مک لارن

مک لارن 720S GT3 آماده به آتش کشیدن پیست

مک لارن تست‌های پیست خودروی مسابقه‌ای جدید ۷۲۰S GT3 را در آمریکا، اروپا و خاورمیانه شروع کرده است. این خودرو فعلاً در حال آماده‌سازی برای معرفی در سال ۲۰۱۹ بوده و در سری مسابقات جهانی GT3 حضور خواهد یافت.


پیس از معرفی این خودرو در پیست، ۷۲۰S GT3 یک شبیه‌سازی دینامیکی وسیع را پشت سر خواهد گذاشت. محصول جدید مک لارن در تست‌های سختی شرکت خواهد کرد تا داده‌های به دست آمده از آن مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته و قابلیت دوام آن در فواصل طولانی تخمین زده شود.


مدیرعامل مک لارن آقای مایک فلوویت می‌گوید:

این یک لحظه بسیار هیجان‌انگیز است که ما شروع تست‌های پیست ۷۲۰S GT3 جدید را می‌بینیم. ما مطمئن هستیم که یک خودروی کلاس جهانی را به مشتریان ارائه می‌کنیم. تولید خودروهای مسابقه‌ای استراتژی تجاری مک لارن بوده و ما به حمایت از تیم‌ها با خودروهای GT استثنایی متعهد هستیم.

۷۲۰S GT3 همانند نسخه‌ی جاده‌ای دارای ساختار شاسی مونوکیج فیبر کربنی سبک و بسیار مستحکم خواهد بود. قدرت این خودرو نیز از نسخه مسابقه‌ای پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو تأمین خواهد شد. منحنی گشتاور این پیشرانه بهبود یافته و از یک فعال‌کننده شیفت الکترونیکی برای گیربکس ۶ سرعته سکونشئال سود برده شده است.


بیش از ۹۰ درصد قطعات ۷۲۰S در مدل مسابقه‌ای تغییر کرده یا بهینه شده‌اند. این خودرو دارای اسپلیتر، کف، بال و… سفارشی بوده و از سیستم تعلیق، آئرودینامیک، گیربکس و سیستم ترمز جدیدی سود می‌برد.


مدیر فروش و بازاریابی مک لارن می‌گوید:

۷۲۰S GT3 خودروی قابل‌توجهی برای شرکت است. این خودرو هنوز هم توانایی نسخه جاده‌ای در ارائه پرفورمنس فوق‌العاده را داشته ولی هم‌اکنون به سطح یک خودروی مسابقه‌ای رسیده است. موضوع مهم اینکه ۷۲۰S GT3 بخشی از استراتژی تجاری و مسابقه‌ای ما را تشکیل می‌دهد.

مک لارن تأیید کرده قیمت ۷۲۰S GT3 برابر با ۴۴۰ هزار پوند خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    چکار میکنه این مکلارن غول کُش
    فرصت نفس کشیدن به رقبا نمیده
    این یکی باید خیلی خفن تر از 720S باشه
    مطمئن هستم توانایی رکوردزنی در پیست رو داره
    فعلاً که لامبورگینی خیالش راحته و رکوردشو زده ؛ پورشه درحال تجزیه و تحلیل رقبا هست تا دوباره طوفان بِپا کنه و در آخر هم فراری به خواب عمیقی فرو رفته که من طرفدار دوآتیشه فراری اصلاً این اوضاع رو دوست ندارم
    منتظر هنرنمایی اسب سرکش مارانِلو هستیم ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamed

      ۴ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (212 ديدگاه)

      این ماشینا برای اهداف کوچیکی مثل ثبت رکورد تو فلان پیست ساخته نمیشن رفیق
      این همه هزینه برای بردن کاپ های مختلف تو کلاسGT3 هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mahdy

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    دوستان یه لحظه عینک تعصبو بر دارین بعد یه نگاه بندازین به نمای جلوی این ماشین
    کافیه چراغ جلو ها عوض شه تا تبدیل به یک استون مارتین اصیل بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهزاد

    ۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    کلاس gt3 که تحت نظر FIA برگزار میشه دارای قوانین مخصوص خودش هست و مثل اکثر رقابت ها محدودیت هایی هم داره.
    قدرت این خودرو حدود 500 اسب بخار هست و آیرودینامیک طبق قوانین و جانشین 650 gt3 که از سال آینده در این رقابت ها حضور پیدا خواهد کرد.
    ایمان گرامی هم مثل برخی از دوستان درگیر اپیدمی رکورد نوربرگ رینگ شدن و هر خودرویی با شرایط متفاوت تولید میشه منتظر رکورد این پیست هستند.
    فراری و پورشه و… سالهاست خودروهای gt مسابقه تولید میکنند و خودشان مستقیم حضور ندارن بلکه این تولیدات توسط تیم های شخصی وارد عرصه میشوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا