مرسدس بنز

بهترین ویژگی‌های مرسدس-ای‌ام‌جی GLE 63 مدل 2021

همین چند هفته پیش بود که تست و بررسی مرسدس-ای ام جی GLS 63 2021 منتشر شد و ما از آن به عنوان حد نهایی یک شاسی‌بلند لوکس و سطح بالا نام بردیم. اخیراً نیز فرصت بررسی مرسدس-ای ام جی GLE 63 2021 به ما دست داد. شاید این خودرو فاقد حس ناب و سطح بالای برادر بزرگ‌تر خود باشد اما به خاطر هندلینگ تیزتر، قیمت نسبتاً مناسب‌تر ۱۱۳۹۵۰ دلاری و همان قوای محرکه و تکنولوژی احساس‌برانگیز شایسته احترام زیادی است. ما در ادامه ۵ ویژگی برتر این خودرو را برای شما بازگو کرده‌ایم.

  1. پیشرانه ۸ سیلندر دست‌ساز


همانند تمامی محصولات AMG، این شاسی‌بلند از پیشرانه‌ای دست‌ساز سود می‌برد. در این مورد مارسل وبر پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی GLE 63 را ساخته بود، نیروگاهی که قدرت ۶۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری دارد. سیستم هیبریدی ملایم EQ بوست مرسدس نیز ۲۱ اسب بخار اضافی را در اختیار راننده گذاشته و فواصلی را که پیشرانه در حداکثر عملکرد خود قرار ندارد پر می‌کند. این پیشرانه همچنین از سیستم استارت/استاپ نرمی برخوردار است که تقریباً وارد شدن آن به مدار قابل‌تشخیص نیست. این پیشرانه با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک همکاری کرده و قدرت را به تمامی چرخ ها می‌فرستد که حاصل آن ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی است.

  1. حالت‌های رانندگی

AMG به راننده اجازه داده تا عملکردهای مختلف خودرو از جمله صدای اگزوز، گیربکس، کنترل کشش، ارتفاع خودرو، سفتی سیستم تعلیق و… را تنظیم کند. این عملکردها را می‌توان از طریق دکمه‌های فیزیکی روی کنسول مرکزی یا کنترلر دیجیتال جذابی در بخش چپ فرمان کنترل کرد. رانندگان همچنین می‌توانند چندین حالت متنوع از جمله کامفورت، شخصی، اسپورت، اسپورت پلاس و ریس را انتخاب کنند.

حالت ریس همان‌گونه که از نامش مشخص است باعث تیزی خودرو می‌شود. فرمان در این حالت دقیق‌تر حس شده و سیستم تعلیق خشک تر می‌شود و اگزوز هم صدای پرطنین‌تری را تولید می‌کند. در واقع این تیزی به حدی است که حس می‌شود خودرو سواری تیزتری نسبت به ب ام و X5 M دارد.

  1. سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX

دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی پیش روی راننده قرار داشته و توسط MBUX کنترل می‌شوند. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو به لطف صفحات نمایش باکیفیت، طراحی خلاقانه و ویژگی‌های بصری برجسته جزو بهترین‌های بازار است.

شما می‌توانید این نمایشگرها را با روش‌های مختلفی کنترل کنید. صفحه لمسی سنتی ساده‌ترین روش کنترل بوده اما اگر نمی‌خواهید نمایشگر خودرو کثیف شود می‌توانید از تاچ پد، فرمان و دستورات صوتی استفاده کنید. مرسدس حتی برخی کنترل‌های حرکتی را نیز در نظر گرفته است.

  1. ویژگی‌های لاکچری

به عنوان گل سرسبد خانواده GLE، این مدل دارای تمامی ویژگی‌های مورد انتظار است. برخی از تجهیزات کلیدی GLE 63 عبارت‌اند از سیستم نیمه خودران، صندلی‌های ماساژوردار، نگه‌دارنده‌های فنجان گرم و سرد شونده، سیستم تعلیق تطبیقی، نورپردازی با ۶۴ رنگ، ناوبری واقعیت افزوده، سیستم تصفیه هوا، آفتاب‌گیرهای برقی و سیستم صوتی برمستر.

  1. فضای زیاد

GLE 63 شاید روی پرفورمنس و اشرافیت تمرکز کرده باشد اما فراموش نکرده که یک شاسی‌بلند است. این خودرو فضای قابل‌استفاده زیادی داشته و این مورد حتی از ب ام و X5 هم بیشتر است. صندلی‌های عقب خودرو فضای پای زیادی دارند که حتی از ب ام و X7 نیز بیشتر است. فضای بار ۹۶۰ لیتری نیز کاملاً پاسخگوی نیازهاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    کلا ویژگی های خوبه ?
    بی نظیره…

    موافقم 63
    مخالفم 3
  2. زیزیگولو

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4788 ديدگاه)

    یه ابر خودرو و یه هایپر شاسی‌ بلند منحصر بفَردو خارق العاده که استارت زدن با یه دستگاه از اون چیزی هستش که شاید هر کسی توان و شانس تجربه ش رو نداشته باشه

    موافقم 56
    مخالفم 7
  3. MOHAMMAD AHMADI

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    هنر نزد آلمانیان است و بس????

    موافقم 48
    مخالفم 6
  4. MAHDI

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رقابت مرسدس GLE63 و X6M کامپتیشن رو مجله موتورترند انجام داده این اواخر!!!
    اما دوست دارم زودتر رقابت درگ مرسدس GLE63S و ب ام و M5 کامپتیشن رو ببینم که چه عملکردی خواهند داشت در مقابل هم!!!!!
    چون X5M کامپتیشن با آئودی Q8RS در درگی که مجله BOTB انجام داد هم در رقابت درگ و هم در درگ رولینگ 4 بار با اختلاف قابل توجهی X5M تونست Q8RS رو شکست بده.
    باید دید GLE63 چه عملکردی خواهد داشت!!!!

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. AMG///

      ۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      مهدی جان
      فقط لذت ببر……

      موافقم 12
      مخالفم 0
  5. Mr.X

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    ????

    موافقم 12
    مخالفم 2
  6. میرخان

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    خیلی خوبه که کنار ماشین های خاص بنز، بازم خاص باشی.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. challenger

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    بنز یه ابهت خاصی تو طراحی هاش هست

    موافقم 13
    مخالفم 1
  8. Omid622

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    با وجود اینکه خودم برند بنز رو بیشتر اما تو این کلاس رخ بیرونی و لذت رانندگی X5M عالیه
    اما نمای داخلی فقط بنز

    موافقم 0
    مخالفم 7
  9. bimmer kingdom

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (155 ديدگاه)

    یک سوال فنی مگه یوتیوب فیلتر نیست ؟
    الان چجوری به این راحتی این جا میشه دید ؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا