مزدا

فراخوان مزدا 3 به خاطر احتمال در رفتن چرخ!

نسل جدید مزدا ۳ یکی از جذاب‌ترین خودروهای میان رده است که ویژگی‌های سطح بالای زیادی دارد. البته به نظر می‌رسد یک نقص تولیدی در این خودرو باعث شده مزدا به فکر فراخوان آن باشد.


NHTSA می‌گوید شاخه‌ی آمریکای شمالی مزدا یک فراخوان ایمنی برای مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹ اعلام کرده است. دلیل این فراخوان احتمال ایجاد فاصله‌ی قابل‌توجه بین پیچ و مهره‌های چرخ در زمان مونتاژ می‌باشد. به همین خاطر احتمال باز شدن پیچ و مهره‌ها وجود داشته و در برخی شرایط حاد شاید چرخ از جای خود دربیاید.


خودروهای تحت تأثیر این فراخوان از ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۸ تا ۱۹ آوریل سال جاری ساخته شده‌اند. در کل تعداد ۲۵,۰۰۳ دستگاه مزدا ۳ تحت تأثیر این فراخوان قرار گرفته‌اند که در واقع حدود ۱ درصد از کل مزدا ۳ های تولیدی می‌باشد. این خودرو در ژاپن یا مکزیک تولید شده‌اند. خوشبختانه تاکنون خبری از تصادف یا جراحت مربوط به این مشکل به دست مزدا نرسیده است.


مالکان مزدا ۳ از ششم آگوست سال جاری از چند و چون فراخوان یاد شده آگاه خواهند شد. نمایندگی‌های مزدا نیز بدون دریافت هزینه‌ای سرویس‌های لازم را به مشتریان ارائه خواهند کرد.


البته افرادی که به دنبال خرید این خودرو هستند نباید نگران باشند زیرا سند NHTSA نشان می‌دهد محکم کردن پیچ و مهره‌های چرخ در تأسیسات ژاپن و مکزیک از قبل شروع شده است؛ اما خب عقل می‌گوید همیشه قبل از خرید یا استفاده‌ی دوباره از خودرو باید اتصالات چرخ را بررسی کرد تا از وقوع هرگونه حادثه‌ای پیشگیری شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. The best or nothing

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    عجببب..

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. metti

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    ببینین با یه مبلغ متوسط نسبت به درآمدشون چی سوار میشن، اونوقت داشتن ماشینی که متعلق به دو نسل قبل همین ماشین واسه نود درصد مردم ایران مثل رویا میمونه
    لعنت به هرچی مسئول بیکفایت و بی وجدانه

    موافقم 4
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا