مزدا

لغو برنامه تولید مزدا 3 TCR مسابقه‌ای به خاطر بحران کرونا

پیش از آنکه نسخه‌ی توربوی مزدا ۳ معرفی شود ژاپنی‌ها نسخه‌ای داغ‌تر از این هاچبک کامپکت یعنی مزدا ۳ TCR را به جهانیان نشان داده بودند. همان‌گونه که نام این خودرو نشان می‌دهد TCR نسخه مسابقه‌ای مزدا ۳ بوده و قرار بود در مسابقات میشلین پایلوت ایمسا ۲۰۲۰ شرکت کند.

اما حالا خبر رسیده چنین اتفاقی نخواهد افتاد و تائید شده برنامه‌ی تولید نسخه مسابقه‌ای مزدا ۳ اصلاً به سرانجام نخواهد رسید؛ به عبارت دیگر این پروژه لغو شده است.

مدیر روابط عمومی مزدا در آمریکا این خبر را تائید کرده و گفته است:

با توجه به شرایط فعلی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا، شاخه آمریکای شمالی مزدا تصمیم گرفته برنامه توسعه مزدا ۳ TCR را لغو کند. ما از همه طرفداران و شرکا برای ادامه حمایت‌های خود از مزدا موتور اسپورت تشکر می‌کنیم.

البته این تصمیم کاملاً قابل درک است. همه‌گیری کرونا تأثیر بسیار زیادی روی صنعت خودرو داشته و خودروسازان یاد تصمیم به بهینه‌سازی سبد محصولات خود گرفته و یا در موارد حادتر برخی محصولات را به‌طور کامل حذف کرده‌اند.

با این وجود نسخه توربوی مزدا ۳ جاده‌ای در آمریکا و دیگر بازارها عرضه خواهد شد. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی این خودرو با استفاده از سوخت اکتان ۸۷ قدرت ۲۲۷ اسبی و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری تولید می‌کند درحالی‌که اگر از سوخت با اکتان ۹۳ استفاده شود قدرت و گشتاور به ۲۵۰ اسب بخار و ۴۳۴ نیوتون متر خواهد رسید. این نیرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود.

مزدا ۳ توربوی ۲۰۲۱ تا پایان سال وارد بازار آمریکا خواهد شد. نسخه‌های سدان و هاچبک این خودرو به ترتیب ۲۹۹۰۰ و ۳۰۹۰۰ دلار قیمت خورده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    ای بابا????

    موافقم 10
    مخالفم 1
  2. محمد

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    چقدر خفنه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  3. meysam

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3536 ديدگاه)

    الهه زیبایی

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4819 ديدگاه)

    حیف شد

    موافقم 7
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا