مرسدس بنز

قرارداد تأمین باتری دایملر با کمپانی چینی CATL

گروه دایملر که مالک مرسدس بنز است نام تأمین‌کننده باتری محصولات الکتریکی آینده این شرکت را اعلام کرد.


دایملر و زیر برندهای آن یعنی مرسدس بنز و اسمارت همانند اکثر خودروسازان اقدام به ساخت باتری خودروهای الکتریکی خود نخواهد کرد بلکه آن را به یک کمپانی دیگر خواهد سپرد.


مدیر تدارکات دایملر روز گذشته اعلام کرد این کمپانی قراردادی با شرکت چینی CATL برای تأمین و تولید باتری خودروهای الکتریکی امضا کرده است. دایملر همچنین تعهد خود برای کاهش ریسک‌های مرتبط با تولید باتری‌ها به خاطر آلودگی‌های معدنی را اعلام کرده است.


البته هنوز مشخص نیست که آیا این قرارداد تنها مختص تأمین باتری‌های خودروهای بازار چین و آسیایی است یا اینکه تأمین باتری تمامی محصولات الکتریکی دایملر را شامل می‌شود.


دایملر قبلاً گفته تا سال ۲۰۲۵ قیمت خودروهای الکتریکی تقریباً با قیمت مدل‌های مرسوم بنزینی و دیزلی مشابه خواهد بود. این شرکت برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری حدود ۹ میلیارد پوندی در توسعه خودروهای الکتریکی داشته و بدین ترتیب هر خودروی تولیدی این شرکت حداقل یک نسخه الکتریکی نیز خواهد داشت. این شرکت همچنین برنامه‌هایی برای تبدیل اسمارت به اولین خودروساز مرسومی که کاملاً محصولات الکتریکی تولید خواهد کرد در دست اقدام دارد.

یکی از محصولات الکتریکی مرسدس که در آینده عرضه خواهد شد S کلاس لوکس است.
این خودرو که ضرورتاً S کلاس خوانده نمی‌شود نسخه سبزتر از سدان لوکس آلمانی است که مرسدس آن را EQ S می‌نامد و یکی از ۱۰ خودروی الکتریکی دایملر است که در طول ۴ سال آینده عرضه خواهد شد.


اگرچه EQ S یک خودروی الکتریکی خواهد بود اما خود S کلاس نیز دارای نسخه‌های الکتریکی شده خواهد بود و مدل هیبریدی این سدان لوکس محدوده حرکتی کاملاً متفاوتی در مقایسه با خودروهای کنونی خواهد داشت. درحالی‌که دیگر محصولات مرسدس دارای سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی خواهند بود، S کلاس الکتریکی شده برای داشتن حداکثر راندمان طراحی خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Dante

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (99 ديدگاه)

    سلام

    نمیدونم چرا بعد از قضیه جیلی و دایملر دیگه به بنز حس خوبی ندارم 🙁

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Khan

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (363 ديدگاه)

      شما هروقت خواستی ماشین بخری پول بنز داشتی نخر ازشون، بذار ورشکست بشن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3025 ديدگاه)

      طبق منطق شما، به ولوو، لوتوس، جگوار، لندرور/رنجرو و. . . هم باید حس بدی داشت، چون مالک‌های آسیایی دارن؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. Stern des Südens

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (107 ديدگاه)

      من که حسم به بنز هر روز بهتر از دیروز میشه

      بنز هیچ وقت یک خودروساز دولتی مثل رنو نبوده

      یک زمانی ایران سهامش رو خرید الان هم جیلی خریده و بنز همیشه بنز بوده

      راه و چشم‌انداز کمپانی همیشه مشخص بوده و همیشه در حال پیشرفت و تعالی خواهد بود بازم میگم بنز همیشه بنزه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Genius

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (772 ديدگاه)

    چینی ها دارن یکی پس از دیگری قله های صنعت و تکنولوژی رو فتح میکنند و ما ایرانیها هنوز فکر میکنیم جنس چینی یعنی همون ناخن گیر ۵۰۰ تومانی که بچه بودیم داشتیم و زود خراب شده!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا