مزدا

حضور مزدا RX ویژن GT3 کانسپت در گرن توریسمو

با تعویق مسابقات موتور اسپورت که به خاطر شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده، شاید گذر زمان با بازی‌های ویدئویی راحت‌تر باشد. خوشبختانه طرفداران بازی نمادین گرن توریسمو به‌زودی با خودروی جدیدی به نام مزدا RX ویژن GT3 کانسپت آشنا خواهند شد. قبلاً تیزری از این خودرو منتشر شده بود و از ۲۵ می سال جاری نیز می‌توان پشت فرمان آن در فضای مجازی نشست!

این کانسپت از خودروی RX ویژن برجسته مزدا که سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه توکیو رونمایی شد الهام گرفته است. این خودروی مفهومی اشاره‌ای به بازگشت پیشرانه روتاری به سبد محصولات مزدا داشته اما فعلاً چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است. اگرچه قرار است این پیشرانه در برخی محصولات آتی مزدا بکار رود اما گیمرها در بازی گرن توریسمو تجربه راندن خودرویی با پیشرانه روتاری را خواهند داشت.

مزدا هرگز جزئیات پرفورمنس RX ویژن قبلی را منتشر نکرده است اما می‌دانیم که نسخه مربوط به بازی گرن توریسمو قدرت ۵۶۲ اسبی داشته و تقسیم وزن جلو/عقب آن به ترتیب ۴۸/۵۲ می‌باشد. ایکو مائدا مدیر طراحی جهانی مزدا کار خلق GT3 کانسپت را بر عهده داشته و قبلاً نیز مسئول طراحی RX ویژن و RX-8 بوده است.

طراحی RX ویژن GT3 کمی واقعی‌تر از تیزر قبلی بوده زیرا در تیزر شاهد رینگ‌هایی بزرگ و ارتفاعی بسیار کم بودیم. مدل حاضر در گرن توریسمو از لاستیک‌های واقعی‌تر و البته دید بهتر راننده به بیرون برخوردار است. یکی از مشخصات جذاب این کانسپت نیز خروجی اگزوز پشت چرخ جلو می‌باشد. بال عقب بزرگ، فیبر کربن زیاد و دیفیوزر گیرا نیز تکمیل کننده این خودرو هستند.

مزدا و پلی فونی دیجیتال به عنوان سازنده این بازی قرارداد همکاری امضا کرده‌اند و حضور کانسپت مزدا نیز ماحصل این همکاری است. انتظار می‌رود در آینده محصولات بیشتری از این خودروساز ژاپنی در بازی گرن توریسمو حضور یابند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    عجب طرحی داره بدمصب. اگه تولید کنه میترکونه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Mسابق

      ۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      واقعا دوست ندارم از اینجور حرفا بزنم ولی وقتی اول عکسو دیدم فکر کردم ولکانه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahdi

        ۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        میگم چرا اینقدر باحاله

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسین وی

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (463 ديدگاه)

    واای چه الماسیه این

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Mahdi

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    باحال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مانی

    ۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    زیر جلو پنجره رو صاف کنی‌
    یه نوار کرومی با آرم گنده مرسدس بندازی وسطش
    خوشگلتر و باکلاستر میشه،مشتری هم بیشتر میخوادش
    و میره بغل SLS

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا