در سطح بالاییِ سری اسپرت مکلارن، بخش ویژهای بنام Longtail وجود دارد که بهصورت مخفف با حروف LT شناخته میشود. اولین ساختهٔ این بخش، مدل نمادین F1 GTR بود که یکی از خالصترین خودروهای مسابقهای در تاریخ موتوراسپرت مدرن محسوب میشد. چندین سال بعد نیز این بخش مدل ۶۷۵LT را تولید کرد که هدف آن خالصتر کردن لذت رانندگی کامل محصولات مکلارن بود. حال جدیدترین محصول Longtail معرفی شده که ۶۰۰LT نام دارد و بر اساس مدل ۵۷۰S ساخته شده است. این مدل چهارمین ساختهٔ Longtail طی بیش از دو دهه محسوب میشود.
محصولات قبلی Longtail یعنی F1 GTR و همینطور ۶۷۵LT که الهامبخش ۶۰۰LT بودهاند، خودروهایی برای ارائهٔ بهترین عملکرد هم در جاده و هم در پیست مسابقه بودند. حال ۶۰۰LT هم قصد دارد راه اسلاف خود را ادامه دهد. بدین منظور در وهلهٔ اول با استفاده از اسپلیتر جلویی بزرگتر، دیفیوزر عقب کشیدهتر و بال ثابت عقبی که همگی از فیبر کربن هستند، طول خودرو به میزان ۷.۳ سانتیمتر نسبت به مدل استاندارد ۵۷۰S افزایش پیدا کرده است. بال عقب علاوه بر بهبود آئرودینامیک خودرو، داونفورس آنرا هم افزایش داده است. همچنین برای تمایز بیشتر ۶۰۰LT از نسخهٔ معمولی، خروجیهای اگزوز آن به قسمت بالایی منتقل شدهاند؛ بنابراین حالا سیستم اگزوز ۶۰۰LT حتی از مدل سنا هم کوتاهتر شده است. این خروجیهای اگزوز منحصربهفرد علاوه بر ایجاد نمایی متمایز، صدایی عالی را هم ارائه میکنند.
بااینحال حتی اگر بازهم از ظاهر ۶۰۰LT مشخص نباشد، به گفتهٔ مکلارن بیش از ۲۳ درصد از قطعات این مدل جدید با مدل معمولی ۵۷۰S متفاوت است. این در حالی است که سازندهٔ بریتانیایی تغییرات زیادی را برای کاهش وزن ۶۰۰LT انجام داده است که به لطف این تغییرات، وزن خودرو به ۹۶ کیلوگرم کاهش به تنها ۱۲۴۷ کیلوگرم رسیده است. این کاهش وزن با استفاده از قطعات سبکوزنی که توسط بخش عملیات ویژهٔ مکلارن (MSO) توسعه پیدا کرده به دست آمده است. ازجملهٔ این قطعات میتوان به مواردی چون سقف فیبر کربنی و ورودیهای هوای روی گلگیرهای جلو اشاره کرد که از متریال سبکوزن اما بسیار بادوام ساخته شدهاند.
اما تغییرات ۶۰۰LT صرفاً در بخش بیرونی آن خلاصه نمیشود چراکه مکلارن در داخل خودرو نیز تغییرات قابلتوجهی را انجام داده است. یکی از این تغییرات ارائهٔ صندلیهای فیبر کربنی مسابقهای مشابه مدل P1 و همینطور استفادهٔ فراوان از تریم سبکوزن آلکانترا است. این در حالی است که خریداران حتی میتوانند برای کاهش وزن بیشتر، صندلهای فیبر کربنی فوق سبک مدل سنا را نیز برای ۶۰۰LT سفارش دهند. دیگر ویژگیهای این سوپراسپرت بریتانیایی هم شامل سیستم تعلیق آلومینیمی دو جناقی، سیستم ترمز سبکوزن، لاستیکهای متمرکز بر پیست پیرلی P-Zero Trofeo R، سیستم فرمان سریعتر، پاسخگویی تیزتر پدالهای گاز و ترمز و دستهموتورهای مستحکمتر میشود.
اما علاوه بر تمرکز فراوان بر کاهش وزن، از سوی دیگر مکلارن به افزایش قدرت ۶۰۰LT هم توجه داشته است. بدین منظور درحالیکه پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو در مدل استاندارد ۵۷۰S قدرتی برابر با ۵۷۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۶۰۰ نیوتن متر تولید میکند، این اعداد در ۶۰۰LT به ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیدهاند که با یک حساب ریاضی ساده میتوان به افزایش ۳۰ اسب بخاری قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور این موتور پی بُرد. به لطف این افزایش قدرت حالا نسبت قدرت به وزن ۶۰۰LT به ۴۸۰ اسب بخار به هر تن رسیده است. البته این نسبت قدرت به وزن در صورتی به دست میآید که تمامی آپشنهای سبکوزن برای ۶۰۰LT سفارش داده شده باشد.
فعلاً اعداد مربوط به عملکرد ۶۰۰LT اعلام نشدهاند اما با توجه به افزایش قدرت و همینطور کاهش وزن آن، این مدل جدید باید بهراحتی بتواند از مدل استاندارد ۵۷۰S که ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد سریعتر باشد. مکلارن گفته است که تولید ۶۰۰LT بسیار محدود خواهد بود اما تعداد آنرا اعلام نکرده است. همچنین گفته شده تولید این ماشین از ماه اکتبر امسال آغاز شده و فقط به مدت دوازده ماه تولید خواهد شد. قیمت ۶۰۰LT در بریتانیا از ۱۸۵,۵۰۰ پوند آغاز میگردد که این رقم شامل هزینهٔ کلاسهای آموزش رانندگی حرفهای مکلارن هم میشود. قیمت این ماشین برای بازار ایالاتمتحده اما در آینده اعلام خواهد شد.
علی
۹ تیر ۱۳۹۷چقدر شلوغش کردن حالم بد شد . ماشین انقد جلف و شلوغ !!!!. صد رحمت به پراید اسپرت شده .ی گردو وسط جاده بندازی زیرمکلارنه از هر ورش پلاستیک پاره کنده میشه.
با تچکر
Reza.M
۹ تیر ۱۳۹۷ببینیم عرضه مقابله با pista رو داره یا ن
علی
۹ تیر ۱۳۹۷متاسفانه مک لارن اصلا از((( کاریزما))) لازم برای رقابت با خوبان برخوردار نیست . تنها کار زرنگی که انجام داده حرفه ایی ترین عکاسها و فیلبردارهارو استخدام میکنه و طوری با تبلیغاتش وارد روح و روان میشه که وقتی خود ماشینو از نزدیک میبینی تازه میفهمی زود از چشم میوفته .در دنیای مجازی خیلی قویه نه واقعی . در کل من طراحان ایتالیایی خودروهای اسپرت رو خیلی میپسندم . تو همین نمونه فیلم بالا هم مدت طولانی چهره مسخره مک لارن رو نشون نمیده و از روش حرفه ایی cut to cut استفاده کرده که رو جزئیات زوم نکنی و بیشتر به بازی های کامپیوتری شبیهه بود تا ی کلیپ واقعی .
با تچکر
f35
۹ تیر ۱۳۹۷این مک لارن دیوونس !! ودیونه کننده !!!
Ferrari
۹ تیر ۱۳۹۷به نظرم اگزوز ماشین جای خوبی قرار نگرفته
Soheil
۹ تیر ۱۳۹۷فکر کنم به این دلیل اونجا گذاشتن که گاز های خروجی پرفشار از اگزوز به باله عقب هدایت میشن و تو داونفورس تاثیر داره ماشین های فرمول یک هم یه زمانی اینجوری بودن خروجی اگزوزشون به سمت باله عقب هدایت میشد برای بهبود داونفورس تا وقتی که فیا تو قوانین ممنوع کرد این کارو.
Ferrari
۹ تیر ۱۳۹۷چیزی که شما گفتی قبلا ردبول انجام داده سال ۲۰۱۲ اگزوز رو زیر دیفیوزر گذاشتن تا وقتی دایره پیچ رو طی میکنن گاز اگزوز از لای دیفیوزرها عبور کنه و با درگ کم داونفورس بالا بره اما عبور گاز داغ روی اسپویلر فکر نمیکنم تاثیری داشته باشه حتی اگر هم تاثیری داشته باشه این روش به شدت به موتور فشار میاره و مصرف سوخت رو بالا میبره
AventadorSVJ
۹ تیر ۱۳۹۷واقعا عالیه.
اخه چرا باید بعدا این طوریش میکردن این ماشین باید از اول این شکلی می بود که نسخه ال تی اون بهتر از این باشه………..
ولی باریکلا مکی کارت درسته.
s.h
۹ تیر ۱۳۹۷هنوزم قبولش نداری ومیگی کمتر از لامبورگینیه ؟
فکر کنم این بتونه تو رو پیستا وایسه میدونی چرا ؟؟ چون 720 تا حالا خیلی با قوی تر از خودش مسابقه داشته وبرده فکر کنم این از پسش بر بیاد راستی یه فکری هم واسه اگزوز کردن که یه قدی صداش بهتر شه
#ali.m#
۱۰ تیر ۱۳۹۷چیزی که در مورد مکلارن دوست دارم ،اینه که ماشیناش روح دارن .
طراحیاش به دل میشینن و مثل خیلی از اسپرت ساز های دیگه صرفا یک شلوغ کاری بی مورد نیست .
این خیلی خوبه که به خاطر سود بیشتر خودشو به در و دیوار نمیکوبه .و وارد سگمنت های غیر تخصصیش نمیشه .
فعلا که مک لارن بعد از فراری محبوب ترین اسپرت ساز منه مخصوصا به خاطر عدم تولید شاسی بلند.