بیرون!
      در مورد تعمیرات هم بسیار موشکافانه و با تخصص گفتی دقیقا این هارو برای سرویس x4 به منم گفته بودم.راستش من بی ام و هارو دو جا میبرم برای تعمیر یکی مجموعه تعمیرگاهی کیانوش خودرو از قدیمی ترین و بهترین هاست و تمام این نکات رو خیلی خوب وارده واقعا از نمایندگی بهتره دومی نمایندگی ۱۲۸ پرشیا خودرو (هویک) که خیلی بهتر از تعمیرگاه مرکزی پرشیا خودرو هستش.حتما این هارو میشناسی بچه های خوبی هستند.درسته پول خوب میگیرن ولی کار خوب هم انجام میدن خیال ادم راحته.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. mahan

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    مدل های معمولی مزدا 3 نیو تو ایران هست و هنوزم با گذشت این همه سال ارزش خرید بالایی داره.بهمن خودرو انتظار داشتم به جای مونتاژ دیگنی پرایم بره مونتاژ نسل جدید مزدا 3 و 6 و خانواده cx مزدا رو بکنه ولی حیف که به جای اینکه بازار رو تحت تاثیر قرار بده تحت تاثیر بازار قرار .

    موافقم 27
    مخالفم 2
    1. BenzSLR

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      بهمن خودرو میتونست با پلتفرم مزدا خودروهای جدید و باکیفیت تولید کنه ولی به جاش رفت سراغ چینی ها !!!!!!

      موافقم 21
      مخالفم 1
      1. Zakaria

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (310 ديدگاه)

        انقدر ساده هم نیست چون نه توان خرید پلتفرم از مزدا رو داشت و نه زیرساخت و دانش لازم برای تولید خودرو در این سطح. الانم که با چینیا داره کار میکنه با شرط انتقال دانش و تکنولوژیه، شرکت زیرمجموعه تیوان هم با قدرت شروع به کار کرده و اگر اشتباه نکنم تولید موتور 3 سیلندرشون رو هم شروع کردن.

        موافقم 16
        مخالفم 3
        1. mahan

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          کدوم دانش و تکنولوژی همون 1.5 لیتری ها؟
          مشکل اینه که ما همیشه لقمه اماده می خوایم و عادت به دور از این جمع مفت خوری کردیم وگرنه کم مهندس و صنعتگر درجه 1 نداریم.حتی طراح های بی نظیری داریم تو خود همین ایران که داره به بچه ظلم میشه.هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد.راستش ما به کفتر قانع شدیم

          موافقم 16
          مخالفم 3
        2. Aryan kia

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (574 ديدگاه)

          کاری به الان بهمن موتور ندارم ولی اگر قرار باشه یه روزی چینی بخرم حتما از بهمن موتور میگیرم چون چینی هاش با کیفیت تر هست

          موافقم 17
          مخالفم 1
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (10202 ديدگاه)

      ماهان جان
      فکر میکنم به دلیل تحریم باشه و اگر نه که بمن موتور همیشه ثابت کرده بهترین‌ها را مونتاژ و تولید میکنه و تا به حال بارها از این شرکت خرید کردم و همیشه هم راضی بودم ، چه در تحویل خودرو و چه در کیفیت خودروهایش !

      تا به حال چینی نداشتم ، نخریدم و نمیخرم ، اما چینی‌هایی هم که ارائه میکرد نسبت به دیگران بهتر و باکیفیت بالاتری بود !

      دیگنیتی نسبت به قیمت و رقبایش بسیار ارزنده هست و مطمئناً هرکسی خرید ، سود خوبی میکنه ، چون همین الانش بالای یک میلیارد رفته اما بهمن موتور میده ۷۵۰ !

      به شخصه یه خودروی کارکرده‌ی ژاپنی یا کره‌ای چند سال کار را ترجیح میدهم به تمام چینی‌ها از خوب تا بد !!!!

      موافقم 18
      مخالفم 0
      1. Mahan

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        منم توی همین جمله سالهاست موندم و اعتقاد دارم نوید جان.به شخصه یه خودروی کارکرده‌ی ژاپنی یا کره‌ای چند سال کار را ترجیح میدهم به تمام چینی‌ها از خوب تا بد !!!!
        میدونی به خاطر اینکه بهمن همیشه هوای ما ژاپنی سوارا رو داشت همیشه انتظار داشتیم تو اوج ببینیمش.هرچند به گفته دوستان و شما این دیگنیتی مثل اینکه ماشین خوبیه ولی این سلیقه نیست دیگه!یک خبر خوندم الان تو سایت اسب —- که احتمال تولید مزدا cx5 توسط بهمن اگه باشه که من حتما چه نیاز داشته باشم چه نه میخرمش.ما منتظر همچین خبر هایی هستیم و انتقاد سخت گیرانهمون به دلیل دوست داشتنه .منم تجربه پاژرو و مزدا3نیو رو داشتم و به دوستان و اشنایان خیلی پیشنهاد میکردم و خیلیا میخریدن و راضی بودن واقعا لذت بخشه و واقعا تجربه خوبی بود.

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (10202 ديدگاه)

          ماهان جان

          بهمن موتور فقط یه عیب عجیب داره و اون هم اینه که هرچیزی تولید و منتاژ کرد ، دارای قیمت بالای قطعات است حتی برخی از وارداتی‌ها هم گرانتر هستند !
          مثل قیمت قطعات مزدا۳
          قیمت قطعات ایسوزوهای دیزل
          قیمت قطعات وانت مزدا b2000 ژاپنی
          قیمت قطعات بسترن

          یه بنده خدایی بچه اهواز بود تعریف میکرد که برای بسترن نیاز به یک عدد جَنت داشت و پس از چهار ‌ماه سفارش‌گذاری از بهمن‌خودرو تحویل گرفت و اصلاً هم در بازار نمونه‌ی اصلی پیدا نمیشد و… !

          فکرش را بکن ، یه خودروی چینی میخری ، سوار میشی ، اما هزینه‌ی خودروی ژاپنی ، کره‌ای یا حتی آلمانی برای خدمات قطعاتش میدهی و اینجاست که سوزش داره و البته بماند اُفت قیمت بالایشان و البته با این قرارداد چین ، احتمالاً دیگر فقط شاهد چینی‌های زیاد باشیم و فکر نمیکنم دیگر مثل قبل شاهد ورود بهترین‌های جهانی از آلمان ، ژاپن و کره باشیم و اگر توجه کرده باشید ، خودروهای خوب وارداتی داره روز به روز گرون میشه در حالی که قیمت دلار یواش یواش با توافقات احتمالی کم و کمتر میشه اما چون دیگر بازار رنگ خودروی‌های خوب را نمیبیند همچون دهه‌ی ۷۰ شمسی ، قیمت اوج میگرند و حتی اگر واردات باز هم شود ، چون نرخ گمرکی و مالیاتی بالا هست ، قیمت‌ خودروهای مثل سانتافه یا کمری یا سوناتا در مدل‌های ۲۰۲۱ و… دیگر زیر ۲ میلیارد نمیاد و این را میشه با مُرور سیاست‌های گذشته‌ی مدیران فهمید و احتمالاً نیاز به یه بازه‌ی طولانی ۱۰ ساله داره تا شاید قدرت خرید برگردد به مانند سال ۹۵ یا ۹۶ و… !

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          دقیقا نوید جان نمی دونم جفت چراغ های مزدا فکر کنم 23 تومن بود.یکی از بچه ها تصادف کرده بود دو سال پیش بیش از 45 تومن خرج کرده بود.درسته خیلی گرون فروشه.ولی باز ارزش داره سوار ژاپنی هستی بیمه بنده کنی خیلی بهتر میشه اوضاع.
          ولی دقیا هیچ توجیحی نداره چینی بخری پول ژاپنی و حتی کره ای بدی.متاسفانه مملکتی که صاحب نداشته باشه همینه.گاهی فکر می کنم که واقعا چرا هستم برم کانادا یا اسپانیا.اونجا همه چیز دارم منتها مسئولیت این همه ادم رو قبول کردم و واقعا دلم نمیاد اسمی که براش دو نسل داریم زحمت می کشیم رو ولش کنم.
          متاسفانه واقعا داریم عقب میمونیم واقعا با کمبود خودرو مواجح شدیم.اول که اگه تو نمایشگاه میذاشتم نمی تونیستم 730یم رو بفروشم.اینو رک نمایشگاه های بزرگ تهران که از دوستان هستند به من گفتند.دیگه یک جوون زمین دار زده بود به سرش که وقتی یکم پول دیده بود هوس ماشین گرون کرده بود انداختیم بهش ولی الان 1 ماه هست واقعا چیزی برای خرید پیدا نمی کنم.اگه بی ام و رو بخوام بخرم فقط x5 نداشتم بقیه رو داشتم.بنز هم خودرو های قدیمی تر slk,slc رو نداشتم به جاش sl داشتم و تو شاسی ها glkوgla رو نداشتم به جاش ml داشتم و cla اصلا خوشم نمیاد دیگه ماشینی نمیمونه.مازراتی هم کلا 3تا مدل هست که الان همه داغونند اکثرا با کارشناس سر تمییز هاش هم رفتم ولی خب مشکال دارند.پورشه هم کاین توربو اس داشتم با پانامرا فور اس که بنابراین ماکان اصلا به چشمم نمیاد و به سلیقه ام نیست و خرید پورشه اون موقع هم که افرا موتور بود مشکل داشتیم با خدماتش حالا که دیگه نیست!شما همین بررسی رو تو خودرو های لکسوس و تویوتا و هوندا و کیا و هیوندای کنید میبینید هیچ ماشینی دیگه نمونده متاسفانه.بچه های واردکننده باور کن چند ساله که همه افسردگی گرفتند.شدن نمایشگاه خودرو های دست دوم می خرند.از این بدتر خیلی وقته مجوز گذر موقت نمیدن وگرنه برای تنوع خیلی خوب بود.گرچه خاطره خوبی نداشتم ولی اشتباه از من بود.ادم یکی رو داشته باشه کشور های همسایه میتونه به خوبی گذر موقت بیاره

          موافقم 1
          مخالفم 0
  7. 2646

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (344 ديدگاه)

    تایم 1:14
    مشکل گیجی فرمان به واسطه گشتاور بالا در یک خودروی دیفرانسیل جلو.
    مشکلی که هم در Toyota Aurion و هم در Lexus ES350 وجود داشت. البته در Lexus این مشکل با محدود کردن گیربکس در معکوس تا حدی کم رنگ شده بود اما تو Toyota Aurion وقتی از 6 معکوس می کشید روی دنده 2، قشنگ هم ماشین و هم خودت برای راننده ماشین جلویی که تو آیینه داشت نگاهت می کرد، چند ثانیه ای هندی می رقصیدی!

    * ادمین عزیز، یک کامنت در همین پست ارسال کردم که به واسطه وجود لینک و متن طولانی! برای تایید نیاز به اجازه مدیریت دارد. لطفا آن را تایید کنید.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. میثم

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    اون لکسوسه پشت مزدا عجب دلبری میکنه 😍😍😍

    موافقم 15
    مخالفم 1
  9. زیزیگولو

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    هاچبک خوشکلو تو دل برو ایه

    موافقم 11
    مخالفم 0
  10. Ali

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    یکی از زیباترین خودرو های تاریخ…

    موافقم 11
    مخالفم 3
  11. محمد مختاری آذر

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    ببینید شاید موتور و خودرو لیمیت داره و شرایط مناسب برای سرعت بیشتر نیست
    یکم منطقی فکر کنید و گرنه اون ها هم راننده دارند

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. مهدی

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ولی واقعا شتاب خوبی داشت

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. کوشا

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (220 ديدگاه)

    تو مرورگر سرچ کنین (نهنگ قاتل) فک کنم با الهام از اون طراحی شده!!!

    موافقم 8
    مخالفم 0
  14. عارف

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (322 ديدگاه)

    رانندش خیلی ترسو بود، وگرنه خیلی بهتر میتونست بتازه . ( با مزدا از رانندگی لذت ببرید )

    موافقم 6
    مخالفم 0
  15. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مزدا یعنی خدای لذت رانندگی تو کل خودروسازی دنیا

    موافقم 5
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا