مرسدس بنز

بررسی تخصصی مرسدس بنز CLS کارکرده نسل دوم

معمولاً گفته می‌شود که زیر خورشید هیچ‌چیزی تازه باقی نمی‌ماند و این موضوع قطعاً درباره مرسدس CLS هم صدق می‌کند. اولین نسل این خودرو در سال ۲۰۰۴ و به عنوان یک کوپه‌ی چهار درب عرضه شود اما واقعیت این است که روور P5 بیش از ۴۰ سال قبل‌تر چنین چیزی را ارائه کرده بود.

اما وقتی این خودرو چنین طراحی زیبایی داشته باشد چه کسی به چنین چیزی اهمیت می‌دهد؟ اولین نسل CLS موفقیتی واقعی در پی داشت و بنابراین تعجبی نداشت که مرسدس دومین نسل آن را با زیرساخت E کلاس روانه میدان کرد. این بار بود که نسخه استیشن پنج درب CLS با پسوند شوتینگ بریک عرضه شد و هر دو هم طرفداران زیادی پیدا کردند.

  • مرسدس CLS نسل دوم (سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸)

کوپه‌ای شیک و باکلاس با طیف وسیعی از پیشرانه‌ها از نسخه‌های دیزلی گرفته تا نسخه پرفورمنس ۸ سیلندر AMG

  • تاریخچه

مرسدس CLS نسل دوم در تابستان سال ۲۰۱۱ عرضه شد. مدل بنزینی CLS 350 از پیشرانه ۶ سیلندر ۳۰۲ اسبی استفاده می‌کرد درحالی‌که مدل‌های دیزلی CLS 250 CDI و CLS 350 CDI نیز در دسترس بودند. این خودروها به ترتیب قدرت ۲۰۱ و ۲۶۱ اسب بخاری داشتند.

چند ماه بعد نیز نسخه AMG با نام CLS 63 عرضه شد. این خودرو از نیروگاه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربوی ۵۱۸ اسب بخاری استفاده می‌کرد. CLS شوتینگ بریک نیز در نوامبر ۲۰۱۲ و با تریم های ۲۵۰ CDI، ۳۵۰ CDI و ۶۳ AMG عرضه شد. این خودرو به‌صورت استاندارد از درب پشتی برقی و سیستم تعلیق تطبیقی در عقب سود می‌برد.

در سپتامبر ۲۰۱۴ بود که CLS فیس لیفت با اصلاحات جزئی در بدنه، تجهیزات استاندارد و مدل‌های بیشتر عرضه شد. از جمله نسخه‌های جدید این خودرو می‌توان به ۶۳ S AMG با قدرت ۵۷۷ اسب بخار اشاره کرد. مدل‌های ۲۵۰ CDI، ۳۵۰ CDI و ۳۵۰ نیز به ترتیب جای خود را به مدل‌های ۲۲۰d، ۳۵۰d و ۴۰۰ دادند.

  • چه مدلی را باید انتخاب کرد؟

CLS 63 AMG خودروی فوق‌العاده‌ای است اما در دنیای واقعی چیز خیلی زیادی را نسبت به مدل‌های ۶ سیلندر ارائه نمی‌کند. مدل‌های ۶ سیلندر به ویژه ۳۵۰ CDI کابینی آرام و مصرف سوخت نسبتاً کمی دارند. مدل ۲۵۰ CDI اکثر اوقات عملکرد خوبی داشته اما قدرت بیشتر مدل ۳۵۰ CDI شاید باب میل افراد بیشتری باشد.

تمامی مدل‌های این خودرو تجهیزات مناسبی دارند و تریم AMG اسپورت هم گل سرسبد آن‌هاست. مدل استاندارد از رینگ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلوی بای زنون و دستیار پارک فعال استاندارد سود می‌برد. به این موارد باید رادیو DAB، تریم چرم و ناوبری را اشاره کرد. مدل AMG اسپورت نیز از رینگ‌های ۱۹ اینچی، بدنه اسپورت تر، سیستم تعلیق اسپورت و ترمزهای قوی‌تر سود می‌برد.

تنها یک تریم برای CLS فیس لیفت وجود داشت که با نام AMG Line شناخته می‌شود. این مدل دارای سانروف برقی، دوربین دنده‌عقب و صندلی‌های جلوی برقی می‌باشد. پکیج پریمیوم پلاس هم باعث اضافه شدن مولتی‌مدیا ارتقا یافته به خودرو می‌شود.

  • جایگزین‌های مرسدس CLS

بزرگ‌ترین رقیب این خودرو خود مرسدس E کلاس است که نسخه‌های بیشتری داشته و از قیمت کمتری برخوردار است اما طراحی آن به جذابیت CLS نمی‌رسد. آئودی A7 هم رقیب فوق‌العاده‌ای است زیرا از کابینی عالی، پیشرانه‌های احساس‌برانگیز، کیفیت ساخت عالی و فضای کابین و بار زیادی برخوردار می‌باشد. این آخری را CLS کوپه ارائه نمی‌کند اما خب چنین چیزی با نسخه شوتینگ بریک پوشش داده می‌شود.

ب ام و سری ۶ گرن کوپه هم دیگر رقیب مستقیم CLS بوده و از هندلینگ تیز و استایل و کابین سطح بالایی سود می برد و پورشه پانامرا هم از نظر لذت ناب رانندگی حرف اول را در این کلاس می‌زند و با پیشرانه‌های فوق‌العاده‌ای عرضه می‌شود. البته هزینه‌های نگهداری و قیمت پورشه پانامرا بالاست.

  • نکاتی که باید در هنگام خرید مدنظر قرار داد

بلوتوث: سیستم اطلاعات سرگرمی CLS به خوبی کار می‌کند اما جفت شدن برخی گوشی‌ها از طریق بلوتوث مشکل‌ساز می‌باشد.

گیربکس: تمامی نسخه‌های CLS با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک عرضه شده‌اند ولی CLS 350d به گیربکس ۹ سرعته مجهز است.

یدک کشی: اگر خواهان یدک کشی با CLS هستید باید نسخه شوتینگ بریک را انتخاب کنید زیرا مدل استاندارد چنین چیزی را ارائه نمی‌کند.

رینگ‌های آلیاژی: سواری خودرو با رینگ‌های ۱۹ اینچی بسیار خشک است و بنابراین بهتر است رینگ‌های ۱۸ اینچی را انتخاب کنید. البته سیستم تعلیق ایرماتیک هم می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

  • کابین

کابین خودرو بیشتر به S کلاس شبیه است تا E کلاس و از متریال باکیفیتی در آن استفاده شده است. داشبورد به خاطر وجود تجهیزات زیاد کمی شلوغ است اما عادت کردن به آن‌ها زمان زیادی نمی‌برد. چهار نفر بزرگ‌سال به راحتی می‌توانند در خودرو بنشینند. فضای بار ۵۲۰ لیتری هم عالی بوده اما همه نسخه‌ها با صندلی عقب تاشونده عرضه نمی‌شوند.

  • هزینه‌های مالکیت و نگهداری

نسل دوم CLS باید هر ۱۲ ماه یا ۲۵ هزار کیلومتر سرویس شود. هزینه‌های سرویس این خودرو بین ۲۹۰ تا ۴۳۹ پوند متغیر است. سرویس اصلی این خودرو شامل باتری جدید و فیلتر هواست. روغن ترمز باید هر دو سال یک‌بار تعویض شود که هزینه ۹۹ پوندی دارد. مایع خنک‌کننده هم باید هر ۱۵ سال یا ۲۵۰ هزار کیلومتر تعویض گردد.

  • فراخوان‌ها

۱۲ فراخوان برای این خودرو بوده است. در اکتبر ۲۰۱۱ کیسه هوا باعث فراخوان CLS شد درحالی‌که یک جفت فراخوان هم برای نشت احتمالی سوخت و یک فراخوان دیگر برای ریسک آتش‌سوزی مرتبط با تماس پیشرانه با اگزوز انجام شده است. یک دستگاه CLS هم در سال ۲۰۱۲ به خاطر قفل کاپوت فراخوان شد. ۴ فراخوان نیز برای نقص نرم‌افزاری صورت گرفته که دوتای آن‌ها با مباحث آلایندگی در ارتباط بوده است.

  • نظرسنجی رضایت مالکان

2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG S

CLS در هیچ نظرسنجی درایور پاور حضور نداشته اما نسل چهارم E کلاس در سال پیش رتبه ۲۹ را به خود اختصاص داد. رتبه این خودرو در ۲۰۱۸ خیلی بهتر و برابر با ۶ بوده است. این خودرو امتیاز بالایی برای کیفیت کابین، ایمنی، قابلیت اطمینان و سیستم اطلاعات سرگرمی گرفته و همین موضوع را می‌توان درباره CLS هم گفت.

  • قضاوت نهایی

Mercedes Benz CLS 63 AMG S 4MATIC

در روی کاغذ انتخاب CLS منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا خریداران مجبور هستند برای خودرویی که کاربری کمتری نسبت به E کلاس دارد بهای بیشتری بپردازند؛ اما CLS غیرکاربردی نیست. این خودرو شاید یک سدان باشد اما فضای بار ۵۲۰ لیتری دارد که کاملاً کفایت می‌کند. مالکان می‌گویند این خودرو به خاطر اشرافیت و خاص بودنش کاملاً گزینه مناسبی است. CLS اگرچه خودروی لوکسی است اما اگر پیشرانه دیزلی مناسب را انتخاب کنید مصرف سوخت پایینی خواهد داشت. ما توصیه می‌کنیم نسخه‌های ۶ سیلندر این خودرو را انتخاب کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر علی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (399 ديدگاه)

    زیباترین خودرو سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ تو ایران همین مدل cls بود.همین الان هم از خیلی ماشین های ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ موجود در بازار ایران قشنگ تره

    موافقم 15
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      CLS
      از اون دست ماشینائیه که ارزش دست دوم خودش را در کشور خیلی خوب نگه داشته و در این بحران نبود خودرو وارداتی یکی از باکلاس‌ترین و خوش‌استایل‌ترین ماشینهای موجوده .
      نه استهلاک بالای پانامرا و سری ۶ را داره
      نه چهرش قدیمی شده
      نه مثل Sکلاس زیادی لوکس هست .
      CLS برای مردهای مجرد ۴۰ ساله موفق ساخته شده که آخر هفته‌ها نیاز به سفرهای ۲نفره باهاش میره .
      بشدت خوش‌استایله این ماشین که از یک آلمانی اون هم بنز به جز این هم اِنتظاری نمیره .

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. Enzo

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (319 ديدگاه)

        اینو هستم داداش شدید ??

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Enzo

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (319 ديدگاه)

          ماشین طراحیش واسه 2011هستش .نگاش می‌کنی انگار تازه 2019 طراحی شده . واقعا زیباست این ماشین

          موافقم 8
          مخالفم 0
      2. Siawest

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (185 ديدگاه)

        شما این ماشینو داشتی که میگی خرجش از سری ۶کمتره؟؟ چرا نسل شما عادت کردین حرف بقیرو قرقره کنین فقط؟؟
        این ماشین خیلی پر استهلاک تراز سری ۶ بخاطر سیستم تنظیم ارتفاعی که داره و اصلا مناسب خیابونای ایران نیست وکمک های ماشین به مشکل برمیخوره

        موافقم 1
        مخالفم 4
    2. رزیتا

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (418 ديدگاه)

      کلاً ماشینای مرسدس بنز استهلاک پایینی دارنو اگر درست ازشون نگهداری بشه حتی بعد از سالها استفاده هم میتونه مث روزای اولش حس یه سواری لذت‌ بخشو به رانندش القاء کنه ، حتی بازار دست دوم بنزم تو خیلی از کشورا مثل پاکستانو ترکیه و ….. پر رونق هستش ، ای کاش میزاشتن مرسدس بنزای پنج شیش سال کارکرده وارد ایران بشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. Zonda R

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    ممنون از شاهین عزیز
    بسیار مطلب بی نظیر و کاربردی بود
    اگر از این دست مطالب که در مورد خودروهایی ک اتفاقا در ایران هم هستند مثل سری 7 , s class. , لکسوس ها و… بزارید خب برای خرید و اطلاعات هم کمک شایانی میکنه
    این cls بخصوص تو مدل 500 تو حالت ایستاده هم صدای وحشی موتورش سر رو برمیگردونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرشاد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    ادم سیر نمیشه از دیدنش سر تا پای طراحشو باید طلا گرفت کسی اسمشو میدونه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. Car lover

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    نمیخام ضایع کنم یا هر چیز دیگه ای
    ولی اینجا نوشته ۱۲ تا فراخوان خورده
    نمیگم بده ولی یه چیز عادی و مرسومیه فراخوان یا ایرادات مونتاژ و اینا اما وقتی یه ایرادی برای برند غیر مورد علافه شما تو بحث مونتاژ میافته نباید جبهه گیری و مسخره بازی درارید
    یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      اولا ۱۲ عدد مشکل نه ۱۲ تا فراخوان بزرگ مثل مشکلاتی که برای تسلا مدل x بوجود اومد، .
      دوما این بحث چه ارتباطی به موضوعات دیگه داره؟؟؟
      سوما این ماشین برای چندین سال قبله و با یه ماشین ۲۰۲۰ نباید مقایسه بشه
      چهارم اینکه این ماشین حاشیه ی زیادی نداشته و زیاد ادعای بالایی نداشته ،ولی وقتی یه خودرو ادعا میکنه باید چیز خوب بده بیرون

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    بعد از معرفی این نسل،،،، خیلیها به طراحی این خودرو ایراد گرفتن و در مقایسه با نسل قبل اونو عقب‌گرد میدونستن…
    ولی بعدها طراحی این خودرو بسیار تحسین شد
    خودم هم از نزدیک دیدمش و حقیقتا جای بحث نداره
    این اتفاق برای ئی کلاس جدید هم خواهد افتاد
    و همچنین برای اس کلاسی که قراره معرفی بشه….
    همیشه اول جبهه گیری هست
    ولی بعدها که نسلها کنار هم قرار میگیرند،،،، به وضوح تکامل و پیشرفت رو در نسلهای بعدی هرکدوم میشه مشاهده کرد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Hadi

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خیلی ماشین عالی و با پرستیژی هست…
    نسل اولش که فوق العاده بود…
    مخصوصاً مدل CLS 500

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. M.us

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    الهه زیبایی مرسدس بنز
    این ماشین زمانی که معرفی شد مثل بیشتر مدل های همون سالهای بنز علاوه از همه نظر به تکامل رسیده بود ،‌خلاصه ازون دسته ماشینایی که از چشم نمیوفته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. سورنا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    زیباترین چراغهای پشت رو داره تا به حال کم پیش اومده چراغای پشت به این زیبایی دیده باشم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Khosrow

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    نسل اول – تو هتل استقلال گذاشته بودن – نقره ای بود / سرگیجه گرفته بودم / مرسی از اون اقایی که اونجا مسوول بود و گذاشت بشینیم داخلش / حس اون لحظه همیشه هست / 160 میلیون ثبت نام میکردن / کسی گفت با این تو خیابون ترورت میکنن / مرسی مرسدس – فراموشت نمیکنم ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. Malt hill

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    من cls63 نسل اول دیدم
    موتور فوق العاده بزرگ و با ابهتی داشت
    آدم از دیدنش سیر نمیشد.
    خیلی خفن و گنگستری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهردادكمال

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    نسل اولش قشنگترین نسلشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. رامتین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    واقعا CLS مذکور که در ایران هم هست بسیار زیباست اما ابهت و زیبایی سری6 گرن کوپه نسل قبل که چندتایی هم در ایران هست، چیز دیگریه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. بهنام

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    یادمه بعد از معرفی این مدل مجله ی ماشین مقاله ای تحت عنوان بحران طراحی در مرسدس نوشت و طراحی نسل دوم سی ال اس و قبل تر از اون ای کلاس رو مورد انتقاد قرار داد و هر دو را از منظر طراحی در پس مدل قبلی خود می‌دانست. نسل دوم سی ال اس بخاطر چراغ جلوی بزرگ و چند وجهی خود، سپری که البته فقط از نظر بصری ظریف و شکننده بنظر می‌رسید، نمای سبک جلوی ماشین که برخلاف اعضای قبلی خانواده وزن و استحکام کافی رو القا نمی‌کرد، چراغ عقب بزرگ و غریب باعث دیدگاه شده بود گر چه در نمای نزدیک و واقعی خودرو بسیار لوکس و با کلاس دیده می‌شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا