مک لارن

سرویس مک لارن F1 در آمریکا ممکن شد!

کلمات نمی‌توانند میزان اهمیت مک لارن F1 در دنیای خودرو را نشان دهند. این خودرو تعریف یک سوپرکار را به‌طور کامل تغییر داد، محدودیت‌ها را جابجا کرد و به چیزهایی رسید که هیچ خودرویی قبلاً نتوانسته بود به آن‌ها دست یابد.


با در نظر گرفتن چنین میراث شگفت‌انگیزی، هر دستگاه از F1 موجود باید در بهترین شرایط ممکن نگه داشته شود و مک لارن به خوبی از این موضوع آگاه است. به همین دلیل است که این خودروساز بریتانیایی در حال افتتاح اولین مرکز سرویس F1 در آمریکای شمالی است. این مرکز توسط مک لارن فیلادلفیا اداره شده اما جدای از تأسیسات فروش اصلی عمل خواهد کرد.


مرکز موردنظر برای ارائه سرویس‌های بخش MSO اصلی ساخته شده و دومین مرکزی خواهد بود که بیرون از تأسیسات ووکینگ بریتانیا وجود دارد. مهندسان تأسیسات فیلادلفیا توسط متخصصان MSO آموزش خواهند دید و سرویس کامل F1 را انجام خواهند داد.


مک لارن F1 هرگز به‌صورت رسمی به آمریکا صادر نشد اما باور بر این است هم‌اکنون بیش از ۲۰ دستگاه از این خودرو در آمریکای شمالی حضور دارند. افتتاح مرکز سرویس جدید باعث می‌شود مالکان دیگر خودروی خود را برای سرویس و تعمیرات به بریتانیا نبرند.

این خودرو هر سال باید تحت بازرسی کامل قرار گیرد و در پیست نیز تست شود تا رانندگان حرفه‌ای بتوانند شرایط کلی F1 را بررسی کنند. هر سرویس سالانه نیازمند بررسی سطح بالا شامل سرویس ترمز، سرویس سیستم تهویه و خنک کننده و… می‌باشد.

تنها ۱۰۶ دستگاه از مک لارن F1 ساخته شده و آن را به یکی از نادرترین خودروهای کنونی تبدیل کرده است. F1 همچنان سریع‌ترین خودروی تنفس طبیعی دنیا و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن تنها در ۳.۲ ثانیه ثبت می‌شود. این امر به لطف پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۱ لیتری ساخت ب ام و با قدرت ۶۲۷ اسب بخار میسر شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    هر جا سخن از موتور برتر باشد نام bmw میدرخشد
    از bmw و زیر مجموعه هاش خوشم میاد
    ولی چرا هیچ موتور برنده نداشت در چند پست قبل در تعجبم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      رضا جان قضیه موتور اف یک قبلا توضیح داده شده و ثابت کردیم که بی ام و فقط سازنده بوده و بس و طراحی و مهندسیش توسط خود مکلارن صورت گرفته بود
      نمی دونم چرا اینقدر بدون فکر حرف می زنید یعنی نمی دونید طراحی و مهندسی یک ابر موتور نیاز به چندین سال تحقیق و توسعه و آزمایش داره و الکی نیستش یعنی جوری نیست که مکلارن به بی ام و بگه یه ابر موتور برام بساز و بی ام و‌ هم بگه چشم فردا بیاید موتور ها رو ببرید مگه سفارش پیتزاست
      آخه به نظرتون چه طور ممکنه بی ام و چندین سال صرف مهندسی و طراحی موتور بکنه و بعد بیاد اونو بده به مکلارن و بگه برو خوش باش
      خواهشا یکم فکر بکنید
      در مورد مکلارن هم اینو بگم که طرز باز شدن درهاش رو خیلی دوست دارم چون یکی از زیباترین طرح باز شدن درها تو تمام خودروها رو داره و مکلارن از پروانه برای طرز باز شدن درهاش الگو گرفته
      سوار شدن توی سوپر اسپورت ها یکمی سخته چون ارتفاعشون از سطح زمین خیلی کمه ولی مکلارن تو مدل 720s این مشکل رو بر طرف کرده با باز شدن درها قسمتی از سقف هم با درها بلند می شه و اینطوری سوار شدن و پیاده شدن خیلی راحت می شه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. قدیمی

        ۱ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (13 ديدگاه)

        دوست عزیز راس میگی تفکر بسیار خوبه ولی تعصب بی جا هم خوب نیس،من طرفدار بیمر نیستم ولی دیگه واقعا دور از انصاف و تفکر اگه فکر کنیم بیمر یه مونتاژ کاره و بی ام و تو بحث انجین واقعا کم رقیبه همیشه هم جایزه موتور برترو گرفته.مکلارن خوبه تو شاسی و تعلیق ولی موتور نه متاسفانه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. godfather

          ۲ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          تعصب؟ دوست عزیز قدیمی حرف حساب جواب نداره…هرکی از راه میرسه میخواد قدرت و تجربه و مهندسی مکلارن رو به بی ام دبلیو مرتبط کنه سوال من اینه اگر بی ام دبلیو 100 در 100 این انجین رو خودش میتونست تولید کنه چرا تا قبلش انجام نداد و یا حتی بعدش حرکتی ندیدیم؟
          در جواب علی آقا با تچکر عرض کنم باید عرض کنم : یعنی عقل من و شما که پراید سوار هم نیستیم بیشتر از دوستان آمریکایی هست که بنجول نخرن؟
          بعضی وقتا خاموش بودن بهتر از اینه خودتو به سخره بگیری بیا و این اخلاق مسخره رو تغییر بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. علی

      ۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      مک لارن خیلی خودروی خاصیه و از اون بالاتر خیلی خاص سر مشتریاش کلاه و منت میذاره. همچین این خبرو رسانه ایی کرده که انگاری شاخ قولو شکونده . مک لارن عزیز بعد از اون همه ماشینی که تو آمریکا فروختی و قالب کردی به مردمش بایدم یه شعبه تعمیرات اونجا بزنی و وظیفته .
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Love Cars

        ۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (165 ديدگاه)

        داداش من از طرف مکلارن ازت معذرت میخوام اگه مکلارن سرت کلاه و منت گذاشته و محصولاتشو بهت انداخته بسیار شرمنده و انشالله دفعات بعد جبران میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. R

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    البته ذکر این امر ضروریه که سریعترین تنفس طبیعی فقط از لحاظ حداکثر سرعت نه شتاب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid Thunderbird

      ۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      از نظر شتاب هم خیلی فراتر از زمان خودش بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسین

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    چرا کسی پکیج ارتقا فنی f1 رو ارائه نمیکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Madjid Thunderbird

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اگر قیمت مکلارن اف1 اندازه ی شیرون ، وان وان ، و هنسی ونوم باشه ( که البته این فرض غلطه و قیمت اف1 الان خیلی بیشتره) و بخوام یک کدوم از این 4 تا رو بخرم بعد از 20 و خورده ای سال باز هم بدون شک F1 رو برمیدارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Love Cars

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    واقعا بعد گذشت 25 سال هنوزم جذاب و خاص و شگفت انگیزه و این خود هنر و جاودانگیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا