مرسدس بنز

بررسی و تست فنی مرسدس بنز E350

همواره وقتی صحبت از اتومبیل های لوکس و قدرتمند در میان است حتما جایی برای ستاره آلمانی یعنی مرسدس بنز وجود دارد.شرکتی که همواره تعهد بر تولید محصولات با دوام و با کیفیت با تنوع و طراحی مثال زدنی را دارد. در بین این تولیدات E کلاس یکی از پر فروش ترین کلاس های مرسدس بنز در طی حضور ۶ دهه خود بوده است . این سری به دلیل دوام و پایداری بسیار بالا پس از کارکرد طولانی همواره دارای طرفداران بسیاری است. حال مرسدس بنز نسل نو E کلاس یعنی E350 را معرفی کرده است و به لطف همکاری یکی از دوستان بر آن شدیم تا ملاقاتی کوتاه با این زیبای اشتوتگارتی داشته باشیم.

Mercedes Benz E350 AMG 2011
Mercedes Benz E350 AMG 2011

در اولین نگاه به این مدل , طرح کشیده دماغه خودرو حس متفاوت تری را به ما القا می کند اما هنوز هم افکار سنتی مرسدس بنز در طراحی این خودرو که با نسل مدرن آمیخته شده است پدیدار است. از تغییرات عمده شکل و شمایل ظاهری این نسل با نسل قدیم خودرو می توان به طرح چراغ های جلو و عقب و استایل بدنه و هم چنین کشیده تر شدن و داشتن ارتفاع پایین تر به زمین را نام برد.

Mercedes Benz E350 AMG 2011
Mercedes Benz E350 AMG 2011

پس باز کردن در ابتدا شاهد لوگو شرکت بنز در رکاب های جانبی و هم چنین کفپوش های شرکت AMG هستیم. بعد از ورود به اتاق با فضایی کاملا جدید که توسط شرکت فرانسوی Faurecia به خوبی طراحی و ساخته شده است رو به رو می شویم. صندلی های این مدل نسبت به سری قبل اسپرت تر بوده و بهتر بدن را د ر خود می گیرند تا در مانور های ناگهانی تعادل بدن را بر هم نزنند. صندلی های عقب هم دارای فضای پای مناسب و راحت برای افراد متفاوت است . در قسمت نورپردازی باز هم مرسدس بنز شاهکار دیگری را خلق کرده و فضایی کاملا آرام برای سرنشینان خلق کرده است به خصوص به همراه سیستم تهویه هوای جدید شرکت مرسدس بنز که توسط ایالات متحده آمریکا ساخته شده است و بر روی مدل های کانورتبیل (سقف متحرک) مستقر است اما ما در این مدل سدان شاهد این سیستم هوشمند هستیم .این سیستم که از ۳ لایه پلی استر لانه زنبوری جهت استحکام و عدم انتقال حرارت به داخلی کابین ساخته شده است و در حدود ۳۰ سانتی متر بالاتر از شیشه جلو قرار می گیرد و متناسب با خواست سرنشینان و رانندگان قابل تنظیم بوده و هوای نا مطبوع را از اتاق دور می کند تا تاثیری در دما و محیط اتاق نداشته باشد.

Mercedes Benz E350 AMG 2011
Mercedes Benz E350 AMG 2011

بالاخره در پشت فرمان این اتومبیل می نشینیم و با استارت پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندراین اتومبیل ۳۰۷ اسب بخاری (به گفته مالک) را روشن می کنیم . با ورود به خیابان شاهد سیستم جدیدی در آینه های بغل خودرو هستیم . در گوشه آینه های مثلث های نارنجی رنگی را می بینیم که با نزدیک شدن خودرو های کناری به این خودرو این مثلث ها به رنگ قرمز در آمده و اقدام به هشدار برخورد احتمالی را به راننده می دهد. در شتاب گیری ها اتومبیل کاملا چابک بوده و با فشردن پدال گاز بدون مکث شاهد بالا رفتن سرعت اتومبیل تا صد کیلومتر در عرض ۷ ثانیه هستیم و به لطف صندلی های اسپرت و در برگیرنده در مانور های نا گهانی احساس ناراحتی چندانی با شما دست نمی دهد ولی کاملا تفاوت های این نسل با نسل S کلاس بسیار آشکار است. تعویض دنده های این مدل نسبت به انتخاب راننده می تواند به صورت دستی و اتوماتیک باشد که هنگام تعویض توسط شیفتر های پشت فرمان احساس اتومبیل های اسپرت به شما دست نمی دهد.

Mercedes Benz E350 AMG 2011
Mercedes Benz E350 AMG 2011

به عنوان کلام آخر سری جدید E کلاس یک سدان لوکس و مناسب برای رانندگی شهری , مسافرت و استفاده روز مره است که اصلا شما را خسته نمی کند و هیچ گاه دوست ندارید از این خودرو دل بکنید همان طور صاحبان سری قدیم این خودرو این احساسات رو دارن ولی اگر واقعا می خواهید همه چیز رو یک جا داشته باشید ۷۰ میلیون اضافه پرداخت کردن در قابل سری S منطقی تر به نظر می رسد زیرا سری S سر آمد تمام مدل های بنز و نشان از یک خودروی اصیل آلمانی است . در پایان جای دارد تا از خانواده «لطفی» و به خصوص آقای «شاهین لطفی» جهت هماهنگی و همکاری جهت تهیه این گزارش تشکری ویژه داشته باشیم.

Mercedes Benz E350 AMG 2011
Mercedes Benz E350 AMG 2011
Mercedes Benz E350 AMG 2011
Mercedes Benz E350 AMG 2011

آزمایش و نوشته : اسپید بکس

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

اسپید بکس

در جامعه امروزی ما معدود افرادی پیدا می شوند که نسبت به خودرو و اتومبیل عشق بی تو صیف داشته باشند و هم چنین معدود مکان هایی وجود دارد که بتوان با عاشقانی مثل خود ارتباط داشته باشند.اسپید بکس , یک عضو کوچک این عرصه وسیع خودرویی کشور همواره سعی دارد تا به همراه شما دوستان مکانی برای حضور شما عزیزان جهت بالا بردن سطح علمی مردم عزیزمان فراهم آورد.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. arsalan

    ۱ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    کاشکی از پشتش هم تعدادی عکس میذاشتین

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. ابوالفضل

    ۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سایت بسیارعالی است ولی یه عمراز خودم کم بشه این ماشین رو میخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. slr722

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    خیلیم خوشگل نیست.
    در صورتی که c کلاس sls کلاس زیباترن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۷ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دمش گرم عالیه منم انشا ا لله یدونه کلاس ای 350 رو میخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sirius

    ۱۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عالیه واقعا عالیه از هم ضاهرش و هم فنیش بی نقصه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مکانیک

    ۲۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چرا این ماشین ها تبدیل به یک آرزو شده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان

      ۱۰ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (147 ديدگاه)

      چون مدل 2013 فولش حدود 570.000.000 تومان قیمت دارد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما

        ۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        البته در ایران!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. amir.t.

    ۲۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    حرف نداره ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. kayhan

    ۲۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چطور من تاحال لاهیجان ندیدم؟
    ولی دمش گرم،یارو میره ازین آشغالای کره ای میخره سریع میزنه پلاک تهران،این دوست شما آبروی لاهیجانی هارو حفظ کرد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. رهگذر

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    چندان تو کار تست خبره نبوده یعنی چی؟ این فرانسویه اون رو امریکا ساخته خوب ما ماشین داریم موکتش رو هم امریکا میزنه دلیل نمیشه بگیم سوار ماشین شدیم موکتش امریکایی هست و راحت مثلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. برهان

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد منم تا دو روز دیگه انشالا می خرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. آرش

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش به کدوم سری s نزدیکه؟
    آیا انتخاب درستیه که اونو به جاش بخریم؟
    آخه این خیلی خوشگله، قیافه s یکم مجلسی و یخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. وحید

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطفا جواب بدید
    مشکل گیر کردن بنز e300 را به دست انداز و رمپ های پارکینگ ها رو چجوری میشه برطرف کرد ؟ فوق العاده ماشین لوکس و خوبیه ولی تو هر خیابانی که بری کف ماشین به این سرعت گیرها گیر میکنه کسی راه حلی داره ممنون میشم بگه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا