مزدا

فراخوان محصولات مزدا در آمریکا به خاطر مشکل پیشرانه

مزدای آمریکای شمالی اداره‌ی ایمنی ملی ترافیک بزرگراهی NHTSA این کشور را از یک نقص ایمنی که ۲۶۲,۲۲۰ دستگاه خودرو را تحت تأثیر قرار می‌دهد آگاه کرده است.


این خودروساز ژاپنی در بیانیه‌ای که اوایل هفته جاری منتشر کرده گفته است: “کنترل نرم‌افزار تنظیم‌کننده‌ی سوپاپ هیدرولیک شاید در زمان تغییر حالت از غیرفعال بودن سیلندر به فعال شدن سیلندر به‌صورت صحیح کار نکند.”


مزدا می‌گوید اگر چنین اتفاقی رخ دهد بازوی سوپاپ جذب پیشرانه احتمالاً موقعیت ابتدایی خود را از دست خواهد داد و با قطعات داخلی پیشرانه برخورد خواهد کرد که این امر می‌توان به از دست رفتن قدرت پیشرانه و روشن شدن چراغ‌های هشدار منجر شود. در زمانی که پیشرانه از کار بیفتد راننده قادر به روشن کردن دوباره‌ی آن نخواهد بود و این امر ریسک تصادف را افزایش می‌دهد. خوشبختانه فعلاً خبری از تصادفات یا جراحات مرتبط با این مشکل به دست مزدا نرسیده است.

مزدا CX-5
این فراخوان شامل ۲۲۴۲۴۰ دستگاه کراس اوور CX-5، تعداد ۲۰۸۴۶ دستگاه مزدا ۶ و ۱۴۸۳ دستگاه مزدا ۳ می‌باشد که همگی ساخت ژاپن هستند. ۲۶۵۱ دستگاه دیگر مزدا ۳ تولیدی مکزیک هم در این لیست قرار دارند.

مزدا 6
مالکان خودروهای یاد شده به زودی از طرف مزدا برای مراجعه به نمایندگی‌ها دعوت خواهند شد. در همین زمان نمایندگی‌ها نرم‌افزار ماژول کنترل قدرت معیوب را دوباره برنامه‌ریزی خواهند رد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مزدا همین چندروزپیش بود که دوبار فراخوان داد واسه مدل مزدا3 جدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    نکته مثبت این فراخوان ها ک همه شرکت ها دچارش میشن اینه ک خوشبختانه هیچ‌گونه مشکلی (تصادف یا هرمشکل جزئی دیگری)رخ نداده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام

    ۲۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    به عکس اون مزدا سیکس نگاه کنین. با اختلاف زیباترین خودروی این کلاسه. فکر می‌کنم رقبا در نسل های آینده هم به لحاظ طراحی در پس این خودروی فوق العاده زیبا بیفتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا