تلویزیون پدالفراری

نگاه نزدیک به سوپراسپرت پلاگین هیبرید فراری 296GTB/ دوبله فارسی

فراری ۲۹۶، یک سوپراسپرت پلاگین هیبرید با فناوری‌های مدرن است. این خودرو همراه ابعاد مشابه F8، تجهیزات فنی مشابه SF90 دارد و در میان تولیدات شرکت سازنده، میان‌رده محسوب می‌شود.

پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید ۲۹۶GTB، مجموع قدرت ۸۱۸ اسب بخار و گشتاور ۷۴۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این مدل، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۸ ثانیه و نهایت سرعت ۳۳۰ کیلومتر برساعت دارد. موتور برقی فراری ۲۹۶ با قدرت ۱۶۵ اسب بخار، امکان رانندگی تمام الکتریکی تا مسافت ۲۵ کیلومتر فراهم می‌کند و نقش مهمی در بهبود شتاب‌گیری خودرو دارد.

Ferrari 296gtb فراری 296

در اقدامی کم‌سابقه، موتور ۶ سیلندر ۳ لیتر روی محصولی از فراری نصب شده است تا همراه با سیستم توئین‌توربوشارژ ساخت ihi امریکا، ۶۶۳ اسب بخار قدرت در ۸۵۰۰ دور بردقیه تولید کند. فراری ۲۹۶GTB، نسبت به F8 سنگین‌تر است و ۱۴۷۰ کیلوگرم وزن دارد؛ اما ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر و شتاب‌گیری مشابه در اختیار راننده می‌گذرد.

بسیاری از تجهیزات فنی فراری ۲۹۶، مثل گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دبل کلاچ، مشترک با SF90 است. این خودرو برخلاف محصوب پرچمدار فراری، دو دیفرانسیل نیست و فقط با سیستم محرک روی محور عقب تولید می‌شود. این شرایط برای ۲۹۶، صندوق بار جادار زیر کاپوت جلو فراهم می‌کند. البته پشت صندلی‌ها نیز فضایی برای حمل بار وجود دارد.

Ferrari 296gtb فراری 296

در بازار جهانی، فراری ۲۹۶GTB با آستانه قیمت ۳۲۳ هزار دلار فروخته می‌شود. این خودرو از نظر عملکرد فنی، مشابهت زیادی با F8 دارد اما ۴۰ هزار دلار گران‌تر است.  فراری SF90 دیگر محصول پلاگین هیبرید سوپراسپرت‌ساز اصیل ایتالیا، آستانه قیمت ۵۰۰ هزار دلار دارد.

پیشرانه‌ی ۸ سیلندر نصب شده روی F8  با میانگین مصرف سوخت ۱۳ لیتر در صد کیلومتر، مهم‌ترین وجه تمایز با سیستم پلاگین هیبرید ۲۹۶ و مصرف ۶/۵ لیتر در صد کیلومتر آن را نشان می‌دهد. البته این شرایط با شارژ کامل باتری‌ها میسر خواهد بود.

از دیدگاه کارشناس تاپ‌گیر، فراری ۲۹۶GTB نسخه‌ای ساده‌تر و کاربردی‌تر از SF90 با ۲۰۰ هزار دلار قیمت کمتر است.  با ۲۹۶ می‌توان مثل یک خودروی GT به سفرهای بین شهری یا تردد روزانه پرداخت و حالت آرام یا بسیار پرهیجان را به خواست راننده، در اختیار داشت. شاید اختلاف قیمت ۴۰ هزار دلاری بین F8 و ۲۹۶GTB، خرید مدل جدیدتر را غیرمنطقی جلوه دهد؛ اما سوپراسپرت پلاگین هیبرید فراری کیفیت رانندگی بهتر و اتلاف وقت کمتر برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین ارائه می‌دهد. طبیعتا، علاقه‌مندان خودروهای اسپرت کلاسیک، F8 را ترجیح می‌دهند و ثروتمندان طرفدار فناوری‌های مدرن، سراغ ۲۹۶ خواهند رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2342 ديدگاه)

    سلام دوستان
    فیلم کوتاه دوبله شده برای این مطلب، ترکیبی از چهار منبع مختلف هست
    پیشنهاد می کنم حتما تا انتها تماشا کنید، آخرش یک بخش ویژه داره :)

    موافقم 36
    مخالفم 0
    1. کافر مقدس

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      جایی پیدا نکردم که بگه توربو شارژ IHI رو چند خریدن از آمریکایی ها. چون خیلی گرونن محصولات I H I

      البته آی چ آی توربو های دیگه ای هم برای فراری میزنه. ولی خوب همیشه گرونن ولی آخرت توربون

      https://www.protoxide.eu/en/racing-ball-bearing-turbocharger/1545-transformation-turbocharger-bearing-on-your-kkk-or-ihi-turbo-ferrari-208.html

      با نمای عقب مشکل دارم و نمای جلویی هم زوری تحمل میکنم . در حالی که قرار نیست هیچوقت از 600 کیلومتری ش هم رد بشم

      ولی با این پول مکلارن میخرم . درحالی که بازم قرار نیست از شعاع 700 کیلومتری اونم رد بشم

      موافقم 14
      مخالفم 5
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2342 ديدگاه)

        من هم از سبک طراحی جدید فراری خوشم نمیاد
        داخل کابین خیلی دوست دارم

        موافقم 14
        مخالفم 5
    2. Humer

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (299 ديدگاه)

      آقای اشتری
      یه سوال به نظر شما خاص ترین و زیبا ترین هایپر کار تاریخ چیه
      به نظر من دولاژ D12
      و
      پاگانی هوایرا
      نظر شما چیه؟

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2342 ديدگاه)

        من در زمان کودکی، علاقه خاصی به فراری F50 داشتم
        اون موقع ابرخودرو محسوب می شد
        الان دی‌توماسو De Tomaso P72 خیلی برام جذابه
        کلا قدرت و گشتاور و شتاب برام معنی نمی‌ده، طراحی کلسیک دوست دارم
        مثل فراری P4 مدل 1967 یا آلفارومئو تیپو 33 alfa-romeo-tipo33-stradele
        سال 96 یک مطلب برای آلفارومئو نوشتم :)
        https://www.zoomit.ir/car-articles/155818-alfa-romeo-tipo33-stradele/

        موافقم 20
        مخالفم 1
        1. viper2

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          اگه ظاهر کلاسیک دوست دارید ماسل کار های قدیمی خیلی خوب هستن و قلدر و پر شتاب .

          در ضمن ممنون برای دوبله . لطفا اخبار امریکایی ها هم بیشتر کار کنید اگه میشه

          موافقم 4
          مخالفم 12
        2. Humer

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (299 ديدگاه)

          عالی بود کامل خواندم
          خودم توی فورزا یک آلفارومئو ۳۳ تیپو دارم
          دست بهش نزدم صداش عالیه
          باشما کاملا موافق هستم

          موافقم 6
          مخالفم 1
        3. ارش

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1549 ديدگاه)

          آلفا تیپو استرادل شاید زیباترین ماشین تاریخ باشه.

          موافقم 3
          مخالفم 0
  2. مردیم از خوشی

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    ممنون بخاطر دوبله

    یه مشکلی سایت داره ‌اینکه هشتک های انتخاب شده خیلی کلی و ناقص هستند ! برا مثال برای این متن نیاز بود یه هشتک فراری و یه هشتک 296 gtb هم باشه
    البته قصد توهین ندارم ولی این مشکل برای اکثر پست ها هست ، آقای عطایی اگه اطلاع رسانی بشه به همه نویسندگان سایت که همه از هشتک های بیشتری استفاده کنند خیلی بهتره میشه

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2342 ديدگاه)

      سپاس از توجه شما
      البته فراری در بالای تیتر به صورت شاخه اصلی مطلب اومده و روی عبارت نارنجی می تونید کلیک کنید
      درباره‌ی افزایش هشتگ ها و زیرشاخه ها، من تخصص سئو ندارم ولی به من توسط افراد متخصص گفته شده که نباید تعداد هشتگ‌های سایت زیاد باشه.
      فکر می کنم اگر هشتگ ها پرتعداد باشه و کاربرها روی اونها کلیک نکنن، تاثیر منفی روی سئو مطلب داره
      واقعیت اینه که 80 درصد هشتگ های زیر مطالب پدال، اصلا توسط کاربرها کلیک نمی‌شه و اهمیتی برای غالب مخاطب ما نداره

      موافقم 12
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        تشکر از دوبله 🥰🥰

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2342 ديدگاه)

          سلامت باشی :)

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. مردیم از خوشی

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1390 ديدگاه)

        ممنون بخاطر پاسخگویی
        نمی‌دونم من خودم خیلی روی هشتک کلیک میکنم برا همین گفتم
        البته سایت همین الانش هم از لحاظ سئو به نظرم مشکل داره چون بار ها برام پیش آمده که متنی را تو گوگل سرچ کردم ولی از پدال چیزی نیاورده در حالی قبلا مطالبی در همون مورد تو پدال دیده بودم

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2342 ديدگاه)

          این مورد به مرور داره بهتر می‌شه
          برای سایت پدال با سابقه بیش از 10 سال و هزاران کاربر فعال، جای کار داره

          موافقم 2
          مخالفم 0
  3. محمد امین

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    این ماشین خیلی تاثیر گزار هست روی این کلاس ، تکنولوژی های فوق‌العاده بالا و برگرفته از تجربه‌ ی فراری در موتور اسپرت و مخصوصا فرمول یک .‌‌… قطعا این سطح از تکنولوژی خودش رو در تست های مختلف نشون میده ، مخصوصا عملکردش در پیست که سریع تر از gt2rs و pista هست …
    تمام شاخص هارو داره ، سریع در پیست ، در خط مستقیم بسیار پرشتاب ، راحت برای استفاده ی روزمره ، مناسب برای سفر و رانندگی طولانی مدت ، دارای سیستم برقی برای تجربه ی رانندگی آرام و مصرف سوخت و الایندگی بسیار پایین در کنار طراحی جذاب و مدرن
    طراحی ریشه دار در دهه شصت که مدرن شده و این کار یه خوبی انجام شده
    موتور فوق‌العاده ای که کلمه ی شاهکار براش کمه …
    فکر میکنم در این کلاس و این قیمت بیشترین پرفورمنس ممکن رو داره و کاملا شایسته ی انتخواب به عنوان سوپر کار سال هست
    فعلا که بی رقیب هست و به نظرم تا چند سال دیگه تاپ این کلاس میمونه تا زمانی که نسخه ی پرفورمنیش معرفی بشه
    صدای بسیار خوب و لذت رانندگی زیاد در کنار جدید ترین تکنولوژی های صنعت خودرو که نشون میده که هنوز یک فراری هست

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. TOM KRISTENSEN

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      ینی از gt2rs سریع تره😲😲😲
      برگااام

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. R@m!n

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    جالبه موتوره الکتریکی بین موتور احتراقی و گیربکس هست و اینکه چرا با وجود موتور الکتریکی همچنان به انتقال قدرت به محور عقب دارن !!!

    تکنولوژی های عجیب و خلاف جریانی داره و واقعا محصول عجیبیه. ظاهرشو اصلا دوست ندارم ولی تکنولوژی هاش خیلی جالبه و در عین حال درک و تحلیلشم سخته و قطعا خیلی بهتر از F8 هست.

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. محمد امین

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      سلام
      استفاده از موتور الکتریکی در این حالت باعث میشه در تمام سرعت ها بشه از قدرت موتور الکتریکی استفاده کرد و تاثیر زیادی در شتاب ثانویه داره
      درصورتی که استفاده از موتور برقی در این رنج قدرت در چرخ های جلو، بیشتر تاثیر در شتاب صفر تا صد و شتاب اولیه داره و در سرعت های بالاتر عملا از کار میفتن …
      بازیابی انرژی هم خیلی بیشتر میشه و مصرف سوخت رو کاهش میده

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        حرفت درسته قاعدتا این چیدمان بهتری هست اما چرا رو sf90 پیاده نکردن ؟؟ فکر کنم که اینکارو کردن تا فاصله پرفورمنس ۲۹۶ و SF90 حفظ شه تا فاصله ۲۰۰ هزارتایی توجیح شه. شایدم اشتباه می کنم در کل با محصولی طرفیم که نشون دهنده رویکرد فراری در آینده هست.

        اگر تایم خالی گیرم اومد دوست دارم اینجا خییییلی مفصل راجب این ماشین صحبت کنم. دوست دارم تو و ایمان و اون رفیق متنفر از فورد جی تی و بقیه دوستان هم مشارکت کنن. از اون محصولاته که جای بحثه زیادی داره.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. محمد امین

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2170 ديدگاه)

          سلام
          توی سایت فضای بحث کمه

          تفاوت های این دو ماشین رو به شخصه خوب بلدم توضیح بدم ، و دلیل هم داره که هرکدوم پلت‌فرم خاص خودشون رو دارن
          دلیل اساسی اش این هست که فرستادن اون همه گشتاور و قدرت به چرخ عقب ، در شتاب صفر تا صد و کنترل ماشین تاثیر منفی میزاره و باعث کاهش دقت در کنترل گشتاور میشه و همین موضوع تاثیر زیادی در عملکرد ماشین در پیست داره
          اما 296 موتور ضعیف تری داره و لازمه که موتور الکتریکی در تمام سرعت ها ساپورت کنه و در کل یکی از ویژگی هایی که فراری این ماشین رو با اون یاد میکنه ، دینامیک و لذت رانندگی زیاد هست ، که rwd بودن ، سازگاری بیشتری با این موضوع داره ، فاصله ی بین محوری کمتر هم باعث میشه که چابک تر باشه
          فاصله ی پرفورمنس 296 با sf90 واقعا بالاست ، مثلا توی پیست فیورانو، که پیست کوچیکی هم هست ، sf90 دوثانیه سریع تره و در ۴۰۰ متر ، هم احتمالا حدود نیم ثانیه سریع تر باشه
          رکورد sf90 رو ی خیابون ۹.۴۶ هست که درگ تایمز ثبت کرد ( البته میدونم علاقه ای به اون کانال و اون کله کچل 😅😅ندارید ) و انتظار میره این ماشین ۴۰۰ متر حدود ۹.۹ روی آسفالت داشته باشه که اختلاف زیادی هست
          درکل شاد پیروز باشید 😁

          موافقم 2
          مخالفم 0
  5. GMA

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    آقای اشتری تشکر 🙏
    از وقتی وارد پدال شدید مطالب بسیار جذاب شده
    ممنون از تلاش بی وقفه شما🌹

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2342 ديدگاه)

      ممنونم لطف دارید

      موافقم 6
      مخالفم 0
  6. Jdm باز

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    ما هیچ ما نگاه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Scuderia Ferrari

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    برادر کوچک SF90 استراداله ….
    به دعوت فراری ، این ماشین در اختیار مجلات معتبر قرار گرفت که بهترین و دقیق ترین برداشت رو caranddriver داشت و بسیار شگفت زده شده بود از تست و بررسی 296GTB (لطفاً ترجمه شود)
    خلاصه این ماشین تیفوسی ها رو از کم شدن تعداد سیلندرها ناامید نکرد و به آینده امیدوار شدیم
    کاری که تخصص پادشاه اسپرت سازان هست 👑👑

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. Nima

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      هیچ وقت با صداى موتور ۶ سیلندر ارتباط برقرار نکردم.(اصلا جذبم نمیکنه)
      این خیلى توى ۶ سیلندر ها خوش صدا بود ولى آخرش ۶ سیلندره و ٨ نمیشه.
      حتى ١٢ هم به نظر من به قشنگى ٨ نیس.
      (١٢ سیلندرها یا خیلى دور بالا هستن و صداشون بلنده (مثل فرارى) یا خیلى بم هستن و خفه (مثل بنتلى)
      بهترینشون ٨ سیلندره (بخصوص که پاپ اند بنگ عاااالى دارن)

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. viper2

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        درست میگین اقا نیما . صدا فقط هشت سیلندر های بیگ بلاک امریکایی پوشراد . صدای کلفت و قلدر . من هم هیچ وقت با صدای ۱۲ و ۶ حال نکردم

        موافقم 2
        مخالفم 11
        1. Muty

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1845 ديدگاه)

          فقط 6 و 8
          :-)

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. M.Kkarimi

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (860 ديدگاه)

        واقعا یکی از خوش صداترین 6 سیلندراییه که تا حالا شنیدم اصلا از یک پلاگین هیبرید انتظار چنین غرشی رو نداشتم … بخش آخر ویدیو موقع شتاب گیری قشنگ این موضوع قابل احساسه

        موافقم 3
        مخالفم 0
  8. ساسان

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    چه کابین باکیفیتی… حس خیلی خوبی داره این ماشین .. طراحی کلاسیک/مدرن
    و به نظرم به نسبت یک ماشین 6 سیلندر صدای جذابی داره.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. shirko

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (125 ديدگاه)

    فیلم و دوبله و ماشین همگی عالی

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2342 ديدگاه)

      سپاس از توجه شما :)

      موافقم 4
      مخالفم 0
  10. mahdi

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    جلوش واقعا زیباست حتی زیباترین بین سوپرکارها فعلی اما هر چقدر جلوش خوبه عقبش افتضاحه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. محمدتوربو

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    طراهی بیرونی زیادجذاب نیست داخل کابین متوسط صدای خیلی جذاب شتاب هم عالی فقط می تونم بگم باقیمتی که داره می شه کلی ماشین دیگه هم برای انتخاب هست مثل پروشه و کروت‌واگه باقیمت ۲۰۰هزاردلارعرضه می شدخوب ولی بازم خوبه فقط چجوری وزن ۱۴۰۰داره تازه هیربیدی هستش!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. محمد امین

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      توربو اس فقط به درد خط مستقیم میخوره و استفاده‌ ی روزمره
      این ماشین هم توی خط مستقیم سریع تره ، هم توی پیست با اختلاف سریع تره ، هم سیستم هیبریدی داره و قدرت بیشتر تولید میکنه ، و برای استفاده ی روزمره و مسافرت هم عالی هست ، صدای بسیار جذابی هم داره
      پس قاعدتا باید گرون تر باشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. mahdi

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (140 ديدگاه)

        اگه منظورتون توربو اس پورشه هست به نظر میرسه با این سری آشنا نیستید تمرکز این سری روی پیست هستش و در پیست هم وحشتناک سریع هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد امین

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2170 ديدگاه)

          توربو اس که روی پیست تمرکز نداره
          Gt3 و gt2 روی پیست متمرکز هستن …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. ARMAN

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    بخش آخر خیلی جذاب بود.
    ممنون از آقای اشتری عزیز

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2342 ديدگاه)

      سلامت باشید :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. 1123

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    راستش هنوز وقj نکردم ببینم این ماشین مثل SF90 همون 458 عه یا واقعا فراری چیز جدیدی ارئه کرده، در هردو صورت شاهکاره. هم طراحی هم پرفورمنس هم قابلیت دیلی درایوش.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. مهدی موتور

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    اولش از طراحیش حالم بهم میخورد
    الان عاشقشم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. Khosrow

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چرا اینقدر زشتی تو ..

    موافقم 0
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا