مرسدس بنز

مارکوپولوی ژرمنی: بررسی مرسدس V کلاس 2017

فولکس‌واگن کالیفرنیا سالیان سال است که بازار ون‌های کمپر را در اختیار خود دارد اما مرسدس بنز مارکوپولو برای تغییر دادن این موضوع طراحی شده است. این خودرو بر پایه‌ی ون محبوب V کلاس ساخته شده و علیرغم اینکه توسط متخصصان Westfalia ساخته می‌شود اما در نمایندگی‌های مرسدس به فروش می‌رسد و درست به مانند یک A و C کلاس عادی محسوب می‌شود.


پایه و اساس مارکوپولو شبیه کالیفرنیا است: این خودرو طراحی سنتی یک ون کمپر را داشته و آشپزخانه کناری آن با ظرف‌شویی، گاز و یخچال تکمیل می‌شود. همچنین صندلی‌ها و ظرفیت خواب برای ۴ سرنشین وجود دارد. سقف خودرو به‌صورت الکتریکی بلند شده و ردیف دوم صندلی‌ها به‌صورت اتوماتیک زیر تخت خواب تا می‌شود.


تمامی این تجهیزات به‌صورت استاندارد وجود دارند. از دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به سیستم ناوبری، نورپردازی زیبا، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای و میز کمپ خارجی با دو صندلی اشاره کرد. البته یک بخاری با بهای ۱۳۴۵ پوند نیز به‌صورت سفارشی در دسترس است که به درد شب‌های سرد بریتانیا می‌خورد.


دو پیشرانه برای این خودرو عرضه شده‌اند که هر دو از نوع ۴ سیلندر دیزلی می‌باشد. نسخه‌ی V 220d حاضر در تست نسخه‌ی پایه است که قدرت ۱۶۱ اسبی و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متری داشته و در هر صد کیلومتر به‌طور متوسط ۶.۳ لیتری دارد. نسخه‌ی V 250d همان مصرف سوخت مدل قبلی را دارد اما آلایندگی آن چند گرمی بیشتر است. این پیشرانه قدرت ۱۸۷ اسب بخاری داشته و گشتاور آن نسبت به پیشرانه قبلی ۶۰ نیوتون متر بیشتر است. تنها یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک برای این خودرو وجود دارد.


بخش اعظم عملکرد مارکوپولو مشابه کالیفرنیا است اما این چیز بدی نیست زیرا موفقیت فولکس‌واگن از طریق سادگی در استفاده و ساده‌سازی به دست آمده است. چرخش صندلی راننده به طرف عقب کابین در مارکوپولو تنها چند ثانیه طول می‌کشد و اگرچه استفاده از نیمکت خودرو کمی تمرین بیشتری می‌خواهد اما هنوز هم استفاده از آن آسان است.


گسترش کامل سقف حدود ۳۰ ثانیه طول می‌کشد و یک چراغ LED ساده برای کمک به تجهیزات در تاریکی تعبیه شده است. یک جفت کلید نیز برای باز و بسته کردن تخت خواب طبقه پایین بکار می‌رود. با استفاده از ریموت خودرو می‌توانید همان بخاری سفارشی را کنترل کنید.


همان‌گونه که انتظار دارید مارکوپولوی مرسدس از نظر فضای ذخیره‌ای هیچ کمبودی ندارد. فضایی برای قرار گرفتن کارد و چنگال در جلوی آشپزخانه وجود داشته یک درب کشویی نیز کابینت‌های اصلی را در دسترس قرار می‌دهد. در بخش عقب نیز جارختی بلندتری وجود دارد. همچنین فضایی در زیر صندلی‌های عقبی وجود دارد که برای جای دادن یک جفت بالش کافی است. مرسدس اقلامی از قبیل دوش و… را نیز پیشنهاد می‌کند.

مارکوپولو V 220d در جاده یک کروزر کامل است. پیشرانه‌ی ۲.۱ لیتری دیزل در زمان فشار زیاد کمی کند عمل می‌کند و برای مشاهده‌ی توانایی آن باید کمی صبور باشید. در غیر این صورت باید از گیربکس بخواهید دور پیشرانه را بالا ببرد. با انجام این کار صدای زیادی از پیشرانه برمی‌خیزد؛ اما در سرعت حدود ۱۱۰ کیلومتر در ساعت مجبور نیستید هیچ ناهنجاری شنیداری را تحمل کنید و اگر استایل رانندگی نرمی داشته باشید این گیربکس را یک وسیله هوشمند خواهید یافت.

وزن مارکوپولو روی ترمز و هندلینگ خودرو تأثیر می‌گذارد. به زودی خواهید فهمید که زمان بیشتری برای متوقف کردن این خودرو نیاز دارید زیرا که در حال راندن خودرویی حدود ۲.۵ تنی هستید؛ و البته انتظار هم ندارید که این خودرو به تندی از پیچ‌ها عبور کند. تنظیمات سیستم تعلیق روی راحتی تمرکز دارند. خودرو از این نظر موفق بوده و ناهمواری‌ها را جذب می‌کند اما ناهمواری‌های بسیار بد جاده حس شده و کمی باعث ایجاد لرزش در خودرو می‌شوند. فرمان خودرو کمی کند است اما وزن خوبی داشته و پایدار است.


همانند یک کالیفرنیا، خرید مرسدس مارکوپولو به این معنی است که شما در حال خرید یک سبک زندگی خاصی هستید که روی یک پیشرانه و چهار چرخ قرار گرفته است.

بهای مارکوپولو بیشتر از فولکس‌واگن مارکوپولو است بنابراین این خودرو به‌طور ویژه‌ای ارزان نیست. نسخه‌ی قدرتمندتر V 250d بهایی در حدود ۵۵ هزار پوند دارد اما مارکوپولو با لیست استاندارد پر و پیمان عرضه شده و حتی ضعیف‌ترین پیشرانه‌ی آن قوی‌تر از اکثر پیشرانه‌های فولکس‌واگن است بنابراین کسی که به دنبال آرامش و تجمل بیشتر در یک ون کمپر است قطعاً باید این خودرو را نیز در لیست کوتاه خود جای دهد.

مشخصات مرسدس V 220d اسپورت مارکوپولو

قیمت: ۵۳۱۸۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۱ لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: ۱۶۱ اسب بخار/۳۸۰ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۲.۳ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۳ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    عجب ماشین باحالیه خدایی
    خوشم میاد از این سبک ماشینا
    واقعا بهایی که براشون در نظر گرفته میشه مفته نسبت به امکانات و کیفیتی که دارن.
    جون میده باهاش بری طبیعت گردی، انگار اتاق خواب و آشپزخونه را هم همراه خودت بردی و هیچ دغدغه ای نداری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      چقد داشبوردش نازه خداااااا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جواد

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    فقط بنز میتونه یک ون با نشان خودش تولید کنه و بفروشه کلی کامیون با نشان خودش تولید کنه و بفروشه در حالی که همه اونو یک لوکس ساز درجه یک بدونن و برای مدلهای میباخ و amgاون بالای 100 هزار دلار هزینه کنن یا خودرو خاص پروژه 1 که هنوز رونمایی نشده را بالای 2 میلیون دلار بخرن این یعنی بنزززززززززززززززززززززز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amirreza

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      لامصب دست رو هر کلاس و رده ای میذاره میترکونه
      طراحی داخلیشو نیگا کن از خیلی از سدانای لوکس بهتر و لوکس تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سیاوش

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (85 ديدگاه)

    عاشق اینجور ماشینام
    ببین چه هنرمندانه سینگ و اجاق گاز و یخچال و کنار هم جا داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. PaRHaM

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    چقدر این باحاله❤❤
    خیلی خوشم اومد ازش
    باید ی تحقیقی در مورد ون های کمپر بکنم??
    داره ازشون خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohamad

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    به این هم یه نگاهی بندازید حالشو ببرید
    کمپر افرودر :D
    http://hiconsumption.com/2017/04/toyota-hilux-expedition-v1-camper/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ACR VIPER

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    ازینا تو ایران داشته باشی
    جون میده باهاش خوانوادگی بندازی بری
    مسافرت ایران گردیو عشقو حال واقعا کاربردی وعالی طراحی شده با دیدن مارکوپولو نظرم به کل در مورد ونها عوض شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mahdi.mp

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    http://hiconsumption.com/2017/05/ford-earth-roamer-xv-lts-camper/ خداااااااااا…واقعا تا کی ببینیمو حسرت بخوریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا