مزدا

پیشرانه‌های اسکای اکتیو 3 مزدا با راندمانی استثنایی

مزدا در حال توسعه تکنولوژی پیشرانه بنزینی جدیدی است که می‌تواند به اندازه یک پیشرانه الکتریکی پاک باشد.


مدیر قوای محرکه این برند ژاپنی در خلال برگزاری کنفرانسی فنی به تولید چنین پیشرانه‌ای اشاره کرده و البته گفته که قوای محرکه یاد شده نام اسکای اکتیو ۳ را به خود خواهند گرفت.


بنا به گفته میتسو هیتومی، هدف اصلی این تکنولوژی افزایش راندمان گرمایی بوده بنابراین میزان انرژی گرمایی تلف شده کم خواهد شد و در عین حال کارایی آن بهبود خواهد شد.


هیتومی می‌گوید اگر مزدا بتواند راندمان گرمایی پیشرانه‌های خود را به میزان ۲۷ درصد افزایش دهد بنابراین خواهد توانست به میزان آلایندگی یک خودروی الکتریکی شده دست یابد. همچنین اگر میزان آلاینده‌های کربن دی‌اکسید تا ۲۵ درصد کاهش یابد پیشرانه‌های بنزینی مزدا قادر خواهد بود از نظر مصرف سوخت با محصولات الکتریکی برابری کند.


بر پایه نتیجه گیری‌های خود مزدا، زمانی که تمامی این فرایندها اندازه‌گیری می‌شود، برخی خودروهای الکتریکی در واقع آلاینده تر از برخی خودروهای بنزینی کم‌مصرف می‌باشند.


درحالی‌که هیتومی چارچوب زمانی برای عرضه نسل جدید پیشرانه‌های اسکای اکتیو ۳ اعلام نکرده اما به این نکته اشاره کرده که تکنولوژی یاد شده می‌تواند شانس بقای پیشرانه‌های احتراق داخلی را افزایش دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. امیر رضا

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    کار بزرگ و بی نظیری رو داره انجام میده…
    تنوع پیشرانرو حفظ میکنه…
    هر چی نباشه صدای اگزوز موتور احتراق داخلی یه چیز دیگه است…
    امیدوارم هیچوقت به جایی نرسیم که بدلیل آلودگی هوا فقط ماشین الکتریکی استفاده کنیم!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      الودگی موادی که تو باتری ها به کار می ره در صورتی که بازیافت نشن( که اکثرا نمی شن) خیلی بد تر از الودگی که یه موتور بنزینی درست می کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید(تهران)

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (496 ديدگاه)

        محسن جان خودم از الکتریکی ها دل خوشی ندارم ولی در نظر بگیر تازه اول راهن و جا برای پیشرفتشون تا صد سال آینده هم وجود داره، بنابر این امروز مثل اوایل موتورهای احتراق داخلی هستن که خیلی بهینه نبودن، درست میگی آلودگی باتری و اینا هست ولی قرار نیست بیست سال دیگه هم همینطور بمونه، باید قبول کرد علیرغم اقدامات خوب این چنینی از کمپانی محترم مزدا، این کارا فقط کمی زمان خریدنه و متاسفانه احتراق داخلی ها بلاخره بازنده این رقابت هستن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر رضا

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (92 ديدگاه)

          تا اون موقع خدا بزرگه و پیشرفت بشر تصاعدی…
          شاید یه ماده ای درست شد که جای بنزین و گازوییل رو بگیره و آلودگی کمتری تولید کنه…
          و موتور احتراق داخلی پا برجا بمونه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Mohamad

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    مزدا جان بیا زیر پرچم سلطان تویوتا، چنان سرمایه گذاری روی تکنولوژی جدید پیشرانه هات بکنه که حال کنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      نمیدونم کجای این کامنت دردناک بود که دیس بارون شده! :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مصطفی

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (100 ديدگاه)

        منظورت بد نبود،فقط مزدا طرفدار زیاد داره،پول هم داره، تخصص هم داره،البته به اندازه تویوتا پول نداره،ولی خوب کار خودش رو راه میندازه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Saeed Boroomand

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    مقصودش هیبرید بوده احتمالا، و گرنه الکتریکی ها بسته به کشور و منبع تولید انرژی متفاوتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      نه سعید جان دقیقا منظورش الکتریکی بوده.
      تولید نیروی برق هم اکثرا توسط نیروگاه های سوخت فسیلی انجام میشه و این مقایسه آلایندگی احتمالا با میانگین آلایندگی نیروگاه های سوخت فسیلی، هسته ای، بادی،آبی و … صورت گرفته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        آقا حمید من داده های مقایسه آلودگی رو نگاه انداختم قبلا و اگه مزدا بتونه به جای موتور HCCI از موتور Opposed Piston استفاده کنه اون موقع توان رقابت خواهد داشت. به هر حال قدم ارزشمندیه.
        https://electrek.co/2017/11/01/electric-cars-dirty-electricicty-coal-emission-cleaner-study/

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. sina

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    تویوتا و نیسان و هوندا رو که بعنوان غول کنار بذاریم این مزدا و سوبارو هم خعلی دلبرن خدایی.
    دو تا شرکت کوچیک و عشق❤️❤️
    راستی گروه نیسان بزرگترین خودروساز دنیا شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ali

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    سینا جان از کجا میگی رنو-نیسان شده؟ طبق focus2move که گروه فولکس شده. فروش ها:
    گروه فولکس: 10413335
    تویوتا: 10163491
    رنو-نیسان-میتسوبیشی: 10117402

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      درود بر علی عزیز
      من تو رویترز دیدم
      رنو نیسان میتسو 10 ملیون 610 هزارتا
      فولکس 10 میلیون 530 هزارتا
      تویوتا 10 ملیون و 200 هزارتا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. mehran911

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    سیستم تزریق hcci وسیستم های مشابه که سالهاست توسط اکثر خودروسازها از جنرال موتورز بگیر تا مرسدس و تا فولکس و MAHLE و … با اسم خودشون در حال توسعه است و البته در پیشرانه های فرمول یک هم استفاده میشه
    اما بلاخره
    این مزدا بود که با جرات و هزینه این سیستم به رو بصورت گسترده به خودروهای جاده ای آورد دمش گرم
    در مورد تزریق hcci بخونید خیلی پیچیده نیست مزایای سیستم احتراق دیزل و همینطور مزایای سیستم احتراق موتورهای بنزینی رو ترکیب کردن و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدا چیکارش می کنه سوراخ سوراخش می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. me84

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    جدای از این مطلب، ماشینای مزدا همیشه به لذت سواری و هندلینگ خوب و خوشدستی معروفن. بعضیها بهش میگن BMW فقرا.(البته فقرای اونا نه ما)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مانی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    فوق‌العاده‌ترین خبری بود که از خورو ساز‌های ژاپنی شنیدم
    تولیدِ برق کلی‌ منابع می‌خواد،تو انتقالش یمقدار تلفات هست
    راندمانِ موتور‌های برقی‌ خیلی‌ بالاست اما باز هم چند درصدی تلفات هست
    تو شارژِ باطری‌ها یمقدار تلفات هست،چون خودرو‌های برقی‌ سنگینتر هستن
    انرژی‌ بیشتری مصرف می‌کنن،حالا اونقدر راندمانِ ماشین‌های بنزینی بره بالا
    که بصرفه تر نه ولی‌ در حد ماشین‌های برقی‌ باشن دیگه چه دلیلی‌ داره منقرض بشن
    دمت گرم مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      یه نگاه به این لینک بندازید متوجه میشید که چقدر اتلاف هستش جاهای مختلف:
      https://images.hgmsites.net/med/uks-transport-environment-says-that-electric-cars-are-the-most-efficient_100626958_m.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. شاهين

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    فقط دل ما هی آب میشه از مزدا میخونیم ولی نمیبینیمش اینجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Pouya

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    چطور آلودگی موتور بنزینی کمتره؟؟؟؟؟ چطور چطور چطور؟؟؟؟؟؟؟؟
    به نظرم بلوف رسانه ای باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین وی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    مزدا همیشه از زمان خودش جلو تر بوده و هست
    اینو فقط جنبه فان میزارم قصد جسارت ندارم ولی ببینین
    صفحه کیلومتر مزدا 3 2004
    http://s5.picofile.com/file/8170023792/Cluster_Test.jpg
    صفحه کیلومتر bmw 3 2004
    http://www.need4speed.ws/images/uploads/speed/MarcS_330CD_252.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا