مرسدس بنز

برابوس CLS شوتینگ بریک

فرصت را نباید از دست داد! درحالیکه کمتر از ۳ ماه از معرفی رسمی CLS شوتینگ بریک بیشتر نمیگذرد، مهندسین برابوس دست به کار شدند تا شرکتشان نخستین تیونری باشد که به سراغ این خودرو می رود . . .

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake by Brabus

سپر جدید جلو به همراه LEDهای مخصوص روز و رکاب های جانبی و گلگیرها را خوب نگاه کنید چرا که می گویند جدید هستند! اسپویلر زیر سپر جلو نیز از پکیج AMG به عاریت گرفته شده و فقط مختص مدل های CLS 63 AMG است.

رینگ ها نیز از سه مدل P و Q و R مخصوص برابوس و با شش طرح مختلف قابل سفارش هستند که سایز آنها از ۱۷×۸.۵ اینچ شروع و تا ۲۰×۱۰.۵ اینچی ادامه دارند. مشتریان برای رینگ های ۲۰ اینچی خودرویشان می توانند تایرهای کانتیننتال یا پیرلی و یا یوکوهاما را سفارش دهند که همگی آنها در جلو ۲۵۵ میلیمتری و در عقب ۲۹۵ میلیمتری هستند. کاهش ارتفاع ۳۵ میلیمتری تعلیق که به لطف فنرهای اسپرت Bilstein بوجود آمده دیگر تغییر ظاهری این CLS خواهد بود.

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake by Brabus

حال به قسمت فنی می رسیم؛ برابوس برای مدل های CLS 250 CDI از کیت تقویتی خود به نام ECO PowerXtra D4 بهره گرفته که قدرت را با ۳۱ واحد افزایش به ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور را نیز به ۵۶۰ نیوتن متر رسانده است. برای مدل های CLS 350 CDI نیز از پکیج تقویتی Eco PowerXtra D6S استفاده شده که ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. طبق ادعای برابوس هر کدام از پکیج ها در حداکثر زمانی معادل ۴۵ دقیقه قابل نصب خواهند بود.

برای مدل های CLS 500 نیز قدرت به ۴۹۳ اسب بخار و گشتاور به ۷۲۰ نیوتن متر رسیده تا این خودرو براحتی توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت را داشته باشد. برای نسخه های CLS 63 AMG که پیشرانه ای ۵.۵ لیتری V8 دارند قدرت به ۶۱۰ اسب بخار و گشتاور به حدود ۱۰۰۰ نیوتن متر افزایش یافته است. شتاب صفرتاصد این مدل ۴.۲ ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۲۰ کیلومتر برساعت است. برابوس همچنین برای این مدل از پکیج جدید سیستم اگزوز بهره گرفته که صدای تولیدی آن در دو حالت Coming Home و Sport قابل انتخاب است.

در کابین نیز از مواردی همچون پدال ها و پدال شیفترهای آلومینیومی، چرم های Mastik و آلکانترا به همراه تریم فیبرکربنی برای داشبورد و کنسول، استفاده از لوگوی Brabus و نهایتا صفحه کیلومتری جدید که نشانگر سرعت تا ۳۴۰ یا ۴۰۰ کیلومتر درجه بندی شده از جمله مهم ترین تغییرات خواهند بود.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Matin

    ۲۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    ناراحت نشید ولی حس ماشین های ((حمل مرده(نش کش ))) رو میده !

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. مسی

      ۲۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (269 ديدگاه)

      من حاضرم … :-D

      بنز نش کش سوار شم

      ولی

      پراید سوار نشم :-D

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Matin

        ۲۲ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (208 ديدگاه)

        خدایش منم حاظرم . من یه جوون ایرانیم و ملت ایران تقریبا سهم بزرگی از شرکت بنز و داره ولی نمیتونیم بنز سوار بشیم .این بیشتر باعث شد این ماشین حس نش کش بده به من !

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. hesan

      ۲۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      نسل قبلی cls خوشگلتره خدایی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. پاشا

      ۱۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (132 ديدگاه)

      عجب ماشینیه. ببین ما از 12 درصد سهام مرسدس بنز به کجا رسیدیم، پراید و وانت پیکان. اوووووووق…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خیلی هم خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سجاد

    ۲۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    نمی دونم چرا اصلا نمیتونم با این ماشین کنار بیام.متین جان ۱۰۷/۷۵٪ باهات موافقم!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. وحید

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فک کنم میخواسته از پورشه پانامرا تقلید کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      aslan class in 2ta be ham nemikhore k bekhad az porcshe taghlid kone

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. reza3303

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    منم از این طرح ماشین خوشم نمیاد ولی برا مسافرت عالی هست ( نمی دونم ما که تو ایران ارزوی دیدن این ماشینا تو دلمون مونده چطور راحت داریم نقدش می کنیم )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Arash66

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (433 ديدگاه)

    استیشن یا آوانت یا شوتینگ بریک، در اروپا خصوصا آلمان طرفداران بسیاری دارد.
    قرار نیست که ما خوشمون بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان

      ۲۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (147 ديدگاه)

      آرش جان راست میگه اکثریت آلمانى ها ماشین هاى استیشن مى خرند زیرا هم در براى خرید، مسافرت و کار بزرگ و راحتتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. nani

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اگر مثل خودرو سازهای ایرانی می توانستند احتکار بکنند اون وقت از این حرفها نمی زدید
    بنز بنز است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. nani

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آمده است : حکومت اسلامی برای رعایت مصالح جامعه ،احتکار انچه که مورد نیاز مردم است را ممنوع کرده و حتی برای محتکر جریمه مالی قرار دهد.
    مثلا جریمه خودرو سازهای ما افزایش قیمت محصولاتشان بود!!!
    وای بحال ملت آن زمانی که دست حکومت اسلامی و احتکار کننده توی یک کاسه باشد :(
    آن وقت خدا بداد جامعه برسد با تعرفه واردات بالا و افزودنی های لازم دیگر 130 الی 170 درصد و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حُسین

      ۲۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      دقیقا با چه مدرکی به حکومت اسلامی میگویی محتکر؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. nani

        ۲۲ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        آقا شما کجا زندگی می کنی؟
        ایران هستی و دنبال مدرک میگردی؟
        پوآرو جان از قیمت دلار، خانه، ماشین و مخارج زندگی خبر داری یا دستت تو جیب بابات هست؟!
        شما بگو دلیل گرانی خودرو چیست ؟؟؟
        همه جای دنیا قیمتش پائین میاد و کیفیت و مدل بالا می رود در ایران برعکس
        حتما همه اش بخاطر تحریم است
        نه عزیز دل برادر
        بابا شما تعرفه را بردار خودش درست میشه!
        وقتی تو هر سوراخی انگشت کنی بهتر از این نمیشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  9. حُسین

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    طرحش شبیه ماشین های پولدار های قدیم خارج مثل امریکا است.خیلی قشنگ و دلنشین است مخصوصا در مدل 600 اش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. hosein

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من که ازش خوشم اومد
    شاید به زیبایی cls معمولی را نداشته باشه.
    ولی به جاش می شه روش برای مسافرت طولانی حساب کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نیتاران

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا همچین بد هم نیست طرح جلوش بهتر از طرح عقبشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. maziyar

    ۲۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (132 ديدگاه)

    این ماشین بدرد تفریح میخوره و یا مسافرت
    اما قیافه و سرعت و جذبه نداره
    این ماشین راحته و بدرد خانواده های شلوغ هم میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. َAli

    ۲۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو فرایند طراحی یک خودرو, خیلی مراحل باید طی بشه از اسکچ دستی با مداد روی کاغذ, تصاویر اولیه با کامپیوتر تا نمونه مقیاسی با گل و ساخت اولین پرتوتایپ و کانسپت.
    ادیشن شوتینگ بریک از سی ال اس بعد از رونمایی در نمایشگاه مورد استقبال فرا تر از تصور قرار گرفت و از این رو مدیران بخش طراحی به سرعت ساخت نمونه قابل تولید انبوه را در دستور کار قرار دادند.
    شوتینگ بریک تحلیل نوینی از خودرو های آوانت و استیشن است که ظاهر جعبه ای شکل, بی روح و خسته کننده این کلاس ها را دگرگون ساخته و تم هیجان انگیز و روح وحشی و سرکش یک خودروی کوپه را دز آن می آمیزد.
    پس به جا است که صرفا برداشت و تحلیل بدون علم از یک اثر بدیع نداشته باشیم و زبان طراح را بفهمیم وبتوانیم الگو های غلط ذهنیمان رو دور بریزیم و بتوانیم زیبایی استادانه نهفته در تک تک خطوط تشکیل دهنده پیکره این مجسمه روی چرخ ببینیم…
    واقعا دور از انصاف است که حاصل تلاش چهار سال طراحان بزرگ دنیا رو نش کش بنامیم و یا با جعبه ای مثل پراید مقایسه کنیم که در زمان خودش هم صرفا یک وسیله نقلیه بوده است…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Matin

      ۲۴ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (208 ديدگاه)

      بله منم حرفای شما دوست بزرگ وار رو قبول دارم !
      ولی دوست من توام یکم جای من باش !
      باید عکس ماشینی رو ببینی که قسمتی از سهامش به نام ملته ولی نمیتونی حتی از نزدیک ببینیش !
      خب این حس بدی به ادم میده !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. esi

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    ای کاش روزی برسد که با همه حمایتهای کورکورانه فرقونسازهای وطنی ورشکست وبه سزای اعمال خائنانه خود در قبال مردم ایران برسند
    مردمی که ارزش انها بیش از ان است که این شرکتها بر سر انها می اورند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mahnz

    ۳۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خیلی خوشگله ولی من موندم اگه بخرمش کارت سوخت که بهش تعلق نمیگیره دو گانه سوز هم که نمیشه پس نمیخوامش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فرهاد

    ۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تو کلاس CLS انگاری مرسدس بنز قصد ترکیب سدان و کوپه و استیشن و… و فکر کنم به زودی کامیون رو داره. ولی واقعا” تا حالا بی نظیر کار کرده. این مدل سدان که تو کشور خودمون هست نمونش! یه سدان ولی طرح کوپه رو داره، عجیب طراحی میکنه ها!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. خشايارر

    ۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    قشنگ ترین بنزیه که تا حالا دیدم((تا حالا بنز ندیدم)).اخه این چیه؟؟؟شبیه پیکان استیشن خودمونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسین

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    با 26دیدگاه در مطالب داغ؟
    من هم یکیشو می خوام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا