سایر خودروهای آسیاییمزدا

میتسوکا راک استار، تلفیق مزدا MX-5 و شورلت کوروت

مزدا MX-5 یکی از محبوب‌ترین رودسترهای دونفرهٔ بازار است اما طراحی آن برای همه جذاب نیست. هرچند کسانی که طراحی MX-5 را نمی‌پسندند می‌توانند به سراغ فیات ۱۲۴ بروند ولی حالا شرکت میتسوکا پیشنهاد جالب‌تری را با نام راک استار ارائه کرده است. میتسوکا یک شرکت خودروسازی کوچک ژاپنی است که به ساخت خودروهایی با استایل رترو و کلاسیک می‌پردازد و حالا در جدیدترین پروژهٔ خود با الهام از نسل دوم شورلت کوروت، بدنهٔ کاملاً جدیدی را برای مزدا MX-5 طراحی کرده است.

راک استار شباهت بسیار کمی به MX-5 دارد زیرا تقریباً همهٔ قسمت‌های این بدنهٔ کاملاً جدید با الگوبرداری از کوروت طراحی شده است. در نمای جلویی خودرو دماغهٔ جدیدی با سپر کرومی و چراغ‌های دایره‌ای دیده می‌شود درحالی‌که همانند نسل دوم کوروت، دریچه‌های هوایی هم روی کاپوت تعبیه شده است. قسمت عقبی این خودرو نیز با چراغ‌های گِرد و سپر کرومی، کاملاً نمایی رترو را به نمایش گذاشته است. در بدنهٔ راک استار تنها قطعاتی که از MX-5 باقیمانده‌اند درب‌ها و آینه‌های جانبی هستند.

علیرغم اینکه بدنهٔ راک استار به‌طور کامل تغییر کرده است اما کابین آن دست‌نخورده باقیمانده و تقریباً همان کابین MX-5 است. بااین‌حال میتسوکا چند آپشن سفارشی مثل ‌تریم رنگی رو دری‌ها، صندلی‌های چرمی ویژهٔ و پکیج چرمی را برای آن ارائه کرده است؛ اما هرچند بدنهٔ راک استار از کوروت الهام گرفته است، خریداران نباید انتظار عملکردی مثل کوروت را از آن داشته باشند زیرا این خودرو از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری اسکای‌اکتیو مزدا استفاده می‌کند که ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد.

برای مقایسه، نسل دوم کوروت در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 به بازار آمد که در دو سطح قدرت ۲۵۰ و ۳۶۰ اسب بخار قابل انتخاب بود. نسخه‌های بعدی کوروت C2 نیز به پیشرانه‌های قدرتمندتری مثل ۷ لیتری V8 با ۴۳۵ اسب بخار قدرت مجهز شدند. قیمت میتسوکا راک استار در ژاپن از ۴,۶۸۸,۲۰۰ ین معادل ۴۱,۶۹۸ دلار آغاز شده و در بالاترین مدل به ۵,۱۸۳,۶۰۰ ین معادل ۴۶,۱۰۴ دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۲۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    چقدر جذاب و زیبا
    بدنه کوروت افسانه ای
    با موتور و کابین مزدا عالی شده خیلی عالی ??

    موافقم 3
    مخالفم 2
  2. Mohammad

    ۲۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    برای مثال هم خوبه اون مهندس هایی که کپی لامبورگینی رو در ایران زده بودند و انتقاد ازش زیاد بود یاد بگیرن چطور میشه یه چیز جدید ساخت که هم زیبا باشه هم کار امد هم عامه پسند 😎💪

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۲۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    تازه آمریکا دوستان عزیز کمپانی رینگ برودرز اعلام کرده یه ماشین جدید تو راه داره که قرار 18 روز دیگه به نمایش در بیاد به نظرم یه شاهکار دیگه از تاریخ رو قرار به نمایش بزارند ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ساسان

    ۲۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    یه جورایی خطو مشی زاگاتو رو داره. ولی جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Cadillac

    ۲۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    چقدر شیک شده خداییش
    ژاپنی ها معرکه ن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Mohamad

    ۲۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    اولین باری بود که اسم این شرکت رو میشنیدم
    طراحی های جالبی داره. اما فقط واسه بازار خودشون
    https://www.mitsuoka-motor.com/global/

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Sajjad

    ۲۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    کورت های کلاسیک هنوز هم زیبان و طراحی بسیار پیشرفته و زیبا تری نسبت به زمان خودشون دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یاس ی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    عجب چیز باحالی شده. اگه قدرتش در حد دویست اسب بخار میبود دیگه عالی میشد عالی. البته با موتور 1.5 لیتری 130 اسب خوبه ولی اگه مثلا 2 لیتری 200 اسبی روش سوار کنی غوغا میکنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا