مرسدس بنز

تجربه رانندگی با مرسدس GLA 250 e مدل 2021

مرسدس GLA نسل اول واژه کراس اوور را تعریف کرد. این خودرو بر پایه A کلاس آن زمان بنا شد و کوچک‌ترین عضو خانواده قدبلندهای مرسدس با پوشش‌های محافظتی هوشمندانه در اطراف بدنه و ارتفاعی بیشتر از سطح زمین بود؛ اما فضای کابین و بار نه چندان زیاد و کیفیت سواری نامناسب باعث شد انتقاداتی به این خودرو وارد شود.

نسل جدید این خودرو در بحث ظاهری بسیار مشابه شاسی بلندها شده است. این خودرو بازهم بر پایه A کلاس هاچبک شکل گرفته و سال پیش با طیفی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه شد؛ اما با حرکت صنعت خودرو به سمت پیشرانه‌های الکتریکی شده، مرسدس نیز نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو با نام GLA 250 e را معرفی کرده است. مرسدس همچنین تولید مدل تمام الکتریکی EQA را نیز شروع خواهد کرد.

این خودرو دارای همان پیشرانه بنزینی ۱.۳ لیتری نسخه‌های ارزان‌تر بوده ولی در بطن خود یک باتری ۱۰.۶ کیلووات ساعتی و واحد الکتریکی ۱۰۱ اسب بخاری را نیز جای داده است. مرسدس می‌گوید این خودرو در حالت الکتریکی شعاع حرکتی ۶۰ کیلومتری دارد هرچند در دنیای واقعی باید رقم کمتری را شاهد باشیم. این خودرو در هر کیلومتر نیز فقط ۳۲ گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند.

همانند اکثر خودروهای پلاگین هیبریدی، GLA 250 e برای خریداران ناوگانی و سازمانی محصولی جذاب‌تر خواهد بود. البته مدل A 250 e شعاع حرکتی بیشتری در حالت تمام الکتریکی داشته و میزان مالیات آن ۶ درصد است درحالی‌که GLA به خاطر برد کمتر در دسته مالیاتی بیشتر یعنی ۱۰ درصد قرار می‌گیرد.

GLA پلاگین هیبریدی فعلاً فقط با تریم فول Exclusive ادیشن عرضه می شود. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، اپل کارپلی و اندروید اتو، صندلی‌های چرمی و گرم شونده، رینگ‌های ۱۹ اینچی، چراغ‌های LED و کیت بدنه AMG اشاره کرد. همچنین می‌توان با پرداخت ۱۵۰۰ پوند پکیج پریمیوم را سفارش داد که شامل نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰ اینچی، ورود بدون کلید و نورپردازی کابین می‌باشد. پکیج پریمیوم پلاس ۳ هزار پوندی نیز شامل چراغ‌های جلو با نوردهی بیشتر و سانروف پانورامیک است.

افرادی که به دنبال GLA هستند باید در نظر داشته باشند که هرکدام از این آپشن ها باعث خواهد شد قیمت این شاسی‌بلند به فراتر ۴۰ هزار پوند برسد.

با این وجود اگر شما همچنان GLA را دوست دارید می‌توانید چشم خود را روی این هزینه‌ها ببندید. شارژ نسبتاً قوی مرسدس به این معنی است که شما می‌توانید با استفاده از شارژر ۷ کیلوواتی باتری را در یک ساعت و ۴۵ دقیقه شارژ کنید. البته در صورت شارژ خودرو در خانه این زمان به ۵ ساعت و نیم خواهد رسید. تمامی نسخه‌های این خودرو با شارژهای خانگی و عمومی استاندارد عرضه می‌شوند.

GLA 250 e در جاده به اندازه کافی سریع حس می شود و در صورت وجود شارژ کافی در باتری شاهد اولویت استفاده از پیشرانه الکتریکی خواهیم بود. تغییر وضعیت بین پیشرانه‌های الکتریکی و بنزینی نیز به نرمی صورت می‌گیرد.

وقتی خواهان پرفورمنس بیشتر باشید صدای پیشرانه به گوش خواهد رسید. GLA اندکی قدبلندتر از A کلاس حس می شود و شاید در تغییر جهت‌های سریع تکان های بیشتری در بدنه داشته باشد اما در کل هندلینگ خوبی را تجربه کرده‌ایم و چسبندگی خودرو علیرغم دیفرانسیل جلو بودن خوب است.

در کل GLA 250 e دقیقاً طبق انتظار رفتار می‌کند. ب ام و X1 xDrive25e هیجان بیشتری دارد اما مرسدس قابل پیش‌بینی تر و ایمن است. فرمان خودرو سبک اما دقیق بوده و قدرت پیشرانه نیز به نرمی روانه چرخ ها می‌شد. سواری GLA پلاگین هیبریدی نیز برای مسیرهای ناهموار راحت و پذیرفتنی است.

کابین GLA جزو بهترین‌های کلاس خود است. همان‌گونه که گفته شد برای استفاده از بزرگ‌ترین نمایشگر باید پکیج پریمیوم را سفارش دهید اما فرمان باعث می شود بخش اعظم نمایشگر دیده نشود و این موضوعی منفی است. سیستم اطلاعات سرگرمی عملکردی نرم و روان داشته و گرافیک آن نیز شفاف است.

استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی روی فضای بار تأثیر گذاشته و ظرفیت آن از ۴۹۵ به ۴۴۵ لیتر رسیده است. این محفظه بار شکل مناسبی داشته اما افرادی که می‌خواهند کابل‌های شارژ را حمل کنند شاید نبود فضای زیر کف صندوق موضوعی ناامیدکننده باشد. البته بخش عقب کابین فضای مشابهی با سایر نسخه‌ها داشته و اکثر بزرگ‌سالان به راحتی روی صندلی‌ها خواهند نشست.

مرسدس GLA 250 e جدید خودرویی با شعاع حرکتی مناسب در حالت الکتریکی، هندلینگ قابل پیش‌بینی، کابینی پیشرفته و آلایندگی و مالیات کم است؛ اما از آنجایی که صنعت خودرو به سرعت در حال حرکت به سمت قوای محرکه الکتریکی است بنابراین بزرگ‌ترین رقیب این شاسی‌بلند کوچک داخل خانواده مرسدس است. خودروی کاملاً جدید و الکتریکی EQA که بر پایه همان پلتفرم GLA تولید خواهد شد تنها چند صد پوند گران‌تر بوده و شعاع حرکتی مناسب دارد. همین موضوع باعث می شود GLA حالتی گذرا داشته باشد و بسیاری از خریداران به دنبال محصول تمام الکتریکی EQA باشند.

مشخصات مرسدس GLA 250 e Exclusive Edition

  • قیمت: ۳۹۹۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی به همراه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۲۱۵ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. علی-کیوج

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (173 ديدگاه)

    از این حرکت خودروسازها که تو عکس از صندلی عقب،صندلی جلو رو تا داشبورد میدن جلو که فضای پا بیشتر بنظر بیاد خوشم نمیاد!

    موافقم 7
    مخالفم 15
  2. Maximilian

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    اُبُهت مرسدس بنز ، سری amg هست که هنوز حافظ ارزش خودش هست ، و همیشه درخشان بوده و چشم نواز تر شده…
    مرسدس بنز نباید این اُبُهت رو از خودش سلب کنه☄
    اما امان از سواری نامناسب😑❕

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. Maximilian

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      حروف غنی از معنوی سرودم?⁦⁦⁦⁦??⁩

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      مرسدس تمام صلایق را پوشش میده از یه یه خانوم دکتر نهیف گرفته تا دسته‌های مافیایی گنگ !

      خداوکیلی مصرف سوختش را ببینید ، چرا باید خودرویی که فقط صدی ۲تا میسوزونه را به برقی ترجیح ندهیم !
      من موبایلم هم میخوام شارژش بکنم غم میگردم ، چه برسه به خودرو ? !
      البته اگر یه فکر بکنند و یه جایگاه‌هایی در نظر بگیرند که مثل پمپ‌بنزین برویم و یک پَک کامل باطری شارژ شده را سریع با باطری بدون شارژ تعویض کنیم ، اون ارزش داره ، ولی باز هم رو مخی داره !!!

      موافقم 26
      مخالفم 5
  3. SRT

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (607 ديدگاه)

    مصرف سوخت زیر دو لیتر؟
    فک کنم بعد اینکه بخریش ماهی پنج دلار خرج نداره?

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. PHILIPP

      ۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      موتور فوق العاده مرسدسه که روی A-Klasse , B-Klasse هم هست

      توی سایت خود مرسدس هم رتبه بندیش رو A+ زده بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Benz SLR

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    دم بنز گرم که همه مردم رو پوشش میده

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. Sina10

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    حالا دوباره بگین پلاگین هیبرید بده
    آلودگی و مصرف سوختش اونقدر کمه که به نظرم با در نظر گرفتن منابع تولید برق و باتری ، پلاگین هیبرید از لحاظ محیط زیستی فرقی با برقیا نداره و شاید ازشون بهتر هم باشه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. Aref.Genial

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (250 ديدگاه)

    قشنگه ولی فیس لیفت زانتیا یه چیز دیگه است!

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. SRT

      ۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (607 ديدگاه)

      وااای این دوتا کلمه فیس لیفت و زانتیا رو بغل هم میبینم تن و بدنم میلرزه
      https://www.instagram.com/p/B6HLlDCFTS3/?igshid=1xj1bqfvuh6ct

      موافقم 6
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا